Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: Fabian op 02 november 2013 - 10:43:06
Fabio Leimer kampioen

Leuk voor hem, maar wat koopt ie ermee?

Fabian

Citaat van: SDG op 02 november 2013 - 14:21:14
Citaat van: Fabian op 02 november 2013 - 10:43:06
Fabio Leimer kampioen

Leuk voor hem, maar wat koopt ie ermee?
Niks. De eer. Misschien een kans op een F1 stoeltje.

Franky R.

Leimer is puur voor de eer kampioen geworden. De GP2 is allang niet meer de raceklasse uit de tijd van Rosberg, Piquet jr. of Hamilton...

gloudiesaurus

Frappant dat de GP3 - kampioen Daniil Kvyat wel de overstap maakt naar de Formule 1.

Ik zie Leimer volgend jaar ook niet debuteren in de Formule 1. Bird verspeelde overigens zijn titelkans nadat hij niet weg kwam van de grid. Had Bird wel gewonnen dan had ik hem ook niet zien debuteren.

Jammer van de klasse want Valsecchi die vorig jaar won is ook niet verder gekomen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 02 november 2013 - 18:10:06
Frappant dat de GP3 - kampioen Daniil Kvyat wel de overstap maakt naar de Formule 1.

Ik zie Leimer volgend jaar ook niet debuteren in de Formule 1. Bird verspeelde overigens zijn titelkans nadat hij niet weg kwam van de grid. Had Bird wel gewonnen dan had ik hem ook niet zien debuteren.

Jammer van de klasse want Valsecchi die vorig jaar won is ook niet verder gekomen.


Nou ja, zo vreselijk vind ik het allemaal niet. Ook een Ayrton Senna stapte na de F3 in een F1-auto. En die reden toen met turbo's van meer dan 1000 pk rond! De F3 was toen [1983] 235 pk sterk dacht ik...

Jehoentelaar

Valsecchi krijgt alleen een kans als Räikkönen daadwerkelijk thuis blijft voor de resterende twee races. Maar ook hij heeft geen tientallen miljoenen mee, helaas.

Maikel0230

Russian Time - teamkampioen 2013

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

Strakke prestatie in je eerste seizoen!  :)

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 03 november 2013 - 13:47:38
Strakke prestatie in je eerste seizoen!  :)
Of zeer zwakke tegenstanders...De GP2 loopt echt op haar laatste benen. Die lui moeten Bernie betalen om in het voorprogramma van de F1 te rijden. Terwijl ze verder geen inkomsten meer hebben. Zelfs niet uit de tv-beelden, terwijl de races wel worden uitgezonden.... :-[

gloudiesaurus

Het is jammer, zo serieus als in het begin is de klasse niet meer.

Mooi podium van Clos voor MP Motorsport, dat wel vandaag.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 03 november 2013 - 21:29:51
Het is jammer, zo serieus als in het begin is de klasse niet meer.

Ik vind het juist goed dat de GP2 het zo slecht doet. Zoals Franky terecht aangeeft: het verdienmodel van de GP2 (alleen via sponsoring) is gewoon fout. Laat de GP2 maar dood gaan en dan staat vanzelf een beter en goedkoper alternatief op (FR3.5 of Formule 2 etc). Hierdoor krijgen echte talenten ook meer kans.

Jehoentelaar

Formule 2 is door de kosten alweer opgeheven. Een goede outsider om interessant te worden is de enorm goedkope AutoGP.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 04 november 2013 - 17:07:36
Formule 2 is door de kosten alweer opgeheven. Een goede outsider om interessant te worden is de enorm goedkope AutoGP.
En dat is frappant, want de Formule 2 werd door Max Mosley gereanimeerd als een goedkoper alternatief van de GP2, die weer is verzonnen door de heren Ecclestone en zijn Italiaanse billenmaatje Briatore... :D

Jehoentelaar

Tja, als je racet op circuits met nauwelijks toeschouwers en met een zeer beperkte tv-coverage, is het haast onmogelijk om aan voldoende sponsoring te komen.

Maikel0230

Het is jammer want op zich is het een leuke klasse, een klasse waar talent de laatste keer moet bewijzen dat ze klaar zijn voor de F1 maar er heerst nu een paydriver cultuur die nog erger is dan de F1. Zelf McLaren die Vandoorne nu in de GP2 wil krijgen zou serieuze flappen op tafel moeten leggen om de paydrivers uit het stoeltje te houden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25