""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Franky R.

Ach,


Ze hebben ervan geleerd. Bij Kimi zag ik een baanmarshall tot aan de poortjes meelopen...Overigens is niet alleen die ene beveiliger 'dom' bezig geweest. Want raar dan niemand van zijn collega's hem eventjes per portofoon waarschuwt dat er een coureur zijn kant opkwam.


Ach, ja...ik bekeek het gaval met een beveiligersoog, hoewel ik dat werk al jaren niet meer heb gedaan. ;D

Maikel0230

Vreemd dat het pas in 2014 tot een incidentje komt want die controle postjes met van die paaltjes hebben we toch al even in de F1.

Maar goed die kerel heeft ervan geleerd en Lewis werd ook weer eventjes een van de mensen, dus eigenlijk een grote scheet in een fles.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Iedereen kan wel zeggen dat hij een van de coureurs is... Ver gezocht maar toch!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 15 maart 2014 - 22:48:34
Iedereen kan wel zeggen dat hij een van de coureurs is... Ver gezocht maar toch!
Tja. Daarom inlezen. Wat ik al eerder uitgelegd had.

robbert

iemand die dit weet? Hoe komt het dat er regenlichten knipperen bij het remmen? En vooral bij mercedes?

Sabai

Citaat van: robbert op 16 maart 2014 - 09:00:41
iemand die dit weet? Hoe komt het dat er regenlichten knipperen bij het remmen? En vooral bij mercedes?


Waren dat niet gewoon de vlammen uit de uitlaat. Vond het gaaf om te zien.

robbert

nee, het was echt het rood knipperlicht, die gebruikt word bij regenweer

Sabai

Citaat van: robbert op 16 maart 2014 - 09:14:14
nee, het was echt het rood knipperlicht, die gebruikt word bij regenweer

Dat is me niet op gevallen zag bij Hulkenberg wel vlammen uit de pijp bij het aanremmen.

robbert

Citaat van: Sabai op 16 maart 2014 - 09:18:24
Citaat van: robbert op 16 maart 2014 - 09:14:14
nee, het was echt het rood knipperlicht, die gebruikt word bij regenweer

Dat is me niet op gevallen zag bij Hulkenberg wel vlammen uit de pijp bij het aanremmen.

mij wel, en dat vooral bij de mercedesteams

Perton

Wat ik eerder dit weekend heb begrepen is dat als je 'coast en burn' (oftewel lift voor het remmen en dan zonder gas te geven de bocht doorgaat) ze dat al wilden aangeven met een knipperend licht. Tenminste zoiets heeft Whiting eerder dit weekend gezegd. Het lijkt me dan dat Mercedes dat heeft gedaan. Ik weet alleen niet exact hoe het zou moeten werken, maar blijkbaar pikten de sensoren dat bij Mercedes beter of, of deed Mercedes het wat heftiger dan de concurrentie en gingen hun lampen daardoor wel beter branden.

Maar een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen.

robbert

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 13:46:36
Wat ik eerder dit weekend heb begrepen is dat als je 'coast en burn' (oftewel lift voor het remmen en dan zonder gas te geven de bocht doorgaat) ze dat al wilden aangeven met een knipperend licht. Tenminste zoiets heeft Whiting eerder dit weekend gezegd. Het lijkt me dan dat Mercedes dat heeft gedaan. Ik weet alleen niet exact hoe het zou moeten werken, maar blijkbaar pikten de sensoren dat bij Mercedes beter of, of deed Mercedes het wat heftiger dan de concurrentie en gingen hun lampen daardoor wel beter branden.

Maar een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen.

aah vandaar die knipperende lichten :)

Arthur

Citaat van: Perton op 16 maart 2014 - 13:46:36
Wat ik eerder dit weekend heb begrepen is dat als je 'coast en burn' (oftewel lift voor het remmen en dan zonder gas te geven de bocht doorgaat) ze dat al wilden aangeven met een knipperend licht. Tenminste zoiets heeft Whiting eerder dit weekend gezegd. Het lijkt me dan dat Mercedes dat heeft gedaan. Ik weet alleen niet exact hoe het zou moeten werken, maar blijkbaar pikten de sensoren dat bij Mercedes beter of, of deed Mercedes het wat heftiger dan de concurrentie en gingen hun lampen daardoor wel beter branden.

Maar een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen.

Een ander woord daarvoor is REMLICHT...??? [Nu nog richtingaanwijzers ;D]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Nee, dat is het dus niet ;) Die lamp gaat niet aan bij het remmen, maar juist wanneer een coureur aan coast and burn doet, da's toch nog wel anders.

Arthur

Effect [of doel] lijkt mij wel hetzelfde; let op, ik minder snelheid....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Ja, dat uiteraard wel, maar wanneer iemand 'gewoon' remt is het nog altijd de verantwoordelijkheid van de coureur achter hem om op te letten. Dit licht is meer om te waarschuwen voor de onverwachte situaties