Virgin

Gestart door gloudiesaurus, 05 april 2011 - 21:55:08

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Het team van de Belg Jerome D'Ambrosio en Timo Glock natuurlijk.

Zag het avontuur van Virgin vorig jaar als een mooie stap maar krijg zo langzamerhand het gevoel dat het daar niet echt lekker gaat en Virgin er ook niet echt veel geld instopt.

http://www.f1pits.net/nieuws/nick_wirth_onder_druk/

Nick Wirth is een beetje de plak aan het misslaan daar, zonder windtunnel werken lijkt dan toch een beetje te optimistisch. Een update zou goed zijn, maar als de auto echt slecht is dan lossen ze dat dit seizoen echt niet meer op...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Tja, het werkt daar inderdaad gewoon niet. En wat je zegt, Branson lijkt er ook niet echt veel geld in te willen pompen, wat mij verbaasd want hij wilde al jaren in F1 dus dan verwacht je ook wat.

De andere kant is, ieder nieuw team verdiend tijd om wat op te bouwen, die tijd moeten hun ook krijgen.

Edwin90

Het zijn ook fouten in het ontwerp die de bovengemiddelde F1 volger gewoon zelf ziet en kan inschatten die niet werken.
Het verhaal van de uitlaat en de hoge neus daar is toch al zeker een drie kwart jaar van bekend hoe het in elkaar steekt.

Het schijnt trouwens ook dat Branson niet genoeg geld in het project stopt (ligt er natuurlijk altijd aan hoeveel je er in wilt stoppen en wat genoeg is) maar wel verwacht dat er voor die paar knaken races gewonnen gaan worden. Typisch geval van voor een dubbeltje op de eerste rang.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 06 april 2011 - 08:24:26
Het zijn ook fouten in het ontwerp die de bovengemiddelde F1 volger gewoon zelf ziet en kan inschatten die niet werken.
Het verhaal van de uitlaat en de hoge neus daar is toch al zeker een drie kwart jaar van bekend hoe het in elkaar steekt.

Het schijnt trouwens ook dat Branson niet genoeg geld in het project stopt (ligt er natuurlijk altijd aan hoeveel je er in wilt stoppen en wat genoeg is) maar wel verwacht dat er voor die paar knaken races gewonnen gaan worden. Typisch geval van voor een dubbeltje op de eerste rang.

Ik denk dat dat het 'hete hangijzer' is...Zie ook het gedrag van Branson, toen BrawnGP zo dominant was. Alsof hij persoonlijk verantwoordelijk was voor het succes van BrawnGP!

Nu moet Branson zelf de kar (poetlap) trekken en dan blijkt het niet zo makkelijk te zijn. Maar mijn "bescheiden" ;) mening is het vorig jaar al fout gegaan. Men had toen al kunnen inzien, dat er naast de CFD ook een windtunnel nodig was.

Maar nee, geen windtunnel voor 2011...Voortschrijdend inzicht is niet iets wat je Virgin kunt verwijten... ::)

Kootje

Hopelijk zien ze nu in dat 'n windtunnel echt nodig is.

Dat CFD is allemaal wel leuk natuurlijk ,maar je zult die resultaten toch moeten vergbelijken met windtunneltests.
Voor dit jaar is dat echter al te laat ,aangezien voor aanvang van 'n seizoen de verdeling van de beschikbare testdagen bij de FIA bekend moet zijn.
Voor de auto van volgend jaar zou ik toch ook windtunneltijd reserveren.

Als ze volgend jaar uberhaupt halen natuurlijk.
Want met of zonder regen ,blijft er de komende weken 'n reeele kans bestaan dat ook zij niet binnen de 107% komen.

Senergy

Met regen denk ik wel dat het hen moet lukken binnen de 107%-regel te blijven,

wat betreft de wagen die heeft gewoon te weinig downforce en door zijn lange uitlaat te weinig pk's.
Hopelijk brengt de grote update in Turkije een paar seconden winst. Anders gaan ze het wel heel moeilijk krijgen dit seizoen.

Maar toch blijf ik in dit team geloven, ze hebben het personeel en de organisatie (in tegenstelling tot HRT) alleen nog een paar miljoen meer er in pompen en ze zijn vertrokken.
Met of zonder windtunnel, het voordeel van de CFD is nu eenmaal dat je snel aanpassingen kunt maken in tegenstelling tot windtunnel-testmodellen.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

gloudiesaurus

En CFD is stukken goedkoper, en je bent dus meer flexibel.
Maar als de CFD-modellen niet 100% kloppen ben je nergens...

Persoonlijk heb ik Nick Wirth wel redelijk hoog zitten als ontwerper, daarom verbaasd het me dat hij vorig jaar al een kinderlijke fout maakte met de benzinetank, en nu met de uitlaten en de VR-02 weer de plank mis slaat. Kwestie van budget of toch de ontwerper die niet capabel is?

Virgin heeft als visie om het anders te doen als anderen, hij wil laten zien op een andere manier toch succesvol te zijn in de Formule 1. Met CFD dus onder andere...
En bij Brawn GP zat Branson voor een dubbeltje echt op de eerste rang, hij betaalde maar een paar miljoen voor die sponsoring terwijl het uiteindelijk tientallen miljoenen waard was...
Het heeft hem iig. meer positieve exposure opgeleverd dan zijn eigen F1-team nu.

Wat  me ook opvalt is dat je Branson bij Brawn regelmatig tijdens de GP's en tests zag, bij Virgin zie ik hem de laatste tijd nauwelijsk...

Dan nog niet te spreken over Marussia, een Russische autobouwer die in het team stapt. Beetje a la Spyker...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik denk dat Branson de laatste tijd te druk is geweest met zijn duikbootje (zijn laatste nieuwe speeltje). :D

Kootje

Citaat van: Jozef op 08 april 2011 - 02:37:48
Ik denk dat Branson de laatste tijd te druk is geweest met zijn duikbootje (zijn laatste nieuwe speeltje). :D

En met z'n "Space shuttle" programma.
Het schijnt dat ze bij Lelystad bezig zijn 'n lanceerplatform te bouwen voor de commerciele ruimtevluchten die hij gaat aanbieden.

Jozef

Ho even, ze zijn bezig met een haalbaarheidsonderzoek uit te voeren om te kijken of het eventueel mogelijk is. ;) Alleen op juridisch vlak is het al lastig want voorlopig doet Virgin Galactic alleen vluchten voor passagiers die "eigen risico" aanvaarden wat alleen kan in sommige staten van de VS, en zeker niet in de EU. Nu ja, dat is serieus off-topic...

gloudiesaurus

slechts 0,5 seconde voor de HRT van Liuzzi in de kwalificatie... Ik had toch meer van Virgin verwacht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Jozef op 09 april 2011 - 00:55:53
Ho even, ze zijn bezig met een haalbaarheidsonderzoek uit te voeren om te kijken of het eventueel mogelijk is. ;) Alleen op juridisch vlak is het al lastig want voorlopig doet Virgin Galactic alleen vluchten voor passagiers die "eigen risico" aanvaarden wat alleen kan in sommige staten van de VS, en zeker niet in de EU. Nu ja, dat is serieus off-topic...

Ik zei niet voor niets "het schijnt" hé ??
Houd in dat ik 't niet zeker weet.
Ennuh......off topic ??  Hoezo ?? 
Dat is toch ook onderdeel van Virgin ??  ;)

SDG

CitaatIn China liet Glock in de Duitse media eveneens optekenen dat als Virgin zo doorgaat dat HRT dan binnenkort voor het team staat.

Afgaande op de resultaten van de tweede vrije training zou Glock het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben.

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 09 april 2011 - 17:53:37
Citaat van: Jozef op 09 april 2011 - 00:55:53
Ho even, ze zijn bezig met een haalbaarheidsonderzoek uit te voeren om te kijken of het eventueel mogelijk is. ;) Alleen op juridisch vlak is het al lastig want voorlopig doet Virgin Galactic alleen vluchten voor passagiers die "eigen risico" aanvaarden wat alleen kan in sommige staten van de VS, en zeker niet in de EU. Nu ja, dat is serieus off-topic...

Ik zei niet voor niets "het schijnt" hé ??
Houd in dat ik 't niet zeker weet.
Ennuh......off topic ??  Hoezo ?? 
Dat is toch ook onderdeel van Virgin ??  ;)

Het is Virgin maar geen F1 ;) Kootje misschien een idee om hier een apart topic over te openen op het non- f1 forum :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 15 april 2011 - 12:49:33
CitaatIn China liet Glock in de Duitse media eveneens optekenen dat als Virgin zo doorgaat dat HRT dan binnenkort voor het team staat.

Afgaande op de resultaten van de tweede vrije training zou Glock het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben.

Ja sterker nog HRT staat er nu op vrijdag al 2x voor. Wat moet die auto van Virgin dan slecht zijn zeg... HRT heeft nauwelijks getest en Virgin heeft gewoon aan alle testsessies meegedaan.
Dat moet Richard Branson toch ook te denken zetten?

Als ik daar teameigenaar was ging ik toch een crisisberaad houden en serieus denken aan het aanschaffen of huren van een windtunnel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is