Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Perton op 28 september 2014 - 19:17:52
FR3.5 lijkt me logischer. Immers krijgt hij zijn Eurocup-prijzengeld niet als hij voor een andere klasse kiest, bovendien heeft McLaren Magnussen en Vandoorne in eerste instantie in die klasse geplaatst. Al kan het natuurlijk zijn dat dit allemaal niet langer relevant is, nu McLaren-Honda een samenwerkingsverband heeft met ART Grand Prix.

Dat van dat prijzengeld wist ik niet, maar ik denk ook niet dat dat er iets toe doet in zijn geval. Uiteindelijk is het McLaren die bepaalt en die zullen er niet wakker van liggen als ze daardoor 'n (paar) ton mislopen.

0634

Er valt bar weinig op De Vries aan te merken. Voortreffelijk jaar gehad.

Perton

Citaat van: Kootje op 28 september 2014 - 19:52:11
Citaat van: Perton op 28 september 2014 - 19:17:52
FR3.5 lijkt me logischer. Immers krijgt hij zijn Eurocup-prijzengeld niet als hij voor een andere klasse kiest, bovendien heeft McLaren Magnussen en Vandoorne in eerste instantie in die klasse geplaatst. Al kan het natuurlijk zijn dat dit allemaal niet langer relevant is, nu McLaren-Honda een samenwerkingsverband heeft met ART Grand Prix.

Dat van dat prijzengeld wist ik niet, maar ik denk ook niet dat dat er iets toe doet in zijn geval. Uiteindelijk is het McLaren die bepaalt en die zullen er niet wakker van liggen als ze daardoor 'n (paar) ton mislopen.
Dat was tenminste ten tijde van Frijns zo, en aangezien al zijn opvolgers vooralsnog de overstap maakten naar FR3.5 in plaats van GP2 of F3 ga ik er vanuit dat het tegenwoordig niet heel anders is. Maar inderdaad, McLaren zal er niet van wakker liggen.

gloudiesaurus

Zo hij was lekker dominant op Paul Ricard, twee fantastische overwinningen.

De volgende stap, zo gaf De Vries al aan, is F. Renault 3.5
Nu hij de F. Renault 2.0 gewonnen heeft krijg hij een zak geld mee.
McLaren zal het iig. vast niet erg vinden om hem volgend jaar bijna voor niets als talent in de F. Renault 3.5 te zien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Kootje op 28 september 2014 - 19:52:11
Citaat van: Perton op 28 september 2014 - 19:17:52
FR3.5 lijkt me logischer. Immers krijgt hij zijn Eurocup-prijzengeld niet als hij voor een andere klasse kiest, bovendien heeft McLaren Magnussen en Vandoorne in eerste instantie in die klasse geplaatst. Al kan het natuurlijk zijn dat dit allemaal niet langer relevant is, nu McLaren-Honda een samenwerkingsverband heeft met ART Grand Prix.

Dat van dat prijzengeld wist ik niet, maar ik denk ook niet dat dat er iets toe doet in zijn geval. Uiteindelijk is het McLaren die bepaalt en die zullen er niet wakker van liggen als ze daardoor 'n (paar) ton mislopen.


Huh, waarom zou McLaren geld mislopen? Ze besparen nu op het inkopen van De Vries bij een WSR 3.5-team.  :)

Matthijs

En als ze hem in de GP2 stallen lopen ze dan dus een half miljoen aan prijzengeld mis.

Gerard

Het gaat goed met de Nederlandse talenten!!
Nyck doet het SUPER!!

Kootje

Citaat van: Franky R. op 29 september 2014 - 13:07:31
Citaat van: Kootje op 28 september 2014 - 19:52:11
Citaat van: Perton op 28 september 2014 - 19:17:52
FR3.5 lijkt me logischer. Immers krijgt hij zijn Eurocup-prijzengeld niet als hij voor een andere klasse kiest, bovendien heeft McLaren Magnussen en Vandoorne in eerste instantie in die klasse geplaatst. Al kan het natuurlijk zijn dat dit allemaal niet langer relevant is, nu McLaren-Honda een samenwerkingsverband heeft met ART Grand Prix.

Dat van dat prijzengeld wist ik niet, maar ik denk ook niet dat dat er iets toe doet in zijn geval. Uiteindelijk is het McLaren die bepaalt en die zullen er niet wakker van liggen als ze daardoor 'n (paar) ton mislopen.


Huh, waarom zou McLaren geld mislopen? Ze besparen nu op het inkopen van De Vries bij een WSR 3.5-team.  :)

Citaat van: Matthijs op 29 september 2014 - 13:32:04
En als ze hem in de GP2 stallen lopen ze dan dus een half miljoen aan prijzengeld mis.

Daarom dus. ;)

gloudiesaurus

Overigens schrijft Autosport wel dat de Formule Renault lichting dit jaar minder sterk was dan andere jaren.
Desalniettemin een topjaar voor De Vries.

Volgend jaar kan hij zich hopelijk bewijzen in de World Series  :)
Als je het daar goed doet dan lonkt de Formule 1 ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ben ik het niet helemaal mee eens. Vorig jaar bestond de top zes van het kampioenschap op één iemand na uit jongens met F1-connecties en dat maakt het wat grotere namen. Maar ik vind een Jake Dennis van vorig jaar niet per se beter dan Alex Albon van dit jaar. Die jongen was immers ook ooit een Red Bull-hype.

De echte top was vorig jaar wel wat sterker en zat wat meer op elkaar, maar de groep daarachter van dit jaar is ook zeker niet slecht. En als die veel punten van elkaar afpakken, dan heeft De Vries het natuurlijk wat makkelijker. In die zin kan ik Autosport nog wel begrijpen. De dominantie van De Vries leek wat groter door de wisselvalligheid van de jongens daarachter.

gloudiesaurus

Jep ik zeg ook niet dat het zo is, Autosport schrijft het  ;)

Maar wat maakt het uit, De Vries zit volgend zeer waarschijnlijk gewoon in de F. Renault 3.5.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

En dat is uiteindelijk het enige dat telt. ;)

0634

Nyck volgend jaar dus in het Formule Renault 3,5 met DAMS.

Goede keuze?

Perton

Magnussen werd er vorig jaar kampioen mee, Sainz dit jaar. Dus tsja, het is op zich een redelijke keuze.

0634

Hij ligt dus nog steeds op schema, onze quick Nyck.