""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/bottas_in_2013_in_de_williams/
Senna nu al onder druk. Bottas maakte in ieder geval indruk tijdens de vrije training.

SDG

Citaat van: Fabian van Tiel op 14 mei 2012 - 17:53:47
http://www.gppits.net/nieuws/bottas_in_2013_in_de_williams/
Senna nu al onder druk. Bottas maakte in ieder geval indruk tijdens de vrije training.

Of hoe snel alles in dit dolle seizoen kan veranderen. Enkele races terug was Maldonado nog de schlemiel bij Williams...

Fabian

Citaat van: SDG op 14 mei 2012 - 19:16:47
Citaat van: Fabian van Tiel op 14 mei 2012 - 17:53:47
http://www.gppits.net/nieuws/bottas_in_2013_in_de_williams/
Senna nu al onder druk. Bottas maakte in ieder geval indruk tijdens de vrije training.

Of hoe snel alles in dit dolle seizoen kan veranderen. Enkele races terug was Maldonado nog de schlemiel bij Williams...
Klopt helemaal. Het mag dan een gerucht zijn, maar Bottas presteert goed in de vrije training en ik denk dat Senna zich niet veel foutjes meer kan veroorloven. Maldonado voert de druk dan ook nog een beetje op door een overwinning te pakken en een puike kwalificatie te rijden. Senna zal nu goed zijn best moeten doen en goed kwalificeren en punten pakken in de race.

Kootje

Geloof daar niet zo in.
Al schijnt die Bottas idd verschrikkelijk goed te zijn, is Sir Frank er niet de man naar om gedurende het seizoen rijderswissels door te voeren.

Fabian

Citaat van: Kootje op 15 mei 2012 - 05:45:31
Geloof daar niet zo in.
Al schijnt die Bottas idd verschrikkelijk goed te zijn, is Sir Frank er niet de man naar om gedurende het seizoen rijderswissels door te voeren.


Gedurende het seizoen geloof ik ook niet, maar na het seizoen zou goed kunnen. Als Senna niet super heeft gepresteerd en Bottas blijft goed presteren in de vrije trainingen dan zou het zo maar kunnen.

SDG

Citaat van: Fabian van Tiel op 14 mei 2012 - 23:17:56
Klopt helemaal. Het mag dan een gerucht zijn, maar Bottas presteert goed in de vrije training en ik denk dat Senna zich niet veel foutjes meer kan veroorloven. Maldonado voert de druk dan ook nog een beetje op door een overwinning te pakken en een puike kwalificatie te rijden. Senna zal nu goed zijn best moeten doen en goed kwalificeren en punten pakken in de race.

En hij is niet de enige. Zie bijvoorbeeld maar naar Perez, die na zijn knalprestatie in Maleisië volgens sommigen al bij de volgende race Massa zou vervangen bij Ferrari. Welnu, sindsdien heeft hij geen enkel punt meer gescoord. Nu had hij in Barcelona natuurlijk wel pech om in de eerste ronde al lek te rijden, maar enkele puntenfinishes om in de aandacht te blijven zijn altijd mooi meegenomen. Temeer omdat een andere jonge belofte nu in Spanje nog beter gedaan heeft met een zege, wat die tweede plaats plotsklaps veel minder waard maakt. Idem voor Hülkenberg, van wie ik dit jaar tot nu toe toch ook veel meer had verwacht, of het Toro Rosso-duo Ricciardo en Vergne, dat de laatste races toch ook behoorlijk kleurloos in de buik van het peloton rondrijdt.

Jozef

Bij Toro Rosso kun je het nog op de auto schuiven, zeker omdat beide heren inderdaad niet echt blitsprestaties laten zien.

Ook Force India is duidelijk minder goed dan vorig seizoen (omdat Sauber, Williams en Lotus grote stappen hebben gezet). Maar goed, de keuze om Sutil uit de auto te halen voor Hülkenberg heb ik nooit begrepen.

Franky R.

Hulkenberg valt tot nu toe idd. erg vies tegen...
@Kootje,


Het blijkt nu dat niemand minder dat Toto Wolf belangen heeft in/met Bottas...en Toto is steeds invloedrijker geworden binnen het team van Williams.


En eerder zou Williams ook niet kiezen voor twee paydrivers, dus waarom niet breken met die andere wetmatigheid...nml. een rijder tijdens het seizoen vervangen?

Kootje

Tuurlijk, het zou zomaar kunnen.
Zeker voor het seizoen 2013 zie ik dit als 'n reeel scenario.

Maar voor tijdens het seizoen ??
Nee !!!

Ten 1e doet Senna het nu ook niet eens zo heel erg slecht, voor dit weekend zelfs beter dan Pastor.
Vervanging lijkt me dan ook helemaal niet noodzakelijk.
Ten 2e vervalt met Senna 'n berg aan sponsorgeld dat ze in hun begroting wel hebben berekend.
Deze financiele terugval is niet wat men nu kan en wil permiteren.

Wat de principes betreft weet ik niet of het tegen Sir Frank's principes is, maar het is naar mijn weten pas 1x voorgekomen dat er gedurende het seizoen 'n rijderswissel plaatsvond door tegenvallende resultaten.
Daarom lijkt hij mij de man er niet naar om dit nu nogmaals te doen, zeker als je m'n 2 bovenstaande punten in gedachte houd.
Het is echter wel zo dat Sir Frank de dagelijkse leiding uit handen heeft gegeven en Toto Wolff 'n redelijke zeggenschap heeft verworven.
Alles is daarom mogelijk, maar ik verwacht 't pas in 2013, niet eerder.

Je vergelijk met het tegen de principes aanstellen van 2 paydrivers vind ik echter manco gaan.
Dat is 'n keuze geweest om het team te laten overleven, en heeft niets met het sportiefe aspect van doen.
De eventuele keuze om 'n rijder gedurende het seizoen te vervangen is er juist eentje puur op het sportieve vlak.

Franky R.

@Kootje,


CitaatJe vergelijk met het tegen de principes aanstellen van 2 paydrivers vind ik echter manco gaan.[/size]Dat is 'n keuze geweest om het team te laten overleven, en heeft niets met het sportiefe aspect van doen.



Men had ook Kimi kunnen aanstellen. Dacht niet dat de Fin zou tekenen bij een bijna failliete team, toch?


En Bottas heeft een pak sponsors gevonden, dus met die sponsors en een injectie van Wolf zou dat het verlies van Senna's miljoenen kunnen opvangen?

Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 mei 2012 - 18:29:18
Men had ook Kimi kunnen aanstellen. Dacht niet dat de Fin zou tekenen bij een bijna failliete team, toch?

Naar mijn weten was het ook de bedoeling om Kimi aan te stellen.
Deze eiste echter 'n aandelenpakket waar Williams niet aan wou voldoen, onder het mom van: Wil je aandelen? Ga naar de beurs en koop ze!


CitaatEn Bottas heeft een pak sponsors gevonden, dus met die sponsors en een injectie van Wolf zou dat het verlies van Senna's miljoenen kunnen opvangen?

Wellicht wel.
Al moet je je wel bedenken dat Senna gewoon 'n contract heeft.
Dat zal ook nog eens afgekocht moeten worden, en of Bottas' budget dat gat ook nog eens dicht. ???

Fabian

Ik denk dat een vervanging van Senna na dit seizoen het meest waarschijnlijke is. Op financieel vlak en sportief vlak als je het mij vraagt. Senna presteert niet slecht en heeft wat pech gehad. Zoals Kootje ook al aangeeft is het contract van Senna afkopen waarschijnlijk ook een duur geintje. Ze mogen bij Williams allang blij zijn met de prestaties tot nu toe en als ze zo doorgaan draaien ze een super seizoen.

Figge

Volgens mij heeft Senna maar een contract voor één jaar. En het geld gebruikt Williams dit jaar
heel erg goed.
Daarnaast ben ik er nog niet zo uit of Senna beter of slechter is dan Maldondo...
Ik vind ze eigenlijk beide even heftig fluctueren in prestatie.
Het zal boeiend zijn om te wat er nu gaat gebeuren tussen die 2 nu Maldonado ineens
racewinnaar is.

rafael25

Nicolette van Dam lijkt het goed naar haar zin te hebben aan de zijlijn bij de Formule 1-races in Monaco. "Pitspoes assisteren bij start finish...)", tweet de presentatrice, die een weekend verblijft in het dwergstaatje op uitnodiging van Formule 1-investeerder Michiel Mol.

0634

In vind Nicootje leuker dan de pitspoes!