Hamilton en zijn ''incidenten''

Gestart door com, 28 augustus 2011 - 11:50:32

« vorige - volgende »

Zou Hamilton toch niet een beetje te vaak de grens opzoeken waardoor hij zichzelf en andere coureurs succes ontneemt?

Mee eens
10 (43.5%)
niet mee eens
13 (56.5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 19 april 2013 - 11:50:32

monaco2011

Citaat van: Scuderia91 op 07 oktober 2011 - 15:26:15
Ja, ik zag het ook in dat filmpje toen ik naar de rondes keek. Mja, dat lieten ze gisteren niet in die samenvatting zien. :P

Was trouwens een kanaal van de BBC (red button?), waren de favoriete races van Webber.
ze lieten het wel zien, alleen de BBC commentatoren hadden geen idee waarom ie dat deed, ze dachten dat Alonso een (tijdelijk) probleem had ;) Ze zeiden nog wel dat ze de inhaalactie van Alonso sneaky vonden maar het verband met het terugzakken zagen ze blijkbaar niet ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 28 september 2011 - 19:27:33
Heb toevallig nog ff de discussie van toen hierover nagelezen.
Was toen zelf nog geen actief forummer, maar ook toen liepen de meningen hierover duidelijk uiteen, veelal ingegeven door het fan zijn van.
Nu was en ben ik fan van Hamilton, maar ook na het terugkijken van de beelden kan ik met de beste wil van de wereld m'n mening hierover niet wijzigen.
Voor mij is 't 'n feit dat de stewards de plank volledig mis geslagen hebben.
En aangezien jullie mij niet van het tegendeel gaan overtuigen, zeg ik: Op naar 't volgende Hamilton incident.
Gaat er vast wel komen.


Yup...GP van Japan. Het gedoe met Webber en Schumi.... ::)

Franky R.

Tja,


Het viel mij op dat Lewis Hamilton in Japan erg afstandelijk is. Het kan ook niet anders, als men jou aan je kop zeurt, om vervolgens zelf een dergelijke actie uit te halen.


Sommigen zeggen dat Hamilton 'piept', maar het zijn juist de klagers. Massa voorop! Die had Lewis ook op een normale manier kunnen benaderen. Denk dat Hamilton dan ook anders had gereageerd...


Ik kan het mij nauwelijks heugen dat er een coureur werd besproken in de briefing. Mss. Nigel Mansell in 1983, nadat hij als een idioot over de baan in Monaco stuiterde?


Maar zelfs Yugi Ide, Dalmas of Andrea de Cecaris werden apart besproken. En zeg het nou eerlijk. Wie heeft er echt problemen gehad met Hamilton, buiten Massa en Maldonado?

_Makke_

Citaat van: Franky R. op 08 oktober 2011 - 19:05:10Wie heeft er echt problemen gehad met Hamilton, buiten Massa en Maldonado?

Maldonado heeft al helemaal niet te klagen. In Monaco was er helemaal niets mis met die inhaalactie. Net als de actie bij MS. En in Spa moest hij zich naast Pastor smijten, wou hij zijn ronde niet riskeren. En Massa tja. Die reactie was er ver over. Zo'n zaken kunnen gebeuren, al was het inderdaad een fout van Hamilton. Maar helemaal niet van die orde om er zo op te reageren. Maar bon, de frustratie omwille van zijn zwakke prestaties zullen ook wel meegespeeld hebben bij de Braziliaan.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 08 oktober 2011 - 19:05:10
Tja,


Het viel mij op dat Lewis Hamilton in Japan erg afstandelijk is. Het kan ook niet anders, als men jou aan je kop zeurt, om vervolgens zelf een dergelijke actie uit te halen.


Sommigen zeggen dat Hamilton 'piept', maar het zijn juist de klagers. Massa voorop! Die had Lewis ook op een normale manier kunnen benaderen. Denk dat Hamilton dan ook anders had gereageerd...


Ik kan het mij nauwelijks heugen dat er een coureur werd besproken in de briefing. Mss. Nigel Mansell in 1983, nadat hij als een idioot over de baan in Monaco stuiterde?


Maar zelfs Yugi Ide, Dalmas of Andrea de Cecaris werden apart besproken. En zeg het nou eerlijk. Wie heeft er echt problemen gehad met Hamilton, buiten Massa en Maldonado?
Hamilton (en teamgenoot Button) zat zelf te treuzelen en blijkbaar ook gewoon te pitten. Dit is totaal niet vergelijkbaar met vorige kwalificatie, want Webber en Schumacher hadden gewoon geen tijd meer om te wachten, terwijl er de vorige keer nog meer dan genoeg tijd was. Vond het meer vergelijkbaar met Hamilton en Maldonado in de busstop op Spa.
Wat mij betreft (voor zover ik het kan inschatten) ligt hier de fout ook bij Button die de boel weer onnodig aan het ophouden was, misschien wel volgens afspraak met de rest van het team en Hamilton om er zo voor te zorgen dat Webber geen tijd meer kon zetten?

monaco2011

Citaat van: Makke op 08 oktober 2011 - 21:12:26
Citaat van: Franky R. op 08 oktober 2011 - 19:05:10Wie heeft er echt problemen gehad met Hamilton, buiten Massa en Maldonado?

Maldonado heeft al helemaal niet te klagen. In Monaco was er helemaal niets mis met die inhaalactie. Net als de actie bij MS. En in Spa moest hij zich naast Pastor smijten, wou hij zijn ronde niet riskeren. En Massa tja. Die reactie was er ver over. Zo'n zaken kunnen gebeuren, al was het inderdaad een fout van Hamilton. Maar helemaal niet van die orde om er zo op te reageren. Maar bon, de frustratie omwille van zijn zwakke prestaties zullen ook wel meegespeeld hebben bij de Braziliaan.
Monaco was idd een supermooie, netjes uitgevoerde inhaalactie die helemaal niet van te ver kwam of kansloos was ::) verder valt het op zich wel mee, maar t zijn er bij elkaar wel veels teveel. En Massa heeft helemaal gelijk, Hamilton pays for it.

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 08 oktober 2011 - 21:22:34
Monaco was idd een supermooie, netjes uitgevoerde inhaalactie die helemaal niet van te ver kwam of kansloos was ::) verder valt het op zich wel mee, maar t zijn er bij elkaar wel veels teveel. En Massa heeft helemaal gelijk, Hamilton pays for it.

Natuurlijk was hij daar niet kansloos, zie de quasi identieke inhaalactie bij MS. Die reactie van Massa was er zwaar over. Een fout was het, maar helemaal niet van die aard om zo te reageren.

Nuja, dit is echt één van de laatste keren dat ik nog reageer op één van de Hamilton bashers. Hij is uiteraard niet heiliger dan de paus, en hij heeft dit seizoen te veel fouten gemaakt. Maar sommigen maken hier van een mug een kudde olifanten.

Enzo

Hamilton neemt min of meer de schuld op zich van het incident.

CitaatHowever, while unrepentant at the post-qualifying press conference, in a later interview Hamilton painted a slightly different picture.

"It was my mistake," he told the BBC.

"I should have got out sooner but I was making a wing change and I went out too late."

monaco2011

Citaat van: Makke op 08 oktober 2011 - 22:17:36
Citaat van: monaco2011 op 08 oktober 2011 - 21:22:34
Monaco was idd een supermooie, netjes uitgevoerde inhaalactie die helemaal niet van te ver kwam of kansloos was ::) verder valt het op zich wel mee, maar t zijn er bij elkaar wel veels teveel. En Massa heeft helemaal gelijk, Hamilton pays for it.

Natuurlijk was hij daar niet kansloos, zie de quasi identieke inhaalactie bij MS. Die reactie van Massa was er zwaar over. Een fout was het, maar helemaal niet van die aard om zo te reageren.

Nuja, dit is echt één van de laatste keren dat ik nog reageer op één van de Hamilton bashers. Hij is uiteraard niet heiliger dan de paus, en hij heeft dit seizoen te veel fouten gemaakt. Maar sommigen maken hier van een mug een kudde olifanten.
inhaalactie op MS was niet quasi identiek en ging ook al bijna mis ware het niet dat deze ervaren 7 voudig wk op het allerlaatste moment zn instuuractie afbrak. Op zo'n moment in zo'n bocht je voorwiel ergens tussenprikken is gewoon vragen om moeilijkheden, zo simpel is het gewoon. Maldonado rijdt exact dezelfde lijn als hij daar altijd doet en heeft geen idee dat hamilton daar zit. Op deze manier kun je ECHT niet inhalen. k zou zeggen, kijk het nog eens na op youtube.. dit kun je amper een inhaalactie noemen, laat staan een goede.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 08 oktober 2011 - 23:09:45
Citaat van: Makke op 08 oktober 2011 - 22:17:36
Citaat van: monaco2011 op 08 oktober 2011 - 21:22:34
Monaco was idd een supermooie, netjes uitgevoerde inhaalactie die helemaal niet van te ver kwam of kansloos was ::) verder valt het op zich wel mee, maar t zijn er bij elkaar wel veels teveel. En Massa heeft helemaal gelijk, Hamilton pays for it.

Natuurlijk was hij daar niet kansloos, zie de quasi identieke inhaalactie bij MS. Die reactie van Massa was er zwaar over. Een fout was het, maar helemaal niet van die aard om zo te reageren.

Nuja, dit is echt één van de laatste keren dat ik nog reageer op één van de Hamilton bashers. Hij is uiteraard niet heiliger dan de paus, en hij heeft dit seizoen te veel fouten gemaakt. Maar sommigen maken hier van een mug een kudde olifanten.
inhaalactie op MS was niet quasi identiek en ging ook al bijna mis ware het niet dat deze ervaren 7 voudig wk op het allerlaatste moment zn instuuractie afbrak. Op zo'n moment in zo'n bocht je voorwiel ergens tussenprikken is gewoon vragen om moeilijkheden, zo simpel is het gewoon. Maldonado rijdt exact dezelfde lijn als hij daar altijd doet en heeft geen idee dat hamilton daar zit. Op deze manier kun je ECHT niet inhalen. k zou zeggen, kijk het nog eens na op youtube.. dit kun je amper een inhaalactie noemen, laat staan een goede.


Dus Schumi zag Lewis naderen...Dan kun je stellen dat Maldonado Lewis ook heeft gezien, maar toch zijn auto naar rechts stuurde...


BTW, Hamilton stond dichterbij Pastor vergeleken met Schumi. Bij Schumi kwam hij van veel verder weg. Dus had het gewoon een inhaalmanoeuvre moeten zijn, ipv een beukfestijn waarbij Lewis ten onrechte voor 100% schuldig werd verklaard.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 09 oktober 2011 - 19:29:57
Citaat van: monaco2011 op 08 oktober 2011 - 23:09:45
Citaat van: Makke op 08 oktober 2011 - 22:17:36
Citaat van: monaco2011 op 08 oktober 2011 - 21:22:34
Monaco was idd een supermooie, netjes uitgevoerde inhaalactie die helemaal niet van te ver kwam of kansloos was ::) verder valt het op zich wel mee, maar t zijn er bij elkaar wel veels teveel. En Massa heeft helemaal gelijk, Hamilton pays for it.

Natuurlijk was hij daar niet kansloos, zie de quasi identieke inhaalactie bij MS. Die reactie van Massa was er zwaar over. Een fout was het, maar helemaal niet van die aard om zo te reageren.

Nuja, dit is echt één van de laatste keren dat ik nog reageer op één van de Hamilton bashers. Hij is uiteraard niet heiliger dan de paus, en hij heeft dit seizoen te veel fouten gemaakt. Maar sommigen maken hier van een mug een kudde olifanten.
inhaalactie op MS was niet quasi identiek en ging ook al bijna mis ware het niet dat deze ervaren 7 voudig wk op het allerlaatste moment zn instuuractie afbrak. Op zo'n moment in zo'n bocht je voorwiel ergens tussenprikken is gewoon vragen om moeilijkheden, zo simpel is het gewoon. Maldonado rijdt exact dezelfde lijn als hij daar altijd doet en heeft geen idee dat hamilton daar zit. Op deze manier kun je ECHT niet inhalen. k zou zeggen, kijk het nog eens na op youtube.. dit kun je amper een inhaalactie noemen, laat staan een goede.


Dus Schumi zag Lewis naderen...Dan kun je stellen dat Maldonado Lewis ook heeft gezien, maar toch zijn auto naar rechts stuurde...


BTW, Hamilton stond dichterbij Pastor vergeleken met Schumi. Bij Schumi kwam hij van veel verder weg. Dus had het gewoon een inhaalmanoeuvre moeten zijn, ipv een beukfestijn waarbij Lewis ten onrechte voor 100% schuldig werd verklaard.
Schumi zag lewis niet naderen, maar pas op het laatste moment, tenminste, zo lijkt het. Bovendien waren ze al rondenlang in gevecht, dus wist Schumacher beter wat ie kon verwachten. En volgens mij had Schumacher reeds problemen met de banden daar. En Schumacher heeft bijna 20 jaar F1 ervaring. Allemaal van die details die het voor mij iig niet identiek of quasi identiek maken. 100% Hamilton's schuld is het misschien niet, maar hij neemt wel het risico en in dit soort situatie's kun je niet zo maar van je tegenstander verwachten dat ie precies weet waar jij zit.
Maar goed, die 'straf' heeft Hamilton uiteindelijk niks gekost, dus ik zie het gewoon als een veredelde waarschuwing. Maldonado werd lekker zn eerste F1 punten door de neus geboord. Hoe dan ook, de stewards vonden het een straf waard, op de BBC waren ze er vrij uitgesproken over en Hamilton heeft er zelf zn excuses voor aangeboden. Pas dus een beetje op om het elke keer op een forum weer als feit te prestenteren dat het een onterechte 'straf' was.

Franky R.

CitaatHoe dan ook, de stewards vonden het een straf waard, op de BBC waren ze er vrij uitgesproken over en Hamilton heeft er zelf zn excuses voor aangeboden. Pas dus een beetje op om het elke keer op een forum weer als feit te prestenteren dat het een onterechte 'straf' was.


Waar heb jij het over?!


Ik vertel gewoon hoe ik het zie. Dat jij denkt dat ik zaken als een feit weergeef, dat is jouw probleem!

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 10 oktober 2011 - 02:06:49
CitaatHoe dan ook, de stewards vonden het een straf waard, op de BBC waren ze er vrij uitgesproken over en Hamilton heeft er zelf zn excuses voor aangeboden. Pas dus een beetje op om het elke keer op een forum weer als feit te prestenteren dat het een onterechte 'straf' was.


Waar heb jij het over?!


Ik vertel gewoon hoe ik het zie. Dat jij denkt dat ik zaken als een feit weergeef, dat is jouw probleem!
ik doelde eigenlijk op de opmerking van Makke, die zei dat er niks mis was met de inhaalactie van Hamilton. En als je t op die manier zegt, tja, dan kun je weer discussie verwachten over dat ene moment, terwijl dat denk ik niet zn bedoeling was. Maar goed, ik zal proberen het de volgende keer gewoon te negeren, maar goed, dan kun je dus niet van mij verwachten dat ik de rest van de post nog serieus neem.

Gerard

IEmand de voorbeschouwin op de BBC gezien?
Daar kwamen verschilende momenten ruim aan bod.
Ook het moment met Lewis en Koba op Spa!
Daar werd het beeld stil gezet net voor Koba en Lewis elkaar raakten, en daar zag je duidelijk dat Koba gewoon instuurde voor de bus stop chicane
Dussssss dat moment was toch ook niet helemaal aan Lewis te wijten!

Wizard

Hamilton heeft zelf toegegeven dat het zijn fout was, dus waar hebben 'we' het over?