""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 21:40:47
Ja, dat uiteraard wel, maar wanneer iemand 'gewoon' remt is het nog altijd de verantwoordelijkheid van de coureur achter hem om op te letten. Dit licht is meer om te waarschuwen voor de onverwachte situaties

Inleiding tot het remlicht wellicht [dat rijmt ;)]?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Gerard

#1426
Gisteren bij de BeeB uitgelegd... Als iemand geen ERS opwekt, gaat het licht knipperen bij het remmen, dus een leuk seintje voor degene die erachter rijdt
dacht ik..

edit
Even nagezocht...

This is a torque-reduction warning light. Basically, in the past, before a driver lifted off, he'd check his mirrors (well, usually) but with the torque distributor deciding where it is going to get the power from (engine, Ers, etc) various fuel-saving strategies could mean a car slowing down, say on the straight, other than simply via a throttle/torque map.

Bron: BBC Website

KVDracer

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 13:46:36
Wat ik eerder dit weekend heb begrepen is dat als je 'coast en burn' (oftewel lift voor het remmen en dan zonder gas te geven de bocht doorgaat) ze dat al wilden aangeven met een knipperend licht. Tenminste zoiets heeft Whiting eerder dit weekend gezegd. Het lijkt me dan dat Mercedes dat heeft gedaan. Ik weet alleen niet exact hoe het zou moeten werken, maar blijkbaar pikten de sensoren dat bij Mercedes beter of, of deed Mercedes het wat heftiger dan de concurrentie en gingen hun lampen daardoor wel beter branden.

Maar een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen.

Konden ze dit nu niet 16 jaar geleden invoeren? Dan had MS nooit achterop Coulthard gereden in België en was hij gewoon wk geworden  :D

Kootje

Citaat van: KVDracer op 17 maart 2014 - 18:21:01
Konden ze dit nu niet 16 jaar geleden invoeren? Dan had MS nooit achterop Coulthard gereden in België en was hij gewoon wk geworden  :D

Hoezo? Had je dat moment willen missen dan? Vond het persoonlijk prachtig. ;D

0634

Eens met Kootje: legendarisch moment. Legendarische rel achteraf. Legendarische race. Had het niet willen missen :).

KVDracer

Citaat van: Kootje op 17 maart 2014 - 18:24:40
Citaat van: KVDracer op 17 maart 2014 - 18:21:01
Konden ze dit nu niet 16 jaar geleden invoeren? Dan had MS nooit achterop Coulthard gereden in België en was hij gewoon wk geworden  :D

Hoezo? Had je dat moment willen missen dan? Vond het persoonlijk prachtig. ;D

Als Schumi fan was dat wel een moment dat je zou kunnen missen  ;)

KVDracer


Sabai

Citaat van: KVDracer op 17 maart 2014 - 20:39:14
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/307907/organisator-walker-vindt-stille-motoren-contractbreuk/

Ben eens benieuwd. Bernie zal zien wat hij kan doen....


Ben het helemaal eens met Walker. Niet om aan te horen dat nieuwe geluid.

0634

Tja, ik weet niet wat hij in de jaren 80 zei over de turbo's toen, maar die klonken niet heel veel anders in mijn herinnering.

Jozef

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 21:34:21
Nee, dat is het dus niet ;) Die lamp gaat niet aan bij het remmen, maar juist wanneer een coureur aan coast and burn doet, da's toch nog wel anders.

Is het niet 'lift and coast'? Het doel is juist om niet te veel te burnen. :P

Perton

Euh ja. Ik vond het al zo'n rare term.  ;D

Arthur

Citaat van: Sabai op 17 maart 2014 - 21:21:20
Citaat van: KVDracer op 17 maart 2014 - 20:39:14
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/307907/organisator-walker-vindt-stille-motoren-contractbreuk/

Ben eens benieuwd. Bernie zal zien wat hij kan doen....


Ben het helemaal eens met Walker. Niet om aan te horen dat nieuwe geluid.

Race van de brommers.... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

T.Nuvolari

Adrian Newey gaat na zijn uren nog wat bijklussen.


Tuesday

Citaat van: M@rc op 19 maart 2014 - 12:26:33
Adrian Newey gaat na zijn uren nog wat bijklussen.
normaal veegt ie de vloer aan met de concurrentie, dit jaar (vooralsnog) met een bezem blijkbaar ;) of heeft ie straf gekregen van Horner?

rafael25