Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Kootje op 03 juni 2011 - 16:37:53
CitaatHeeft Hamilton nu ook niet zn excuus aangeboden aan Maldonado?? Daarmee geef je toch ook indirect je fout toe??

Hij heeft zijn excuses aangeboden voor zijn uitlatingen in het intervieuw na de wedstrijd.
Niet over de actie op zich.
Dat is toch wel 'n groot verschil in mijn ogen.  ::)

CitaatWat betreft Vettel, tja, dat heb ik je al geprobeerd uit te leggen, maar blijkbaar komt dat niet binnen.

Er is 'n reden dat ik die opmerking beeindig met  ;) ,maar blijkbaar komt dat bij jou niet binnen.

Citaatik kan gewoon niet zo goed tegen al dat kortzichtige gedoe, sommige mensen snappen blijkbaar maar weinig van de strategiën etc in een F1 wedstrijd.

Om de mening van 'n ander steeds maar weer als kortzichtig af te doen omdat deze niet strookt met jouw mening is pas kortzichtig.
Maar blijkbaar heb jij de wijsheid in pacht en weten wij niets van F1.   :-X

Nou, als je met allemaal feiten en aannames aan komt zetten die niet kloppen en andere dingen voor het gemak maar even vergeet, dan vind ik dat nogal kortzichtig ja. Ik heb er absoluut geen moeite mee om toe te geven wanneer Vettel geluk heeft. In Monza 2008 had ie bv geluk dat het net op het goede moment weer ging regenen, anders had Hamilton die wedstrijd gewonnen.
En ik begrijp heel goed waarom je die opmerking er bij zette, maar ik heb toch netjes en volgens mij redelijk objectief beredeneerd waarom ik niet zonder meer kan zeggen dat Vettel geluk heeft gehad??

monaco2011

#256
Citaat van: Burorri op 03 juni 2011 - 16:51:09
@monaco2011: over het hele weekend genomen heeft vettel echt wel geluk gehad. Hamilton had voor pole kunnen gaan, maar kreeg niet de kans meer en door verkeerde gok. Dat is heel veel geluk voor vettel. Wat ik verder begreep is dat button tevreden was over de tijd, maar dat hij nog niet alles had gegeven. Die 4tiende zegd niet zoveel omdat de sessie raar eindigde.

En over strategie : dat was een gok van vettel en die pakte gelukkig goed uit voor hem.
ok, dat is idd het grootste geluk, dat hamilton er een zootje van heeft gemaakt van t weekend. In mijn ogen had Hamilton die pole sowieso nooit gepakt, maar een 2e plek was normaal gesproken wel goed mogelijk geweest, al moet er dan wel bij gezegd worden dat Hamilton in Q3 maar 1 run kon doen, waarbij hij zn 1e ronde zelf al verknald had (7/10e in sector 1). Enige optie was om er nog een extra ronde bij aan te plakken, er was sowieso geen tijd meer om naar binnen te gaan voor een nieuw setje banden. Bovendien snijdt hij ook zelf de chicane af waardoor hij nog weer eens posities verliest. Maar idd, daar heeft Vettel op zich wel geluk mee gehad, Lewis had m vanaf plaats 2 best kunnen winnen, dan had Vettel sowieso 3 belagers gehad en nog een extra strategie om te counteren.

Enzo

Gaat nergens meer over jongens, soms ben je het gewoon niet eens met elkaar... :)

Kootje

#258
CitaatNou, als je met allemaal feiten en aannames aan komt zetten die niet kloppen en andere dingen voor het gemak maar even vergeet, dan vind ik dat nogal kortzichtig ja.

Behalve mijn vergissing over de afgebroken kwalificatieronde van Hamilton ,ben ik nergens met niet kloppende feiten aangekomen.
Heb mijn fout daarin ook direct toegegeven nadat jij me gecorrigeerd had.    Of niet soms ??

Daarnaast kun je over aannames nooit zeggen of deze kloppen ja of nee ,anders zouden het geen aannames zijn ,maar feiten.
Wellicht heb ik daarbij voor jou belangrijke zaken over het hoofd gezien ,die ik niet relevant vond op dat moment.
Prima ,geef ik ook direct toe.   Maar "voor het gemak maar ff vergeten" doe ik niks.

CitaatEn ik begrijp heel goed waarom je die opmerking er bij zette, maar ik heb toch netjes en volgens mij redelijk objectief beredeneerd waarom ik niet zonder meer kan zeggen dat Vettel geluk heeft gehad??

Blijkbaar begreep en begrijp je het toch niet.
Het was bedoeld als 'n kwinkslag ,niets meer niets minder.

En ja ,je hebt inderdaad goed uitgelegd waarom jij het geen geluk vond.   Niet anders dan dat ik goed heb uitgelegd waarom ik dat wel vond.
Maar goed ,laten we die discussie niet weer gaan voeren.  Die hadden we al gehad.

Folkert

Nee, we laten het er niet bij. :P zijn nog zeker 26 pagina's te vullen waarin ik 23 keer mijn zelfde mening moet kunnen verkondigen  ;D 8)
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 03 juni 2011 - 16:04:17
Als Hamilton uit de race word gereden zoals Maldomado over kwam, zal ik eerlijk zeggen: prutser geef dan ruimte. Zeker op Monaco. Als Hamilton echt fout is( zoals Monza 2010) ben ik de eerste die zal zeggen dat hij het verprutst. Singapore moet ik nog eens zien. Ik dacht dat Webber toen echt fout was.
Begrijp eigenlijk niet goed dat je denkt dat Webber daar fout is, maar Hamilton hier niet. Lijkt me net hetzelfde: als je vind dat Maldonado ruimte had moeten laten, had Hamilton dat in Singapore moet Webber ook moeten doen. Het enige verschil is dat Webber niet de opkomende man was.

Ik vond de actie van Webber in Singapore trouwens ook erg tricky, voor iedereen hier denkt dat ik hier de anti-Hamilton campagne aan het leiden ben. ;)

Maar idd, we laten het hier maar bij, hier blijven we over bezig. :P

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 03 juni 2011 - 18:56:14
Citaat van: Burorri op 03 juni 2011 - 16:04:17
Als Hamilton uit de race word gereden zoals Maldomado over kwam, zal ik eerlijk zeggen: prutser geef dan ruimte. Zeker op Monaco. Als Hamilton echt fout is( zoals Monza 2010) ben ik de eerste die zal zeggen dat hij het verprutst. Singapore moet ik nog eens zien. Ik dacht dat Webber toen echt fout was.
Begrijp eigenlijk niet goed dat je denkt dat Webber daar fout is, maar Hamilton hier niet. Lijkt me net hetzelfde: als je vind dat Maldonado ruimte had moeten laten, had Hamilton dat in Singapore moet Webber ook moeten doen. Het enige verschil is dat Webber niet de opkomende man was.

Ik vond de actie van Webber in Singapore trouwens ook erg tricky, voor iedereen hier denkt dat ik hier de anti-Hamilton campagne aan het leiden ben. ;)

Maar idd, we laten het hier maar bij, hier blijven we over bezig. :P
Daarom zei ik ook dat ik het nog eens moet zien, en dat ik dacht dat Webber echt fout was. Dus ik ga nog keertje kijken en dan kan ik pas zeggen, want ik weet het eerlijk gezegd niet meer precies.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ook dat was 'n raceincident.

Hamilton ging Webber buitenlangs voorbij ,maar had niet verwacht dat Webber zich terug zou knokken.
Op het moment van insturen zat Webber weer half naast Hamilton ,en de twee raakten elkaar.
Hamilton viel hierdoor uit en Webber kon verder.

Als je dit vergelijkt met Hamilton vs Maldonado in Monaco ,dan zou Webber bestraft moeten worden.
In dat licht gezien is het vreemd dat de stewards dat toch anders zagen ,maar ze hadden wel gelijk die dag.
Dat kan ik van hun beslissing in Monaco niet zeggen ,maar gelukkig had de straf geen invloed meer op de uitslag.

Conclusie: Waar maken we ons eigenlijk al 5 á 6 pagina's druk om ??  ;)


monaco2011

Citaat van: Kootje op 04 juni 2011 - 00:00:16
Ook dat was 'n raceincident.

Hamilton ging Webber buitenlangs voorbij ,maar had niet verwacht dat Webber zich terug zou knokken.
Op het moment van insturen zat Webber weer half naast Hamilton ,en de twee raakten elkaar.
Hamilton viel hierdoor uit en Webber kon verder.

Als je dit vergelijkt met Hamilton vs Maldonado in Monaco ,dan zou Webber bestraft moeten worden.
In dat licht gezien is het vreemd dat de stewards dat toch anders zagen ,maar ze hadden wel gelijk die dag.
Dat kan ik van hun beslissing in Monaco niet zeggen ,maar gelukkig had de straf geen invloed meer op de uitslag.

Conclusie: Waar maken we ons eigenlijk al 5 á 6 pagina's druk om ??  ;)
Hamilton kwam van veel verder en prikt m er gewoon tussen. Webber/Hamilton was echt een duel. Er is wel degelijk verschil, maar als je Webber in Singapore beschuldigd kun je niet zeggen dat Hamilton in Monaco onschuldig is. Dat wil niet zeggen dat het andersom niet kan ;)

Kootje

CitaatHamilton kwam van veel verder en prikt m er gewoon tussen. Webber/Hamilton was echt een duel. Er is wel degelijk verschil

Grappig dat je dat nu zegt aangezien het je eigen vergelijking was.  :P :D ;D

Citaatals je Webber in Singapore beschuldigd kun je niet zeggen dat Hamilton in Monaco onschuldig is.

Zowaar :o ...... ,we zijn het weer ergens over eens.  ;)

CitaatDat wil niet zeggen dat het andersom niet kan.

En dat is dus precies mijn probleem met de stewards.  >:(
Laat ze in godsnaam eens 'n vaste groep aanstellen ,zodat er consequenter opgetreden wordt.
Het liefste bestaande uit ex F1 coureurs aangevuld met 'n FIA gassie die het regelboek uit z'n kop kent.  8)

monaco2011

Citaat van: Kootje op 04 juni 2011 - 01:18:54
CitaatHamilton kwam van veel verder en prikt m er gewoon tussen. Webber/Hamilton was echt een duel. Er is wel degelijk verschil

Grappig dat je dat nu zegt aangezien het je eigen vergelijking was.  :P :D ;D

Citaatals je Webber in Singapore beschuldigd kun je niet zeggen dat Hamilton in Monaco onschuldig is.

Zowaar :o ...... ,we zijn het weer ergens over eens.  ;)

CitaatDat wil niet zeggen dat het andersom niet kan.

En dat is dus precies mijn probleem met de stewards.  >:(
Laat ze in godsnaam eens 'n vaste groep aanstellen ,zodat er consequenter opgetreden wordt.
Het liefste bestaande uit ex F1 coureurs aangevuld met 'n FIA gassie die het regelboek uit z'n kop kent.  8)
Ik zei idd zelf Singapore met een paar vraagtekens erachter. Niet omdat het exact hetzelfde is, maar een voorbeeld uit het verleden waar Hamilton er op soorgelijke wijze werd afgereden en veel Hamilton fans de schuld bij Webber legden. In Singapore is het Hamilton die de aanval inzet op Webber en buitenom wil inhalen, maar hij is er nooit helemaal langs, dus als je dan instuurt dan weet je dat je daar iemand kunt verwachten, Webber heeft de binnenkant, dus logisch dat ie m laat staan. Verder houd de vergelijking wat mij betreft op maar wat ik er dus mee wilde zeggen is dat een aantal Hamilton fans iewat 'hypocriet' zijn.
k vind trouwens dat de stewards het de laatste tijd best goed doen. Jij wilt graag aanvallend rijden zien, maar dat moet niet ten koste gaan van anderen. Prima als Hamilton wil racen en inhalen, maar je kunt niet zomaar in elk gaatje duiken.

Kootje

CitaatIk zei idd zelf Singapore met een paar vraagtekens erachter. Niet omdat het exact hetzelfde is, maar een voorbeeld uit het verleden waar Hamilton er op soorgelijke wijze werd afgereden en veel Hamilton fans de schuld bij Webber legden.

Begreep ik ook wel.
Mijn opmerking was wederom als geintje bedoeld ,getuige de  :P :D ;D

Citaatwat ik er dus mee wilde zeggen is dat een aantal Hamilton fans iewat 'hypocriet' zijn.

Dat betwist ik ook zéér zeker niet ,ik denk dat je die bij elke aanhang wel zult vinden.
Vind het alleen niet echt relevant ,omdat de personen waar je mee in discussie was ( Burrori en ik ) dit niet zijn.

CitaatIk vind trouwens dat de stewards het de laatste tijd best goed doen.

In sommige races doen ze het inderdaad prima ,in andere races toch wel wat minder.
Neem nu Maleisie waar Hamilton terecht werd bestraft voor weaving ,waarom werd Alonso daar bestraft ??
Causing an avoidable accident my ass.
Alsof hij daar bewust z'n neus kapot rijdt op Hamilton's achterkant ??
En om op dat weaving terug te komen: Waarom werd Hamilton dan niet bestraft in China 2010 waar hij veel erger slingerde ??

Dat bedoel ik met de inconsequentie ,en daarom pleit ik voor 'n vaste groep stewards.

CitaatJij wilt graag aanvallend rijden zien, maar dat moet niet ten koste gaan van anderen. Prima als Hamilton wil racen en inhalen, maar je kunt niet zomaar in elk gaatje duiken

Dat wil ik inderdaad ,maar je hebt gelijk.
Hem zomaar in elk minieme gaatje douwen kan natuurlijk niet ,maar dat was bij Maldonado zéér zeker niet het geval.
Ook bij Massa zet ik er nog wel wat vraagtekens bij omdat hij wel degelijk de deur open leek te zetten.
Hij reed daar op z'n minst 'n vreemde lijn in mijn ogen.

Maar laten we ervan uitgaan dat Hamilton inderdaad fout zat ,dan nog vind ik 'n straf overdreven omdat hij niet bewust iemand de baan afrost.
En met bewust bedoel ik de vele Senna vs Prost ,Hill vs Shumi en vice versa acties ,en de Schumi vs Villeneuve manier.
Dat soort acties moeten bestraft worden ,maar mislukte inhaalpogingen niet.

0634

Ik heb Hill nog nooit bewust Schumacher van de baan zien rossen...

Kootje

Citaat van: Jeroen op 04 juni 2011 - 13:00:33
Ik heb Hill nog nooit bewust Schumacher van de baan zien rossen...

Nooit zo overduidelijk als dat Schumi hem in Adelaide eraf reed of als zijn poging op Villeneuve in Jerez.
Maar bij de crashes tussen beide op Silverstone en Monza in '95 zet ik wel m'n vraagtekens.
Helaas voor Hill ( en voor mij ,was fan ) vloog hij er beide keren zelf ook af.