Banaan Van De Race: Marina Bay, Singapore!!

Gestart door Wizard, 25 september 2011 - 16:33:24

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van Singapore?

Schumacher.
10 (47.6%)
Hamilton.
9 (42.9%)
Alguesuari.
0 (0%)
Massa.
0 (0%)
Webber.
0 (0%)
Alonso.
0 (0%)
Perez.
0 (0%)
Petrov.
2 (9.5%)
Senna.
0 (0%)
Rosberg.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Enzo

Citaat van: Scuderia91 op 25 september 2011 - 18:48:55
Ik lijk hier nu wel enorm in te hakken op Hamilton, maar ik erger me echt dood aan het feit dat hij hier altijd beschermd wordt door de helft van de leden.

Je dood ergeren? Moet je niet doen man... ;)
Maar er waren maar weinig bananen deze race, eigenlijk alleen Hamilton en Schumacher.
Beide vind ik neigen naar een raceincident en zie ik het liefst onbestraft, Schumacher's incident al helemaal.

Kootje

#31
Citaat van: Scuderia91 op 25 september 2011 - 18:48:55
Ik lijk hier nu wel enorm in te hakken op Hamilton, maar ik erger me echt dood aan het feit dat hij hier altijd beschermd wordt door de helft van de leden.

Volgens mij zijn we 't er toch allemaal over eens dat het 'n domme fout was die hij maakte.  ::)

Citaat
Om nu eens te vergelijken met Schumacher. Ik zie de post met de foto waarin Schumacher iets van plan is. Hij wou buitenom bij Perez. Perez gaat echter een stuk sneller op de rem staan dan anders. Toch is Schumacher de banaan, hoewel Perez hier minsten evenveel voor gevaar zorgt. Conclusie: Perez dekt de binnenkant af en remt iets vroeger, Schumacher erop. Race incident, maar te verklaren.

Ten eerste zag ik 't al van verre aankomen, dus had Schumi dat ook moeten zien.
Ten tweede krijgt Schumi niet voor niets 'n reprimande.
Geeft toch aan dat Perez niets anders deed dan de rondes daarvoor.

CitaatAls ik dat dan vergelijk met Massa en Hamilton: Hamilton komt naast Massa, die de binnenkant afdekt. En wat is dan Hamilton zijn plan? Wil hij binnenkant induiken bij Massa? Dat is zeker kansloos, want de volgende bocht was naar rechts en was niet veraf.

Misschien wou hij gewoon achter 'm aansluiten ??

Citaat van: Scuderia91 op 25 september 2011 - 18:48:55
Citaat van: Burorri op 25 september 2011 - 18:20:41
Hamilton was bij Massa nog te vergeven, gewoon moment van net iets te vroeg insturen. Wel dom, dat zeker.
En bij Schumacher was het een moment net iets te laat remmen. Ik snap niet waarom Schumacher zijn fout erger zou zijn geweest. Omdat het iets spectaculairder leek dan stukjes voorvleugel in de lucht?

Nee, omdat je het al van ver aan zag komen.

Enzo

Ik wil de topic beheerder vragen een extra keuzemogelijkheid toe te voegen aan de Poll., namelijk Lotus Renault.

Pterov en Senna konden echt niks beginnen met deze plank op wielen, wat een dramatisch slecht prestatie van dit team.
Petrov zat de hele race vast op de 19de stek en kwam er niet vanaf, Senna vergelijkbaar zo rond de 16de plek.
WTF zijn die aan het doen??  ???

Schandalig t.o.v. hun budget en intellectueel vermogenimo.

Wizard

Ik voeg Senna en Petrov aan het rijtje toe. Waarom ik dat niet gedaan heb is omdat ze het hele weekend overduidelijk snelheid te kort kwamen en ik het hun materiaal toeschrijf. Nu vond ik Petrov inderdaad ook enigszins onder de maat en delft hij het onderspit tegen Senna. Dat komt zijn CV niet ten goede.

0634

Citaat van: Schumiiii op 25 september 2011 - 18:28:27
Hamilton; het is al de 10de keer deze zo'n domme fouten maakt en dat voor zo ne jonge gast dan nog.
Want ervaren mannen maken vaker fouten? ???

Jozef


Jozef

Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 19:10:31
Ik wil de topic beheerder vragen een extra keuzemogelijkheid toe te voegen aan de Poll., namelijk Lotus Renault.

Pterov en Senna konden echt niks beginnen met deze plank op wielen, wat een dramatisch slecht prestatie van dit team.
Petrov zat de hele race vast op de 19de stek en kwam er niet vanaf, Senna vergelijkbaar zo rond de 16de plek.
WTF zijn die aan het doen??  ???

Schandalig t.o.v. hun budget en intellectueel vermogenimo.

Ik denk dat heel hun auto gebouwd is voor dat off-throttle diffuser gedoe waar je op een traag circuit als dit weinig aan hebt.

Deze uitleg kan wel alleen maar kloppen als ze het over twee weken op Suzuka wel goed gaan doen. ;D

Jozef

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 16:33:24
Status:
Hongarije                 : Lewis Hamilton (1).
Spa-Francorchamps : Lewis Hamilton (2).
Monza                      : Vitantonio Liuzzi (1).

Toch nog íéts dat Hamilton dit seizoen nog kan winnen ;D

Niels_

Moesten we dit van in het begin van het seizoen gedaan hebben, zou hij zeker al wereldkampioen geweest zijn. 8)

Niels_

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 19:01:19
Citaat van: Scuderia91 op 25 september 2011 - 18:48:55
Ik lijk hier nu wel enorm in te hakken op Hamilton, maar ik erger me echt dood aan het feit dat hij hier altijd beschermd wordt door de helft van de leden.

Volgens mij zijn we 't er toch allemaal over eens dat het 'n domme fout was die hij maakte.  ::)

Citaat
Om nu eens te vergelijken met Schumacher. Ik zie de post met de foto waarin Schumacher iets van plan is. Hij wou buitenom bij Perez. Perez gaat echter een stuk sneller op de rem staan dan anders. Toch is Schumacher de banaan, hoewel Perez hier minsten evenveel voor gevaar zorgt. Conclusie: Perez dekt de binnenkant af en remt iets vroeger, Schumacher erop. Race incident, maar te verklaren.

Ten eerste zag ik 't al van verre aankomen, dus had Schumi dat ook moeten zien.
Ten tweede krijgt Schumi niet voor niets 'n reprimande.
Geeft toch aan dat Perez niets anders deed dan de rondes daarvoor.

CitaatAls ik dat dan vergelijk met Massa en Hamilton: Hamilton komt naast Massa, die de binnenkant afdekt. En wat is dan Hamilton zijn plan? Wil hij binnenkant induiken bij Massa? Dat is zeker kansloos, want de volgende bocht was naar rechts en was niet veraf.

Misschien wou hij gewoon achter 'm aansluiten ??

Citaat van: Scuderia91 op 25 september 2011 - 18:48:55
Citaat van: Burorri op 25 september 2011 - 18:20:41
Hamilton was bij Massa nog te vergeven, gewoon moment van net iets te vroeg insturen. Wel dom, dat zeker.
En bij Schumacher was het een moment net iets te laat remmen. Ik snap niet waarom Schumacher zijn fout erger zou zijn geweest. Omdat het iets spectaculairder leek dan stukjes voorvleugel in de lucht?

Nee, omdat je het al van ver aan zag komen.
Ik heb eerlijk gezegd niet echt zin om constant de discussie te blijven aangaan de komende dagen tot we aan de race in Suzuka zitten. ;) Ik heb er nu eenmaal een mening over en niemand kan ontkennen dat Hamilton de meest dwaze dingen doet dit seizoen.

0634

Citaat van: Scuderia91 op 25 september 2011 - 20:17:14

Ik heb eerlijk gezegd niet echt zin om constant de discussie te blijven aangaan de komende dagen tot we aan de race in Suzuka zitten. ;) Ik heb er nu eenmaal een mening over en niemand kan ontkennen dat Hamilton de meest dwaze dingen doet dit seizoen.
Wel hoor. Ik ontken dat namelijk.

Wizard

Citaat van: Scuderia91 op 25 september 2011 - 20:14:59
Moesten we dit van in het begin van het seizoen gedaan hebben, zou hij zeker al wereldkampioen geweest zijn. 8)

Op een ander forum, waar dit spelletje ook wordt gehost kan een top 3 worden samengesteld. Als ik enkel en alleen de coureur neem, met de meeste 3 punten (dus hier de banaan van de race), ziet het rijtje er als volgt uit:

Hamilton 2
Schumacher 2
Di Resta 1
Alonso 1
Massa 1
Webber 1
Buemi 1
d'Ambrosio 1

Valt dus mee.

Franky R.

Ik vind zowel Hamilton als Schumacher geen banaan van de race...


Hamilton, die dacht dat zijn auto een stuk korter was en Schumacher die gewoon wordt verrast door Perez.


Nee, dan kijk ik eerder naar een Petrov. Waar was die man mee bezig?! Kennelijk zit het gerucht dat hij op de wipstoel zit, hem niet echt lekker?


Nee, dan zou ik eerder gaan voor Massa en wel hierom:
http://www.gppits.net/nieuws/video_massa_feliciteert_hamilton/
::)

Enzo

#43
Citaat van: Jozef op 25 september 2011 - 20:03:49
Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 19:10:31
Ik wil de topic beheerder vragen een extra keuzemogelijkheid toe te voegen aan de Poll., namelijk Lotus Renault.

Pterov en Senna konden echt niks beginnen met deze plank op wielen, wat een dramatisch slecht prestatie van dit team.
Petrov zat de hele race vast op de 19de stek en kwam er niet vanaf, Senna vergelijkbaar zo rond de 16de plek.
WTF zijn die aan het doen??  ???

Schandalig t.o.v. hun budget en intellectueel vermogenimo.

Ik denk dat heel hun auto gebouwd is voor dat off-throttle diffuser gedoe waar je op een traag circuit als dit weinig aan hebt.

Deze uitleg kan wel alleen maar kloppen als ze het over twee weken op Suzuka wel goed gaan doen. ;D

Ze hadden een flinke upgrade mee die ze in VT1 hebben getest, het werkte niet goed en ze hebben dit niet gebruikt in de race.
Sommige geven dat als excuus voor hun presteren....

Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte toen ik zag dat Petrov een x aantal ronden achter een Virgin vast zat op plek 20.
Senna was wel beter dan Petrov maar evenmin indrukwekkend, dus je kan wel aannemen dat de auto niet in orde was.
Een vergelijkbaar presteren als in Monaco overigens, de R31 is gewoon niet vooruit te branden op stratencircuits.

Om af te sluiten nog even een quote van onze vriend Boullier na de race in Spa dit jaar;

"A new energy has kicked in at the team. Everyone is again enthusiastic and optimistic. We may be fighting for podiums once again as early as Singapore."

Eric Boullier in Singapore;

"We never expected our performance to be so embarrassing."

_Makke_

Citaat van: Schumiiii op 25 september 2011 - 18:28:27
Hamilton; het is al de 10de keer deze zo'n domme fouten maakt en dat voor zo ne jonge gast dan nog.

Waarom verschiet ik hier niet van? Hamilton maakt een fout en tikt Massa aan, Schumacher maakt een fout en knal los op Perez. Daarenboven vocht Hamilton heel goed terug. Maar ik kan daar niet van verschieten. Daar Schumacher zoveel stemmen krijgt in de 'man van de race'-topic's en toch nog steeds achter zijn ploegmaat staat in't klassement.