Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Perton

Vandoorne kwam bij McLaren toen dat FR3.5-contract al rond was. GP2 is inderdaad een door de jaren heen veranderend beleid. Dat deden ze eerst wel, toen niet, en nu wel weer. Dus dat toont inderdaad aan dat het beleid veranderd is. Maar zoals ik al eerder zei: de enige reden waarom coureurs als Vandoorne direct de stap 2.0-3.5 maken is omdat ze dan hun Eurocup-prijzengeld krijgen. Als ze die stap niet maken, is er ook geen prijzengeld. Dus het is daarom ook veel logischer om De Vries volgend jaar in de Formule Renault 3.5 te verwachten (zeker als hij de Eurocup-titel pakt) dan in de GP2. Natuurlijk is er altijd een kans dat hij wel naar de GP2 gaat, maar realistisch gezien is die kans zo klein, dat het niet zoveel zin heeft erover te speculeren.

Kootje

#106
CitaatNatuurlijk is er altijd een kans dat hij wel naar de GP2 gaat, maar realistisch gezien is die kans zo klein, dat het niet zoveel zin heeft erover te speculeren.


Tsja ... dat zelfde geld imo voor iedere overstap. Ik denk namelijk niet dat McLaren onder de indruk zal zijn van 'n titel in de Alps Cup, hij zal het eerst in de Eurocup moeten laten zien. Stelt hij weer teleur, dan is het gewoon einde verhaal voor Nick waar het de steun van McLaren betreft en valt het nog maar te bezien of hij nog ergens anders opgepikt word.

Daarbij zeg je het zelf al. Hij zal sowieso eerst kampioen moeten worden om überhaupt voor dat prijzengeld in aanmerking te komen. Wordt hij slechts 3e, dan is 'n overstap naar GP2 ineens net zo reëel als 'n overstap naar WSR3.5. Het beetje prijzengeld dat hij voor P3 krijgt zal McLaren niet ineens op andere gedachten brengen als zij GP2 op dat moment de betere optie vinden.

gloudiesaurus

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat De Vries de eerste twee eurocup wedstrijden gewonnen, ik las nu pas over die alp-cup.
Maar de klasse is ook zo verdomd moeilijk te volgen.

Maar met prijzengeld en steun van McLaren is veel mogelijk als De Vries goed presteert  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#108
Eurocup gaat 26 april pas van start. ;)

gloudiesaurus

Waar volgen jullie die klasse?
Renault heeft haar website nog niet up-to-date en op andere websites kan ik er nauwelijks iets over vinden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Eurocup? Volg ik nergens. Ja de raceverslagen op het mediagedeelte van Renault Sport, want daar heb ik via mijn blog wel toegang toe :P

Voor de rest geen idee of het uitgezonden wordt. Wellicht dat er beelden verschijnen op de site die niet genoemd mag worden, maar dat merk ik vanzelf.

Kootje

Eurocup FR2.0 ???, ik heb geen idee. Wordt volgens mij nergens uitgezonden, dus zul je 'n stream moeten zoeken als die er überhaupt zijn. Ik volg deze klasse dan ook louter via autosportsites, maar wellicht dat Eurosport er iets mee gaat doen dit jaar. Uiteindelijk zenden zij ook het WSR3.5 kampioenschap uit. ::)

gloudiesaurus

Via welke autosportsites volgen jullie het?  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

renaultsport.com en paddockscout.com. Misschien dat Crash.net er ook iets mee doet, geen idee.

Kootje

Citaat van: Perton op 10 april 2014 - 15:40:45
renaultsport.com en paddockscout.com. Misschien dat Crash.net er ook iets mee doet, geen idee.

Die dus, maar ook GPupdate besteed aandacht aan deze klasse.

gloudiesaurus

Ok thnx. Ik vind de snelste bron nog altijd het Twitter-account van Nyck de Vries
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Mijn interesse reikt verder dan De Vries, dus voor mij zou dat helaas niet voldoende zijn ;)

Jehoentelaar

PaddockScout is erg goed. Hebben ook een Twitteraccount waarmee ze een hoop liveverslagen doen.

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 10 april 2014 - 16:07:55
Ok thnx. Ik vind de snelste bron nog altijd het Twitter-account van Nyck de Vries

Zal idd de snelste bron zijn, maar ja ... doe niet aan Twitter.  :-\

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 10 april 2014 - 23:00:39
PaddockScout is erg goed. Hebben ook een Twitteraccount waarmee ze een hoop liveverslagen doen.

Thnx voor de tip, zal ze eens volgen  :)

En eerlijk gezegd volg ik de Eurocup globaal maar in het bijzonden voor De Vries.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is