Man van de race: Silverstone

Gestart door Enzo, 10 juli 2011 - 16:43:29

« vorige - volgende »

Wie vonden jullie de beste?

Alonso
11 (52.4%)
Vettel
1 (4.8%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
7 (33.3%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Schumacher
2 (9.5%)
Alguesuari
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 12 juli 2011 - 18:15:07
Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 16:19:23
Citaat van: monaco2011 op 12 juli 2011 - 14:08:42
Citaat van: Enzo op 12 juli 2011 - 13:47:00
Ik heb ook niuks gehoord over een defecte KERS van één van beide.
Vettel's banden waren helemaal op, zoveel was duidelijk. Denk dat Webber hem wel had kunnen pakken als die wilde.
idd, Vettel reed een extreem korte één na laatste stint om zo Hamilton voorbij te raken, maar daardoor werd zn laatste stint idd wel lang tov bv Webber. Webber zegt het wel geprobeerd te hebben,  maar kon daarbij natuurlijk niet veel risico nemen. Als hij voor een ander team had gereden, was ie er misschien wel voorbij gekomen
Was die stint zo extreem kort dan? Hij ging 1 ronde eerder naar binnen en kwam
Zo 2 sec voor Hamilton.
Of hij voor Webber was gebleven zonder team order zullen we nooit echt weten, maar de order blijft belachelijk. Hadden ze vorig jaar moeten doen. En vermoed dat ze het in een ander geval juist andersom hadden gedaan.

Maar man van de race: Hamilton. Hoeveel tijd hij heeft gewonnen door minder benzine aanboord te hebben weet ik niet, maar hij reed al vrij snel voor aan.

Eervolle vermelding is voor alonso. Wat een snelheid van ferrarI ineens.
één na laatste stint 9 ronden, laatste stint 16 ronden, bij hamilton bv was het 13 tegenover 15 en bij Webber 12/14. Maar goed, doet er verder ook niet zoveel toe, al lijkt het mij wel dat de banden het probleem waren op het eind.
Verder moet je  niet klagen over de teamorder van Red Bull: k zat net ff terug te lezen in het topic over Hockenheim vorig jaar en daar blijk jij gewoon min of meer voorstander te zijn van teamorders! En dit was wel een teamorder van een vrij licht kaliber. Bovendien ging het in dit geval ook echt puur om het teambelang!
Weet niet meer precies wat ik er vorig jaar over gezegd heb, maar ik heb het nu puur over de team order van redbull, omdat zij altijd riepen geen team orders te geven. En nu leek het er op dat Vettel misschien wel ingehaald had kunnen worden riepen ze Mark direct om niet aan te vallen. Beetje laf en verdacht.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 18:36:42
Citaat van: monaco2011 op 12 juli 2011 - 18:15:07
Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 16:19:23
Citaat van: monaco2011 op 12 juli 2011 - 14:08:42
Citaat van: Enzo op 12 juli 2011 - 13:47:00
Ik heb ook niuks gehoord over een defecte KERS van één van beide.
Vettel's banden waren helemaal op, zoveel was duidelijk. Denk dat Webber hem wel had kunnen pakken als die wilde.
idd, Vettel reed een extreem korte één na laatste stint om zo Hamilton voorbij te raken, maar daardoor werd zn laatste stint idd wel lang tov bv Webber. Webber zegt het wel geprobeerd te hebben,  maar kon daarbij natuurlijk niet veel risico nemen. Als hij voor een ander team had gereden, was ie er misschien wel voorbij gekomen
Was die stint zo extreem kort dan? Hij ging 1 ronde eerder naar binnen en kwam
Zo 2 sec voor Hamilton.
Of hij voor Webber was gebleven zonder team order zullen we nooit echt weten, maar de order blijft belachelijk. Hadden ze vorig jaar moeten doen. En vermoed dat ze het in een ander geval juist andersom hadden gedaan.

Maar man van de race: Hamilton. Hoeveel tijd hij heeft gewonnen door minder benzine aanboord te hebben weet ik niet, maar hij reed al vrij snel voor aan.

Eervolle vermelding is voor alonso. Wat een snelheid van ferrarI ineens.
één na laatste stint 9 ronden, laatste stint 16 ronden, bij hamilton bv was het 13 tegenover 15 en bij Webber 12/14. Maar goed, doet er verder ook niet zoveel toe, al lijkt het mij wel dat de banden het probleem waren op het eind.
Verder moet je  niet klagen over de teamorder van Red Bull: k zat net ff terug te lezen in het topic over Hockenheim vorig jaar en daar blijk jij gewoon min of meer voorstander te zijn van teamorders! En dit was wel een teamorder van een vrij licht kaliber. Bovendien ging het in dit geval ook echt puur om het teambelang!
Weet niet meer precies wat ik er vorig jaar over gezegd heb, maar ik heb het nu puur over de team order van redbull, omdat zij altijd riepen geen team orders te geven. En nu leek het er op dat Vettel misschien wel ingehaald had kunnen worden riepen ze Mark direct om niet aan te vallen. Beetje laf en verdacht.
ok, je weet niet wat je er zelf over gezegd hebt, maar wel hoe Red Bull erover denkt?? Red Bull laat zn coureurs in principe ook gewoon met elkaar racen, alleen in dit geval kozen ze ervoor om 2 ronden voor het einde geen onnodig risico meer te nemen. Het ging ook maar om 3 punten voor de coureur en niet eens om een overwinning, terwijl je daarmee wel 33 punten voor het team op het spel zet. En mocht er toch misschien nog een heel klein beetje aan het rijderskampioenschap zijn gedacht, dan is dat ook nog niet zo gek. De enige bedreiging voor Vettel lijkt Alonso nog te kunnen zijn. Webber gaat in dezelfde auto als Vettel iig geen 75 punten meer goed maken

0634

Op zich kan ik een order in de slotrondes begrijpen, al is het erg vroeg in het seizoen. Maar goed, wat natuurlijk wel een aanfluiting is is dat RedBull vorig jaar schande sprak van de Ferrari praktijken op Hockenheim, want zij laten hun rijders wel altijd racen. Nou, dat is dus niet zo. Want als de situatie er naar is geven zij gewoon teamorders net als ieder ander team.

Dus: de teamorder is te begrijpen, maar gruwelijk hypocriet.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2011 - 19:33:50
Op zich kan ik een order in de slotrondes begrijpen, al is het erg vroeg in het seizoen. Maar goed, wat natuurlijk wel een aanfluiting is is dat RedBull vorig jaar schande sprak van de Ferrari praktijken op Hockenheim, want zij laten hun rijders wel altijd racen. Nou, dat is dus niet zo. Want als de situatie er naar is geven zij gewoon teamorders net als ieder ander team.

Dus: de teamorder is te begrijpen, maar gruwelijk hypocriet.
je kunt dingen altijd bijstellen, bovendien is het tegenwoordig legaal. Bij McLaren waren ze vroeger ook niet vies van teamorders, de laatste jaren roepen ze ook dat hun coureurs altijd mogen racen. Bovendien was die teamorder van Ferrari van een hele andere orde. En misschien heb jij een jaar geleden ook wel eens iets geroepen waar je later weer op terug bent gekomen ;)

0634

#34
Natuurlijk kan je dingen bijstellen, maar om het ene seizoen te zeggen dat het tegen de geest is van ons team om orders te geven en het andere jaar ze toch doodleuk zelf uit te voeren, overigens zonder absolute noodzaak, is gewoon hypocriet. Dan moet je geen schande spreken van anderen die het wel ook doen. Nou scheelt het wel dat al die teams hypocriet zijn als het hen uitkomt, wat dat betreft RedBull niet meer dan een ander.

En nee, mij is dat nooit overkomen nee. Ik heb nooit schande gesproken van iemands handelen om vervolgens het jaar erop precies zo te handelen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2011 - 20:08:07
Natuurlijk kan je dingen bijstellen, maar om het ene seizoen te zeggen dat het tegen de geest is van ons team om order te geven en het andere jaar ze toch doodleuk uit te voeren, overigens zonder absolute noodzaak, is gewoon hypocriet. Dan moet je geen schande spreken van anderen die het wel ook doen. Nou scheelt het wel dat al die team hypocriet zijn als het hen uitkomt, wat dat betreft RedBull niet meer dan een ander.

En nee, mij is dat nooit overkomen nee. Ik heb nooit schande gesproken van iemands handelen om vervolgens het jaar erop precies zo te handelen.
Precies zo?? Nogmaals, de teamorder van afgelopen weekend was totaal niet te vergelijken met die van Hockenheim vorig jaar. Bovendien was het vorig jaar illegaal, dus logisch dat Red Bull protesteerde. Hun rijders mogen in principe ook met elkaar racen, dat is al vaak genoeg gebleken. Maar met een sterk opkomend Ferrari en Turkije vorig jaar nog in het achterhoofd valt dit gewoon prima te rechtvaardigen. Bovendien, puur op snelheid was Vettel gewoon de betere, alleen door een fout van het team en een aangepaste strategie kon Webber uiteindelijk nog in de buurt komen. Webber heeft het zeker niet zelf afgedwongen en misschien dat zoiets dan ook nog meespeelt in zo'n beslissing. Als Webber zoals in China vanaf achteraan naar P3 rijdt en dan ook nog Vettel op P2 te grazen wil nemen, zou het wat mij betreft een heel ander verhaal zijn en moet hem die gelegenheid ook niet worden afgepakt. Afgelopen weekend heeft ie wel zn kansen gehad, maar kon ie het niet op eigen kracht.

0634

Oh, maar de teamorder is ook zeer goed te begrijpen. Ik had hem ook gegeven.

Ze hadden alleen vorig jaar niet moeten verklaren altijd hun rijders te laten racen en van een ander team schande te spreken, want dat bleek toch niet zo te zijn. Deze order was net als toen geen noodzaak.

Wizard

Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 16:19:23Maar man van de race: Hamilton. Hoeveel tijd hij heeft gewonnen door minder benzine aanboord te hebben weet ik niet, maar hij reed al vrij snel voor aan.

Eervolle vermelding is voor alonso. Wat een snelheid van ferrarI ineens.

Mag ik vragen wat Hamilton beter heeft gedaan dan Alonso? Maakt 2 fouten meer (2 stuurfouten in de race met het geluk dat de eerder gelegen grindbak plaats heeft moeten maken voor asvalt), moest Vettel voor zich dulden. Toucher met Massa en als 4de finishen. Alonso verslaat beide Red Bulls, verslaat Hamilton met een auto, die in mijn opinie, niet beter is dan de McLaren/Red Bull. Op zaterdag vond ik hem ook wat aanprutsen waardoor hij als 10de mocht aanvangen. Al met al een matig weekend voor Hamilton. Als klap op de vuurpijl te gretig, te min berekenend geweest, waardoor hij te veel brandstof heeft verbruikt. Daarnaast vind ik zijn reactie na de race ook niet tof, alsof Hamilton altijd het haasje is in de ogen van de stewards en altijd ten onrechte. Ik begin steeds minder symphatie voor deze man te krijgen. Ik bewonder zijn vechtlust, maar springt zo nu en dan te wild om met zijn materiaal. Minder behoudend dan Button, die zelden met bandenproblemen of brandstof problemen kampt en zich volgens mij nog niet bij de stewards heeft moeten melden.

Enzo

Hamilton zit de laatste tijd ook duidelijk niet lekker in z'n vel.
Las elders al dat hij tegen een soort 'burn-out' aan zit, en extra vrije tijd heeft gekregen.
Nee, het gaat momenteel niet lekker bij McLaren, gerucht gaat ook dat de positie van MW op de tocht staat.
En een gerucht dat Ron Dennis terug wilt komen.

Gerard

Man van de race... Alonso.. heeft niets fout gedaan en was snelgenoeg om (ook zonder fout bij Vettel) te winnen
Eervolle vermelding voor...Perez.. heeft de hele race geknokt met Rosberg, en is 7de geworden

Wizard

Citaat van: Enzo op 12 juli 2011 - 21:28:16
Hamilton zit de laatste tijd ook duidelijk niet lekker in z'n vel.
Las elders al dat hij tegen een soort 'burn-out' aan zit, en extra vrije tijd heeft gekregen.
Nee, het gaat momenteel niet lekker bij McLaren, gerucht gaat ook dat de positie van MW op de tocht staat.
En een gerucht dat Ron Dennis terug wilt komen.
Was de verplichtingen buiten het racen om beu. Nou ja, niet per definitie beu, maar het wordt hem te veel. Kan ik inkomen, maar hij heeft zelf een kriebel onder het contract gezet en ik denk niet dat het bij andere is. Maar goed, dat terzijde.

Enzo

Citaat van: Gerard op 12 juli 2011 - 21:28:39
Man van de race... Alonso.. heeft niets fout gedaan en was snelgenoeg om (ook zonder fout bij Vettel) te winnen
Eervolle vermelding voor...Perez.. heeft de hele race geknokt met Rosberg, en is 7de geworden

Inderdaad ja, Perez was erg sterk en kon vaak sneller dan Rosberg die niet z'n dag leek te hebben.
Toch wel een leuke coureur, ik zie zeker toekomst in hem.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2011 - 21:15:00
Oh, maar de teamorder is ook zeer goed te begrijpen. Ik had hem ook gegeven.

Ze hadden alleen vorig jaar niet moeten verklaren altijd hun rijders te laten racen en van een ander team schande te spreken, want dat bleek toch niet zo te zijn. Deze order was net als toen geen noodzaak.
als je het zeer goed kunt begrijpen dan vind ik het vreemd om het (gruwelijk) hypocriet te noemen. Ze spraken er niet zozeer schande van, een team moet dat in principe zelf beslissen, ze beklaagden zich vooral omdat het tegen de regels van toen was. k vind het vreemd om dingen zo maar 1 op 1 te vergelijken terwijl de omstandigheden en ook de regelgeving heel anders zijn. Het ging hier  om het veilig stellen van de constructeurspunten, niet om die 3 extra punten voor Vettel. Webber hoefde geen overwinning weg te geven.

0634

Het zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Als eerste de order zelf: geen probleem.

Als tweede het hypocriete eraan. RedBull verklaarde vorig jaar meermaals altijd hun racers te laten racen, tot op de laatste racedag. Nu blijkt dus van niet. Dát is het hypocriete eraan.

Edwin90

Alonso, welliswaar met een dosis geluk, maar wel weer vooraan staan om de kruimels van Red Bull op te rapen. Dat is het dit jaar toch een beetje.