De grote vier: toen of nu?

Gestart door 0634, 17 september 2011 - 21:34:16

« vorige - volgende »

De grote 4 van nu mogen nog niet in de schaduw staan van die van de jaren 80

Klopt. Dit is een kleuterklas vergeleken met toen
4 (28.6%)
Naaah, zit nog maar bar weinig verschil tussen hoor!
8 (57.1%)
Onzin. De huidige top is zoveel beter dan die vergane glorie
2 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

T.Nuvolari

Trouwens Hamilton zegt het zelf, and who are we to disagree with that?  ;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 27 september 2011 - 23:29:05
Citaat van: Kootje op 27 september 2011 - 22:47:24
Citaat van: Jeroen op 27 september 2011 - 21:47:36
Precies. Buiten dat is buitencategorie de categorie Senna, Prost, Clark en Fangio. En niemand schaart Button daarbij geloof ik.

Dat is wel wat ik begreep toen je Button bij "de grote vier" zette.
de grote vier = buitencategorie

Vandaar dat ik hem daar niet onder schaarde.
Maar hij behoort zeker tot de vier/vijf besten van 't huidige veld.
Nou, volgens mij was dat toch duidelijk: ik heb al vrij snel gezegd dat ik (nog) niemand van de huidige lichting (behoudens MS die ik voor het gemak niet bij deze lichting meereken) bij de buitencategorie vind horen. Als dat niet duidelijk was, excuus.

Excuses aanvaard al zijn ze onnodig.
Het kan net zo goed aan mij liggen omdat ik eroverheen heb gelezen.

0634

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 07:21:55
Citaat van: monaco2011 op 27 september 2011 - 23:19:53
ok, dus als button dit seizoen voor Hamilton eindigt, die een beroerd seizoen heeft, is ie ineens net zo goed?? Die uitspraak van Horner zegt helemaal niks, tuurlijk kan ie van beiden gecharmeerd zijn, dat wil toch niet zeggen dat ie ze even goed vind?? Misschien ziet in Button wel de ideale vervanger van Webber en in Hamilton de ideale vervanger van Vettel.
En idd, als je races en kwalificaties gaat analyseren dan zie je gewoon dat Lewis toch wel een behoorlijk stukje sneller is. Heeft Jenson ooit een droge race in een McLaren gewonnen?? Dat ie t dit jaar beter doet valt moeilijk te ontkennen, maar da's ook zeker te wijten aan het feit dat Lewis onder zn niveau presteert. De Lewis van dit jaar (gemiddeld gezien) zou ik ook zeker niet in het rijtje met Vettel en Alonso zetten.

Het is vrij eenvoudig: als je aan het einde van het kampioenschap voor iemand staat (met het zelfde materiaal), heb je het beter gedaan. Tenzij iemand slachtoffer is van diverse uitvalbeurten door technische dan wel mechanische pech. Dat is niet het geval dus doet Button het beter. Egaal welk argument je daarvoor gebruikt.
Of JB aan het einde van het jaar voor LH staat, moeten we nog wel even afwachten. It ain't over till the fat lady sings.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 07:21:55
Citaat van: monaco2011 op 27 september 2011 - 23:19:53
ok, dus als button dit seizoen voor Hamilton eindigt, die een beroerd seizoen heeft, is ie ineens net zo goed?? Die uitspraak van Horner zegt helemaal niks, tuurlijk kan ie van beiden gecharmeerd zijn, dat wil toch niet zeggen dat ie ze even goed vind?? Misschien ziet in Button wel de ideale vervanger van Webber en in Hamilton de ideale vervanger van Vettel.
En idd, als je races en kwalificaties gaat analyseren dan zie je gewoon dat Lewis toch wel een behoorlijk stukje sneller is. Heeft Jenson ooit een droge race in een McLaren gewonnen?? Dat ie t dit jaar beter doet valt moeilijk te ontkennen, maar da's ook zeker te wijten aan het feit dat Lewis onder zn niveau presteert. De Lewis van dit jaar (gemiddeld gezien) zou ik ook zeker niet in het rijtje met Vettel en Alonso zetten.

Het is vrij eenvoudig: als je aan het einde van het kampioenschap voor iemand staat (met het zelfde materiaal), heb je het beter gedaan. Tenzij iemand slachtoffer is van diverse uitvalbeurten door technische dan wel mechanische pech. Dat is niet het geval dus doet Button het beter. Egaal welk argument je daarvoor gebruikt.
tuurlijk heb je t dan beter gedaan, dat ga ik ook echt niet betwisten. Maar daarom denk ik nog wel dat Hamilton in potentie een stuk beter is. Bovendien is het verschil nog maar 17 punten, terwijl Hamilton zo'n beroerd jaar heeft.

Wizard

Dat is geen excuus. Hij wordt niet geplaagd door technische falen. Dus in deze situatie doet Button het gewoonweg beter. Zoals eerder gezegd, met de snelste auto winnen kan iedereen, als je echter niet de snelste bent en de factor coureur meer gewicht in de schaal legt, moet je ook je mannetje kunnen staan. Dat maakt van jou een topper of juist niet. En Hamilton laat het op dit moment na daar waar Button blijft scoren. Dan kun je hem schaamteloos op het zelfde schavot plaatsen als Hamilton. Dat er meer potentie zit in Hamilton zal ik niet tegenspreken. Hij is tenslotte wat jaartjes jonger, moet nog pieken daar waar Button piekt. De laatst genoemde zal niet veel beter worden, Hamilton kan nog uitgroeien tot de categorie waar Senna en Schumacher zich in bevonden, de zogehete buitencategorie. Maar daar is hij nog lang niet. Kijkend naar de actualiteit doen beide niet onder voor elkaar.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 28 september 2011 - 09:02:46
Of JB aan het einde van het jaar voor LH staat, moeten we nog wel even afwachten. It ain't over till the fat lady sings.

Zeker waar. Maar zoals ik eerder aangaf: "Feit is dat hij voor Lewis staat in het kampioenschap. Daar kan niemand omheen. Als Button daadwerkelijk het seizoen afsluit voor Lewis kun je moeilijk beweren dat Button onder doet voor Hamilton. Gezien Hamilton wordt geplaatst bij de grote vier sluit Button daar automatisch bij aan. Ook al zou Hamilton alsnog voor Button eindigen. Een giga groot verschil zit er niet tussen beide."

Enzo

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 13:35:02
Citaat van: Jeroen op 28 september 2011 - 09:02:46
Of JB aan het einde van het jaar voor LH staat, moeten we nog wel even afwachten. It ain't over till the fat lady sings.

Zeker waar. Maar zoals ik eerder aangaf: "Feit is dat hij voor Lewis staat in het kampioenschap. Daar kan niemand omheen. Als Button daadwerkelijk het seizoen afsluit voor Lewis kun je moeilijk beweren dat Button onder doet voor Hamilton. Gezien Hamilton wordt geplaatst bij de grote vier sluit Button daar automatisch bij aan. Ook al zou Hamilton alsnog voor Button eindigen. Een giga groot verschil zit er niet tussen beide."

Hoewel de cijfers niet altijd de krachtsverhouding weergeven. Iemand die meer punten heeft aan het einde van het seizoen is niet per definitie de betere coureur.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 13:33:32
Dat is geen excuus. Hij wordt niet geplaagd door technische falen. Dus in deze situatie doet Button het gewoonweg beter. Zoals eerder gezegd, met de snelste auto winnen kan iedereen, als je echter niet de snelste bent en de factor coureur meer gewicht in de schaal legt, moet je ook je mannetje kunnen staan. Dat maakt van jou een topper of juist niet. En Hamilton laat het op dit moment na daar waar Button blijft scoren. Dan kun je hem schaamteloos op het zelfde schavot plaatsen als Hamilton. Dat er meer potentie zit in Hamilton zal ik niet tegenspreken. Hij is tenslotte wat jaartjes jonger, moet nog pieken daar waar Button piekt. De laatst genoemde zal niet veel beter worden, Hamilton kan nog uitgroeien tot de categorie waar Senna en Schumacher zich in bevonden, de zogehete buitencategorie. Maar daar is hij nog lang niet. Kijkend naar de actualiteit doen beide niet onder voor elkaar.
ik zeg toch ook dat Button het beter doet als Hamilton, of niet?? En trouwens zo slecht is die McLaren echt niet hoor, zeker t/m de zomer zaten ze heel kort op Red Bull en waren ze soms ook gewoon sneller. Jij mag m schaamteloos op hetzelfde schavot als Hamilton zetten, ik vind dat vrij kortzichtig. Button mist de absolute snelheid die Hamilton wel heeft en dat vind ik toch wel een eerste voorwaarde voor een echte topper.

Wizard

Plaats je Prost wel op het zelfde schavot als Senna?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 14:18:13
Plaats je Prost wel op het zelfde schavot als Senna?
ha ha, is dat puur nieuwsgierigheid, of ga je zometeen de vergelijking met Button en Hamilton maken?? bespaar je de moeite zou ik zeggen

Wizard

Als je uit pure snelheid coureurs een titel opprikt, ben ik daar wel nieuwschierig naar. Want zowel Piquet als Prost haalde het lang niet bij Senna en Mansell. Dus nogmaals, welke criteria hanteer je met betrekking tot snelheid, en behoren coureurs als Piquet en Prost tot de grote vier in jouw optiek?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 15:17:51
Als je uit pure snelheid coureurs een titel opprikt, ben ik daar wel nieuwschierig naar. Want zowel Piquet als Prost haalde het lang niet bij Senna en Mansell. Dus nogmaals, welke criteria hanteer je met betrekking tot snelheid, en behoren coureurs als Piquet en Prost tot de grote vier in jouw optiek?
Ik heb die tijd niet meegemaakt, dus ik kan daar moeilijker over oordelen. Maar van wat ik er van gehoord en gezien heb schat ik Senna absoluut een stukkie hoger in.
Maar voor de duidelijkheid, ik gebruik niet alleen snelheid als criteria, maar ook wat een coureur de rest van zn F1 carriërre heeft laten zien, hoe hij het deed tov andere teamgenoten. Ik ga niet nu ineens roepen dat Button van hetzelfde niveau is als Hamilton omdat Button na de zomer ineens boven Hamilton staat. Ik wil best over 2 jaar mn mening herzien, mocht daar aanleiding toe zijn, maar voorlopig laat ik het er bij dat Button me zeker positief verrast heeft.

Wizard

#117
Kan ik mee leven. En ook ik heb mijn mening over Button drastisch bijgeschaafd. Want voorheen was ik nooit héél erg onder de indruk, afgezien van 2004. Maar de laatste 3 seizoenen kan ik weinig op of aanmerken op zijn prestaties en zit hij er voortdurend bij. Zolang hij zijn gebrek aan snelheid over 1 ronde kan compenseren mag ik hem gerust inscharen tot de top. Zeker als hij scoort. Uiteindelijk draait het om één ding en dat is zoveel mogelijk punten over het aantal te rijden races verzamelen. De één moet het hebben van zijn pure snelheid, de ander haalt het elders vandaan. Maar de verzamelde punten vertellen hoe goed jij je kwaliteiten kunt omzetten naar prestatie. Zo had Prost, toch één van de grootste namen ooit, niet voor niks  "le professeur" genoemd, niet de pure snelheid van Ayrton Senna. Qua onderlinge kwalificatie duel, legde Prost het in 2 seizoenen af met 28-4. Toch werd hij kampioen en compenseerde hij het te kort aan snelheid over één rondje in de races. En met succes. Dus wat zegt die absolute snelheid alleen? Vrij weinig. Datzelfde geldt voor Button versus Hamilton. De laatst genoemde mag dan meer basissnelheid bezitten, Button weet dit prima te compenseren en is momenteel de bovenliggende partij.

Kootje

Momenteel wel ja.  ;)

Maar wat als Hamilton over 5 races boven Button staat ??

Wizard

Dan nog heeft Button het prima gedaan. Nietwaar?

Overigens las ik vandaag:

CitaatHamilton: "Button doet het beter dan ik"

Volgens Lewis Hamilton is en blijft Jenson Button dit jaar de sterkste McLaren-coureur, ondanks er nog vijf races te gaan zijn dit seizoen en de plekken twee tot en met vijf in het kampioenschap op dit moment allesbehalve vastliggen.

"Jenson is ongelooflijk goed bezig", vertelde Hamilton na zijn demo in de Indiase miljoenenstad Bangalore. "Voor mijn gevoel doet hij het het hele seizoen al beter dan ik. Ook al presteer ik de komende vijf races misschien beter, voor mij maakt dat niets meer uit. Het gaat erom wie er over het hele seizoen genomen de sterkste is."

Hamilton staat momenteel vijfde in het kampioenschap, zeventien punten achter Button, die met nog vijf races op het programma de tweede plek bezet.

Als Hamilton zelf al erkent dat Button het beter doet en er openlijk over spreekt, wie zijn wij dan om het te betwisten?