Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Perton

Niet helemaal. Geerts rijdt in de Northern European Cup, dat dit weekend  van start gaat in Monza. Dat gezegd hebbende: AVF heeft nog drie plekjes vrij voor de Eurocup, dus het valt niet uit te sluiten dat hij ook daarin gaat rijden, maar voor zover mij bekend is, is dat nog nergens bevestigd. Wel heeft hij de Eurocup-test op Paul Ricard meegepakt voor AVF, dus ik vermoed dat als het budget het toelaat, de Eurocup wel aan het programma zal worden toegevoegd, maar dat is voorlopig dus nog even niet aan de orde.

Vijfde startplek voor de eerste race van dit weekend, dus dat is wel lekker. Steijn Schothorst zevende.

Kootje

Oke ... het bestaan van die klasse kende ik niet en blijkbaar weten ze dat bij GPupdate ook niet, anders hadden ze dat er wel expliciet bij vermeld lijkt mij. ;D

Perton

De 1,6 liter-klasse die in dat artikel wordt genoemd, is ook specifiek van de NEC. Er bestaat namelijk geen "Formule Renault 1.6"-klasse. Je hebt sinds dit jaar namelijk ook een Alps 1,6 liter, en er is ook eentje van de NEZ, waar ik niet precies van weet waar het voor staat, maar het is iets Scandinavisch. North European Zone, zegt Google me.

Overigens heb je ook geen "Formule Renault 2.0"-klasse. Het is simpelweg een reglement waar verschillende klassen aan voldoen. Dat Eurocup daarin de hoogste is en daarmee synoniem is geworden voor Formule Renault 2.0 in het algemeen, is een ander verhaal.

gloudiesaurus

De NEC is eigenlijk een samenvoeging van de nationale Scandinavische, Belgische, en Nederlands - kampioenschappen tot de Northern Cup. Zo rijden ze o.a. op Spa en Zandvoort.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

In eerste instantie baalde ik dat De Vries nog een jaar Formule Renault ging doen en niet (zoals volgens de geruchten) voor Renault in de F3 zou racen, maar achteraf ben ik daar erg blij om...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113516

Perton

Pole voor openingsweekend in Aragón, Schothorst tegenvallend zeventiende (9e in kwalificatiegroep B, net als De Vries), Geerts 12e in groep A, dus 24e startplek voor de race. Niet goed, maar voor een eerste Eurocup-race had het slechter gekund.

janke

Ik lees net dat Nyck de Vries gisteren race 1 heeft gewonnen. Race 2 vandaag vertrekt hij van plek 4.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

En daar finisht hij ook na nog enige tijd derde te hebben gelegen. Bonifacio had in de beginfase een fout gemaakt, maar pakte De Vries later weer terug

gloudiesaurus

Net gedaan, zeker race!

De Vries leidt nu het kampioenschap met 37 punten. Bonifacio heeft er 30 en Pizzitola 25 punten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En De Vries wint ook op Pau voor de Alps cup.
Vanaf Pole gestart en veruit de snelste man in de race, netjes!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2014 - 22:19:42
En De Vries wint ook op Pau voor de Alps cup.
Vanaf Pole gestart en veruit de snelste man in de race, netjes!


Mag ik opmerken dat Nicky toch wel wordt ondersneeuwt door de aandacht voor Max in de algemene media?

gloudiesaurus

Wel een beetje, maar de Alps cup is natuurlijk ook minder groot dan de Formule 3  :)
Maar is het erg? Nyck was 2 jaar terug overal op tv maar toen had hij even een klein dipje.
Laat hem maar op het racen richten en winnen dan komt hij er wel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Geweldig bezig hoor, die Nyck.

gloudiesaurus

2e en 3e in de 2 races voor de Eurocup op Spa.
Nyck werd 2x voorbij geslipstreamed.

Hij had er zelf wel de pee in.. voor het kampioenschap is het resultaat nog niet eens zo heel slecht.
Hij had dit weekend wel weer echt de snelheid.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is