Over paydrivers en non-talenten...

Gestart door Franky R., 17 juli 2011 - 15:03:59

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Kootje op 17 juli 2011 - 13:16:53
Dat blijft altijd lastig om te voorspellen.

In de lagere klassen domineerde hij 't veld ,en in die zin is hij dus buitencategorie.
Dat dit echter niet zoveel zegt bewezen oa Bourdais en Liuzzi.

Tijdens zijn debuutseizoen deed hij 't na 'n matige start zéér verdienstelijk.
Daarentegen doet 'n "non-talent" als Maldonado het tot dusver aanmerkelijk beter.

Toch denk ik wel dat hij in potentie 'n WK is.
Nu moet hij alleen nog het juiste materiaal krijgen
.


Hm.


Bijna alle huidige coureurs zijn in potentie WK. Het ligt in sommige gevallen te vaak aan het materiaal of tegenstand van de opponenten.


Toegeven, alleen een sneller, pientere coureur kan alles uit de auto van een topteam halen. Zie ook Ayrton Senna, Vettel, Alonso, Niki Lauda of Michael Schumacher.


Sommigen zijn snel, maar werden geholpen door de omstandigheden zoals Hamilton, Hakkinen (1999), Kimi Raikkonen, Alonso (2005), Keke Rosberg, James Hunt.


Weer anderen moesten het volledig hebben van hun auto (en hun status binnen het team); Mansell, Piquet, Jones, Prost.


En vergeet niet...Voor elk talent dat de F1 haalt, zijn er (minstens) tien man die waarschijnlijk nog sneller zijn maar de boot gemist hebben omdat ze niet rijk, fotogeniek, topmanagement, oid waren of achter zich hadden staan.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 17 juli 2011 - 15:03:59
Hm.

Bijna alle huidige coureurs zijn in potentie WK. Het ligt in sommige gevallen te vaak aan het materiaal of tegenstand van de opponenten.

Daar kan ik het toch niet mee eens zijn.

WEBBER heeft 'n topauto ,maar zal nooit WK worden ,MASSA idem dito.
Over coureurs bij minder teams nog maar te zwijgen.
Daarvan zie ik in de meesten echt geen toekomstig WK ,ook niet als zij over 'n topauto beschikken.
En dan rijden er nog 'n aantal rond die eigenlijk niets in de F1 te zoeken hebben.


Wizard

Niet iedereen is een kampioenkandidaat maar allen kunnen écht wel een pot sturen. Je komt niet zomaar even in de Formule 1 terecht.

Kootje

Citaat van: Wizard op 17 juli 2011 - 18:12:58
Niet iedereen is een kampioenkandidaat maar allen kunnen écht wel een pot sturen. Je komt niet zomaar even in de Formule 1 terecht.

Met geld kom je ook 'n heel eind.
Er zijn genoeg voorbeelden uit heden en verleden te noemen die zonder sponsoring nooit de F1 gehaald hadden.

Wizard

Je kunt je ook afvragen waarom hun die sponsoring hadden. Waarom zijn er mensen die miljoenen in coureurs inversteren. Niet omdat ze niet kunnen rijden.

0634

Ik ben het in deze echt met Wizard en Franky eens. Die gasten kunnen allemaal waanzinnig sturen en zijn feitelijk allemaal topcoureurs. Alleen sommigen zijn nog net even beter en zijn top-Formule 1-coureurs.

Kootje

Tuurlijk zijn het goede coureurs ,zonder talent kom je nooit zo ver.
Maar gasten als Khartikeyan ,Mazzacane ,Rosset ,Chandhok etc. hadden nooit op eigen kracht de F1 gehaald.
De enige reden dat dat soort jongens in F1 zitten is vanwege economische belangen.

Helaas is dat voor de kleinere teams 'n noodzakelijk kwaad.
Maar je kunt mij echt niet wijsmaken dat de kleine teams voor deze coureurs hadden gekozen als geld geen issue was.
Als iemand van jullie serieus denkt van wel ,leg mij dan eens uit waarom zij nooit verder zijn gekomen.

0634

Nee okee, maar jij noemt de uitzonderingen en niet de regel.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 17 juli 2011 - 19:06:55
Nee okee, maar jij noemt de uitzonderingen en niet de regel.

Omdat er min of meer beweerd werd dat iedereen hun plekje verdiend heeft door prestaties.  ::)

Citaat van: Wizard op 17 juli 2011 - 18:12:58
Niet iedereen is een kampioenkandidaat maar allen kunnen écht wel een pot sturen. Je komt niet zomaar even in de Formule 1 terecht.

0634

Ja, en dan noem jij slechts vier namen uit de afgelopen 10 jaar omdat te ontkrachten? 

Er zijn een paar uitzondering inderdaad, maar voor 98% kan je stellen dat je verschrikkelijk goed moet kunnen sturen om F1 te rijden.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 17 juli 2011 - 19:27:21
Ja, en dan noem jij slechts vier namen uit de afgelopen 10 jaar omdat te ontkrachten? 

Er zijn een paar uitzondering inderdaad, maar voor 98% kan je stellen dat je verschrikkelijk goed moet kunnen sturen om F1 te rijden.
Waren zomaar 'n paar voorbeelden.
Er zijn er natuurlijk nog veel meer te noemen.

Maar je hebt gelijk ,het gros heeft z'n plaatsje verdiend door goede prestaties.
Dat probeerde ik ook niet tegen te spreken.
Mijn bewering is echter wel dat niet iedere coureur F1 waardig is ,laat staan 'n toekomstig wereldkampioen.

Wizard

Tsja, geef eens een definitie van F1-waardig?

Kootje

#12
Citaat van: Wizard op 17 juli 2011 - 19:49:41
Tsja, geef eens een definitie van F1-waardig?
Dat is per persoon verschillend natuurlijk.
Maar ik vind 'n coureur F1 waardig als hij in al de lagere klassen doorlopen heeft.
En daarin races gewonnen heeft en iig mee heeft gedaan om de titel.

Gerard

In de jaren 90 had je een coureur, ik dacht pedro diniz, dat was de zoon van een braziliaanse olie magnaat?.. Die gozer zat echt alleen maar in de F1. Omdat papa zoveel centjes had...

0634

Mwa, ik herinner me nog dat hij in de hozende regen knap 6e werd. Papa had een supermarktketen geloof ik, dus zeker een paydriver, maar hij heeft nog aardig wat puntje gesprokkeld meen ik.