Main Menu

Virgin

Gestart door gloudiesaurus, 05 april 2011 - 21:55:08

« vorige - volgende »

Kootje

Moet je niet voor aanvang van het seizoen al doorgeven hoe je je testtijd verdeeld ??
Of ligt het gebruik van 'n windtunnel niet aan banden ??
::) Meen ooit ergens zoiets gelezen te hebben.  :-\

gloudiesaurus

Gebruik van een windtunnel is gelimiteerd, je mag er maar een X aantal uur in doorbrengen. Hoe dat verder precies zit weet ik niet.

En testen, je hebt een X aantal dagen. Een hiervan heeft Virgin net als alle andere teams (behalve HRT) gebruik van gemaakt. Daarom is het ook zo teleurstellend voor Virgin dat HRT er alsnog voor of tenminste in de buurt staat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Aangezien ze nog helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de windtunnel hebben ze nog wat uurtjes tegoed dus.   :P

KVDracer

Citaat van: M@rc op 15 april 2011 - 14:58:14
Aangezien ze nog helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de windtunnel hebben ze nog wat uurtjes tegoed dus.   :P

Ze hebben X aantal uur die ze moeten verdelen tussen CDF (of hoe je het ook noemen mag) en de windtunnel.

Kootje

Citaat van: KVDracer op 15 april 2011 - 15:30:57
Citaat van: M@rc op 15 april 2011 - 14:58:14
Aangezien ze nog helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de windtunnel hebben ze nog wat uurtjes tegoed dus.   :P

Ze hebben X aantal uur die ze moeten verdelen tussen CDF (of hoe je het ook noemen mag) en de windtunnel.
Maar dat moeten ze toch ook al op voorhand aangeven hoe ze dat verdelen ,of niet ??
Zo had ik 't iig begrepen en Virgin heeft voor CFD gekozen.

gloudiesaurus

CFD mag je toch onbeperkt gebruiken?

Heb btw. een topic aangemaakt over de space-flights van Virgin op het non-F1 forum  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Volgens mij is de rekenkracht die je mag inzetten voor CFD ook beperkt hoor. Maar ik weet niet of deze gekoppeld is aan het windtunnelgebruik zoals KVD Racer zegt.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 15 april 2011 - 14:24:27
Gebruik van een windtunnel is gelimiteerd, je mag er maar een X aantal uur in doorbrengen. Hoe dat verder precies zit weet ik niet.

En testen, je hebt een X aantal dagen. Een hiervan heeft Virgin net als alle andere teams (behalve HRT) gebruik van gemaakt. Daarom is het ook zo teleurstellend voor Virgin dat HRT er alsnog voor of tenminste in de buurt staat.

Klopt...een x aantal uren plus dat je een model moet gebruiken. Een 1:2 model dacht ik. Voorheen stond er een echte auto in de windtunnel, maar dat mag niet meer.

Jozef

Ik dacht 60% van de ware grootte maar kan me vergissen. En met een maximale windsnelheid van 180 kilometer per uur. Dit in combinatie met de kleinere schaal betekent dat windtunnels in de F1 ook geen Heilige Graal meer zijn, want rond zo'n auto krioelt het van de turbulenties en dat gedrag wil nogal is veranderen als je de snelheid opvoert of de schaal wijzigt...

gloudiesaurus

Vraag me altijd alleen af hoe de FIA dit controleert. Wat als ik nu een Engeland gewoon een 1:1 schaalmodel in mijn windtunnel zet. Dit ziet toch niemand?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ze zullen wel iets van dataloggers o.i.d. hebben neem ik aan? Dingen die je niet uit kunt pluggen zonder dat het opgemerkt wordt?

Kootje

De enige manier om dit soort zaken met zekerheid te controleren is 'n FIA afgevaardigde toewijzen aan ieder team.
En dan maar hopen dat deze niet gevoelig is voor steekpenningen.  ;)

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 15 april 2011 - 19:26:13
Vraag me altijd alleen af hoe de FIA dit controleert. Wat als ik nu een Engeland gewoon een 1:1 schaalmodel in mijn windtunnel zet. Dit ziet toch niemand?

Hm,

Net wat Jozef zegt...een FIA afgevaardigde aanwijzen. Het zal bij de FIA wel bekend zijn of bekend gemaakt moeten worden door de teams, in welke windtunnels ze gaan testen. Vervolgens is er iemand die dan opneemt hoeveel uren een team gebruik maakt van die windtunnel?

Zoveel windtunnels zullen er niet zijn BTW, dus stiekem een 1:1 auto gebruiken lijkt mij niet zo makkelijk...denk ik hoor!

Franky R.

Heb de antwoorden geplaatst in een ander topic, omdat het enigszins offtopic is... ;)
http://www.f1pits.net/forum/index.php/topic,11479.new.html#new