Banaan Van De Race: Marina Bay, Singapore!!

Gestart door Wizard, 25 september 2011 - 16:33:24

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van Singapore?

Schumacher.
10 (47.6%)
Hamilton.
9 (42.9%)
Alguesuari.
0 (0%)
Massa.
0 (0%)
Webber.
0 (0%)
Alonso.
0 (0%)
Perez.
0 (0%)
Petrov.
2 (9.5%)
Senna.
0 (0%)
Rosberg.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Kootje

Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 17:30:03
Perez remde al bij het 100 meter punt, terwijl iedereen daar pas remt op het 50 meter punt. Veel eerder dan normaal dus, misschien is er zelfs sprake van een zogenoemde "braketest"?

Die rondetijden kan ik niets mee.
Dat geeft alleen aan dat Schumi sneller was, en dat betwist ik ook niet.
Bovenstaand comment heb ik wat dat betreft meer aan.
Dat geeft namelijk wel aan dat Perez vroeger remde dan verwacht.
Maakt het incident minder banaanwaardig.

Wizard

Dat wil ik eerst bewezen zien. Voor nu zeg ik: Schumacher.

Enzo

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:35:59
Dat wil ik eerst bewezen zien. Voor nu zeg ik: Schumacher.

Echt bewijzen is lastig in de Formule 1, zeker in dit soort gevallen.

Kootje

Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 17:40:40
Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:35:59
Dat wil ik eerst bewezen zien. Voor nu zeg ik: Schumacher.

Echt bewijzen is lastig in de Formule 1, zeker in dit soort gevallen.

En dat is dus de data waar ik op doelde.  ;)

Maar je hebt me wel aan 't twijfelen gebracht.
Dus .... klein banaantje dan maar.  ;D

Enzo

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 17:44:18
Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 17:40:40
Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:35:59
Dat wil ik eerst bewezen zien. Voor nu zeg ik: Schumacher.

Echt bewijzen is lastig in de Formule 1, zeker in dit soort gevallen.

En dat is dus de data waar ik op doelde.  ;)

Maar je hebt me wel aan 't twijfelen gebracht.
Dus .... klein banaantje dan maar.  ;D

Tja, misschien had Schumacher meer geduld moeten hebben, hij had ze later makkelijker kunnen inhalen.
Maar goed er is nu niks meer aan te doen, jammer voor hem want er zat een goed resultaat in vandaag.
Op naar Suzuka!  8)

0634

Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 16:48:59
Is dan wel een klein banaantje voor Schumacher, ik vind het meer een raceincident.
Rosberg miste zijn bocht, Perez valt aan, Rosberg duwt Perez uit de bocht, Schumacher valt Perez aan, Perez verdedigde en remde heel vroeg, Schumacher had veel meer momentum en kon niet meer op tijd stoppen. Raceincident.

Wat vinden jullie daarvan. .. ::)
Ik vind het gewoon niet opletten. Geloof het of niet, maar ik dacht een fractie eerder al dat MS daar niet goed zat. En ja hoor. Gewoon dom. Kan gebeuren, maar het blijft gewoon dom.

Folkert

Als Hamilton zich niet zo goed had terug gevochten had ik Hamilton gekozen, gelukkig voor mij kwam hij ijzersterk terug. En als klap op de vuurpijl pakte hij Massa nu wel goed.

Banaan? Schumacher Ik zag het al gebeuren voor het gebeurt was. Schumacher schatte de situatie helemaal verkeerd in en kleunde zo achter op Perez. Totaal onnodige fout en gewoon heel slecht op gelet.
Hamilton was bij Massa nog te vergeven, gewoon moment van net iets te vroeg insturen. Wel dom, dat zeker.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Schumacher heeft een reprimande mogen ontvangen. Dat onderstreept mijn goede keuze. Bron.

Enzo

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 18:21:56
Schumacher heeft een reprimande mogen ontvangen. Dat onderstreept mijn goede keuze. Bron.

Alsof de raceleiding altijd goede beslissingen maakt... ::)

Wizard

Nu wel. Als Perez namelijk aantoonbaar te vroeg zou hebben geremd, had Perez in plaats van Schumacher een reprimande ontvangen. Dat geeft dus aan dat het rempunt bekeken is en vergeleken met voorgaande ronden. Perez deed daar dus niks anders. Blijft over? Overenthousiasme van de Duitser. Door het voorval uit te zoeken en te concluderen dat Perez niks geks deed onderstreept de wedstrijdleiding mijn mening. Daarmee beweer ik niet dat hun woord heilig is.

Schumiiii

Hamilton; het is al de 10de keer deze zo'n domme fouten maakt en dat voor zo ne jonge gast dan nog.

Enzo

Gerucht gaat dat Hamilton en Massa nog wat hebben staan duwen en trekken na de TV interviews vanmiddag.
Meerdere tweets over dit extra incidentje...

Van The Times Kevin Eason: 'Spat between Hamilton and Massa goes nuclear. Massa lays into Lewis verbally and then said to have shoved him in tv scrum.'

Van SPEED Channel verslaggever Will Buxton: 'Basically RTLGP interviewing Ham. Mas tugs Ham back and sarcastically slaps his arm to say "bravo". Question goes in, Ham goes to cool off.'

Mocht iemand beelden hebben graag hier posten, we hebben igg twee rijders die elkaar weinig ruimte gaan geven de komende races.

Kootje

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 18:21:56
Schumacher heeft een reprimande mogen ontvangen. Dat onderstreept mijn goede keuze. Bron.

Dat zegt idd genoeg.
Zij beschikken wel over de nodige data.

Dus toch Schumacher.

Niels_

Ik lijk hier nu wel enorm in te hakken op Hamilton, maar ik erger me echt dood aan het feit dat hij hier altijd beschermd wordt door de helft van de leden.

Om nu eens te vergelijken met Schumacher. Ik zie de post met de foto waarin Schumacher iets van plan is. Hij wou buitenom bij Perez. Perez gaat echter een stuk sneller op de rem staan dan anders. Toch is Schumacher de banaan, hoewel Perez hier minsten evenveel voor gevaar zorgt. Conclusie: Perez dekt de binnenkant af en remt iets vroeger, Schumacher erop. Race incident, maar te verklaren.

Als ik dat dan vergelijk met Massa en Hamilton: Hamilton komt naast Massa, die de binnenkant afdekt. En wat is dan Hamilton zijn plan? Wil hij binnenkant induiken bij Massa? Dat is zeker kansloos, want de volgende bocht was naar rechts en was niet veraf.

Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 18:39:50
Gerucht gaat dat Hamilton en Massa nog wat hebben staan duwen en trekken na de TV interviews vanmiddag.
Meerdere tweets over dit extra incidentje...

Van The Times Kevin Eason: 'Spat between Hamilton and Massa goes nuclear. Massa lays into Lewis verbally and then said to have shoved him in tv scrum.'

Van SPEED Channel verslaggever Will Buxton: 'Basically RTLGP interviewing Ham. Mas tugs Ham back and sarcastically slaps his arm to say "bravo". Question goes in, Ham goes to cool off.'

Mocht iemand beelden hebben graag hier posten, we hebben igg twee rijders die elkaar weinig ruimte gaan geven de komende races.

Het is dan ook wel duidelijk wie hier recht in zijn schoenen staat na het gedoe van dit weekend.

Citaat van: Burorri op 25 september 2011 - 18:20:41
Hamilton was bij Massa nog te vergeven, gewoon moment van net iets te vroeg insturen. Wel dom, dat zeker.
En bij Schumacher was het een moment net iets te laat remmen. Ik snap niet waarom Schumacher zijn fout erger zou zijn geweest. Omdat het iets spectaculairder leek dan stukjes voorvleugel in de lucht?

Wizard

Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 18:39:50
Gerucht gaat dat Hamilton en Massa nog wat hebben staan duwen en trekken na de TV interviews vanmiddag.
Meerdere tweets over dit extra incidentje...

Van The Times Kevin Eason: 'Spat between Hamilton and Massa goes nuclear. Massa lays into Lewis verbally and then said to have shoved him in tv scrum.'

Van SPEED Channel verslaggever Will Buxton: 'Basically RTLGP interviewing Ham. Mas tugs Ham back and sarcastically slaps his arm to say "bravo". Question goes in, Ham goes to cool off.'

Mocht iemand beelden hebben graag hier posten, we hebben igg twee rijders die elkaar weinig ruimte gaan geven de komende races.


Ik las dat Massa hem een duw(tje) heeft gegeven voor de interviews.