Round 16: Grand Prix Zuid-Korea, Yeongam

Gestart door Enzo, 11 oktober 2011 - 00:37:43

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2011 - 09:49:49
Citaat van: KVDracer op 16 oktober 2011 - 09:07:56
Dit is waarvoor we naar de F1 kijken. Nu vechten ze tenminste voor hun plaats.

Schijngevechten. Want niemand heeft ingehaald na de eerste ronde van de top 6.
Jawel. Webber en Hamilton hebben beiden daarna nog ingehaald...


Kootje

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2011 - 10:17:13
Tsja, dat weten we nu. Webber is gewoon minder sterk dan Vettel. En inhalen was geen koud kunstje. Als je dan in een druk veld rijd, gaat dat ten koste van je racetrim. Al met al was Webber vandaag sterk en heeft hij een prima race gereden tussen de McLaren.

Bedoelde het ook niet negatief naar Webber toe, maar meer positief naar Vettel.
Vind het namelijk erg makkelijk om altijd weer 'het beste auto' verhaal erbij te halen.


0634

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2011 - 10:20:41
Citaat van: Wizard op 16 oktober 2011 - 10:17:13
Tsja, dat weten we nu. Webber is gewoon minder sterk dan Vettel. En inhalen was geen koud kunstje. Als je dan in een druk veld rijd, gaat dat ten koste van je racetrim. Al met al was Webber vandaag sterk en heeft hij een prima race gereden tussen de McLaren.

Bedoelde het ook niet negatief naar Webber toe, maar meer positief naar Vettel.
Vind het namelijk erg makkelijk om altijd weer 'het beste auto' verhaal erbij te halen.
Vettel verdiend ook alle credits voor zijn gehele oevre dit jaar. Maar ik snap Wizard ook wel: Vettel is een topper en Webber niet. Webber is dus eigenlijk niet het juiste vergelijkingsmateriaal voor Vettel. Je kan ook niet blijven roepen dat Alonso zo goed rijdt omdat hij Massa verslaat. Massa is gewoon niet snel genoeg om hem bij te houden. Naar de maatstaven van Alonso vond ik hem dan ook povertjes rijden, terwijl als je hem vergelijkt met Massa, hij natuurlijk weer gewoon een klap sneller was.

Overigens vond ik het uitblijven van een order opvallend dit keer. Niet dat ik het erg vond, laat ze maar racen, maar achteraf gezien heeft het Alonso denk ik wel een plek of wellicht meer gekost. In zijn strijd om Plek 2 in het kampioenschap eindigt hij nu achter zijn twee grootste concurrenten.

Wizard

Ferrari heeft Alonso anders prima voor Massa gekregen. En ik had het idee dat Alonso niet significant sneller was op de softs.

robbert

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2011 - 10:40:10
Ferrari heeft Alonso anders prima voor Massa gekregen. En ik had het idee dat Alonso niet significant sneller was op de softs.
die ferrari is over het algemeen eigenlijk te traag. Hopelijk gaat het volgend seizoen veel beter of alonso zal niet zoveel geduld meer hebben

0634

Dat geldt natuurlijk voor alle teams behalve Red Bull.

Wizard

Citaat van: robbert op 16 oktober 2011 - 10:43:40
Citaat van: Wizard op 16 oktober 2011 - 10:40:10
Ferrari heeft Alonso anders prima voor Massa gekregen. En ik had het idee dat Alonso niet significant sneller was op de softs.
die ferrari is over het algemeen eigenlijk te traag. Hopelijk gaat het volgend seizoen veel beter of alonso zal niet zoveel geduld meer hebben

Dat blijkt uit?

0634

Naja, als je niet wint, ben je te traag. Dat is wel zo natuurlijk.

Wizard

Onduidelijkheidje van mijn kant, ik doel op de laatste zin.

SDG

Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2011 - 10:18:24
Jawel. Webber en Hamilton hebben beiden daarna nog ingehaald...

Ik vind dat DRS-activatiepunt achteraf bekeken nogal lullig geplaatst. Haal je zoals Webber eindelijk je voorligger in op het rechts stuk bij start/finish, pakt hij je op het volgende rechte stuk dankzij zijn DRS gewoon terug alsof het niets is.

Kootje

Citaat van: SDG op 16 oktober 2011 - 11:39:43
Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2011 - 10:18:24
Jawel. Webber en Hamilton hebben beiden daarna nog ingehaald...

Ik vind dat DRS-activatiepunt achteraf bekeken nogal lullig geplaatst. Haal je zoals Webber eindelijk je voorligger in op het rechts stuk bij start/finish, pakt hij je op het volgende rechte stuk dankzij zijn DRS gewoon terug alsof het niets is.

Alsof 't niets is ??
Volgens mij had Lewis er meerdere bochten voor nodig om definitief voor Mark te zitten. ::)

Daarnaast heeft Webber in de rondes daarna geen moment 'n voordeel uit zijn DRS kunnen halen, terwijl hij er echt wel binnen 'n seconde achterzat.
Nee .... vond de DRS zone wel prima zo ..... hooguit iets te lang.

janke

Er zat hier voor Hamilton niet meer in. Dat was al duidelijk na 1 ronde gereden te hebben. Vettel was gewoon een klap sneller.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2011 - 11:43:18
Citaat van: SDG op 16 oktober 2011 - 11:39:43
Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2011 - 10:18:24
Jawel. Webber en Hamilton hebben beiden daarna nog ingehaald...

Ik vind dat DRS-activatiepunt achteraf bekeken nogal lullig geplaatst. Haal je zoals Webber eindelijk je voorligger in op het rechts stuk bij start/finish, pakt hij je op het volgende rechte stuk dankzij zijn DRS gewoon terug alsof het niets is.

Alsof 't niets is ??
Volgens mij had Lewis er meerdere bochten voor nodig om definitief voor Mark te zitten. ::)

Nee hoor. Hij pakte hem door middel van DRS meteen weer terug. Heel simpeltjes.

Kootje

#134
Het gevecht ging toch echt meerdere bochten door.
Zo simpel was 't dus ook weer niet.

Daarnaast haalde Hamilton hem niet eens in de DRS zone in.  ???
Hij passeert hem tussen bocht 6 en 7 terwijl de DRS zone tussen bocht 2 en 3 ligt.  ::)



Het was juist Webber die gebruikmakend van z'n DRS aan kon sluiten om zo in de volgende bochten 3, 4 en 5 (na 'n foutje van Lewis) de aanval te openen.
Lewis pareerd in bocht 6 direct, maar zit er pas in bocht 10 definitief weer voor.