F1 2011

Gestart door Kootje, 25 maart 2011 - 13:35:37

« vorige - volgende »

Vieze baas

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 18:21:44
Citaat van: Kootje op 11 september 2011 - 15:48:03
Geen idee ??

Maar het zou leuk zijn als Renault begint met Heidfeld en va Belgie Senna in de auto heeft zitten.
Zelfde geld voor Karthikeyan bij HRT die, na zijn vervanging door Ricciardo, wel de GP van India zal rijden.
Dito voor Chandhok die al één GP gereden heeft en ook in India z'n opwachting zal maken.
Ben alleen bang dat dit niet in het spel verwerkt zal zijn.


Nee, zo ver zullen ze bij CM niet gaan.


Ik denk dat de coureurs die het seizoen startten nog gewoon 'vaste' rijders zullen zijn. Het spel moet 23 september uitkomen, dus het is wel erg kort dag om dan bijvoorbeeld Heifeld nog te vervangen voor Bruno Senna...

zal wel meevallen. Meer dan een helm, een naam en wat stats over de rijder hoeven ze niet te veranderen

Franky R.

Citaat van: Vieze baas op 11 september 2011 - 23:32:46
Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 18:21:44
Citaat van: Kootje op 11 september 2011 - 15:48:03
Geen idee ??

Maar het zou leuk zijn als Renault begint met Heidfeld en va Belgie Senna in de auto heeft zitten.
Zelfde geld voor Karthikeyan bij HRT die, na zijn vervanging door Ricciardo, wel de GP van India zal rijden.
Dito voor Chandhok die al één GP gereden heeft en ook in India z'n opwachting zal maken.
Ben alleen bang dat dit niet in het spel verwerkt zal zijn.


Nee, zo ver zullen ze bij CM niet gaan.


Ik denk dat de coureurs die het seizoen startten nog gewoon 'vaste' rijders zullen zijn. Het spel moet 23 september uitkomen, dus het is wel erg kort dag om dan bijvoorbeeld Heifeld nog te vervangen voor Bruno Senna...

zal wel meevallen. Meer dan een helm, een naam en wat stats over de rijder hoeven ze niet te veranderen


Er komt nog wat bij kijken hoor!


In F1 2010 heb je 'poppetjes' die geactiveerd worden als je voor een team rijdt. Alonso, als je voor Ferrari rijdt en Sutil voor FI...Dat is het beginscherm waar je kunt kiezen tussen carrière, tijdrijden e.d.!


Daarvoor moet er een 3D-pop gemaakt worden...Nu heb ik er verder totaal geen verstand van, maar Bruno Senna kwam pas onlangs invallen voor Heidfeld.


Dus of ze in die korte tijd het hebben kunnen aanpassen?


Kootje

Bruno Senna kan idd weleens lastig worden.
De productie en distributie was waarschijnlijk al in volle gang.

Maar Ricciardo zou nog best ingestapt kunnen zijn, en ook voor de GP's van India zouden eventueel Chandhok en Karthikeyan in kunnen stappen. (al is daarvan nog niet bekend in wiens plaats)
Heidfeld ipv Kubica zou sowieso aangepast moeten zijn.
Als dat niet gebeurt is dan vind ik het 'n aanfluiting.
Wat de rest betreft zou het leuk zijn, maar geen absolute must.

SDG

In F1 2001 destijds - dat ook in september uitkwam - zaten de rijders in het spel zoals ze halverwege het seizoen aan de start kwamen (met Marques en Burti er nog bij, terwijl Frentzen en Alesi nog niet van team gewisseld hadden, als ik het me goed herinner), terwijl men in GP4, dat pas in 2002 verscheen, de startgrid van de laatste GP in Japan nam (met Yoong en Enge aan de start, en Alesi bij Jordan en Frentzen bij Prost). Twee spellen gebaseerd op hetzelfde seizoen met een verschillende rijdersbezetting dus...

Kootje

Het leukste zou het natuurlijk zijn als je t/m de GP van Europa Karthikeyan in de HRT hebt zitten, en vanaf Groot Brittanie Ricciardo.
Nog leuker zou het zijn als tijdens de GP van Duitsland Chandhok ipv Liuzzi rijdt.

Hetzelfde geld met Heidfeld en Senna bij Renault, tot aan Spa Quick Nick in dat ding, vanaf Spa Bruno Senna.

Zoals al eerder vermeld was dit bij het PS1 spel Formule1 '96 ook het geval.
Dus het is zeker mogelijk om zoiets door te voeren.
Maar of er in het geval van Senna nog tijd voor is, valt te betwijfelen.
Daarnaast is er natuurlijk nog de geldkwestie.

Ik ben iig wel benieuwd.
De rijderswissels die in 2010 plaatsvonden hebben ze bij Codemasters iig niet meegenomen voor de versie van dat seizoen.
Ook toen waren er al wat wissels geweest voordat het spel uitkwam.
En net als nu was er ook toen tijd genoeg om iig 'n aantal wissels door te voeren.

Een ding weet ik wel.
Als de rijderswissels niet verwerkt zijn, vind ik het prima.
Maar als de GP van Bahrein gewoon op de kalender staat, dan vind ik het echt 'n aanfluiting.

Vieze baas

Zou ook leuk zijn dat als je career speelt jij niet de enige rijder bent die veranderd van team, maar dat zal wel ijdele hoop zijn

Kootje

Dat zal idd niet gebeuren denk ik.

Wat ik wel 'n leuke optie vind is dat je samen met 'n maat 'n team kunt vormen.

Zoals het bij F1 2010 nog onmogelijk is om met 'n Williams constructeurskampioen te worden, kun je dat samen met 'n maatje wel voor elkaar krijgen.

Edwin90

Citaat van: Vieze baas op 12 september 2011 - 16:05:17
Zou ook leuk zijn dat als je career speelt jij niet de enige rijder bent die veranderd van team, maar dat zal wel ijdele hoop zijn

Dat willen ze wel bij Codemasters, maar dit mag niet vanwege de licentie. Hier zitten heel veel haken, ogen en ristricties aan.

Zo kunnen ze het schademodel wel veel beter maken, maar dit mogen ze niet van de FOM. Want die zitten er, samen met de teams en hun sponsors, niet op te wachten op hun wagens in puin te zien. Hoe zielig dat ook is want het blijft natuurlijk gewoon een game waar alleen de speler naar kijkt en niet een x aantal miljoen mensen zoals tijdens een echte race.

SDG

Citaat van: Edwin90 op 12 september 2011 - 18:54:59
Citaat van: Vieze baas op 12 september 2011 - 16:05:17
Zou ook leuk zijn dat als je career speelt jij niet de enige rijder bent die veranderd van team, maar dat zal wel ijdele hoop zijn

Dat willen ze wel bij Codemasters, maar dit mag niet vanwege de licentie. Hier zitten heel veel haken, ogen en ristricties aan.

Zo kunnen ze het schademodel wel veel beter maken, maar dit mogen ze niet van de FOM. Want die zitten er, samen met de teams en hun sponsors, niet op te wachten op hun wagens in puin te zien. Hoe zielig dat ook is want het blijft natuurlijk gewoon een game waar alleen de speler naar kijkt en niet een x aantal miljoen mensen zoals tijdens een echte race.

In F1 Racing Simulation van Ubisoft - simulatie van het seizoen 1996 - was er aanvankelijk zelfs een optie 'kwetsuren' gepland, waardoor het bij een ernstig ongeluk kon gebeuren dat je één of meerdere races zou moeten missen. Geen grap, dit stond zelfs nog vermeld in de handleiding van het spel. Uiteindelijk werd de optie op het allerlaatste moment uit het spel verwijderd; ik kan me immers zo wel voorstellen dat de FIA het niet echt een goed idee vond...

Kootje

Begrijpelijk.

Zou er ook niet blij van worden, maar 't is wel realistisch.
En das toch precies wat je van 'n simulatie wil.

gloudiesaurus

Een realistisch schademodel vind ik ook wel belangrijk. Nu kon je in F1 2010 toch nog goede rondetijden rijden, ook als je voorvleugel eraf lag.

Ik vind het verder ook wel jammer dat als je bijv. bij Red Bull instapt dan Vettel of Webber in het spel als coureur mist. Leuker zou zijn als in de career mode een realistisch transfermodel zit, maar dat zal wel niet...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 13 september 2011 - 23:53:39
Een realistisch schademodel vind ik ook wel belangrijk. Nu kon je in F1 2010 toch nog goede rondetijden rijden, ook als je voorvleugel eraf lag.

Ik vind het verder ook wel jammer dat als je bijv. bij Red Bull instapt dan Vettel of Webber in het spel als coureur mist. Leuker zou zijn als in de career mode een realistisch transfermodel zit, maar dat zal wel niet...

dat zou het inderdaad leuker maken

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 13 september 2011 - 23:53:39
Een realistisch schademodel vind ik ook wel belangrijk. Nu kon je in F1 2010 toch nog goede rondetijden rijden, ook als je voorvleugel eraf lag.

:o Als die er helemaal afligt krijg ik dat echt niet voor elkaar.
Dan vlieg ik er net zo hard af als Webber afgelopen zondag. ;D

CitaatIk vind het verder ook wel jammer dat als je bijv. bij Red Bull instapt dan Vettel of Webber in het spel als coureur mist. Leuker zou zijn als in de career mode een realistisch transfermodel zit, maar dat zal wel niet...

Das inderdaad jammer.  :(

Vieze baas

Ik kwam deze tegen



ziet er goed uit. Ik zag ook op een andere f1site een mooi filmpje. Het ziet er naar uit dat het een goeie doorontwikkeling is van F1 2010. Realistische bandenslijtage, multiplayer mogelijkheden zowel online als offline (je kan met twee man nu een kampioenschap rijden in splitscreen) en de Safety Car met de bijbehorende tactische pitstops. Het lijkt me dat codemasters niet alleen centen wil verdienen aan een waardeloos product met een f1 stempel erop maar het ook echt wil doorontwikkelen. Nu alleen nog afwachten hoe het rijdt.

nog een paar daagjes

SDG

Hieronder een vergelijking tussen F1 2010 en F1 2011. Wat vooral opvalt, is dat de ietwat onnatuurlijke, donkere belichting van F1 2010 verdwenen is en het er daardoor ook een stuk beter en realistischer uitziet.

http://www.youtube.com/watch?v=QA8j9-V9ByE&feature=player_embedded