""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: janke op 03 februari 2012 - 21:43:12
Hij is wel mooi, echte Boss kwaliteit. Maar ik wacht op die van Williams ;)

Ik heb die van 2011, in zwarte uitvoering.

rafael25

#316
Citaat van: SDG op 10 februari 2012 - 11:39:22
Citaat van: janke op 03 februari 2012 - 21:43:12
Hij is wel mooi, echte Boss kwaliteit. Maar ik wacht op die van Williams ;)

Ik heb die van 2011, in zwarte uitvoering.
Wij zijn in 2012,SDG

Enzo

Hier een link naar het uitgelekte sponsorcontract van Venezuela PDVSA(Maldonando) met Williams.
Mijn Spaans is niet fantastisch maar op pagina 17 zie je de bedragen, welke nogal exorbitant zijn!  :o
De staat betaald dus flink voor zijn stoeltje, das wel duidelijk.

Contract PDF: http://es.scribd.com/doc/59010972/Pastor-Maldonado-PDVSA-2010

Kootje

Citaat van: Enzo op 11 februari 2012 - 21:54:59
De staat betaald dus flink voor zijn stoeltje, das wel duidelijk.

Zeker als je bedenkt dat het contract met Maldonado eind dit jaar afloopt, terwijl dat met PDVSA nog t/m 2015 doorloopt.

SDG

Citaat van: rafael25 op 10 februari 2012 - 23:55:08
Citaat van: SDG op 10 februari 2012 - 11:39:22
Citaat van: janke op 03 februari 2012 - 21:43:12
Hij is wel mooi, echte Boss kwaliteit. Maar ik wacht op die van Williams ;)

Ik heb die van 2011, in zwarte uitvoering.
Wij zijn in 2012,SDG

Hangt er natuurlijk vanaf hoezeer je fan bent dat je ieder jaar de nieuwste teamkleding in huis wilt...

Franky R.

Citaat van: SDG op 12 februari 2012 - 10:50:59
Citaat van: rafael25 op 10 februari 2012 - 23:55:08
Citaat van: SDG op 10 februari 2012 - 11:39:22
Citaat van: janke op 03 februari 2012 - 21:43:12
Hij is wel mooi, echte Boss kwaliteit. Maar ik wacht op die van Williams ;)

Ik heb die van 2011, in zwarte uitvoering.
Wij zijn in 2012,SDG

Hangt er natuurlijk vanaf hoezeer je fan bent dat je ieder jaar de nieuwste teamkleding in huis wilt...

Ik ben fan, maar om nu flink wat geld erop stuk te gooien...Ik wacht dan leiver een half jaar of zo, voordat ik teamkleding e.d. koop.

Valt mij wel op dat sommige artikelen zelfs na jaren nog steeds aan de prijs zijn. Kijk naar de kleding/merchandise van BrawnGP bijvoorbeeld. Dat team bestaat niet meer, maar dat is kennelijk geen reden om ze als een aanbieding te verkopen.

Vieze baas

Citaat van: Franky R. op 14 februari 2012 - 13:24:19
Citaat van: SDG op 12 februari 2012 - 10:50:59
Citaat van: rafael25 op 10 februari 2012 - 23:55:08
Citaat van: SDG op 10 februari 2012 - 11:39:22
Citaat van: janke op 03 februari 2012 - 21:43:12
Hij is wel mooi, echte Boss kwaliteit. Maar ik wacht op die van Williams ;)

Ik heb die van 2011, in zwarte uitvoering.
Wij zijn in 2012,SDG

Hangt er natuurlijk vanaf hoezeer je fan bent dat je ieder jaar de nieuwste teamkleding in huis wilt...

Ik ben fan, maar om nu flink wat geld erop stuk te gooien...Ik wacht dan leiver een half jaar of zo, voordat ik teamkleding e.d. koop.

Valt mij wel op dat sommige artikelen zelfs na jaren nog steeds aan de prijs zijn. Kijk naar de kleding/merchandise van BrawnGP bijvoorbeeld. Dat team bestaat niet meer, maar dat is kennelijk geen reden om ze als een aanbieding te verkopen.

Het is dan wel het enige team, dat in alle jaren dat het meedeed kampioen is geworden  :D

Kootje


Wizard

Citaat van: Enzo op 11 februari 2012 - 21:54:59
Hier een link naar het uitgelekte sponsorcontract van Venezuela PDVSA(Maldonando) met Williams.
Mijn Spaans is niet fantastisch maar op pagina 17 zie je de bedragen, welke nogal exorbitant zijn!  :o
De staat betaald dus flink voor zijn stoeltje, das wel duidelijk.

Contract PDF: http://es.scribd.com/doc/59010972/Pastor-Maldonado-PDVSA-2010


Hoax??

Enzo


Gerard

#325
Olav Mol had deze door getwitterd,dus ik denk niet dat het een hoax is ;)

#rtlgp ooit eens een F1 contract willen zien?? Williams-Maldonado bizar dit  http://t.co/T3ul0GKm

SDG

#326
Met welk startnummer reed de coureur die wereldkampioen werd?

Pas sedert 1974 rijdt iedere coureur en ieder team het hele seizoen lang met hetzelfde startnummer rond. Voordien kon dit van race tot race verschillen, naargelang de startnummers die de plaatselijke organisatoren toekenden. Het was dan bijvoorbeeld ook niet zo dat de regerende wereldkampioen steeds met het nummer 1 op zijn bolide rondreed. Dit leuke statistiekje overloopt even met welk startnummer de coureur die de titel pakte dat jaar het vaakst rondreed vanaf 1974. Vooral met dank aan Michael Schumacher is dit het nummer 1 geworden. Tien keer verlengde de regerende wereldkampioen zijn titel, waarvan er vijf op conto van de Duitser kwamen (1995, 2001, 2002, 2003 en 2004). Ook Alain Prost (1986), Ayrton Senna (1991), Mika Häkkinen (1999), Fernando Alonso (2006) en Sebastian Vettel (2011) mochten het volgende seizoen hun nummertje 1 op hun auto behouden. Eén coureur kreeg het nummer 1 toebedeeld zonder ooit wereldkampioen geworden te zijn: bij de invoering van de vaste nummers in 1974 ging het nummer naar Ronnie Peterson. Dit omdat Lotus het jaar daarvoor het constructeurskampioenschap had gewonnen en omdat wereldkampioen Jackie Stewart gestopt was met racen. En toen Nigel Mansell en Alain Prost hun titel niet verdedigden, kreeg Damon Hill het daaropvolgende jaar het startnummer 0 toegewezen en bleef de '1' twee jaar lang in de kast.

Op de tweede plaats komt startnummer 5. Een nummer dat zowat het handelsmerk was van Nigel Mansell (1992), maar ook Emerson Fittipaldi (1974), Mario Andretti (1978), Nelson Piquet (tweemaal zelfs, in 1981 en 1983), Michael Schumacher (1994), Damon Hill (1996), Fernando Alonso (2005) en Sebastian Vettel (2010) droegen dit nummer bij het behalen van de titel. Totaal: negen titels.

Op een gedeelte derde plaats komen startnummers 2, 6 en 11, met elk drie titels. Nummer twee was overduidelijk het geluksgetal voor Alain Prost, want bij drie van zijn vier titels (1985, 1989 en 1993) reed hij met dit nummer rond. De zes was het geluksgetal voor Keke Rosberg (1982), Nelson Piquet (1987) en Kimi Raikkönen (2007). Nummer 11 was vooral succesvol in de jaren zeventig: James Hunt (1976), Niki Lauda (1977) en Jody Scheckter (1979) pakten er de titel mee.

Nummer 3 was tweemaal goed voor de jackpot: Jacques Villeneuve (1997) en Michael Schumacher (2000).

Nummer 8 was tweemaal bingo voor McLaren: Niki Lauda (1984) en Mika Häkkinen (1998) werden met dit nummer op hun auto kampioen.

Nummer 12 leverde twee drievoudige wereldkampioenen telkens hun eerste titel op: Niki Lauda (1975) en Ayrton Senna (1988).

Doordat de nummering sedert 1996 geschiedt op basis van de eindstand in het WK voor constructeurs, rijden de meeste wereldkampioenen tegenwoordig met een relatief laag startnummer rond. Door diverse omstandigheden werd het startnummer 22 echter tweemaal toebedeeld aan een topteam, met titels voor Lewis Hamilton (2008) en Jenson Button (2009).

Tot slot is er het startnummer 27, dat momenteel niet langer uitgereikt wordt. Het nummer zal altijd verbonden blijven aan Gilles Villeneuve, maar twee andere coureurs pakten er wel de titel mee: Alan Jones (1980) en Ayrton Senna (1990).

Indien de startnummers een indicatie zouden zijn voor de titelkansen, dan vertrekt regerend wereldkampioen Sebastian Vettel dus ook dit jaar weer als topfavoriet, gevolgd door Fernando Alonso. Nog nooit werd overigens een coureur met startnummer 4, 7 of 9 kampioen. Slecht nieuws dus voor Lewis Hamilton, Michael Schumacher en Kimi Raikkönen. Of lukt het hen dit jaar om de ban te breken?



0634

Grappig. Een 'leuk weetje' inderdaad! :)

rafael25


Fabian