Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Matthijs

Prima keuze uiteraard. Nyck de Vries is nog steeds een groot talent. In zijn eerste jaar in de Renault 2.0 versloeg Nyck vrij makkelijk zijn toenmalige teamgenoot Pierre Gasly, dus wie weet kan hij hem weer verslaan!

Jehoentelaar

Goede vervolgstap, ben benieuwd!

Jehoentelaar

En nu we het toch over FR3.5 hebben:

25-26 April: Motorland Aragan, Spain
24 May: Monaco
30-31 May: Spa-Francorchamps, Belgium
13-14 June: Hungaroring, Hungary
29-30 August*: Silverstone, England
12-13 September: Nurburgring, Germany
26-27 September: Le Mans, France
17-18 October: Jerez, Spain

TBC: Red Bull Ring, Austria

* = To Be Confirmed.

Bron: Autosport.com.

Breaktest

Verstandige volgende stap. Hij bleef naar mijn smaak iets te lang in de 2.0 hangen, maar de vaart zit er gelukkig weer in. Dat het Dams wordt schept verwachtingen. Ik hoop dat ie het waar maakt. Voor het kampioenschap gaan lijkt me voorlopig nog een brug te ver; ik gok op een top 4 klassering met hier en daar een overwinning. En het 2e seizoen wordt het dan erop of eronder. Is overigens al bekend wie zijn teamagenoot wordt?

Gerard

Mooi he... gaat lekker met de Nederlanders/Nederlands sprekenden (Stoffel)

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 20 oktober 2014 - 15:06:17
Verstandige volgende stap. Hij bleef naar mijn smaak iets te lang in de 2.0 hangen.

Ik lees dit heel vaak maar waarom? Eerste seizoen was prima, 5e algemeen, beste rookie en teamgenoot Pierre Gasly verslaan. Meer had je niet mogen verwachten. Tweede seizoen viel in het water door een nukkige auto. Zijn voormalige teamgenoot Gasly wordt kampioen, dus dan had De Vries dat met goed materiaal ook moeten kunnen. Vervolgens bewijst hij dit door in 2014 zo dominant te zijn, dat hij meer punten bij elkaar rijdt dan de nummer 2 en 3 bij elkaar.

Dus waarom zou De Vries 'te lang' in de Formule Renault 2.0 hebben gereden? Zonder dominante titel had hij echt het stoeltje bij DAMS niet voor elkaar kunnen boksen. Hij heeft echt het maximale eruit gehaald. Nu 'moet' hij binnen twee jaar kampioen worden in de FR3.5 om de vaart erin te houden.

Jehoentelaar

We zijn er het met Frijns en Verstappen (en Vandoorne) enigszins aan gaan wennen dat grote talenten snel door de lagere klassen heen fietsen voor ze in de F1 of diens directe feeder series terecht komen. Daardoor kan het lijken dat de Vries misschien te lang is blijven hangen, maar wat hij heeft anderzijds nu een sterke basis om op voort te borduren.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 20 oktober 2014 - 15:57:22
We zijn er het met Frijns en Verstappen (en Vandoorne) enigszins aan gaan wennen dat grote talenten snel door de lagere klassen heen fietsen voor ze in de F1 of diens directe feeder series terecht komen. Daardoor kan het lijken dat de Vries misschien te lang is blijven hangen, maar wat hij heeft anderzijds nu een sterke basis om op voort te borduren.

Frijns heeft er drie autosportjaren over gedaan om kampioen te worden in de Formule Renault 2.0 (eerst 2 jaar Formule BMW). De Vries had het qua talent in zich om al in zijn tweede autosportjaar kampioen te worden, in de tweede helft van dat seizoen was hij al succesvoller dan wie ook (inclusief latere kampioen Gasly). Alleen had hij teveel punten verloren door een nukkige auto, beetje gevalletje Verstappen dit jaar.

Dus De Vries doet het in geen opzicht slechter dan Frijns op hetzelfde punt in zijn carriere. Verstappen, tja dat is buitencategorie, daarbij valt iedereen tegen.

Jehoentelaar

Als je in de Formule BMW zit kun je geen kampioen worden van de Formule Renault 2.0, dus dat kan ik niet helemaal volgen. Verder heb je wel gelijk dat qua pure autosportjaren Frijns en de Vries elkaar nauwelijks ontlopen - dat Frijns twee jaar in BMW's rondreed was me even ontschoten. Gek wel, want ik heb 'm beide keren live in actie gezien.

Sphinx

#219
Probleem (voor zover je het een probleem kan noemen ) is dat men bij Mclaren De Vries in zijn eerste jaar 2.0 bewust bij R-Ace heeft neergezet om hem te leren "overleven" in een minder team. Dat lukte uitstekend en hij werd bij Koiranen geplaatst in de hoop te kunnen oogsten. Helaas had niet zozeer De Vries, maar wel Koiranen zelf last om de nieuwe 2.0 auto onder controle te krijgen. Beetje hetzelfde verhaal als Williamson in de F3.5 bij Arden, maar De Vries kreeg a) de kans het seizoen af te maken en op het laatst kwamen er zowaar podiumplaatsen. b) Dit jaar hadden ze de kinderziektes eruit en liep alles prima.

PS: ik ben het ermee eens dat we een beetje verwend zijn geraakt dankzij Frijns en Max. Nyck's voorgangers Magnussen en Vandoorne zijn ook bewust niet te snel door de opstapklassen gegaan. Magnussen 2 jaar in de WSR, Vandoorne weliswaar één jaar, maar hij gaat waarschijnlijk volgend jaar ook weer GP2 rijden, maar nu voor de titel.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Het gaat er niet om wat wij vinden; ik ben bang dat "de markt" dat vraagt. De concurrentie is nu eenmaal zeer groot. Men kijkt tegenwoordig niet alleen of men een kampioenschap wint, maar ook hoe lang de aanloop was.

Sphinx

Aangezien die aanloop bewust door Mclaren wat is 'verlengd', ben ik daarom ook blij dat Nyck geen Free Agent is.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

We moeten ook niet vergeten dat het eigenlijk best raar is om vanuit de karts in de Eurocup te debuteren. De meeste coureurs die daar terecht komen, hebben er toch een jaar in Engeland, NEC of ALPS opzitten - of in vroeger tijden nog bijvoorbeeld Formule BMW. Wat dat betreft is drie jaar helemaal niet zo lang. Toen Verstappen in eerste instantie voor de Eurocup leek te gaan, vond ik dat al een gewaagde keuze (laat staan de Formule 3 ;D). Destijds heb ik het ook uitgezocht, welke Eurocup-kampioenen van de afgelopen jaren daadwerkelijk hun autosportdebuut in de Eurocup hadden gemaakt. Dat is nu zo'n jaar geleden, dus ik weet het niet meer exact, maar als ik het me goed herinner was het antwoord nul. Nuja, met De Vries dus één.

Ik riep begin dit jaar wel dat De Vries echt goed kampioen moest worden, juist wel omdat het zijn derde jaar was. Maar dat heeft ie gedaan. Prima.

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 20 oktober 2014 - 18:53:29
Aangezien die aanloop bewust door Mclaren wat is 'verlengd', ben ik daarom ook blij dat Nyck geen Free Agent is.

Precies. En DAMS is een topteam in de F. Renault 3.5 dus hij zit goed op zijn plek.
Mooie move!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

#224
Citaat van: Perton op 20 oktober 2014 - 22:47:41
We moeten ook niet vergeten dat het eigenlijk best raar is om vanuit de karts in de Eurocup te debuteren. De meeste coureurs die daar terecht komen, hebben er toch een jaar in Engeland, NEC of ALPS opzitten - of in vroeger tijden nog bijvoorbeeld Formule BMW. Wat dat betreft is drie jaar helemaal niet zo lang. Toen Verstappen in eerste instantie voor de Eurocup leek te gaan, vond ik dat al een gewaagde keuze (laat staan de Formule 3 ;D). Destijds heb ik het ook uitgezocht, welke Eurocup-kampioenen van de afgelopen jaren daadwerkelijk hun autosportdebuut in de Eurocup hadden gemaakt. Dat is nu zo'n jaar geleden, dus ik weet het niet meer exact, maar als ik het me goed herinner was het antwoord nul. Nuja, met De Vries dus één.

Ik riep begin dit jaar wel dat De Vries echt goed kampioen moest worden, juist wel omdat het zijn derde jaar was. Maar dat heeft ie gedaan. Prima.

Precies dit. +1

Trouwens, De Vries rijdt vandaag in een FR 3.5.