Round 14: Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 20 september 2011 - 02:29:32

« vorige - volgende »

Enzo




Vrijdag 23 september
1e vrije training  12.00 - 13.30 uur       
2e vrije training  15.30 - 17.00 uur
       
Zaterdag 24 september           
3e vrije training  13.00 - 14.00 uur       
Kwalificatie  16.00 - 17.00 uur
       
Zondag 25 september         
Race  14.00 uur 


De Grote Prijs van Singapore is de 14de race van het seizoen 2011, de eerste van zes overzeese races waarmee we het seizoen 2011 zullen afsluiten. Tevens is dit de enige nachtrace van het seizoen, de baan zal verlicht worden door meer dan 1500 speciale lichtprojectoren, welke staan opgesteld langs het 5.073 km lange circuit. Dit zal de vierde keer zijn dat de formule 1 hier gaat racen, de baan maakte haar debuut in 2008. Er zijn tot nu toe twee winnaars van Singapore aan te wijzen, namelijk Fernando Alonso(2) en Lewis Hamilton(1).

2008

Alonso wist in 2008 te winnen door “opzettelijk” te profiteren van de safety-car veroorzaakt door zijn teamgenoot Nelson Piquet jr. Later werd duidelijk dat de crash in scene was gezet en bedacht door teambaas Flavio Briatore en Pat Symonds. Beide heren mochten hun biezen pakken.
Video:

2009

Dit was de race van Hamilton, de Brit ging onklopbaar van pole naar overwinning terwijl de rest met remproblemen  er achteraan strompelde.

2010

Deze race viel weer ten prooi aan de Fernando Alonso. De Spanjaard vertrok van pole en stond de leiding in de race geen moment af. Sebastian Vettel zat de hele race dicht achter Alonso en werd tweede. Mark Webber eindigde als derde, ondanks een botsing met Lewis Hamilton.

Onboard Pole lap Alonso:

2011


Red Bull heeft van Monaco tot Monza bewezen over de beste auto te beschikken, het Oostenrijkse team is ook hier in Singapore favoriet voor de overwinning.  Volgens de laatste geruchten heeft het team zelfs  80 WK petjes meegenomen, voor het geval Sebastian Vettel zich na deze race `wereldkampioen 2011’ mag noemen. Toch zijn de kansen van de concurrentie niet bekeken, het `start en stop’ karakter van dit circuit zouden wel eens in de hand van Ferrari en McLaren kunnen spelen. Wellicht kunnen ze het feestje van Vettel verstoren…

0634

Niet mijn ding, Singapore. De ene bocht na de andere en dat het in het donker is boeit me niet echt. Daar is nog nooit een race lekkerland geworden. 

Maarrrrrr het blijft F1 dus heb ik er wel weer zin in !

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 20 september 2011 - 08:59:43
Niet mijn ding, Singapore. De ene bocht na de andere en dat het in het donker is boeit me niet echt. Daar is nog nooit een race lekkerland geworden. 

Maarrrrrr het blijft F1 dus heb ik er wel weer zin in !
wel mijn ding, k vind de locatie in het donker echt schitterend en zo saai waren de races daar nooit. En misschien wordt het dit jaar met Pirelli en DRS wel echt spektakel. Hadden ze ook niet wat aanpassingen aan het circuit gedaan??

0634

Citaat van: monaco2011 op 20 september 2011 - 09:58:39
wel mijn ding, k vind de locatie in het donker echt schitterend en zo saai waren de races daar nooit. En misschien wordt het dit jaar met Pirelli en DRS wel echt spektakel. Hadden ze ook niet wat aanpassingen aan het circuit gedaan??
De plaatjes zijn idd fraai, zoals hierboven in de opening, maar tijdens een race boeit me dat niet zo.

Maar inderdaad, de baan is aangepast. Als ik het goed heb zijn drie bochten nu aangepast, waardoor inhalen makkelijker moet worden en de pitstraat is aangepast. Zoiets was het geloof ik.

Hopelijk is het een vooruitgang.

Enzo

De baan ansich vind ik niet echt spannend, de visuele effecten van een nachtrace zijn wel super gaaf.
Vonken van de onderkant,vlammen uit de uitlaat en mooie achtergrond beelden, zeker in HD enorm genieten.
Wellicht dat DRS en Pirelli de race zelf wat smaak kan geven... ::)

Toch is het eerste waar ik aan denk als iemand Singapore roept is de Crashgate, dat was echt een nieuwe dimensie in race manipulatie.
Dat was gewoon smerig en zal nog jaren geassioceerd worden met deze race.

Enzo

#5
De weersvooruitzichten

De formule1 wereld verwacht een warm, vochtig en mogelijk stormachtig klimaat aan te treffen onder de lampen van Singapore. Het is de hele week al zwaar aan het regenen in dit deel van Azië, volgens de voorspellingen krijgen we meer van hetzelfde tijdens het raceweekend.

In de voorgaande edities waren er grote zorgen over het effect van regen in combinatie met de heldere lampen die het circuit verlichten. De verwachting is dat het zicht van de coureurs zeer beperkt zal zijn en dat het mogelijk desoriënterend werkt. Hier komt dit jaar nog bij dat het sowieso een beetje smogachtig heiig is in Singapore, oorzaak hiervan zijn de bosbranden die grote delen van Indonesië in as leggen. De natuur en het weer is zoals zo vaak dit seizoen een factor om rekening mee te houden tijdens het raceweekend.

http://www.gppits.net/magazine/preview_singtel_singapore_grand_prix/

Edwin90

Ik hou van deze baan, het nachteffect maakt het helemaal af. Zeker één van m'n favorieten.

Ik tip Vettel trouwens wederom voor de overwinning. Of we krijgen een gekke race, ook niet verkeerd.

Enzo

CitaatPeterDWindsor Peter Windsor: One DRS zone for the Singapore GP: detection is 230m before Turn 5; activation is 35m after geometrical apex of Turn 5



Lijkt me ook de beste plek voor DRS, hoop dat het goed uitpakt. 8)

Niels_

Jep, ook de enige echte inhaalmogelijkheid op dit circuit.

Op zich vind ik het wel een leuke baan ondanks dat het een stratencircuit is, al zal het 'nacht-effect' ook wel een rol spelen. Dat is net waarom het zo speciaal is en waarom we er zo ook geen 5 andere van moeten gaan bijkrijgen.

Jozef


Enzo


Kootje

Citaat van: Jozef op 21 september 2011 - 02:45:01
Een race waar ik niet naar uitkijk...

Niet ?? ???

Persoonlijk kijk ik uit naar elke race.
Moet wel zeggen dat deze baan niet tot m'n favorieten behoort.
Niet zo'n ramp als Valencia, maar echt mooie races hebben we er ook nog niet gehad.
Maar toch, het is 'n race en dat is altijd beter als geen race.
Daarnaast levert 't nog wel mooie plaatjes op ook.
Alleen is daar alles wel mee gezegd.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 21 september 2011 - 16:21:45
Citaat van: Jozef op 21 september 2011 - 02:45:01
Een race waar ik niet naar uitkijk...

Niet ?? ???

Persoonlijk kijk ik uit naar elke race.
Moet wel zeggen dat deze baan niet tot m'n favorieten behoort.
Niet zo'n ramp als Valencia, maar echt mooie races hebben we er ook nog niet gehad.
Maar toch, het is 'n race en dat is altijd beter als geen race.
Daarnaast levert 't nog wel mooie plaatjes op ook.
Alleen is daar alles wel mee gezegd.
volgens mij is er de afgelopen jaren toch wel t één en ander gebeurd in Singapore. En als de lijn die we dit hele seizoen al zien wordt doorgezet, dan wordt deze race wel de moeite waard. En werd er ook niet regen verwacht??

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 21 september 2011 - 16:40:24
volgens mij is er de afgelopen jaren toch wel t één en ander gebeurd in Singapore. En als de lijn die we dit hele seizoen al zien wordt doorgezet, dan wordt deze race wel de moeite waard. En werd er ook niet regen verwacht??

Dat zal ik ook niet ontkennen.
Zeker voor 'n stratencircuit zijn de races de moeite van 't kijken waard.
Echter zijn er tot dusver nog geen races geweest die de geschiedenis ingaan als klassieker.
Meest memorabele moment is "crashgate" , maar dat kwam pas later.
Maar wellicht brengt DRS en het weer daar nu verandering in.
Kijken doe ik sowieso, zelfs naar Valencia, dus ......

Gerard

Citaat van: monaco2011 op 21 september 2011 - 16:40:24
Citaat van: Kootje op 21 september 2011 - 16:21:45
Citaat van: Jozef op 21 september 2011 - 02:45:01
Een race waar ik niet naar uitkijk...

Niet ?? ???

Persoonlijk kijk ik uit naar elke race.
Moet wel zeggen dat deze baan niet tot m'n favorieten behoort.
Niet zo'n ramp als Valencia, maar echt mooie races hebben we er ook nog niet gehad.
Maar toch, het is 'n race en dat is altijd beter als geen race.
Daarnaast levert 't nog wel mooie plaatjes op ook.
Alleen is daar alles wel mee gezegd.
volgens mij is er de afgelopen jaren toch wel t één en ander gebeurd in Singapore. En als de lijn die we dit hele seizoen al zien wordt doorgezet, dan wordt deze race wel de moeite waard. En werd er ook niet regen verwacht??
op de gergiseerde crash van piquet en de brand van heiki na is er nie veel gebeurd...
dus ik ga met Kootje mee, ik vind een race leuk, en het levert mooie plaatjes op,maar verder.. Nah, niet bijzonder...
enige 'spanning' die we hebben is dat vettel WK kan worden...