""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/nieuwe_sponsor_voor_ferrari1/

Volgt America Móvil Gutierrez naar Ferrari, of heeft Ferrari Gutierrez voor lief aangenomen om het Mexicaanse geld te ontvangen?

Hamilton#44

Van beide wat denk ik.

Kootje


SDG


0634

En nog maar een corruptieschandaal, als is het dit keer niet ín de F1 zelf. Diverse leden van de lokale overheid van Valencia zouden miljoenen verduisterd hebben rond de GP die er in die jaren was. Het bedrijf Valmor sport die de race organiseerde zou slechts een spookonderneming zijn geweest. Spaanse justitie is er mee bezig.

0634

Haas heeft fabriek van Marussia aangekocht. Tja, makes sense...

Jozef

Ha, hij was bij de veiling om spulletjes te kopen maar neemt dan maar het hele gebouw over? Handig. :)

Ik vind z'n claims van bij de aankondiging van zijn project wel grappig. "We can beat the Europeans at their own game", zei hij toen. Maar dat gaat hij dus wel doen met Europese faciliteiten, waarschijnlijk grotendeels Europees personeel, met een Europese motor en een Europees chassis. Tja. ;D

0634

Wat ik begreep was die fabriek niet op de veiling te koop. En verder, tja, dat klopt wel wat je zegt, maar het HQ van Haas blijft wel gewoon in North Carolina. Omdat F1 toch Europees georiënteerd is, is het logistiek handig om hier een filiaal te openen toch?

Overigens : http://www.racecar-engineering.com/news/haas-f1-acquires-marussia-factory/

Perton

Als NC daadwerkelijk gebruikt wordt voor het ontwerpen en de productie van de auto's, en de Europese basis voor het prepareren van de auto's tussen de races door, dan vind ik het inderdaad een redelijk Amerikaans team. Maar als NC alleen de plek is waar het management de beslissingen neemt, dan vind ik Haas net zo Maleisisch als Caterham was, net zo Russisch als Marussia en net zo Oostenrijks als Red Bull.

0634

En net zo Colombiaans als Perton.

Maar zover ik het begrepen heb blijft North Carolina de basis waar inderdaad de wagens ontworpen gaan worden. Engeland is echter praktischer om tijdens het seizoen te verblijven.

Miguel

Zelfde idee als Penske destijds dus.
Peace out yo.

FolkertE

Stand voor de motoren fabrikanten
Mercedes :1,357 punten (67,18%)
Renault: 445, Punten (22%)
218 punten. (10,8%)

Dat we Mercedes motor de beste was, wisten we al, maar ze waren wel gigantisch dominant dit seizoen.
Opmerkelijk ook is dat Red Bull en Ferrari verantwoord voor het grootste deel van alle punten.
405/445(91,01%)  (RBR/Renault) en
216/218 (99,1%)  ( Ferrari/ Ferrari)
701/1,357 (51,7%) Mercedes

Lewis Hamilton: 384 punten= 19% en bijna net zoveel als alle Renault coureurs.

Jozef

Dan moet je wel rekening houden met welke teams er allemaal met welke motoren reden.

Mercedes had 4 teams waarvan er twee ook een goede auto hadden gebouwd (Mercedes, Williams) en twee middenmoters die op regelmatige basis meededen voor plaatsen 6-10.
Ferrari had het fabrieksteam, aangevuld met Sauber en Marussia die dit jaar allebei kneuzenteams waren.
Renault zat in ongeveer dezelfde situatie: Red Bull dat het goed deed, plus Lotus en Caterham.

Dan kun je die statistiek moeilijk alleen aan de motor wijten. Maar het zal ze in Brixworth wel veel voldoening geven, dat zeker.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 30 december 2014 - 15:39:03
Dan moet je wel rekening houden met welke teams er allemaal met welke motoren reden.

Mercedes had 4 teams waarvan er twee ook een goede auto hadden gebouwd (Mercedes, Williams) en twee middenmoters die op regelmatige basis meededen voor plaatsen 6-10.
Ferrari had het fabrieksteam, aangevuld met Sauber en Marussia die dit jaar allebei kneuzenteams waren.
Renault zat in ongeveer dezelfde situatie: Red Bull dat het goed deed, plus Lotus en Caterham.

Dan kun je die statistiek moeilijk alleen aan de motor wijten. Maar het zal ze in Brixworth wel veel voldoening geven, dat zeker.
Nou ja, dat is allemaal wel een beetje relatief natuurlijk. Want FI was vorig jaar niet beter dan Ferrari. Williams was vorig jaar ook niet voor Ferrari te vinden en kon nu de strijd aan gaan met RBR. Lotus was vorig jaar ook goed voor podia en overwinningen. In dat opzicht is het gewoon een walk over geweest voor Mercedes op alle fronten. Dit jaar waren ze inderdaad ruk, maar als je kijkt naar vorig jaar, dan is het toch redelijk eerlijk verdeeld geweest.

0634

Wat een briljante pic zeg...