""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Jozef

Ik bedoel dan ook geen PR-stunt van Red Bull, maar van de dief. In Vlaanderen heeft Kobe Ilsen (VRT) de Televisiester van De Ideale Wereld (VIER) gestolen een paar maanden terug. Dat was ook gewoon een grap, een paar dagen later liet hij de trofee zien in Volt en de volgende dag heeft hij hem teruggebracht.

Perton

"We are obviously devastated by this serious factory break-in, which saw offenders drive a vehicle through our front entrance and steal more than 60 trophies which took years and hard work to accumulate," said team boss Christian Horner.

"The break-in caused significant damage


Die twee vetgedrukte zaken lijken me niet rijmen met iets wat een (bekende) Brit als geintje of PR-stunt zou doen. Ik denk niet dat veel mensen het grappig zouden vinden als ik hun voordeur sloop, en vervolgens zeg: "Haha grapje."

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 06 december 2014 - 23:20:08
Ik bedoel dan ook geen PR-stunt van Red Bull, maar van de dief. In Vlaanderen heeft Kobe Ilsen (VRT) de Televisiester van De Ideale Wereld (VIER) gestolen een paar maanden terug. Dat was ook gewoon een grap, een paar dagen later liet hij de trofee zien in Volt en de volgende dag heeft hij hem teruggebracht.

Denk echt niet dat het een PR-stunt is van de dief en als het dan nog zo zou zijn, diefstal is en blijft diefstal natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Inderdaad: een veel te agressieve manier van inbreken om te denken aan een pr-stunt.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 07 december 2014 - 09:32:43
Inderdaad: een veel te agressieve manier van inbreken om te denken aan een pr-stunt.



Inderdaad

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 december 2014 - 09:32:43
Inderdaad: een veel te agressieve manier van inbreken om te denken aan een pr-stunt.


Toch zou je denken dat je niet zomaar op het terrein van Red Bull Racing zou kunnen komen. Zeker niet als ik kijk naar de fabrieken van Ferrari of McLaren...

Jozef

Citaat van: Perton op 07 december 2014 - 00:13:12
"We are obviously devastated by this serious factory break-in, which saw offenders drive a vehicle through our front entrance and steal more than 60 trophies which took years and hard work to accumulate," said team boss Christian Horner.

"The break-in caused significant damage

Die twee vetgedrukte zaken lijken me niet rijmen met iets wat een (bekende) Brit als geintje of PR-stunt zou doen. Ik denk niet dat veel mensen het grappig zouden vinden als ik hun voordeur sloop, en vervolgens zeg: "Haha grapje."

Hehe, dit had ik niet gelezen. Als er iemand door de deur is gereden met een dikke auto, zal het inderdaad geen grapje zijn.

Toch raar, wat moeten die dieven nu met die trofeeën? Alsof je die door kunt verkopen zonder gepakt te worden...

Kootje

#1822
Zilver ;)

Doet, afhankelijk van de zuiverheid, op het moment van schrijven typen €.427,06 de kilo. Stel dat er gemiddeld 'n kilo zilver per beker inzit, dan hebben we het toch over €.25.623,60 totaal. Niet slecht voor 'n uurtje werk. :-\

Mocht er toevallig ook nog 'n kilootje goud (€.31.226,41) en/of platina (€.32.118,60) tussen zitten, dan lachen ze zich helemaal kapot. ::)


https://www.amsterdamgold.com/info/goudprijs-en-zilverprijs/

0634

Denk je? Zeker 6 man, dus blijft niet veel geld over. Plus, door het bij RBR te doen, weet je zeker dat je immens veel aandacht gaat genereren. Ik had een minder high profile plek uitgezocht.

Kootje

Uitgaande van die 60 kilo zilver, dan is het met 6 man nog altijd €.4.280,60 per persoon. Nu weet ik niet wat jij verdient, maar daar moet ik ruim 2 maanden voor werken. ;)

En ja ... het genereerd 'n hoop aandacht, maar ... omgesmolten edelmetalen zijn niet te herleiden. Daar zou ik me als crimineel zijnde dan ook geenszins druk over maken. ::)

0634

Citaat van: Kootje op 07 december 2014 - 19:43:10
Uitgaande van die 60 kilo zilver, dan is het met 6 man nog altijd €.4.280,60 per persoon. Nu weet ik niet wat jij verdient, maar daar moet ik ruim 2 maanden voor werken. ;)

En ja ... het genereerd 'n hoop aandacht, maar ... omgesmolten edelmetalen zijn niet te herleiden. Daar zou ik me als crimineel zijnde dan ook geenszins druk over maken. ::)

Nou, ik ben geen crimineel, dus ik weet ook niet precies hoe zij denken, maar dat is natuurlijk niet veel geld voor een inbraak. Het is ten eerste geen uurtje werk, want er zit voorbereiding en nawerk aan vast. Bovendien zit er een enorm risico aan, zeker omdat het om een relatief grote groep gaat van 6 man en een kraak waarvan je vantevoren weet dat het flink de media zal halen.

Er waren daar mensen aanwezig, mensen zijn getuigen, er zijn ongetwijfeld videocamera's en andere sporen. De pakkans is gewoon aanwezig, en dan lijkt dan lijkt 4000 euro mij persoonlijk echt een schijntje. Ik zou het er niet voor over hebben.   Maar ja, boris boef zal misschien anders denken dan ik, maar ik vind het niet veel geld voor zoiets.

Jozef

Citaat van: Kootje op 07 december 2014 - 18:21:21
Zilver ;)

Doet, afhankelijk van de zuiverheid, op het moment van schrijven typen €.427,06 de kilo. Stel dat er gemiddeld 'n kilo zilver per beker inzit, dan hebben we het toch over €.25.623,60 totaal. Niet slecht voor 'n uurtje werk. :-\

Mocht er toevallig ook nog 'n kilootje goud (€.31.226,41) en/of platina (€.32.118,60) tussen zitten, dan lachen ze zich helemaal kapot. ::)

https://www.amsterdamgold.com/info/goudprijs-en-zilverprijs/

Een kilo zilver per beker, geloof je het zelf? :o

Bij een F1-team zijn ook best wel waardevollere spullen te vinden dan wat zilver.

Kootje

Heb je die bekers weleens gezien. Die wegen echt wel 'n paar kilo het stuk hoor. Dus ja ... dat geloof ik inderdaad zelf.

En ja ... er zijn zat waardevollere spullen te vinden, maar dan moet je dus de hele fabriek uit gaan kammen. Dat is niet hge 'n ramkraak in z'n werk gaat. Dat is naar binnen, pakken wat je pakken kan en wegwezen in zo kort mogelijke tijd.



@Jeroen,

Ik zou het er ook niet voor doen, maar ja ... net als jij ben ik ook geen crimineel. Maar aangezien er genoeg crimineeltjes rondlopen die ook pompstationnetjes ed overvallen voor 'n paar honderd Euri, denk ik dat vier rooitjes door velen als mooie buit gezien zal worden. Maar idd, 'n uurtje werk is het niet geweest, dat was dan ook gechargeerd bedoeld. Echter gaat er aan zo'n ramkraak ook geen maandenlange voorbereiding vooraf. Het uurtarief blijft dan ook aanzienlijk hoger dan dat wat ik verdien met eerlijk werk. Misdaad loont ... totdat je gepakt word. ;)

Hamilton#44

Ik zat zo te filosoferen, misschien is het een afleiding? Hebben ze snel de data van de nieuwe auto daar gekopieerd en voor de vorm die bekers meegenomen? Ik bedoel, je gaat toch niet bij een wereldwijd bekend F1 team door de voorpui naar binnen rijden om een paar zilveren bekers te jatten?  :-\

Dat kan je ook de plaatselijke kerk beroven.

Hamilton#44

Misschien zijn het wel vrienden van Vettel geweest.   ;D ;)