Beoordeling van de steward: India

Gestart door Niels_, 03 november 2011 - 18:01:30

« vorige - volgende »

Steward van dienst: Johnny Herbert

Goed
Matig
Slecht

janke

Citaat van: Scuderia91 op 03 november 2011 - 22:18:57
Wat een kromme vergelijking.

Met de zin "Massa zat fout, dus de straf is terecht" zie ik al meteen dat jij over het incident niet dezelfde mening hebt als de meerderheid. En zoals Webber al aangaf: "er moet bij elk incident een schuldige zijn blijkbaar", dat is iets waar jij blijkbaar van uit gaat nu. ;)

Maar de straf was toch terecht?? En wat Webber zegt is zijn mening, alsook die van Eddy Jordan en nog meer popiejopies die wat met F1 te maken hebben/hadden. Inherent aan de F1. Valt me nog mee dat ik nog niet een reactie van Lauda/Stewart/ Villeneuve jr./Mansell hebt gehoord/gelezen. Of heb ik hier wat gemist?
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: M@rc op 03 november 2011 - 20:31:06
Veel straffen zijn inderdaad onnodig, maar in bijna alle gevallen worden enkel de regels toegepast en dus doen de stewards het goed. Bij ons is het ook zo, 120km/h is 0 euro boete 121km/h is 50 euro boete. Je kan daar over memmen zoveel je wil, maar ja...

Citaat van: janke op 03 november 2011 - 20:26:13
Ongeloofwaardige figuren. Niet capabel voor deze job. Kunnen van beelden uit elk perspectief niet het juiste oordeel vellen. Ze hebben het altijd fout. Laat daar sommige forummers maar op los.

Ik denk dus echt niet dat wij het beter zouden doen, ook hier heerst onenigheid over de incidenten. Zit jij op de beslissende stoel heb je het misschien ook fout.
Ik denk het wel: niet straffen bij dit soort ongevallen. Foutjes gebeuren en zoals Jackie Stewart altijd zei: That's motorracing.

Dat is helder, consequent en duidelijk voor iedereen.

0634

Citaat van: janke op 03 november 2011 - 22:38:20
Citaat van: Scuderia91 op 03 november 2011 - 22:18:57
Wat een kromme vergelijking.

Met de zin "Massa zat fout, dus de straf is terecht" zie ik al meteen dat jij over het incident niet dezelfde mening hebt als de meerderheid. En zoals Webber al aangaf: "er moet bij elk incident een schuldige zijn blijkbaar", dat is iets waar jij blijkbaar van uit gaat nu. ;)

Maar de straf was toch terecht?? En wat Webber zegt is zijn mening, alsook die van Eddy Jordan en nog meer popiejopies die wat met F1 te maken hebben/hadden. Inherent aan de F1. Valt me nog mee dat ik nog niet een reactie van Lauda/Stewart/ Villeneuve jr./Mansell hebt gehoord/gelezen. Of heb ik hier wat gemist?
Mja, het wordt wat opgeblazen. Het was een incidentje van niks, nada, noppes. Als het niet Massa en Hamilton waren geweest maar Ricciardo en Trulli waren we het alweer vergeten.

Verder tja, de huidige FIA had al schande gesproken van het duel tussen Villeneuve en Arnoux destijds.

janke

#18
Citaat van: janke op 03 november 2011 - 22:38:20
Citaat van: Scuderia91 op 03 november 2011 - 22:18:57
Wat een kromme vergelijking.

Met de zin "Massa zat fout, dus de straf is terecht" zie ik al meteen dat jij over het incident niet dezelfde mening hebt als de meerderheid. En zoals Webber al aangaf: "er moet bij elk incident een schuldige zijn blijkbaar", dat is iets waar jij blijkbaar van uit gaat nu. ;)

Maar de straf was toch terecht?? En wat Webber zegt is zijn mening, alsook die van Eddy Jordan en nog meer popiejopies die wat met F1 te maken hebben/hadden?? Inherent aan de F1. Valt me nog mee dat ik nog niet een reactie van Lauda/Stewart/ Villeneuve jr./Mansell hebt gehoord/gelezen. Of heb ik hier wat gemist?
Mansell en Montoya lieten hem wel staan, hun auto in deze situatie. Die zetten hem ernaast en trappen never nooit niet op een rempedaal. Dat had Hamilton ook niet moeten doen. In deze situatie met Massa  bewijst hij ook een gentleman te zijn om van het gas af te gaan. Maar schijnbaar geeft dat nogal oproering bij de anti Hamilton liefhebbers.
Some things are too important to be left in the past.

Niels_

#19
Citaat van: Kootje op 03 november 2011 - 22:24:29
Citaat van: Scuderia91 op 03 november 2011 - 22:18:57
Wat een kromme vergelijking.

Met de zin "Massa zat fout, dus de straf is terecht" zie ik al meteen dat jij over het incident niet dezelfde mening hebt als de meerderheid. En zoals Webber al aangaf: "er moet bij elk incident een schuldige zijn blijkbaar", dat is iets waar jij blijkbaar van uit gaat nu. ;)

Volgens mij is de meerderheid hier toch echt van mening dat als er eentje fout zat, dat het Massa was.
En als je dan 'n schuldige aan gaat wijzen, dan kun je 'm ook straffen.
Ik bedoelde dus dat de meerderheid die DT onnodig vond. Over het incident ken ik ondertussen iedereen zijn mening al.

Niels_

Citaat van: janke op 03 november 2011 - 22:57:54
Citaat van: janke op 03 november 2011 - 22:38:20
Citaat van: Scuderia91 op 03 november 2011 - 22:18:57
Wat een kromme vergelijking.

Met de zin "Massa zat fout, dus de straf is terecht" zie ik al meteen dat jij over het incident niet dezelfde mening hebt als de meerderheid. En zoals Webber al aangaf: "er moet bij elk incident een schuldige zijn blijkbaar", dat is iets waar jij blijkbaar van uit gaat nu. ;)

Maar de straf was toch terecht?? En wat Webber zegt is zijn mening, alsook die van Eddy Jordan en nog meer popiejopies die wat met F1 te maken hebben/hadden?? Inherent aan de F1. Valt me nog mee dat ik nog niet een reactie van Lauda/Stewart/ Villeneuve jr./Mansell hebt gehoord/gelezen. Of heb ik hier wat gemist? Mansell en Montoya lieten hem wel staan, hun auto in deze situatie. Die zetten hem ernaast en trappen never nooit niet op een rempedaal. Dat had Hamilton ook niet moeten doen. In deze situatie met Massa  bewijst hij ook een gentleman te zijn om van het gas af te gaan. Maar schijnbaar geeft dat nogal oproering bij de anti Hamilton liefhebbers.
Lol, Hamilton gentleman... Als hij in de buurt komt van 1 van mijn favoriete rijders nijp ik hem al voor een incident tegenwoordig. :P

Jozef

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit een beetje een onzintopic aangezien Herbert slechts één van de stewards was en we niet eens weten wat zijn bijdrage aan de beslissingen was.

Het is dan ook onterecht om Herbert als enige verantwoordelijk te houden (of je de beslissingen nu bekritiseert of juist toejuicht).

Om het toch over de beslissingen van het team van stewards te hebben: de belangrijkste wapenfeiten waren de gridstraffen uitgedeeld op vrijdag wegens te snel rijden onder geel, en de DT van Massa. Die gridstraffen vind ik een beetje een overdreven straf maar als de FIA heeft bepaald dat dat de straf is die ervoor staat, dan is dat zo en kun je de stewards dus nergens van beschuldigen. Zelfde met straf van Massa: op zich was die eigenlijk nogal licht maar aangezien de stewards al het hele seizoen nogal streng zijn, moet je wel consequent blijven natuurlijk.

Dus over het algemeen: eigenlijk kunnen we er bijna niks over zeggen omdat het meeste toch vastligt in regels, maar aangezien ik nergens een echte fout van de stewards zie waar zij zelf verantwoordelijk voor zijn, zal ik maar op 'goed' stemmen.

monaco2011

Dit topic is echt te triest voor woorden. De stewards hebben sowieso al 10x meer info en beelden als wij dat hebben. Laten we gewoon de desbetreffende incidenten bediscussieren en niet de prestatie van een steward.
En helemaal jammer dat het nou net nu door een Ferrari fan moet worden geopend. Een klein beetje objectiviteit zou wel prettig zijn hier.

0634

Citaat van: Jozef op 04 november 2011 - 02:09:17
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit een beetje een onzintopic aangezien Herbert slechts één van de stewards was en we niet eens weten wat zijn bijdrage aan de beslissingen was.

TS zal toch ook niet alleen Herbert bedoelen maar al de stewards in India, lijkt me? Zo gek is het niet om over het functioneren van stewards te praten.

Citaat van: monaco2011 op 04 november 2011 - 03:14:13
Dit topic is echt te triest voor woorden. De stewards hebben sowieso al 10x meer info en beelden als wij dat hebben.
Zullen we dan ook maar nooit meer praten over politici en ze blind vertrouwen? Of over scheidsrechters? Of over je baas?

Die hebben namelijk ook allemaal meer info dus daarover discussieren is onzin.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 04 november 2011 - 03:14:13
Dit topic is echt te triest voor woorden. De stewards hebben sowieso al 10x meer info en beelden als wij dat hebben. Laten we gewoon de desbetreffende incidenten bediscussieren en niet de prestatie van een steward.
En helemaal jammer dat het nou net nu door een Ferrari fan moet worden geopend. Een klein beetje objectiviteit zou wel prettig zijn hier.

Begin er dan eens mee! Want wie het topic opent is niet relevant. Het optreden van de wedstrijdleiding wordt vaker bekritiseerd en ook coureurs vinden dat de wedstrijdleiding eens wat minder mag uitvergroten. Tenzij natuurlijk een absolute schuldige kan worden aangewezen. Vaker is het ook zoeken naar een schuldige. Ik leg de episodes tussen Massa en Hamilton even naast me neer, maar neem nu Hamilton versus Maldonado. Waarom moet dat persé bestraft worden? Ik zeg niet dat de straf onterecht is, maar beide geven geen millimeter toe met een touché als gevolg. Is het dan nodig dat een wedstrijdleiding persé moet zoeken naar een schuldige om deze vervolgens te bestraffen? Ik vind van niet. Als ik dit topic koppel aan de uitspraken van Mark Webber vind ik het prima discussiestof. De schuldvraag is niet hetgeen wat we bepraten maar het inmengen van de wedstrijdleiding. En zoals inmiddels wel duidelijk is vind ik deze ook te nadrukkelijk aanwezig.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 04 november 2011 - 06:24:40
Citaat van: Jozef op 04 november 2011 - 02:09:17
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit een beetje een onzintopic aangezien Herbert slechts één van de stewards was en we niet eens weten wat zijn bijdrage aan de beslissingen was.

TS zal toch ook niet alleen Herbert bedoelen maar al de stewards in India, lijkt me? Zo gek is het niet om over het functioneren van stewards te praten.

Dan moet hij niet in de topictitel "steward" in het enkelvoud zetten en in de pollvraag expliciet Johnny Herbert aanduiden als "steward van dienst".

Citaat van: Jeroen op 04 november 2011 - 06:24:40
Citaat van: monaco2011 op 04 november 2011 - 03:14:13
Dit topic is echt te triest voor woorden. De stewards hebben sowieso al 10x meer info en beelden als wij dat hebben.
Zullen we dan ook maar nooit meer praten over politici en ze blind vertrouwen? Of over scheidsrechters? Of over je baas?

Die hebben namelijk ook allemaal meer info dus daarover discussieren is onzin.

- Politici hebben invloed op jouw en mijn leven dus daar is het logisch dat je daar kritisch naar kijkt
- Scheidsrechters hebben niet meer beelden dan kijkers (toch als we het over voetbal hebben), integendeel zelfs
- Je baas heeft ook direct invloed op jou, dus ook logisch dat je daar kritisch over bent

Je gaat toch met betere vergelijkingen moeten komen. ;)

0634

Nee helemaal niet, dat zij meer info hebben blijkt een kulargument. We kunnen nooit meer wat over wie dan ook in de F1 roepen want wij zijn geen van allen insiders.

Wie het ooit nog waagt om Bernie te bekritiseren krijgt de wind van voren want hij weet immers dingen die wij niet weten. Kulargument dus.


0634

Plus nog wat Wizard zegt, over dit onderwerp gaan zat discussies dus is een topic erover niet gek.

T.Nuvolari

#28
De intentie van de TS om dit topic op te starten is weinig objectief, het gaat hier niet over slechte beslissingen van de stewards, maar gaat volgens mij meer uit van de frustratie omdat Massa een drivetrough aan zijn broek kreeg. Daarom vind ik deze topic ook overbodig, zeker als je weinig of geen protest toont tegen gelijkaardige straffen die Hamilton kreeg bij gelijkaardige incidenten.

Wizard

Het staat toch iedereen vrij om te reageren of het topic te negeren?? Ik snap de discussie niet écht. Als een topic jou [algemeen] niet aanstaat, reageer je toch niet?? Lijkt mij.