""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Victor Monza 2008 op 24 november 2012 - 16:03:53
Citaat van: Enzo op 24 november 2012 - 15:21:03
Citaat van: Victor Monza 2008 op 24 november 2012 - 14:49:59
Citaat van: Kootje op 24 november 2012 - 11:33:22
Citaat van: Edwin90 op 24 november 2012 - 10:26:10
Dan rijdt er niemand meer uit de tijd dat ik begon met kijken. CRAP! Ik wordt oud!  :o

Maak je geen zorgen, er rijdt al jaren niemand meer uit de tijd dat ik begon met kijken.
Zo oud ben je dus nog niet. ;)
De eerste renwagen die ik van nabij zag was de Jaguar E-type Lightweight van Peter Lindner op het toen nieuwe circuit van Zolder, na een stop aan het restaurant reed hij met de Jag terug richting Duitsland en dat niet op een trailer, de wagen was voorzien van nummerplaten. F1 races werden pas later live uitgezonden, de eerste GP die ik zag was de GP van Monaco 1967 met het tragische ongeval van Lorenzo Bandini.

Gaaf man, ik had dat ook wel willen meemaken!  8)
Als het een troost voor je kan zijn, waarschijnlijk heb je nog veel meer GP's te gaan dan ik.

Tja, dat laatste weet je nooit natuurlijk... :)
Kijk zelf vanaf begin jaren 90, staartje Senna carriere en begin Schumacher.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 24 november 2012 - 13:59:58
Schumacher is de laatste coureur uit het jaar wanneer ik ben begonnen met kijken: 1996. Ik heb er de afgelopen jaren werk van gemaakt om zoveel mogelijk van dat jaar te weten te komen. Toch is het dan jammer dat de laatste naam uit dat jaar ermee ophoudt, er sluit zich een soort tijdperk af.

Eigenlijk bizar hoe snel het gaat. Ik kan me het debuutjaar van Button en Webber nog goed herinneren (en ik was zeven :') ). Voor je het weet gaan zij ook alweer met pensioen.

Ik heb voor het eerst een F1-race gezien op TV in 1978, wat wil zeggen dat de laatste coureur die toen meereed al stopte in 1993 (Riccardo Patrese).

Met het hernieuwde pensioen van Schumacher en het (wellicht) afscheid van de la Rosa zullen voortaan wel alle actieve coureurs jonger zijn dan ikzelf, waardoor het morgen voor mij toch wel een aparte race wordt.

rafael25

Lekker wijf heeft Alonso :o :o :o

Fabian

Citaat van: rafael25 op 24 november 2012 - 21:56:29
Lekker wijf heeft Alonso :o :o :o
Dat wel ja. Dasha Kapustina heet ze!

Franky R.

"Leuk" weetje...Met de straf vandaag, heeft Maldonado 43 positie's ingelevert in 1 seizoen! Ik blijf erbij dat hij veel te zwaar is gestraft voor het missen van een stoplicht, wat niet te zien is. De auto was zowat voorbij de official die op het allerlaatste moment met zijn armpje zwaaide...




Fabian

Vond deze straf ook een beetje overdreven. Die gasten zijn bezig met een kwalificatie en dan moeten ze even naar binnen om te wegen. 

Franky R.

Citaat van: Fabian op 25 november 2012 - 16:40:39
Vond deze straf ook een beetje overdreven. Die gasten zijn bezig met een kwalificatie en dan moeten ze even naar binnen om te wegen.
Dat geeft IMHO niet...maar die hele procedure klopt van geen kant. Je weet meestal al van te voren wie moet wegen, maar dat wordt niet doorgegeven aan het team. Zodat de coureur kan worden verrast. Dat is Pastor overkomen.

Kootje

Het probleem was dat dit hem al 2x eerder is overkomen.
Ik baal hier ook van, maar hoe vaak kun je 'n reprimande geven voor één en hetzelfde vergrijp?

Franky R.

Citaat van: Kootje op 25 november 2012 - 20:30:19
Het probleem was dat dit hem al 2x eerder is overkomen.
Ik baal hier ook van, maar hoe vaak kun je 'n reprimande geven voor één en hetzelfde vergrijp?
De juiste vraag is; in het hoeverre valt het Pastor te verwijten? En waarom mocht Webber voor hetzelfde vergrijp wel alsnog terug naar de weegschaal?

Kootje

Citaat van: Franky R. op 25 november 2012 - 20:35:03
De juiste vraag is; in het hoeverre valt het Pastor te verwijten?

Daar kan ik geen oordeel over vellen, heb de beelden niet gezien.
Weet dus niet hoe ver vantevoren het licht staat, en hoever de marshall die hem binnen wijst. :-\


CitaatEn waarom mocht Webber voor hetzelfde vergrijp wel alsnog terug naar de weegschaal?

Weet ik ook niet, maar zoals gezegd was dit al de 3eX dat dit Pastor gebeurde.
Logische verklaring zou dan kunnen zijn dat het voor Webber pas de 1e misser was. ::)

SDG

Leuk statistiekje om te analyseren: het aantal punten door iedere coureur behaald in beide seizoenshelften:

Eerste seizoenshelft (Australië-Duitsland):

Alonso   154
Webber   120
Vettel   118
Raikkonen   95
Hamilton   92
Rosberg   76
Button   65
Grosjean   61
Perez   47
Kobayashi   31
Schumacher   29
Maldonado   29
Di Resta   27
Massa   23
Hülkenberg   19
Senna   18
Vergne   4
Ricciardo   2

Tweede seizoenshelft (Hongarije-Brazilië):

Vettel   163
Alonso   124
Button   123
Raikkonen   112
Massa   99
Hamilton   98
Webber   59
Hülkenberg   44
Grosjean   35
Kobayashi   29
Schumacher   20
Di Resta   19
Perez   19
Rosberg   17
Maldonado   16
Senna   13
Vergne   12
Ricciardo   8


0634

Button aardig teruggekomen.

Kootje

En Webber ver terug gevallen, net als Rosberg zeg.  :o

Fabian

Citaat van: Kootje op 25 november 2012 - 22:06:50
En Webber ver terug gevallen, net als Rosberg zeg.  :o
Sowieso viel het Mercedes team nog verder terug in de tweede seizoenshelft.

gloudiesaurus

Jep Mercedes was een van de grootste teleurstellingen van de 2e seizoenshelft, gericht op volgend jaar misschien?
Rosberg won nog wel de eerste GP voor het team in China...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is