Vandaag in de F1-geschiedenis....

Gestart door 0634, 05 augustus 2011 - 09:06:36

« vorige - volgende »

0634

Superstoer. Zeker gezien het verhaal vooraf!

Maar Kootje, ik denk niet dat hij dan nog titels zou hebben gewonnen. Ook in 97 vond ik hem niet echt overtuigen. Was hij naar Ferrari (Schumacher) gegaan of naar McLaren (Hakkinen) had hij sterke teamgenoten gehad. Vraag me werkelijk af of Villeneuve goed genoeg zou zijn geweest om die jongens in gelijk materiaal te verslaan... We zullen het never nooit weten helaas.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 10 april 2014 - 18:23:11
Superstoer. Zeker gezien het verhaal vooraf!

Maar Kootje, ik denk niet dat hij dan nog titels zou hebben gewonnen. Ook in 97 vond ik hem niet echt overtuigen. Was hij naar Ferrari (Schumacher) gegaan of naar McLaren (Hakkinen) had hij sterke teamgenoten gehad. Vraag me werkelijk af of Villeneuve goed genoeg zou zijn geweest om die jongens in gelijk materiaal te verslaan... We zullen het never nooit weten helaas.

Qua talent had hij Hakkinen misschien aangekund, maar ik heb het idee (niet gestaafd) dat Hakkinen een grotere werker was en er nog meer voor ging (niet zozeer in het duel maar totaalplaatje).

Perton

+ in interview laatst met DC 'bevestigde' (natuurlijk altijd moeilijk om de betrouwbaarheid te bepalen van een gefrustreerde oud-coureur, al vertrouw ik DC hier wel in) de Schot dat Hakkinen echt het lievelingetje was van Ron Dennis, dus ik denk dat dat wel meegespeeld zou hebben als Villeneuve naar McLaren was gegaan.

0634

Sja, Hakkinen werd natuurlijk al vroeg gehaald door Dennis, dus ik geloof best dat het zijn favootje was. Maar Mika was ook gewoon beter dan DC, in mijn ogen. Sneller vooral.

Perton

Dat sowieso. En daar is DC het verder ook volledig mee eens ;)

Jehoentelaar

Kwam ook in de autobiografie van Coulthard een aantal keer naar voren, ja. Waarvan Dennis weer het voorwoord schreef.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 april 2014 - 18:23:11
Maar Kootje, ik denk niet dat hij dan nog titels zou hebben gewonnen. Ook in 97 vond ik hem niet echt overtuigen. Was hij naar Ferrari (Schumacher) gegaan of naar McLaren (Hakkinen) had hij sterke teamgenoten gehad. Vraag me werkelijk af of Villeneuve goed genoeg zou zijn geweest om die jongens in gelijk materiaal te verslaan... We zullen het never nooit weten helaas.

Inderdaad, we zullen het nooit weten. Maar toch is dat wel het gevoel dat hij bij mij losmaakte destijds. Ik denk oprecht dat hij 'n hele grote had kunnen worden, maar helaas ... zijn keuze voor BAR maakte dat sowieso onmogelijk.

Perton

Nuja, als dat wél een succes was geworden, dan was Villeneuve wel een van de groten geweest denk ik.

Kootje

En daarom ben ik het ook niet eens met Jeroen's uitspraak dat hij één vd mindere wereldkampioenen is gebleken. Gelukkig zette hij er 'n m.i. voor, dus hoeven we het ook niet met hem eens te zijn. :P

0634

Jawel, want ik ben heel wijs ;).

Ik vond hem in 97 ook echt niet groots hoor. Beste materiaal, maar niet heel overtuigend in zijn rijden. Alleen zijn debuutjaar was echt goed. Dat is voor mij te weinig om conclusies te verbinden dat hij een hele grote had kúnnen zijn.

Wings

Villeneuve? In zijn debuutjaar was hij ook niet über hoor. Die Williams was dominant dus easy om daar het maximale uit te trekken. Daar had ik -bij wijze van spreken- nog kampioen mee kunnen worden. Niet vergeten dat Villeneuve slechts 2 keer voor Hill kwalificeerde. Maar daarachter (achter het Williams duo) was er nauwelijks dreiging. De Benetton kwam er niet meer aan te pas en Ferrari/McLaren begonnen aan hun opmars. Met minder materiaal heeft hij niks laten zien daar kunnen we kort over zijn. Hij kon zelfs niet overtuigen tegen een uitgebluste Olivier Panis, en werd het snot voor de ogen gereden door Button, Massa en Alonso. In mijn beleving de kampioen die mij het minst heeft kunnen overtuigen van zijn kennen en kunnen. Als je al kunt spreken van geluk wil ik hem deze kaart toebedelen. Hij zat op het juiste moment op de juiste plaats.

0634

Mja, mee eens, Wings. Ik was ook nooit onder de indruk, al vind ik zijn eerste jaar wél goed. ZAg er wel potentie in destijds, maar heeft het nooit waargemaakt. Deed het in races tov Hill uitstekend, liet enkele fraaie momenten zien voor een debutant, vanaf 97 vond ik het ook niet best meer. Maar goed, ik vind zijn vader ook overschat.

janke

Dat Villeneuve Jr geen supertopper was oke. Maar een watje was het allerminst. Ik mocht hem wel, ook zijn manier van racen. Zijn arrogante gedrag af en toe is dan misschien een smetje. Om WK winnaar te worden heb je inderdaad een goede auto nodig, en die had hij. Maar is dat niet hetzelfde voor elk werkelijk talent? Zou hij er niet mee hebben gescoord dan was het inderdaad een 0,0 coureur geweest. En dat was hij zekers niet imo.

Ik heb het dan over zijn Williams jaren.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Junior heeft in 1995 en de winter van 1996 ook vele duizenden kilometers gereden met de FW17, waarvan de FW18 een doorontwikkeling was. Dat heeft nogal gescheeld in zijn debuutjaar.