""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 18:24:29
Ik heb nog nooit 'n idool gehad dat domineerde, dus ik zou het niet weten of het gaat vervelen. Ik denk het niet eigenlijk. Wel zie ik liever mijn idolen winnen na 'n epische strijd, dan nadat ze de wedstrijd domineerden. Ik denk zelfs dat ik liever m'n idool 'n heroïsch gevecht zie verliezen dan dat ik 'm simpeltjes naar de zege zie rijden. Ik zie nu eenmaal liever 'n spektakelstuk dan 'n slachtpartij.


Hm,


Mijn eerdere favo-coureur was nooit dominant, maar Prost won wel met regelmaat. Ik denk dat hetzelfde ook zal zijn voor Hamilton. Rosberg zit er gewoon te kort op, zodat Lewis nooit simpel 3 of 4 races op rij zal winnen.


Maar bij Hamilton heb ik ook het Mansell-gevoel...wel WK in 2008, maar daarna jaren van ellende en frustratie. Ik weet nog niet hoe ik zal reageren op een Lewis Hamilton als die net al Vettel 9 races op rij wint...


IMHO

Kootje

Weet ik dus ook niet. Maar goed ... ik denk niet dat er de afgelopen jaren veel Vettel fans het erg vonden om te zien hoe hij race na race hna race zegevierde. In de Schumacher - Ferrari jaren zal dat niet anders geweest zijn. Daarom verwacht ik niet dat ik zal balen als Lewis de komende 7 races ook op z'n naam schrijft, al doet hij dat met 'n volle minuut voorsprong op z'n teamgenoot. Uiteindelijk hoop ik gewoon iedere keer weer dat hij wint en hoe, dat zal me 'n zorg zijn. De races worden er alleen niet aantrekkelijker op, en juist in die zin zie ik 'm liever 'n episch gevecht verliezen dan dominant winnen. Want laten we eerlijk zijn, gevechten zoals die van gisteren praten we over 10 jaar nog over, de races waarin hij z'n concurenten zoek reed ben ik allang weer vergeten.

Sabai

#1502
Nou ik vond die 9 op een rij toch wel iets teveel van het goede. Zoals in 2012 heb ik echt genoten evenals 2009 en 2010 , 2011 werd op een gegeven moment ook saai. Ik heb er dan ook totaal geen moeite mee dat Mercedes nu domineert. Des te harder juich ik weer als Vettel weer weet te winnen dit jaar.

Jehoentelaar

Alonso domineerde in de eerste seizoenshelften van 2005 en 2006 behoorlijk (niet à la Schumacher, maar vooruit), en dat verveelde zeer zeker niet.

Ik vind het sowieso niet heel erg als een team of coureur domineert, zoals Brawn dat ook een halfjaar had. Moet alleen niet veel langer duren.

janke

#1504
Een van mijn favoos Mansell was ook niet zo dominant, tot 1992. Ik stond wel op de bank te juichen dat jaar. Het waren er dan maar vijf op één rij, maar dat vond ik één vd mooiste F1 seizoenen. Maar dat is natuurlijk niet echt objectief, haha. ;)
Some things are too important to be left in the past.

rafael25


janke

Fangio en Clark. Wat een percentages. Zijn Vettel en Co maar coureurtjes bij, oeps. :-[
Some things are too important to be left in the past.

0634

Mwah, zoveel scheelt het niet met Clark. Vind Vettels percentage tamelijk indrukwekkend.

Tuesday

Citaat van: rafael25 op 07 april 2014 - 19:58:29
Nog 15 te gaan...

als ik Niki Lauda was zou ik Hamilton per direct uit het team gooien ;)

janke

#1509
Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 20:11:11
Mwah, zoveel scheelt het niet met Clark. Vind Vettels percentage tamelijk indrukwekkend.

Gelijk, daarom ook oeps. Maar de ene heeft wel wat minder races gereden om zijn percentage te halen dan Vettel. Ik bedoel het dan ook niet negatief tov Vettel. En verder, het zijn maar statistieken. En Vettel rijdt nog, en dat zal ook nog wel wat jaartjes zijn denk/hoop ik. En dat zeg iemand die totaal niks met die Duitser heeft, verre van dat. Maar dat het een fenomeen is, is elke F1 liefhebber/kenner wel duidelijk.

Toevoeging,

Maarja er zijn er wat die nu na drie races hem gelijk maar even disqualificeren.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Dat Clark minder races gereden heeft, heeft geen enkel invloed op het percentage. ;)



Wel grappig om te zien dat Lewis 'n beter percentage heeft dan Alonso, ik had dat andersom verwacht. ::)

janke

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 20:57:48
Dat Clark minder races gereden heeft, heeft geen enkel invloed op het percentage. ;)




Dat weet elke idi... ;) Maar gelukkig heb ik met mijn vader Clark zien racen, mijn vader live, ik samen met hem  op TV en nog zwart/wit, Die man was een fenomeen. Dat is Vettel ook. Maar de omstandigheden en met het materiaal vind ik Clark toch wat beter. Duidelijk op persoonlijke titel natuurlijk. :)
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 07 april 2014 - 22:23:52
Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 20:57:48
Dat Clark minder races gereden heeft, heeft geen enkel invloed op het percentage. ;)
Dat weet elke idi... ;)

Gebruik het dan niet als argument. ::)


]quote]Maar gelukkig heb ik met mijn vader Clark zien racen, mijn vader live, ik samen met hem op TV en nog zwart/wit, Die man was een fenomeen. Dat is Vettel ook. Maar de omstandigheden en met het materiaal vind ik Clark toch wat beter. Duidelijk op persoonlijke titel natuurlijk. :)
[/quote]

Dat kan, dat mag en daar kan ik sowieso niet over oordelen. Ik ken Clark alleen van 'n handvol oude beelden, maar heb nooit het genoegen gehad hem ook echt te zien racen. :'(

0634

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 20:57:48
Dat Clark minder races gereden heeft, heeft geen enkel invloed op het percentage. ;)

Mathematisch niet nee, maar als je langer meedraait, zal je percentage normaal gesproken zakken.

Als je naar teams kijkt is qua percentage Brawn het beste team ooit. Ëén jaar, twee titels. Kan niemand tegen op. Maar hadden ze doorgereden, was dat ontegenzeggelijk gezakt.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 22:39:35
Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 20:57:48
Dat Clark minder races gereden heeft, heeft geen enkel invloed op het percentage. ;)

Mathematisch niet nee, maar als je langer meedraait, zal je percentage normaal gesproken zakken.

Of juist stijgen. Als ik de verhalen rond Clark mag geloven dan was hij exceptioneel goed, dus zonder zijn dodelijke ongeval had hij waarschijnlijk nog veel meer gewonnen. Dat had hem 'n hoger gemiddelde kunnen geven dan Vettel. Schroef Vettel's racedeelnames terug naar dat van Clark, en Vettel zou sowieso lager scoren.

Uiteraard kan het ook andersom verkeren, zoals je hieronder al aangeeft.

CitaatAls je naar teams kijkt is qua percentage Brawn het beste team ooit. Ëén jaar, twee titels. Kan niemand tegen op. Maar hadden ze doorgereden, was dat ontegenzeggelijk gezakt.

Voordat Mercedes Brawn overnam, hadden zij ook 'n score van 100% waar het titels betrof. Schumachers percentage zou zonder z'n comeback dat van Fangio benaderen. Dus ja, in die zin heb je gelijk. Maar het kan wel 2 kanten op werken.