Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: robbert op 29 mei 2011 - 21:13:32
Citaat van: Franky R. op 29 mei 2011 - 20:28:38
Citaat van: robbert op 29 mei 2011 - 20:00:59
tevreden dat alonos 2de is geworden. Maar wat een amateuristische race van hamilton. Hij denkt dat hij alles is zeker. Hij is nog slechter dan de acties die schumacher deed vroeger

Rare ongefundeerde reactie van je...'slechter dan Schumacher vroeger'?  De de laatste races van Schumacher gezien? Canada 2010? Hongarije 2010? Turkije 2011?

En hoe wou je dat vergelijken? Bij de actie van Hamilton is er nog twijfel, wat je niet kon zeggen van Michael Schumacher!
Massa nam een wijdere lijn in de hairpin...En Hamilton duikt in dat gat...

Bij Maldonado idem? Of moest Hamilton maar braaf achter een langzamere auto blijven rijden? Ik hoor het graag van je...Waarom kijk je eigenlijk F1?

ja maar je moet toch ook toegeven, dat het niet normaal was wat hamilton allemaal deed.
Moest het Alonso geweest zijn, dan gingen de tongen weer rollen. En gingen woorden zoals arrogantie weer gevlogen zijn. Maat als hamilton zoiets doet, dan is dat normaal.


Ik snap niet waarom je nu Alonso erbij haalt? Wat heeft die ermee te maken? Ik vind dat zwak!

Ik heb eerder gezegd dat Hamilton domme manoeuvre uithaalde...Vooral Massa had hij in de tunnel kunnen pakken, omdat die moeite had met de harde band! Over Maldonado ben ik het met Hamilton eens...Die ging wel erg vroeg naar de apex, en dan puur om Hamilton achter zich te houden...

Alsof dat wel normaal is? En graag had ik dat je aangeeft waar ik zou hebben gezegd dat ik het gedrag van Hamilton voor de volle 100% goedkeur...  ::)


rafael25

Ten eerst dat is ""ons"" wereld niet...dat is blank sport ik zou ook zo reageren met alle frustaie die jij al hebt, kijk maar naar S.Williams(tennis) wat gebeurde met haar in 2006? kijk maar naar S. Etto.. ik heb ook een keer gezegd (omdat ik was zo kwaad)rafael: moet ik alles werken doen omdat ik de enige zwart is? zei ik dan..later had ik enorme spijt van..zo heeft lewis ook , jullie begrepen het niet omdat jullie kijken heel anders(denken) dan wij...maar ik ga niet verder praten..terug naar lewis"situatie.
Ten tweede kan ik mij de frustratie van Hamilton heel goed voorstellen. Tuurlijk was de kwalificatie een gok en hebben ze die verloren. Wel door een Massa die voor hem opduikt en ook wel aan de kanten gaat, maar tijd kosten doet het gewoon. Vervolgens crasht er iemand en issie weer genaaid. En wat krijg je dan.... frustratie. Vervolgens wordt hem de snelste tijd afgepakt omdat hij heeft afgesneden. Is natuurlijk terecht en dat weet Hamilton zelf ook wel, maar de frustratie zal alleen maar groter worden. Hamilton staat dus aan de start met maar één doel voor ogen. Knallen met die hap..... De race begint en hij komt achter die trage bak van Michael Schumacher terecht. Opzich geen probleem, maar waar rijden we ook alweer ???? Oh ja, op dat circuit wat geen circuit is, maar een bobo feestje. Totaal geen ruimte om iemand te passeren. Maar ja, je moet wat en Hamilton weet hem te passeren, Vervolgens rijdt hij gewoon de ballen uit zijn broek wat natuurlijk prachtig is. Komt ie achter Massa te zitten. Dus weer genaaid.... De frustratie zal alleen maar toenemen en op een gegeven moment moet het er maar van komen.. En eerlijk is eerlijk..... Het kon gewoon niet. Hamilton maakte een fout en zijn frustraties worden alleen maar groter omdat hij het gevoel heeft dat dit weekend alles hem tegen lijkt te zitten. Vervolgens een drive trough en het frustratie feest is compleet.
"Dat is Lewis, dat is waarom hij een geweldige coureur is en daarom is het zo'n genot hem op de voet te volgen als hij racet.""
Lewis toonde enkele echte rode mist rijvaardigheid vandaag ... Liefde hem of je haat hem, deze man maakt echt F1 interessant, ten goede of ten kwade.

T.Nuvolari

Leuke race tot ronde 72. Inhalen en F1 seizoen 2011 blijft een goed huwelijk, zelfs in het prinsdom.
Een magistrale Button, een iets minder magistrale Alonso en een mindere, maar goeie Vettel die wint door een sublieme gok van Red Bull na een mislukte pitstop. Hamilton verloor blijkbaar zijn koel in al het gewring, de passeerbeweging op Schumacher was al riskant die andere paar ondoordacht. Di Resta had er ook zo'n paar. Spijtig voor het kampioenschap maar het blijft allemaal leuk om naar te kijken. Next up, Canada! Ook nooit saai.


Niels_

Mensen als Hamilton heb je dan ook nodig in de F1, ook al reed hij vandaag rond als een gefrustreerde idioot. Hij was vandaag misschien iets té gedreven.

Verder bij die botsing voor de neus van Vettel: je zag gewoon dat dat fout ging gaan. Ze zaten al op elkaars hielen nog voor het koptrio eraan kwam en dat werd er niet bepaald beter op. Voor hetzelfde geld hangen Vettel en Alonso gewoon mee de vangrail in daar.

En Hamilton had hier ook een pak geluk met die rode vlag, want als ze hem lieten doorgaan met die achtervleugel was het echt helemaal onverantwoord geweest.

T.Nuvolari

Citaat van: Scuderia91 op 29 mei 2011 - 22:59:09
Verder bij die botsing voor de neus van Vettel: je zag gewoon dat dat fout ging gaan. Ze zaten al op elkaars hielen nog voor het koptrio eraan kwam en dat werd er niet bepaald beter op. Voor hetzelfde geld hangen Vettel en Alonso gewoon mee de vangrail in daar.

Had Sutil daar niet gewon last van een klapband, ging de bocht uit en de rest moet reageren. Remmen, uitwijken en wat nog allemaal. Zonder die klapband gebeurd daar niks.

0634

Ik ben een groot fan van Hamilton, maar dit was wel zijn beroerdste race ooit. Sloeg nergens op. Kan gebeuren, maar ga dan achteraf niet lopen janken als een klein kind. Die straf was terecht, net als bij di Resta.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 29 mei 2011 - 23:30:40
Ik ben een groot fan van Hamilton, maar dit was wel zijn beroerdste race ooit. Sloeg nergens op. Kan gebeuren, maar ga dan achteraf niet lopen janken als een klein kind. Die straf was terecht, net als bij di Resta.

Inderdaad, beetje puberaal interview van Hamilton en niet handig.
Valt me deze race sowieso wel een beetje op bij hem, hij laat 'zichzelf' wat meer zien in de interviews.
Ipv de politiek correcte praatjes die hij normaal heeft.

T.Nuvolari

Hij heeft naar het schijnt ook staan klagen over zijn McLaren. Heel onHamilton's allemaal, hij houdt zulke kritiek meestal intern(denk ik toch) en is dan veel gematigder naar de buitenwereld toe.

Senergy

Dit was toch wel een van de mooiste races die ik op Monaco gezien heb.

Gevechten in de straten van Monaco (nog niet veel gezien) die Pirelli's doen hun werk wel.

Vettel mooi gereden maar had hij Alonso en Button achter kunnen houden zonder de neutralisatie?
Alonso alles uit die Ferrarri gehaald wat er in zit.
Button magistraal gereden.

Hamilton what were you thinking?? Massa kon geen kant op en dan klagen dat hij geramd wordt, in die bocht kan je dat verwachten. Na de quali's het team de schuld geven dat hij maar de 7de tijd reed, en Massa ook terwijl Massa mij toch behoorlijk op tijd aan de kant ging. (+ zelf een fout gemaakt door de chicane te missen) en dan de actie op Maldonado? Hij zat nog maar in de helft van Maldonado en dan mag hij de deur dichtdoen om zijn positie te verdedigen en dan is het aan Hamilton om te zien dat hij kan remmen ook al gaat hij vroeger naar de apex dan normaal.

en om dan achteraf overal de schuld leggen behalve bij jezelf?? beetje kinderachtig.  Je had een rotweekend kan gebeuren leef ermee !
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

flupke3

Na 6 races is voor mij de conclusie dat we het beste f1 seizoen van de voorbije
20 jaar zien maar de spanning voor het kampioenschap nihil is.


Kootje

Ik ben het eigenlijk wel met Hamilton eens.

Bij het incident met Massa deed hij wat Schumacher eerder bij hem deed.
Maar waar hij Schumacher de ruimte liet stuurde Massa gewoon in.
In tegenstelling tot DiResta probeerde hij zelfs nog 'n aanrijding te voorkomen door op de kerbs te klimmen.
Dit mocht echrer niet baten.
Ik ben dan ook van mening dat Lewis daar alleen maar voor bestraft werd ,omdat DiResta al eerder 'n drive-through kreeg.
Want waar bij DiResta die straf vrijwel direct uitgevaardigt werd ,duurde het bij Hamilton vtij lang.

Waar het z'n tijdstraf betreft ,daar deed hij niets anders dan hij eerder bij Schumacher deed.
Wederom is het in mijn ogen juist de fout van degene die instuurt. ( Maldonado )
Je kunt nu eenmaal niet meer insturen als er iemand half naast je zit.
Het enige dat je dan nog rest is de aanvaller proberen af te knijpen ,maar de deur dichtgooien kan dan toch echt niet meer.

Nee..... ,ik ben het oneens met de uitgedeelde straffen.
Zeker op 'n baan als Monaco zijn dit soort incidentjes ( tenzij je braaf achter iemand blijft rijden ) niet te voorkomen.
Wat mij betreft waren het gewoon raceincidenten ( DiResta's actie ook ) en kan ik Hamilton's frustratie goed begrijpen.


Folkert

#146
Citaat van: robbert op 29 mei 2011 - 21:13:32
Citaat van: Franky R. op 29 mei 2011 - 20:28:38
Citaat van: robbert op 29 mei 2011 - 20:00:59
tevreden dat alonos 2de is geworden. Maar wat een amateuristische race van hamilton. Hij denkt dat hij alles is zeker. Hij is nog slechter dan de acties die schumacher deed vroeger

Rare ongefundeerde reactie van je...'slechter dan Schumacher vroeger'?  De de laatste races van Schumacher gezien? Canada 2010? Hongarije 2010? Turkije 2011?

En hoe wou je dat vergelijken? Bij de actie van Hamilton is er nog twijfel, wat je niet kon zeggen van Michael Schumacher!
Massa nam een wijdere lijn in de hairpin...En Hamilton duikt in dat gat...

Bij Maldonado idem? Of moest Hamilton maar braaf achter een langzamere auto blijven rijden? Ik hoor het graag van je...Waarom kijk je eigenlijk F1?

ja maar je moet toch ook toegeven, dat het niet normaal was wat hamilton allemaal deed.
Moest het Alonso geweest zijn, dan gingen de tongen weer rollen. En gingen woorden zoals arrogantie weer gevlogen zijn. Maat als hamilton zoiets doet, dan is dat normaal.

Ik snap soms niet wat mensen nou willen zien. Ok, misschien ging hij iets te ver en grettig te werk, maar dit zie ik liever dan een coureur die braaf over achter aan hobbelt. Ik ben nog steeds van mening dat Schumacher daar geluk had dat Hamilton en Rosberg hem wel zagen aan komen en eiren voor hun geld kozen. Voor het zelfde geld lagen ze allebei uit de race.

Met Massa vind ik nog twijfel geval, maar Maldanado was zeker fout. Jammer, want ik denk dat Lewis hier had kunnen en moeten winnen. Ging gister gewoon al kut omdat hij en de *** was door de rode vlag en zijn tijd (terecht) werd af gepakt.


Waar in hemels naam was Schumacher ook mee bezig? Zat zeker 5 seconde aan de achter kant van Lewis auto geplakt. Zijn actie bij de hair pin was fraai, maar had net als de andere verkeerd kunnen uitpakken.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Kootje: Di Resta zat ook op de kerbs hoor. Maakt niet uit wie instuurde en wie niet. Massa mag/moet daar insturen, het is aan Hamilton om op tijd te kunnen stoppen. Dat Schumacher daar wel voorbij geraakte bij Hamilton en Rosberg is dan ook hun eigen schuld en goed gedaan Schumacher.
Het verschil? Schumacher zette volgens mij zijn acties net iets vroeger in, waar Hamilton en Di Resta te laat een manoeuvre uitvoerde.

Proberen gaat mee natuurlijk. Komt het goed ben je een held, gaat het mis een kleine maar dappere idioot.

Folkert

Citaat van: M@rc op 30 mei 2011 - 11:15:40
Kootje: Di Resta zat ook op de kerbs hoor. Maakt niet uit wie instuurde en wie niet. Massa mag/moet daar insturen, het is aan Hamilton om op tijd te kunnen stoppen. Dat Schumacher daar wel voorbij geraakte bij Hamilton en Rosberg is dan ook hun eigen schuld en goed gedaan Schumacher.
Het verschil? Schumacher zette volgens mij zijn acties net iets vroeger in, waar Hamilton en Di Resta te laat een manoeuvre uitvoerde.

Proberen gaat mee natuurlijk. Komt het goed ben je een held, gaat het mis een kleine maar dappere idioot.
Ben ik ook wel mee eens, maar dat laat mij verschil zien tussen Massa en Lewis en Rosberg. Massa moet wel insturen, maar moet ook zijn auto heel laten. Ik vind ook dat Lewis vandaag gewoon TE was, maar was wel leuk om naar te kijken toch.
Ik heb nog maar eens die korte filmpjes gekeken, maar Massa stuurt wel vroeg in. Als ik goed zie en zag, gaan coureurs bijna allemaal veel wijder de bocht in.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Massa moet dan wel insturen ,maar hij had ook 'n iets wijdere lijn kunnen nemen om zo 'n aanrijding te voorkomen.
Net als dat Hamilton dit wel deed bij Schumacher.
Nu wil ik niet beweren dat Massa de schuldige is van dit incident ,maar wel dat de straf onterecht is.

Beiden hadden ze de aanrijding kunnen voorkomen.
Massa door 'n wijdere lijn te rijden ,en Hamilton door het gewoon niet te proberen.
In die zin hadden ze dan ook beiden 'n straf moeten krijgen.

Of beter nog ,gewoon niet straffen.
Ik bedoel ,wat willen ze nu eigenlijk bij de FIA ??
Ze willen meer actie en spektakel ,en vervolgens wordt je bestraft als je dat geeft.