De grote vier: toen of nu?

Gestart door 0634, 17 september 2011 - 21:34:16

« vorige - volgende »

De grote 4 van nu mogen nog niet in de schaduw staan van die van de jaren 80

Klopt. Dit is een kleuterklas vergeleken met toen
4 (28.6%)
Naaah, zit nog maar bar weinig verschil tussen hoor!
8 (57.1%)
Onzin. De huidige top is zoveel beter dan die vergane glorie
2 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

Kootje

Soortgelijk artikel had ik gisteren zelf al geschreven.

http://www.gppits.net/nieuws/lewis_jenson_dit_jaar_beter_dan_ik/

Maar in deze zegt Hamilton dus niet dat Button beter is, maar dat hij 't beter gedaan heeft.
De discussie was of Button net zo goed, of zelfs beter is dan Hamilton.  ::)

Daarnaast ben ik het ook niet met Lewis eens wanneer hij zegt: "Ook al presteer ik de komende vijf races misschien beter, voor mij maakt dat niets meer uit. Het gaat erom wie er over het hele seizoen genomen de sterkste is."

Als (let wel, als) Lewis alsnog voor Jenson eindigt in het WK blijkt dus dat hij, ondanks z'n vele fouten, wel degelijk de sterkste was.
Daarin spreekt hij zichzelf in mijn ogen dus tegen.

Ennuh .... oh ja, Button heeft het hoe dan ook zéér goed gedaan dit seizoen.
Daar is geen twijfel over mogelijk.

Wizard

Over één compleet seizoen kun je toch een aardig oordeel vellen. Button rijdt inmiddels 2 seizoenen naast Lewis. En daarin doet hij nauwelijks onder voor Hamilton. Hoeveel seizoenen moet hij presteren voordat Button naast een Hamilton geplaatst mag worden? Op basis van wat we afgelopen 3 seizoenen hebben gezien kan een prima oordeel uit getrokken worden. En dan doet Button het ontzettend goed. Samen met Vettel, Alonso en Hamilton voert hij de boventoon.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 15:55:43
Kan ik mee leven. En ook ik heb mijn mening over Button drastisch bijgeschaafd. Want voorheen was ik nooit héél erg onder de indruk, afgezien van 2004. Maar de laatste 3 seizoenen kan ik weinig op of aanmerken op zijn prestaties en zit hij er voortdurend bij. Zolang hij zijn gebrek aan snelheid over 1 ronde kan compenseren mag ik hem gerust inscharen tot de top. Zeker als hij scoort. Uiteindelijk draait het om één ding en dat is zoveel mogelijk punten over het aantal te rijden races verzamelen. De één moet het hebben van zijn pure snelheid, de ander haalt het elders vandaan. Maar de verzamelde punten vertellen hoe goed jij je kwaliteiten kunt omzetten naar prestatie. Zo had Prost, toch één van de grootste namen ooit, niet voor niks  "le professeur" genoemd, niet de pure snelheid van Ayrton Senna. Qua onderlinge kwalificatie duel, legde Prost het in 2 seizoenen af met 28-4. Toch werd hij kampioen en compenseerde hij het te kort aan snelheid over één rondje in de races. En met succes. Dus wat zegt die absolute snelheid alleen? Vrij weinig. Datzelfde geldt voor Button versus Hamilton. De laatst genoemde mag dan meer basissnelheid bezitten, Button weet dit prima te compenseren en is momenteel de bovenliggende partij.
Button komt in de race over t algemeen ook snelheid tekort op Hamilton, voor zover ik weet is dat echt niet alleen in kwalificatie. Button heeft nog nooit een droge race voor McLaren gewonnen. Voorbeeld van Prost en Senna is mooi, maar vind ik niet echt van toepassing hier. Dr zijn misschien wel wat overeenkomsten, verder zegt het me weinig.
Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 16:10:39
Dan nog heeft Button het prima gedaan. Nietwaar?

Overigens las ik vandaag:

CitaatHamilton: "Button doet het beter dan ik"

Volgens Lewis Hamilton is en blijft Jenson Button dit jaar de sterkste McLaren-coureur, ondanks er nog vijf races te gaan zijn dit seizoen en de plekken twee tot en met vijf in het kampioenschap op dit moment allesbehalve vastliggen.

"Jenson is ongelooflijk goed bezig", vertelde Hamilton na zijn demo in de Indiase miljoenenstad Bangalore. "Voor mijn gevoel doet hij het het hele seizoen al beter dan ik. Ook al presteer ik de komende vijf races misschien beter, voor mij maakt dat niets meer uit. Het gaat erom wie er over het hele seizoen genomen de sterkste is."

Hamilton staat momenteel vijfde in het kampioenschap, zeventien punten achter Button, die met nog vijf races op het programma de tweede plek bezet.

Als Hamilton zelf al erkent dat Button het beter doet en er openlijk over spreekt, wie zijn wij dan om het te betwisten?
wie betwist dat dan??

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 16:28:48
Over één compleet seizoen kun je toch een aardig oordeel vellen. Button rijdt inmiddels 2 seizoenen naast Lewis. En daarin doet hij nauwelijks onder voor Hamilton. Hoeveel seizoenen moet hij presteren voordat Button naast een Hamilton geplaatst mag worden? Op basis van wat we afgelopen 3 seizoenen hebben gezien kan een prima oordeel uit getrokken worden. En dan doet Button het ontzettend goed. Samen met Vettel, Alonso en Hamilton voert hij de boventoon.
Hij finishte vorig jaar toch 11x achter Hamilton, en was het slechts 3x andersom. Dit seizoen is het 5-5 wat dat betreft. Zolang Hamilton meer fouten blijft maken als Button, kan Button in de buurt blijven idd. En waarom alleen afgelopen 3 seizoenen?? als je er 4 van maakt, dan zie je dat er ook een seizoen bij zat dat ie door een oude Barichello verslagen werd. Als je verder teruggaat zie je nog veel meer wat niet echt voor Button spreekt.

Wizard

Het maakt niks uit wanneer Button wint of wanneer niet, hij wint. En er worden nu eenmaal regenraces verreden. Daarbij mag Lewis wel de snellere zijn, Button zit meestal wel in de buurt. En niet vergeten dat Jenson ook wel eens is teruggefloten terwijl hij de snellere was. Maar goed, we kunnen er zo lang over praten als dat het breed is, diegene die het spelletje wint is diegene die het meeste punten verzamelt. Of je nu linksom of rechtsom scoort, dat doet er niet toe. Als ik kijk naar nu heeft Button de meeste punten verzamelt. We kunnen ons in nog meer bochten gaan wringen om dat te ontkrachtigen het doet niks af aan het feit dat het zo is. En sterker nog, als ik de punten van 2 seizoenen bij elkaar optel heeft Button slechts 9 punten minder en meer mechanische pech gehad. Over 2 seizoenen bekeken. Dan mag Hamilton wel de snellere zijn, de absolute betere is hij niet. Als je over 2 seizoenen belicht geen duidelijke voorsprong kunt trekken, liggen de prestaties kort bij elkaar. Dan ben je aan elkaar gewaagd en kun je geen absolute betere aanwijzen. Een logisch gevolg is dat in het rijtje waar de naam Lewis Hamilton staat, de naam Jenson Button ook kan worden bijgeschreven.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 16:38:23
Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 16:28:48
Over één compleet seizoen kun je toch een aardig oordeel vellen. Button rijdt inmiddels 2 seizoenen naast Lewis. En daarin doet hij nauwelijks onder voor Hamilton. Hoeveel seizoenen moet hij presteren voordat Button naast een Hamilton geplaatst mag worden? Op basis van wat we afgelopen 3 seizoenen hebben gezien kan een prima oordeel uit getrokken worden. En dan doet Button het ontzettend goed. Samen met Vettel, Alonso en Hamilton voert hij de boventoon.
Hij finishte vorig jaar toch 11x achter Hamilton, en was het slechts 3x andersom. Dit seizoen is het 5-5 wat dat betreft. Zolang Hamilton meer fouten blijft maken als Button, kan Button in de buurt blijven idd. En waarom alleen afgelopen 3 seizoenen?? als je er 4 van maakt, dan zie je dat er ook een seizoen bij zat dat ie door een oude Barichello verslagen werd. Als je verder teruggaat zie je nog veel meer wat niet echt voor Button spreekt.

Ik heb het over nu. Niet over een aantal seizoenen geleden. En zolang Lewis meer fouten blijft maken en niet meer punten scoort dan Button, wordt hij geen kampioen. Dus ben je niet beter.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 16:47:14
Het maakt niks uit wanneer Button wint of wanneer niet, hij wint. En er worden nu eenmaal regenraces verreden. Daarbij mag Lewis wel de snellere zijn, Button zit meestal wel in de buurt. En niet vergeten dat Jenson ook wel eens is teruggefloten terwijl hij de snellere was. Maar goed, we kunnen er zo lang over praten als dat het breed is, diegene die het spelletje wint is diegene die het meeste punten verzamelt. Of je nu linksom of rechtsom scoort, dat doet er niet toe. Als ik kijk naar nu heeft Button de meeste punten verzamelt. We kunnen ons in nog meer bochten gaan wringen om dat te ontkrachtigen het doet niks af aan het feit dat het zo is. En sterker nog, als ik de punten van 2 seizoenen bij elkaar optel heeft Button slechts 9 punten minder en meer mechanische pech gehad. Over 2 seizoenen bekeken. Dan mag Hamilton wel de snellere zijn, de absolute betere is hij niet. Als je over 2 seizoenen belicht geen duidelijke voorsprong kunt trekken, liggen de prestaties kort bij elkaar. Dan ben je aan elkaar gewaagd en kun je geen absolute betere aanwijzen. Een logisch gevolg is dat in het rijtje waar de naam Lewis Hamilton staat, de naam Jenson Button ook kan worden bijgeschreven.
tja, ik zou Hamilton op basis van de afgelopen 2 seizoenen ook niet in het rijtje met Alonso en Vettel zetten.
Je kunt wel door blijven gaan met steeds maar roepen dat Jenson het dit jaar beter doet, da's tot nu toe zeker het geval en ook helemaal niet im frage, maar dat wil nog niet zeggen dat wij daaruit dezelfde conclusies trekken als jij doet?? Bovendien zitten we nog midden in het seizoen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 16:50:13
Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 16:38:23
Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 16:28:48
Over één compleet seizoen kun je toch een aardig oordeel vellen. Button rijdt inmiddels 2 seizoenen naast Lewis. En daarin doet hij nauwelijks onder voor Hamilton. Hoeveel seizoenen moet hij presteren voordat Button naast een Hamilton geplaatst mag worden? Op basis van wat we afgelopen 3 seizoenen hebben gezien kan een prima oordeel uit getrokken worden. En dan doet Button het ontzettend goed. Samen met Vettel, Alonso en Hamilton voert hij de boventoon.
Hij finishte vorig jaar toch 11x achter Hamilton, en was het slechts 3x andersom. Dit seizoen is het 5-5 wat dat betreft. Zolang Hamilton meer fouten blijft maken als Button, kan Button in de buurt blijven idd. En waarom alleen afgelopen 3 seizoenen?? als je er 4 van maakt, dan zie je dat er ook een seizoen bij zat dat ie door een oude Barichello verslagen werd. Als je verder teruggaat zie je nog veel meer wat niet echt voor Button spreekt.

Ik heb het over nu. Niet over een aantal seizoenen geleden. En zolang Lewis meer fouten blijft maken en niet meer punten scoort dan Button, wordt hij geen kampioen. Dus ben je niet beter.
Tja, maar toch heeft Lewis in zn veel kortere carriere meer gepresteerd als Jenson! Dus is ie beter, als je t dan toch  graag simpel wilt houden

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 17:53:58
tja, ik zou Hamilton op basis van de afgelopen 2 seizoenen ook niet in het rijtje met Alonso en Vettel zetten.
Je kunt wel door blijven gaan met steeds maar roepen dat Jenson het dit jaar beter doet, da's tot nu toe zeker het geval en ook helemaal niet im frage, maar dat wil nog niet zeggen dat wij daaruit dezelfde conclusies trekken als jij doet?? Bovendien zitten we nog midden in het seizoen.

Natuurlijk hoef je niet dezelfde conclusies te trekken. Andersom ook niet. Vandaar dat we het bepraten. Beetje vreemde redenatie. En de helft van het seizoen zijn we reeds gepasseerd met nog 5 races voor de boeg. Het enige waarin ik mij niet kan vinden is dat de basissnelheid als argument wordt aangedragen om Hamilton boven Button te plaatsen, terwijl er zoveel meer dingen zijn die gewicht in de schaal leggen. En nee, daarover hoeven we het niet eens te worden. Gelukkig betreft het een mening en geen vaststaand feit.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 17:56:03
Tja, maar toch heeft Lewis in zn veel kortere carriere meer gepresteerd als Jenson! Dus is ie beter, als je t dan toch  graag simpel wilt houden

Button kwam niet terecht in een gespreid bedje met een winwaardige auto. Hamilton wel. En telkens als McLaren achter de feiten aan toeft, is Hamilton niet foutloos. Begin 2009 maakte hij ook veel fouten, nu nog steeds. Button is foutloos en maximaliseert wel. Logisch dat ik mij dan niet 1,2,3 aansluit bij mensen die roepen dat Button niet in het zelfde rijtje past als Hamilton.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 18:01:55
Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 17:53:58
tja, ik zou Hamilton op basis van de afgelopen 2 seizoenen ook niet in het rijtje met Alonso en Vettel zetten.
Je kunt wel door blijven gaan met steeds maar roepen dat Jenson het dit jaar beter doet, da's tot nu toe zeker het geval en ook helemaal niet im frage, maar dat wil nog niet zeggen dat wij daaruit dezelfde conclusies trekken als jij doet?? Bovendien zitten we nog midden in het seizoen.

Natuurlijk hoef je niet dezelfde conclusies te trekken. Andersom ook niet. Vandaar dat we het bepraten. Beetje vreemde redenatie. En de helft van het seizoen zijn we reeds gepasseerd met nog 5 races voor de boeg. Het enige waarin ik mij niet kan vinden is dat de basissnelheid als argument wordt aangedragen om Hamilton boven Button te plaatsen, terwijl er zoveel meer dingen zijn die gewicht in de schaal leggen. En nee, daarover hoeven we het niet eens te worden. Gelukkig betreft het een mening en geen vaststaand feit.
Basissnelheid is toch de eerste voorwaarde voor een racecoureur?? En afgezien van het feit dat Button het de laatste weken/maanden beter doet dan Hamilton heb ik van jou geen goed argument gehoord.
Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 18:05:20
Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 17:56:03
Tja, maar toch heeft Lewis in zn veel kortere carriere meer gepresteerd als Jenson! Dus is ie beter, als je t dan toch  graag simpel wilt houden
Button kwam niet terecht in een gespreid bedje met een winwaardige auto. Hamilton wel. En telkens als McLaren achter de feiten aan toeft, is Hamilton niet foutloos. Begin 2009 maakte hij ook veel fouten, nu nog steeds. Button is foutloos en maximaliseert wel. Logisch dat ik mij dan niet 1,2,3 aansluit bij mensen die roepen dat Button niet in het zelfde rijtje past als Hamilton.
Maar wel in het rijtje met Vettel en Alonso dan?? Die hebben beiden ook die hogere basissnelheid en rijden ook nagenoeg foutloos. Button zn carriere loopt redelijk parallel aan die van Alonso en ik ga m zeker nooit op één lijn met Alonso zetten.
Als jij de resultaten van het dit jaar (dat nog steeds bezig is) zo zwart/wit interpreteerd, dan mag ik dat toch ook wel doen met resultaten uit het verleden?? Hamilton doet gewoon 3 van de 5x tot de laatste race mee voor het WK, net als Alonso dat ook al 4x heeft gedaan. Button met de meeste deelname's slechts 1x

Wizard

Het verleden ga ik er niet bij betrekken omdat ik dat niet relevant vind. Plus, de carrrieres zijn niet met elkaar te vergelijken. Alonso reed met wel héél ander materiaal dan Button. Maar goed, daar waar het om draait* vertroebeld compleet doordat we het nu wel erg in hoeken en gaten zoeken. *Actualiteit. Juist nu dat Button met het zelfde materiaal in de zelfde situatie rijdt als Hamilton, kun je beide prima met elkaar vergelijken. Ieder ander vergelijk gaat mank(er) op. En mijn conclusie is dat Button en Hamilton elkaar niet flink ontlopen. Hamilton zal, zoals ik eerder aangaf, best de betere zijn maar het verschil is zo minimaal dat ik beide best in één zin durf te noemen. En ja, dat is tijdelijk. Hamilton zal blijven doorgroeien en ontwikkelen daar waar Button nu piekt. Het zal mens en dier dan ook niet verbazen als het gat de komende jaren groter wordt en Button uiteindelijk zijn meerdere moet erkennen in Lewis Hamilton. Maar zover is het nog niet. Nu kan hij prima meeklappen met het rijtje welke wij benoemen tot de beste van het veld.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 19:02:34
Het verleden ga ik er niet bij betrekken omdat ik dat niet relevant vind. Plus, de carrrieres zijn niet met elkaar te vergelijken. Alonso reed met wel héél ander materiaal dan Button. Maar goed, daar waar het om draait vertroebeld compleet doordat we het nu wel erg in hoeken en gaten zoeken: Actualiteit. Juist nu dat Button met het zelfde materiaal in de zelfde situatie rijdt als Hamilton, kun je beide prima met elkaar vergelijken. Ieder ander vergelijk gaat mank(er) op. En mijn conclusie is dat Button en Hamilton elkaar niet flink ontlopen. Hamilton zal, zoals ik eerder aangaf, best de betere zijn maar het verschil is zo minimaal dat ik beide best in één zin durf te noemen. En ja, dat is tijdelijk. Hamilton zal blijven doorgroeien en ontwikkelen daar waar Button nu piekt. Het zal mens en dier dan ook niet verbazen als het gat de komende jaren groter wordt en Button uiteindelijk zijn meerdere moet erkennen in Lewis Hamilton. Maar zover is het nog niet. Nu kan hij prima meeklappen met het rijtje welke wij benoemen tot de beste van het veld.
dat laatste kon Webber vorig jaar ook. En nu kan ie er volgens sommigen niks meer van. Ik zie iig Button en Webber als subtoppers. Ik hou deze discussie verder voor gezien

0634

Webber had vorig jaar een uitstekende periode van een race of 10. Button heeft een uitstekende periode van een jaar of 3. Dát is het verschil.

Maar ik hou het ook voor gezien. Dit topic heb ik niet geopend om alleen maar over Button te lullen. Het is wel goed zo.

Folkert

De grote 4. Lastige want de 4 die mij het eerste te binnenschieten hebben alle 4 hun +jes en hun -etjes.s

1) Hamilton: 1ste jaar en bijna WK, versloeg 2voudig WK en reed zeer sterke races. zijn 2de jaar ging vrij lastig en reed zeker niet foutloos, maar zeker nog goed. De jaren er na liet hij zijn talent zeker zien en toonde hij zich ook als inhaal kampioen. Maar maakte nog net wat te veel foutjes en dan voornamelijk dit jaar. Door zijn rijstijl komt hij wel sneller in aanraking met andere coureurs, maar dat is niet alleen zijn schuld. Dit jaar zijn veel incidenten ook te wijten geweest aan zijn mede coureurs. Maar mag wel wat rust vinden om meer voudig WK te worden, maar heeft het zeker in zich. Kan minder goed omgaan met de druk buiten om en is som te gretig.

2) ALonso. De beste alrounder in mijn ogen. Kan heel snel rijden, maar is vooral sterk in tactisch rijden. Weet wanneer hij moet en kan aanvallen. Is voor mij op dit moment meest complete rijder, maar niet de snelste. Is technisch voor mij bekent beste icm de monteurs.

3) Vettel. Staat op de vooravond van zijn 2de titel, maar moet imo nog het meeste bewijzen. Hij is zeker snel en constant. Inhalen met gelijkwaardige auto's is nog zijn zwakte. Zelfs dit jaar bezwijkt hij redelijk snel onder druk(net als Hamilton overigens, maar dan direct). zodra hij in gevecht is, mist hij nog concentratie om het goed af te handelen.
Trotse vader van Rosalie(L)