Vandaag in de F1-geschiedenis....

Gestart door 0634, 05 augustus 2011 - 09:06:36

« vorige - volgende »

janke

Vandaag is het alweer 39 jaar geleden dat de Duitse coureur Jochen Mass zijn eerste en enige F1 race won. En dat op Montjuich met de McLaren M23. Later zou hij in de sportscars terecht komen en haalde daar zijn grootste successen.

Some things are too important to be left in the past.

SDG

De dramatische race die het leven kostte aan vijf toeschouwers na een crash van Rolf Stommelen. Nog zo'n zwart weekend in de Formule 1-geschiedenis.

Franky R.

Citaat van: janke op 27 april 2014 - 18:32:07
Vandaag is het alweer 39 jaar geleden dat de Duitse coureur Jochen Mass zijn eerste en enige F1 race won. En dat op Montjuich met de McLaren M23. Later zou hij in de sportscars terecht komen en haalde daar zijn grootste successen.




Heerlijk autootje! En Montjuice was een beste circuitje...Ik vond het stoer dat ze daar reden, maar na een run te hebben gedaan via rFactor/GPlegend ben ik er toch op terug gekomen...Gekkenwerk daaro! :o

SDG

Citaat van: Franky R. op 28 april 2014 - 20:13:06
Heerlijk autootje! En Montjuice was een beste circuitje...Ik vond het stoer dat ze daar reden, maar na een run te hebben gedaan via rFactor/GPlegend ben ik er toch op terug gekomen...Gekkenwerk daaro! :o

Ik ben er ooit te voet gepasseerd op een trip in Barcelona. Als je daar door de straten wandelt, is het best wel moeilijk om je voor te stellen dat daar ooit Formule 1-bolides op topsnelheid doorheen raasden.

Franky R.

Citaat van: SDG op 28 april 2014 - 20:19:08
Citaat van: Franky R. op 28 april 2014 - 20:13:06
Heerlijk autootje! En Montjuice was een beste circuitje...Ik vond het stoer dat ze daar reden, maar na een run te hebben gedaan via rFactor/GPlegend ben ik er toch op terug gekomen...Gekkenwerk daaro! :o

Ik ben er ooit te voet gepasseerd op een trip in Barcelona. Als je daar door de straten wandelt, is het best wel moeilijk om je voor te stellen dat daar ooit Formule 1-bolides op topsnelheid doorheen raasden.


Met recht andere tijden, SDG...

0634

Inderdaad, gekkenwerk. Ik ben ooit met een oud-werkgever daar naartoe gegaan en toen hebben we o.m. fietsen gehuurd en over het 'ciurcuit' gefietst. Volgens mij heb ik daar overigens ooit nog eens een stuk over geschreven op de Pits. Het was inderdaad volslagen krankzinnig. En dan stonden er tijdens de race ook nog toeschouwers pal aan de baan...

Franky R.

#1012
Citaat van: Jeroen op 29 april 2014 - 06:38:25
Inderdaad, gekkenwerk. Ik ben ooit met een oud-werkgever daar naartoe gegaan en toen hebben we o.m. fietsen gehuurd en over het 'ciurcuit' gefietst. Volgens mij heb ik daar overigens ooit nog eens een stuk over geschreven op de Pits. Het was inderdaad volslagen krankzinnig. En dan stonden er tijdens de race ook nog toeschouwers pal aan de baan...


Mexico 1967...



:o :o :o
Hoezo 'pal langs de baan'...die lui zaten gewoon op het gras langs de rijbaan! Maar ja, latin-temperament zal ik maar zeggen. Idem voor Spanjaarden... ;)

SDG

Je gelooft het wellicht niet, maar in 1970 was het nóg erger. Waarna het meteen afgelopen was met de F1 in Mexico voor een hele tijd.

Franky R.

Citaat van: SDG op 01 mei 2014 - 20:04:33
Je gelooft het wellicht niet, maar in 1970 was het nóg erger. Waarna het meteen afgelopen was met de F1 in Mexico voor een hele tijd.


Ik weet welke foto je bedoelt, maar ik kan het via google het niet achterhalen...Hm, ik vond wel een Youtube-film...De race ging door ondanks twijfels over de oncontroleerbare stroom fans op het gras langs de baan... :o





KVDracer

Vandaag 32jaar geleden dat Gilles Villeneuve is heengegaan  :'(




Franky R.