""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

0634

#405
O, in hoeverre Dennis de opdracht gaf, zou ik niet weten. Ik zie alleen totaal het nut niet.

Wat je nou weer bedoeld met die Ferrari/Schumacher opmerking begrijp ik niet.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 05 mei 2012 - 21:20:07
En dan? Wordt Button gefotografeerd in een F40. Wat is er zo erg aan?

Zal Haug vragen aan Schumacher zijn Ferrari weg te doen?

Precies. Daarbij, een oude(re) Ferrari kan evengoed hobby zijn. Dat is eerder kunst dan een racer of concurent voor de huidige sportmodellen van Mercedes.

SDG

Citaat van: Jozef op 02 mei 2012 - 18:25:07
Dat is een leuke vraag om over te speculeren (maar je moet wel altijd beseffen dat het speculeren is en dat je er geen harde discussie over kunt voeren).

De dood van Ayrton Senna heeft ongetwijfeld positieve gevolgen gehad op de veiligheid van F1-wagens. Enerzijds kun je dus zeggen dat de dood van Senna rechtstreeks heeft geleid tot een veiligere sport, en dat de sport dus nu minder veilig was geweest als Senna toen niet was overleden.

Ik denk echter dat een dodelijk ongeluk zoals dat van Senna onvermijdelijk was. Als het niet met Senna was gebeurd op Imola in 1994, dan misschien met Berger [of eender welke andere coureur] op Suzuka [of eender welk ander circuit] in 1995 [of eender welk ander jaar]. Er waren destijds gewoon aspecten aan de F1 die een zeer reële kans hadden om dodelijke gevolgen te hebben, en vroeg of laat moest het ervan komen.

Dat is vandaag m.i. wel anders, er kan nog steeds elke race een dode vallen maar de enige mogelijkheid die ik daartoe zie is door directe impact op het hoofd van een coureur (hetzij door een andere auto die gelanceerd wordt, hetzij door een rondvliegend brokstuk, hetzij omdat een auto gelanceerd wordt op zo'n manier dat een coureur met zijn hoofd in de een muur belandt). Dat is gewoon iets dat waarschijnlijk 1 keer per 10.000 races zal gebeuren en veel meer ga je niet meer kunnen doen om dit te vermijden...

Ik denk bv. ook aan Pedro Diniz in de GP van Europa in 1999. Bij de startcrash waarbij zijn auto over de kop sloeg brak de rollbar af. Diniz kwam er met de schrik vanaf, maar voor hetzelfde geld had hij zijn nek gebroken en was hij volledig verlamd geraakt of had hij zelfs het loodje gelegd.

Fabian

Beetje jammer dat Dennis zo'n opdracht geeft. Maar Button had mij best mogen bellen hoor, ik had die auto's best voor hem willen bijhouden en af en toe testen of ze nog wel goed rijden.  ;)

_Makke_

Citaat van: Wizard op 05 mei 2012 - 20:49:27
Button moest zijn Bugatti en F40 verkopen? Beetje kinderachtig. Privé en werk gescheiden houden!

Kinderachtig? Kom nou. Lijkt me niet meer dan logisch. Je wilt toch niet dat dat je piloot gefotografeerd wordt in de wagen van je concurrent? Zéker niet bij McLaren. Ferrari is niet enkel op het circuit, maar ook naast het circuit een concurrent.

Daarbij, werk en privé gescheiden houden? Lijkt me nogal naïef. Zo'n bekende koppen hebben geen privé. Dat is niet de schuld van de teambazen, maar van het nieuwsgierige (vaak op sensatie beluste) publiek. Zeker nog actieve toppers, genre Button en Vettel, zijn altijd F1-piloot. Ook al liggen ze ergens te bakken op een strand.

Wizard

Ja en? Mag je daarom privé geen hobby hebben? Formule 1 is een deel van hun leven niet hun leven. Als Alonso een zijn leven lang een oude Mercedes koestert moet dat kunnen. Dat noemen ze nu voorliefde voor auto's en staat compleet los van Mercedes nu. Laten we hopen voor Alonso dat hij in Nederland nooit een Taxi neemt (Mercedes)......

Nee sorry, ik vind ontzettend overdreven en kinderachtig. Hobby's staan compleet los waarvoor ze nu staan. Los daarvan vind ik het ook nog eens een verschil of je een klassieker hobbymatig bestuurd of dat je anno nu bij Ferrari naar binnen loopt om de nieuwste Ferrari uit de showroom te rijden. En zelfs dat moet nog kunnen!!

Wizard

Citaat van: Fabian van Tiel op 06 mei 2012 - 13:19:52
Beetje jammer dat Dennis zo'n opdracht geeft. Maar Button had mij best mogen bellen hoor, ik had die auto's best voor hem willen bijhouden en af en toe testen of ze nog wel goed rijden.  ;)

Inderdaad!! "Jow, Jenson, ik bewaar de Ferrari wel voor je. En wees niet bang dat deze slijt van het stilstaan......" :P

Fabian

Citaat van: Wizard op 06 mei 2012 - 15:53:58
Citaat van: Fabian van Tiel op 06 mei 2012 - 13:19:52
Beetje jammer dat Dennis zo'n opdracht geeft. Maar Button had mij best mogen bellen hoor, ik had die auto's best voor hem willen bijhouden en af en toe testen of ze nog wel goed rijden.  ;)

Inderdaad!! "Jow, Jenson, ik bewaar de Ferrari wel voor je. En wees niet bang dat deze slijt van het stilstaan......" :P
Haha. Zal hem zo eens even bellen!! ;)

Wizard

Hij heeft mij al gebeld. Ik moest je de groeten doen. :P

Fabian

Citaat van: Wizard op 06 mei 2012 - 20:12:11
Hij heeft mij al gebeld. Ik moest je de groeten doen. :P

Oooww. Ik was weer te laat. Doe hem maar de groeten terug!

SanderD

Alonso heeft in de eerste races van vorig jaar last gegad van een blessure

rafael25

Het is vandaag dertig jaar geleden dat Gilles Villeneuve om het leven kwam na een crash op het circuit van Zolder

rafael25


Wizard

Citaat van: rafael25 op 08 mei 2012 - 15:16:00
Het is vandaag dertig jaar geleden dat Gilles Villeneuve om het leven kwam na een crash op het circuit van Zolder

Time fly's! ;) Staat overigens wel een standbeeld van Vileneuve op het circuit van Zolder. Ben benieuwd of daar überhaupt bij wordt stilgestaan op een dag als gisteren.

SanderD

Citaat van: Wizard op 09 mei 2012 - 17:08:37
Citaat van: rafael25 op 08 mei 2012 - 15:16:00
Het is vandaag dertig jaar geleden dat Gilles Villeneuve om het leven kwam na een crash op het circuit van Zolder

Time fly's! ;) Staat overigens wel een standbeeld van Vileneuve op het circuit van Zolder. Ben benieuwd of daar überhaupt bij wordt stilgestaan op een dag als gisteren.

Ik denk niet echt uitgebreid in iedergeval