""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Kootje

Nu alleen nog ff WK worden, en dan schaart hij zich pas echt bij Hill en Villeneuve.

Edwin90

Keke is overigens de eerste vader die zijn zoon ook daadwerkelijk kan zien winnen.

JimmySPA

En Piquet dan? O nee, de 2e generatie zorgde er alleen maar voor dat iemand anders won  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Gerard

Citaat van: JimmySPA op 26 april 2012 - 22:46:34
En Piquet dan? O nee, de 2e generatie zorgde er alleen maar voor dat iemand anders won  ;)

;D

Fabian

Citaat van: JimmySPA op 26 april 2012 - 22:46:34
En Piquet dan? O nee, de 2e generatie zorgde er alleen maar voor dat iemand anders won  ;)
Dat is ook een prestatie om trots op te zijn.  ;) :P

rafael25

Deze dinsdag 1 mei, overleed 18 jaar geleden de chauffeur Ayrton Senna. Voor veel van de grootste idool van de Braziliaanse sport, indien nog in leven, zou 52 jaar.


Franky R.

Hm,


Ik bedacht me hoe dat zou zijn...een 52 jarige Ayrton Senna...

Wizard

Vraag ik me ook vaak af. Plus, hoe had de Formule 1 er nu uitgezien?

Jozef

Dat is een leuke vraag om over te speculeren (maar je moet wel altijd beseffen dat het speculeren is en dat je er geen harde discussie over kunt voeren).

De dood van Ayrton Senna heeft ongetwijfeld positieve gevolgen gehad op de veiligheid van F1-wagens. Enerzijds kun je dus zeggen dat de dood van Senna rechtstreeks heeft geleid tot een veiligere sport, en dat de sport dus nu minder veilig was geweest als Senna toen niet was overleden.

Ik denk echter dat een dodelijk ongeluk zoals dat van Senna onvermijdelijk was. Als het niet met Senna was gebeurd op Imola in 1994, dan misschien met Berger [of eender welke andere coureur] op Suzuka [of eender welk ander circuit] in 1995 [of eender welk ander jaar]. Er waren destijds gewoon aspecten aan de F1 die een zeer reële kans hadden om dodelijke gevolgen te hebben, en vroeg of laat moest het ervan komen.

Dat is vandaag m.i. wel anders, er kan nog steeds elke race een dode vallen maar de enige mogelijkheid die ik daartoe zie is door directe impact op het hoofd van een coureur (hetzij door een andere auto die gelanceerd wordt, hetzij door een rondvliegend brokstuk, hetzij omdat een auto gelanceerd wordt op zo'n manier dat een coureur met zijn hoofd in de een muur belandt). Dat is gewoon iets dat waarschijnlijk 1 keer per 10.000 races zal gebeuren en veel meer ga je niet meer kunnen doen om dit te vermijden...

Franky R.

@Jozef,


Dan had bijvoorbeeld Jos Verstappen die knal op Spa 1996 niet overleefd, hoewel...die verhoogde randen van het cockpit waren er mogelijk alsnog gekomen, n.a.v. de crash van Wendlinger op Monaco 1994...


En over de mogelijkheid dat een coureur met zijn hoofd in de muur komt...Dat was Campos in de F3000 overkomen... :-\


Dus alle aanpassingen hoeft men niet direct te leggen n.a.v. het ongeluk van Senna op Imola.

0634

http://www.gppits.net/nieuws/pagani_zonda_voor_hamilton/

Kijk, die mazzel heb je dan ook nog eens als F1-coureur...

Wizard

Button moest zijn Bugatti en F40 verkopen? Beetje kinderachtig. Privé en werk gescheiden houden!

monaco2011

Citaat van: Wizard op 05 mei 2012 - 20:49:27
Button moest zijn Bugatti en F40 verkopen? Beetje kinderachtig. Privé en werk gescheiden houden!
tja, da's voor een bekend persoon soms lastig. Kan me voorstellen dat McLaren er niet op zit te wachten dat Button wordt gefotografeert in een F40. Hier in NL zou dat misschien niet zo'n probleem zijn, maar met alle paparazzi in Engeland blijkbaar wel.
Eerder een zakelijke dan een kinderachtige beslissing.

0634

En dan? Wordt Button gefotografeerd in een F40. Wat is er zo erg aan?

Zal Haug vragen aan Schumacher zijn Ferrari weg te doen?

monaco2011

#404
Citaat van: Jeroen op 05 mei 2012 - 21:20:07
En dan? Wordt Button gefotografeerd in een F40. Wat is er zo erg aan?

Zal Haug vragen aan Schumacher zijn Ferrari weg te doen?
de link Ferrari/Schumacher is al alom aanwezig natuurlijk. Ik zeg ook niet dat ik zelf die beslissing zou hebben genomen, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Jij niet blijkbaar. Promo-activiteiten etc zijn een belangrijk onderdeel van de F1 en in dat licht vind ik het niet zo vreemd dat ze liever geen foto's van Jenson met een Ferrari in de bladen zien. Wegdoen hoeft niet eens, maar misschien ff paar jaar in de schuur laten staan

Edit: die Bugatti heeft ie al in zomer 2009 te koop gezet, de Ferrari pas eind vorig jaar. Tenminste, dat is wat ik er over terug kan vinden.