""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

rafael25


Folkert

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/276695/permane-na-mclaren-en-red-bull-komt-lotus/
Ik denk zelfs dat ze het 2de team zijn. De eerste 2 races waren nou niet echt representatief voor de snelheid van Lotus. In snelheid voor kwalificatie doen ze misschien nog onder voor Mclaren, maar in de race hebben we toch vooral een zeer snelle Kimi gezien.
Ik denk dat ze in snelheid net voor RBR zitten, en dankzij betere kwalificatie snelheid net dat beetje extra hebben ze een voordeel in de race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Is natuurlijk moeilijk te zeggen. Grosjean heeft nog niet eens meer dan 5 ronden in totaal gereden denk ik en Kimi is nog maar net terug en kan dus nog verbeteren. Vettel en Webber zijn nooit weggeweest en kennen hun wagen veel beter. Het zou dus idd kunnen wat je zegt.

Enzo

Ik denk dat er weinig over te zeggen is momenteel, we hebben nog geen normale race gehad.
Daarnaast verwacht ik dat aan het einde van het seizoen Lotus het vijfde team is, omdat ze niet mee kunnen komen in de ontwikkeling.

Jozef

Waarom denk je dat? Dit was kort geleden nog een topteam dus de faciliteiten en werknemers zijn het, financieel is het misschien wat achteruit gegaan maar dat is eigenlijk bij alle teams zo. In 2008 had Renault een matige seizoensstart maar was Alonso degene die de meeste punten scoorde in de tweede seizoenshelft. Dus het team heeft zeker bewezen dat ze ertoe in staat zijn. Vraag is natuurlijk wel hoe hard Alonso gemist wordt voor het ontwikkelen van de auto.

Enzo

Citaat van: Jozef op 02 april 2012 - 19:17:15
Waarom denk je dat? Dit was kort geleden nog een topteam dus de faciliteiten en werknemers zijn het, financieel is het misschien wat achteruit gegaan maar dat is eigenlijk bij alle teams zo. In 2008 had Renault een matige seizoensstart maar was Alonso degene die de meeste punten scoorde in de tweede seizoenshelft. Dus het team heeft zeker bewezen dat ze ertoe in staat zijn. Vraag is natuurlijk wel hoe hard Alonso gemist wordt voor het ontwikkelen van de auto.

Ze hebben zeker goede faciliteiten, heel goed zelfs. Het gaat meer over de financiën idd, meen me te herinneren dat ze hier vorig jaar ook problemen me hadden en daarnaast zijn ze ook een hoop goede mensen kwijt geraakt sinds 2008. Vorig jaar begonnen ze vergelijkbaar goed als nu maar daarna zakte het snel in omdat ze het ontwikkelingstempo niet konden volgen. Dus...

Figge

Citaat van: Enzo op 02 april 2012 - 19:22:58
Citaat van: Jozef op 02 april 2012 - 19:17:15
Waarom denk je dat? Dit was kort geleden nog een topteam dus de faciliteiten en werknemers zijn het, financieel is het misschien wat achteruit gegaan maar dat is eigenlijk bij alle teams zo. In 2008 had Renault een matige seizoensstart maar was Alonso degene die de meeste punten scoorde in de tweede seizoenshelft. Dus het team heeft zeker bewezen dat ze ertoe in staat zijn. Vraag is natuurlijk wel hoe hard Alonso gemist wordt voor het ontwikkelen van de auto.

Ze hebben zeker goede faciliteiten, heel goed zelfs. Het gaat meer over de financiën idd, meen me te herinneren dat ze hier vorig jaar ook problemen me hadden en daarnaast zijn ze ook een hoop goede mensen kwijt geraakt sinds 2008. Vorig jaar begonnen ze vergelijkbaar goed als nu maar daarna zakte het snel in omdat ze het ontwikkelingstempo niet konden volgen. Dus...

Ze hadden bij Lotus vorig jaar niet de misser met het uitlaatsysteem dat in gehomologeerde onderdelen verwerkt zat? Dan zit je ook t hele jaar aan een systeem vast dat én niet werkt én niet echt valt door te ontwikkelen. Gegokt en verloren. Een ezel stoot zich doorgaans niet voor een tweede keer... Nou ja, de meeste dan.
Voor dit jaar kun je dan ook nog niet echt zeggen of ze in staat zijn om door te ontwikkelen... Als ze na 6 GP's nog steeds zo competatief zijn, dan zit t wel goed met de capaciteiten van het team.

SDG

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/1-april-grappen-in-formule-1/

Die van Lotus is wel grappig...

Die van Hülkenberg daarentegen is minder vergezocht dan het lijkt. Vorig jaar miste de Zwitserse Simona de Silvestro immers daadwerkelijk een race in de Indycars omdat ze wegens visumproblemen de V.S. tijdelijk niet meer binnen mocht.

Enzo

Citaat van: Mark F1gge op 02 april 2012 - 20:29:19
Citaat van: Enzo op 02 april 2012 - 19:22:58
Citaat van: Jozef op 02 april 2012 - 19:17:15
Waarom denk je dat? Dit was kort geleden nog een topteam dus de faciliteiten en werknemers zijn het, financieel is het misschien wat achteruit gegaan maar dat is eigenlijk bij alle teams zo. In 2008 had Renault een matige seizoensstart maar was Alonso degene die de meeste punten scoorde in de tweede seizoenshelft. Dus het team heeft zeker bewezen dat ze ertoe in staat zijn. Vraag is natuurlijk wel hoe hard Alonso gemist wordt voor het ontwikkelen van de auto.

Ze hebben zeker goede faciliteiten, heel goed zelfs. Het gaat meer over de financiën idd, meen me te herinneren dat ze hier vorig jaar ook problemen me hadden en daarnaast zijn ze ook een hoop goede mensen kwijt geraakt sinds 2008. Vorig jaar begonnen ze vergelijkbaar goed als nu maar daarna zakte het snel in omdat ze het ontwikkelingstempo niet konden volgen. Dus...

Ze hadden bij Lotus vorig jaar niet de misser met het uitlaatsysteem dat in gehomologeerde onderdelen verwerkt zat? Dan zit je ook t hele jaar aan een systeem vast dat én niet werkt én niet echt valt door te ontwikkelen. Gegokt en verloren. Een ezel stoot zich doorgaans niet voor een tweede keer... Nou ja, de meeste dan.
Voor dit jaar kun je dan ook nog niet echt zeggen of ze in staat zijn om door te ontwikkelen... Als ze na 6 GP's nog steeds zo competatief zijn, dan zit t wel goed met de capaciteiten van het team.

Ok, nou we gaan het zien!  8)

rafael25


Kootje

Tsja ...... waarom ook niet ??

Fabian

Krijgt Maria de Vilotta misschien haar kans bij Sauber ;)

Kootje

Dat vind ik 'n goed antwoord op m'n vraag: Waarom niet ??

Fabian

Ach ja. Peter Sauber heeft een mooi en stabiel team opgezet en daar kan deze vrouw mee verder gaan. Denk trouwens niet dat Peter Sauber het team helemaal los zal laten, maar de tijd zal het leren.

Kootje

Daarom.
Ik zou ook niet weten waarom 'n vrouw niet aan het roer van 'n F1 team kan staan.
Zolang ze die DeVilotta maar thuis laat.  ;)