Dames in de Formule racerij.

Gestart door Kootje, 24 februari 2011 - 17:19:13

« vorige - volgende »

Zal Susie Wolff de volgende vrouw met een racestoeltje in de F! worden?

Waarom niet? Mits ze een grote zak met geld heeft.
1 (16.7%)
Niet bij Williams of Maldonado moet opstappen. Plus de zak met geld, natuurlijk.
0 (0%)
Tuurlijk, een racestoeltje bij Codemasters...
1 (16.7%)
Ze is nu al langzamer dan een F3-coureurtje...never dus!
4 (66.7%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 19 augustus 2013 - 19:43:28

gloudiesaurus

Ellen Lohr zie ik er niet bij staan... zij won geloof ik eens een DTM-race (in het oude DTM)


En wat te denken van Jutta Kleinschmidt, zij won in 2001 de Dakar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#31
In mijn artikeltje over de DTM had ik alleen gekeken naar de periode 2000 t/m 2010.
Naar de periode 1984 t/m 1996 had ik inderdaad ook moeten kijken ,maar daar had ik niet aangedacht.  :-[
Ongetwijfeld reden er toen ook al 'n paar dames mee ,waaronder de door jou genoemde Ellen Lohr.
Daar zal ik me ook nog eens extra in gaan verdiepen* ,al is dat geen Formule racerij  ;)

Gaan we toch ook verder buiten de Formule racerij ,dan mag Jutta inderdaad niet ontbreken.
De enige vrouw die ooit de "echte" DAKAR won ,hoort hier dan zeker thuis.   :)


*ondertussen is Ellen Lohr toegevoegd

gloudiesaurus

Damn Formule Racerij, ff gemist ;)

Shirley van de Lof won 2 jaar geleden geloof ik wel wat wedstrijden in de Duitse ATS Formule 3 cup. Maar wat ze tegenwoordig doet... geen idee...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#33
Dat was in de ATS Formule 3 Trophy van 2008.
Daarin was ze met 3 overwinningen en nog 6 extra podiumplaatsen goed bezig.
Eindresultaat: 4e van 10 met 100 punten.
Ook reed ze dat jaar in het hoger aangeschreven ATS Formel 3 Cup.
Dat ging haar beduidend minder af ,met 2x een 13e plek als beste resultaat.
Eindresultaat: 27e van 33

In 2009 ging ze weer rijden in het ATS Formule 3 Cup
Dat ging haar dit jaar iets beter af.
Haar beste resultaat was 'n 8e plek ,wat haar ook d'r enige punt dat seizoen opleverde.
Eindresultaat: 20e van 31

Wat ze in 2010 deed of in 2011 gaat doen kan ik niets over terug vinden.
Het lijkt erop alsof ze van de aardbodem is verdwenen.
Overigens heb ik nog 'n leuk weetje.
Haar opa was Neerlands eerste Formule 1 coureur Dries vd Lof. (samen met Jan Flinterman)
Hier in actie tijdens de GP van Nederland in 1952 in de HWM-Alfa.
Dit zou ook zijn enige GP blijven ,maar toch.....


gloudiesaurus

Ze had toen een relatie met Yelmer Buurman (testte onlangs voor Force India) en wilde zelfs naar de F1. Maar toch zeker niet het talent niet, zo hoog staats die ATS F3 cup niet aangeschreven. En zeker de Trophy cup niet (met oudere auto's) waarin eigenlijk alleen hobbyisten rijden en er weinig serieuze tegenstand is, zeker als je het qua team een beetje serieus aanpakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 27 februari 2011 - 17:14:53
Zo hoog staats die ATS F3 cup niet aangeschreven. En zeker de Trophy cup niet (met oudere auto's) waarin eigenlijk alleen hobbyisten rijden en er weinig serieuze tegenstand is.
Daarom.....en als je dan ziet dat zij het eigenlijk alleen maar goed deed in de hobbyistenklasse ,vind ik het niet verwonderlijk dat we nadien niets meer van haar hebben vernomen.
Haar site http://www.vanderlofracing.com/startpagina.htm is niet meer aangepast sinds 2008 ,dus ik vermoed dat ze gestopt is met racen.

Kootje

#36
Als aanvulling op de vrouwen in Champcar/Cart ,nu ook
       Vrouwen in de Indy 500

'76 t/m '80   Janet Guthrie *   4 deelnames  ,beste klassering   9e in '78

'82 t/m '83   Desiré Wilson*   2 deelnames  ,DNQ

'92 t/m '00   Lyn St James*    9 deelnames   ,beste klassering 11e in '92

'00 t/m '10   Sarah Fisher**   8 deelnames* ,beste klassering 17e in '09     *geen deelname in '05 en '06

'05 t/m '10   Danica Patrick**  6 deelnames   ,beste klassering   3e in '09

'07 t/m '10   Milka Duno**      4 deelnames   ,beste klassering 19e in '08

'10   Simona de Silvestro**        klassering 14e  

'10   Ana Beatriz Figueiredo**   klassering 21e

             
Simona de Silvestro     Ana Beatriz Figueiredo

*    CART/ChampCar
** IndyRacingLeague

Franky R.

Citaat van: Kootje op 27 februari 2011 - 19:42:01
Citaat van: gloudiesaurus op 27 februari 2011 - 17:14:53
Zo hoog staats die ATS F3 cup niet aangeschreven. En zeker de Trophy cup niet (met oudere auto's) waarin eigenlijk alleen hobbyisten rijden en er weinig serieuze tegenstand is.
Daarom.....en als je dan ziet dat zij het eigenlijk alleen maar goed deed in de hobbyistenklasse ,vind ik het niet verwonderlijk dat we nadien niets meer van haar hebben vernomen.
Haar site http://www.vanderlofracing.com/startpagina.htm is niet meer aangepast sinds 2008 ,dus ik vermoed dat ze gestopt is met racen.

Die is druk bezig met haar studie, dacht ik...

Kootje

#38
Dat verklaart 'n hoop.  ;)

Overigens is mijn lijst van 87 vrouwen ondertussen opgelopen naar 'n kleine 200.  :P
Daarvan heb ik zo'n beetje de helft nu nagetrokken en de volgende dames waren in 2010 nog actief in de Formule racerij.
De overige dames reden in andere klasses of waren al met pensioen.

Tot dusver hadden we al:

Alessandra Brena ( Italiaans Formule Junior )
Vicky Piria             ( Italiaans Formule Renault )
Sarah Fisher ,Danica Patrick ,Milka Duno ,Simona de Silvestri en Ana Beatriz Figueiredo ( Indy Racing League )

En daar komen nu uit de Indy Light Series nog bij:

Cyndie Allemann                    ,Pippa Mann                               en Carmen Jordá  

SDG

Iemand nog iets van Natacha Gachnang gehoord de laatste tijd?




Na haar zware ongeluk in de GT1 in Abu Dhabi vorig jaar is het wel wat stil rond haar geworden...



Kootje

Sinds haar ongeluk in Abu Dhabi heeft ze nog 1 race in de GT1 series gereden.
Ook heeft ze dat jaar nog meegedaan aan de 24 uur van Le Mans en heeft ze nog 'n paar races gereden in de Auto GP.
Maar dat was allemaal nog in 2009.
Over het jaar 2010 is nergens iets terug te vinden.

Kootje

Heb nog wat meiden gevonden die in 2010 nog actief waren in de diverse Formule klasses.


Natalia Kowalska   Formule 2                   Maria de Villota   Superleague Formula

                               
Laura Polidori   Italiaans Formule Renault      Alice Powell   Brits Formule Renault

         
Alexandra Asmasoebrata  en  Diana Rosario   Aziatisch Formule Renault

van deze 2 argentijnse meiden heb ik geen foto's kunnen vinden.
Maria Jose Lorenzato   Argentijns Formule Renault  en  Argentijns Formule Renault plus     
Julia Bollario   Argentijns Formule Renault plus  en  Argentijns Formule Renault provencial

                   geen foto gevonden.
Katherine Impey   Brits club Formule 3     Brittany Forster   Zuid-Afrikaans Formule 3

                     
Andrina Gugger  Duits Formule Masters     Christina Nielsen   Duits Formule Masters  en  Duits + Benelux Formule Ford

               
Amanda Whitacker   Brits Formule Ford     Tasmin Pepper   Zuid-Afrikaans Formule VW

SDG

#42
Maria de Villota, is dat familie van de voormalige F1-coureur Emilio de Villota?

Kootje


meatball

1 ding is zeker van racen wordt je niet lelijk  ;D de meeste van deze dames mogen er zijn  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat