Hamilton en zijn ''incidenten''

Gestart door com, 28 augustus 2011 - 11:50:32

« vorige - volgende »

Zou Hamilton toch niet een beetje te vaak de grens opzoeken waardoor hij zichzelf en andere coureurs succes ontneemt?

Mee eens
10 (43.5%)
niet mee eens
13 (56.5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 19 april 2013 - 11:50:32

Wizard

Volgens mij zat Lewis er zelfs naast. Lift Lewis iets wat om er vervolgens achterlangs voorbij te vliegen.

Sabai

#121
Ik heb hier een link van de onboard van Lewis van die actie. Ikzelf hoor hem niet liften en vond het destijds ook een terechte straf omdat hij er voordeel uithaalde.Was wel een gafe race verder


Enzo

Citaat van: Sabai op 28 september 2011 - 17:52:11
Ik heb hier een link van de onboard van Lewis van die actie. Ikzelf hoor hem niet liften en vond het destijds ook een terechte straf omdat hij er voordeel uithaalde.Was wel een gafe race verder



Dat was echt een gaaf gevecht, was een beetje weg gezakt in mijn geheugen... 8)
Thanks voor de link Sabai!

Kootje

Heb toevallig nog ff de discussie van toen hierover nagelezen.
Was toen zelf nog geen actief forummer, maar ook toen liepen de meningen hierover duidelijk uiteen, veelal ingegeven door het fan zijn van.
Nu was en ben ik fan van Hamilton, maar ook na het terugkijken van de beelden kan ik met de beste wil van de wereld m'n mening hierover niet wijzigen.
Voor mij is 't 'n feit dat de stewards de plank volledig mis geslagen hebben.
En aangezien jullie mij niet van het tegendeel gaan overtuigen, zeg ik: Op naar 't volgende Hamilton incident.
Gaat er vast wel komen.

Wizard

Vind ik persoonlijk erg jammer, want het is zo klaar als een klontje. Hij had profijt van het afsnijden en dat mag niet. Het hoger beroep heeft destijds ook niks opgeleverd.

Kootje

Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 19:29:32
Vind ik persoonlijk erg jammer, want het is zo klaar als een klontje.
Voor mij ook.  ::)

CitaatHij had profijt van het afsnijden en dat mag niet.
Als je vol blijft houden dat hij de chicane afsneed vind ik 't voordeel twijfelachtig omdat hij de positie teruggeeft.

Maar hij sneed de chicane niet af, hij werd buiten de baan gedwongen.
Levensgroot verschil.
Als Kimi ruimte had gelaten (ze zaten naast elkaar in de busstop) had Hamilton op start/finish ook naast hem gezeten en de buitenbocht gehad.
Nu geeft hij voor de zekerheid de positie terug, en profiteerd van het feit dat Kimi verzuimd te verdedigen.
Vervolgens word hij bestraft omdat hij 'n bocht had moeten wachten.

Nu geef ik direct toe dat ik ook niet alle regels ken.
Maar de regel: Een bocht wachten voordat .... ,bestond nog niet.

CitaatHet hoger beroep heeft destijds ook niks opgeleverd.

Nee ... klopt.
En wie hadden daar het meeste voordeel van.
Niet de eerste keer dat er in hun voordeel beslist werd, en vast ook niet de laatste.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 28 september 2011 - 19:47:47
Citaat van: Wizard op 28 september 2011 - 19:29:32
Vind ik persoonlijk erg jammer, want het is zo klaar als een klontje.
Voor mij ook.  ::)

CitaatHij had profijt van het afsnijden en dat mag niet.
Als je vol blijft houden dat hij de chicane afsneed vind ik 't voordeel twijfelachtig omdat hij de positie teruggeeft.

Maar hij sneed de chicane niet af, hij werd buiten de baan gedwongen.
Levensgroot verschil.
Als Kimi ruimte had gelaten (ze zaten naast elkaar in de busstop) had Hamilton op start/finish ook naast hem gezeten en de buitenbocht gehad.
Nu geeft hij voor de zekerheid de positie terug, en profiteerd van het feit dat Kimi verzuimd te verdedigen.
Vervolgens word hij bestraft omdat hij 'n bocht had moeten wachten.

Nu geef ik direct toe dat ik ook niet alle regels ken.
Maar de regel: Een bocht wachten voordat .... ,bestond nog niet.

CitaatHet hoger beroep heeft destijds ook niks opgeleverd.

Nee ... klopt.
En wie hadden daar het meeste voordeel van.
Niet de eerste keer dat er in hun voordeel beslist werd, en vast ook niet de laatste.
hij werd ABSOLUUT niet buiten de baan gedwongen, had de bocht nog makkelijk kunnen halen. En t voordeel is overduidelijk. Maar goed, je bent vrij uitgesproken, dus laten we erover ophouden. t is per slot van rekening al 3 jaar geleden.

Kootje

Citaatlaten we erover ophouden. t is per slot van rekening al 3 jaar geleden.

Kijk ..... daar ben ik 't dan wel volledig mee eens.  ;)

Wizard

Citaat van: Kootje op 28 september 2011 - 19:47:47
Als je vol blijft houden dat hij de chicane afsneed vind ik 't voordeel twijfelachtig omdat hij de positie teruggeeft.

Ach kom op, Kootje, het is niet dat Hamilton er naast reed. Hij remt laat, heel erg laat, Kimi stuurt in en Hamilton snijdt wel erg makkelijk de chicane af. En ook als neemt hij de shortcut niet bewust, dan nog mag je geen voordeel hebben. Verremmen of een touché voorkomen, geeft geen vrijbrief. Dus is het geen eens relevant waarom Lewis daar rechtdoor ging.

CitaatMaar hij sneed de chicane niet af, hij werd buiten de baan gedwongen.
Levensgroot verschil.

Misschien in jouw beleving maar volgens het reglement mag je geen profijt hebben van een shortcut. Hamilton is ook niet bestraft voor het nemen van de shortcut, maar voor het profijt. Voor de duidelijkheid, afsnijden mag niet. Daar staat een straf op. Snijd jij noodgedwongen af (verremmen, gebrek aan ruimte) mag je geen profijt hebben. Dat laatste was van toepassing op Hamilton.

CitaatAls Kimi ruimte had gelaten (ze zaten naast elkaar in de busstop) had Hamilton op start/finish ook naast hem gezeten en de buitenbocht gehad.
Nu geeft hij voor de zekerheid de positie terug, en profiteerd van het feit dat Kimi verzuimd te verdedigen.
Vervolgens word hij bestraft omdat hij 'n bocht had moeten wachten.

Kimi hoeft geen ruimte te laten. Lewis remt extreem laat en verrast Kimi. Kimi stuurt gewoon in en doet z'n ding. En teruggeven kan ik dat met de beste wil van de wereld niet noemen. Als jij mij 50€ leent en vraagt deze terug, pak ik geen briefje uit de beurs, druk jou die in je handen en met dat je je hand dichtknijpt trek ik terug. Teruggegeven!! Niet dus. Hamilton lift op het moment dat hij achterlangs voorbij schiet dus breekt zijn aanval welke voortvloeit uit het afsnijden niet af. Dus KUN je bestraft worden.

CitaatNu geef ik direct toe dat ik ook niet alle regels ken.
Maar de regel: Een bocht wachten voordat .... ,bestond nog niet.

Jawel. Lees Massa reactie:

Citaat"Wat Lewis deed kan gebeuren, maar ik denk dat hij wat te optimistisch was toen hij dacht dat hij gewoon de positie gedeeltelijk terug kon geven aan Kimi om hem daarna direct weer te passeren", zei Massa. "Dit soort incidenten zijn vaak besproken tijdens de briefings met de coureurs en het is daarin duidelijk gemaakt dat iedereen die de chicane heeft afgesneden, de positie helemaal moet teruggeven en geen voordeel mag hebben van zijn actie."

Als Lewis de chicane correct had genomen, zou hij Kimi nooit gepasseerd kunnen hebben op het korte rechte stuk dat volgde. Dat was mijn directe reactie na het zien van de herhaling. Als Lewis had gewacht met inhalen tot het volgende rechte stuk, was het een heel ander verhaal geweest."

Nogmaals: Lijkt me duidelijk alsook sluitend.

Citaat
Nee ... klopt.
En wie hadden daar het meeste voordeel van.
Niet de eerste keer dat er in hun voordeel beslist werd, en vast ook niet de laatste.

Kijk! Voor mij het bewijs dat je niet op de hoogte bent en krampachtig zoekt naar argumenten op het weg te wuiven. Jammer en een gemiste kans. Want de beslissing had totaal niks te maken met Ferrari maar met het feit dat je volgens de regels niet in beroep kunt gaan tegen een doorrijstraf. Er is dus geen uitspraak geweest.

Niels_

In de stream die ik nu heb laten ze beelden zien van Alonso in Japan 2005. Hij probeert Christian Klien in te halen in de laatste S-bocht, maar Alonso schuift rechtdoor en komt zo voor Klien.

Nu kan je al raden wat er gebeurde allicht? :P Alonso geeft de plaats terug aan Klien, maar haalt em het stuk erna meteen weer in. In 2005 geen straffen hiervoor dus.

Matthijs

CitaatAlonso geeft de plaats terug aan Klien, maar haalt em het stuk erna meteen weer in. In 2005 geen straffen hiervoor dus.

Doe ons een lol en zoek het even op Youtube terug. Ik weet namelijk niet welk incident je bedoelt. Als ik de highlights voor de race terugzie (), zie ik een Alonso die de chicane afsnijdt (op 1:33), op het rechte stuk zijn plek teruggeeft en pas een ronde later weer inhaalt (op 2:14).

Matthijs

Hoe vinden jullie deze inhaalactie trouwens? Andere klasse waar wat meer mag:
Kijk vanaf circa 30 seconden. Gewoon insturen als het niet kan, gewoon chicane afsnijden om je plek terug te pakken en daarna gewoon de race winnen.

Wizard

Beide snijden de chicane. :D Dus er is geen sprake van voordeel. ;)

monaco2011

#133
Citaat van: Scuderia91 op 07 oktober 2011 - 05:18:22
In de stream die ik nu heb laten ze beelden zien van Alonso in Japan 2005. Hij probeert Christian Klien in te halen in de laatste S-bocht, maar Alonso schuift rechtdoor en komt zo voor Klien.

Nu kan je al raden wat er gebeurde allicht? :P Alonso geeft de plaats terug aan Klien, maar haalt em het stuk erna meteen weer in. In 2005 geen straffen hiervoor dus.
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/100626/sterke-race-renault/

Alonso heeft m uiteindelijk weer voorgelaten, ondanks dat ie al 7 seconden van m was weggereden. Toen mocht dat dus ook al niet ;)

Niels_

Ja, ik zag het ook in dat filmpje toen ik naar de rondes keek. Mja, dat lieten ze gisteren niet in die samenvatting zien. :P

Was trouwens een kanaal van de BBC (red button?), waren de favoriete races van Webber.