""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

SDG

Vandaag dag op dag 30 jaar geleden brak Ayrton Senna definitief door in de straten van Monaco.


Jozef

Wow, twee achtervleugels, dat had ik ook nog nooit gezien. :o

Franky R.

Citaat van: Jozef op 03 juni 2014 - 22:13:11
Wow, twee achtervleugels, dat had ik ook nog nooit gezien. :o


Nou, ik wel en zo oud ben ik toch niet? ???

0634

Ik ook. Zelfs twee naast elkaar, bij Ferrari.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 04 juni 2014 - 19:28:41
Ik ook. Zelfs twee naast elkaar, bij Ferrari.
Maar dan ben je wel oud ;)

Was dat niet Long Beach 1980 ofzo? Ik heb het in ieder geval niet live gekeken.

0634

1982. En ik heb die race ook niet live gezien, al was ik al 11.


Perton

Was er een paar jaar terug niet een plan om de reglementen te veranderen zodat er twee kleine achtervleugeltjes ipv 1 grote zouden ontstaan? Of dat het gerucht ging dat een van de teams ermee zou komen? Staat me iets bij dat ik een dergelijke tekening van een Ferrari heb gezien, enkele jaren geleden.

Kootje

Dat was idd onderdeel vd studie die de FIA deed om het inhalen te bevorderen. Uiteindelijk heeft dat plan het niet gered.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/101965/

Perton

Geinig dat ze het toen al over grotere wielen hadden en dat nog steeds een actueel onderwerp is.

Franky R.

Citaat van: Perton op 05 juni 2014 - 23:49:27
Geinig dat ze het toen al over grotere wielen hadden en dat nog steeds een actueel onderwerp is.
Niet helemaal raar, omdat de Groep C/Sportscars/WEC al langer is over gestapt op 18 inch. Snap niet echt wat nou echt het probleem is voor de F1 om over te stappen op 18 inch velgen.

Maikel0230

Vettel en Gerhard Berger hebben voor een promotiefilmpje van auto gewisseld. Vettel reed daarom met een Ferrari en Berger met de RB van Vettel




Misschien wel zijn eerste (en laatste?) ervaring met een Ferrari F1...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ben wel erg benieuwd hoe die bak van Berger zich verhoudt tot de huidige bubblegumwagentjes.

Jehoentelaar

Citaat van: Enzo op 01 juni 2014 - 23:01:04
Citaat van: janke op 01 juni 2014 - 21:12:51
Who fuck Senna!!!



Om eerlijk te zijn is dat altijd het geval, dat een coureur bij het beste team wil rijden.
Begrijp Senna's punt niet helemaal, anders moet je in een spec-serie gaan racen.
Ik heb de link van Janke niet aangeklikt, maar ook in specseries zijn verschillen tussen teams soms behoorlijk, niet alleen in constructor series.

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juni 2014 - 00:06:07
Citaat van: Enzo op 01 juni 2014 - 23:01:04
Citaat van: janke op 01 juni 2014 - 21:12:51
Who fuck Senna!!!



Om eerlijk te zijn is dat altijd het geval, dat een coureur bij het beste team wil rijden.
Begrijp Senna's punt niet helemaal, anders moet je in een spec-serie gaan racen.
Ik heb de link van Janke niet aangeklikt, maar ook in specseries zijn verschillen tussen teams soms behoorlijk, niet alleen in constructor series.

Sure, ook daar heb je verschillen. Maar doorgaans zijn die kleiner dan bij een prototype serie als de F1.

Perton

De verschillen zijn kleiner, maar een topteam blijft een topteam en een matig team blijft een matig team. De incidentele successen van de middenmoot, achterhoede zullen in specseries groter zijn door de kleinere verschillen, maar niemand zal voorafgaand aan een IndyCar-seizoen denken dat een ander team dan Andretti, Penske of Ganassi kampioen zal worden, net als dat niemand in de Formule 1 zal denken dat een ander team dan Red Bull, Mercedes of Ferrari (en tegenwoordig in wat mindere mate McLaren) dat zal doen.

In de GP2 zal je ook voor DAMS, ART of Racing Engineering moeten rijden, met Lazarus, Trident of MP Motorsport ga je nooit kampioen worden. Allemaal specseries met kleine verschillen, maar waar de topteams nog steeds topteams zijn en je echt geen kampioen wordt als je niet voor die teams rijdt. Dus in die zin heeft Jehoentelaar best wel een punt.