Dames in de Formule racerij.

Gestart door Kootje, 24 februari 2011 - 17:19:13

« vorige - volgende »

Zal Susie Wolff de volgende vrouw met een racestoeltje in de F! worden?

Waarom niet? Mits ze een grote zak met geld heeft.
1 (16.7%)
Niet bij Williams of Maldonado moet opstappen. Plus de zak met geld, natuurlijk.
0 (0%)
Tuurlijk, een racestoeltje bij Codemasters...
1 (16.7%)
Ze is nu al langzamer dan een F3-coureurtje...never dus!
4 (66.7%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 19 augustus 2013 - 19:43:28

Kootje

#15
         :-\ Het was ook niet mijn bedoeling om 'n topic over dames te starten.....
.....maar het liep met m'n Talentenprogramma's Formule 1 teams topic die kant op.  ;)

::) Daarom heb ik de topic titel maar verandert ,niet wetende dat dit topic al bestond.  :-[  

Gerard

Dat de foto "niet werkt" , ligt aan jullie hoor jongens.. ik zie um namelijk wel :)

Maar goed ik zal het goedmaken..



:D

Kootje

 ???  Okee ,bij mij staat er 'n wit vierkantje met rood kruis erdoor.  :-\

Maar goed ,je nieuwe plaatje doet 't wel en dan kan ik alleen nog maar zeggen: Doet Ralf toch goed.  :P

Gerard

Citaat van: Kootje op 25 februari 2011 - 15:32:22
???  
Maar goed ,je nieuwe plaatje doet 't wel en dan kan ik alleen nog maar zeggen: Doet Ralf toch goed.  :P

Ja, wat geld allemaal kan doen he?  :o ???

Kootje

#19
Inderdaad   :P

Aan zijn " looks" kan het niet liggen ,en dan schijnt hij ook nog eens arrogant te zijn.
                   Dus door zijn karakter zal het ook niet komen.
                                            :D ;D :D

PS: Ik heb de titel nog éénmaal aangepast zodat er 'n onderscheid met het bestaande topic ontstaat.
                      http://www.f1pits.net/forum/formule1-forum/racende-dames/msg201911/
                              Cora Schumacher hoort er nu dus eigenlijk niet meer in thuis...
                                           ...maar mag voor deze keer blijven
   :-*

JimmySPA

Citaat van: KVDracer op 25 februari 2011 - 11:49:23
Dat vrouwen hun mannetje kunnen staan in de autosport is al gebleken in de andere raceklasses.
Noem eens een naam dan.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

KVDracer

Citaat van: JimmySPA op 25 februari 2011 - 19:23:21
Citaat van: KVDracer op 25 februari 2011 - 11:49:23
Dat vrouwen hun mannetje kunnen staan in de autosport is al gebleken in de andere raceklasses.
Noem eens een naam dan.

Legge, Stoddart, onze eigen vanina ickx dat het niet onverdienstelijk doet. Ik zeg niet dat ze in de F1 meekunnen, maar voor vrouwen is het ook niet echt makkelijk om hun te bewijzen. Ze worden al tegengewerkt in de karting, dus laat staan als ze overstappen naar single seaters.

Kootje

#22
De meest succesvolle vrouw in Formule wagens is natuurlijk Danica Patrick.
Zij rijdt vanaf 2005 in de IRL en heeft met 7 podia en 1 overwinning 'n redelijk cv opgebouwd.
Daarnaast doet ze het ook niet onverdienstelijk in NASCAR met 'n 6e plaats als beste resultaat.


Buiten de Formule racerij om is de succesvolste vrouw ooit Michele Mouton.
Met 'n 2e plaats in de eindstand van het WRC van '82 heeft zij het beste resultaat in 'n topklasse in handen.


Nu heb ik voor m'n neus 'n lijst met 87 vrouwelijke coureurs uit verleden en heden liggen.
Daar ga ik me van 't weekend even verder in verdiepen.*
Na het weekend zal ik daar nog ff op terug komen

*welke klasses ,wat voor resultaten ,foto's

Gerard

Euh, in een LIJST MET VROUWELIJKE coureurs.. Gelukkig een lijst Kootje,anders gad je het wel érg druk dit weekend ;D

JimmySPA

Citaat van: KVDracer op 25 februari 2011 - 19:54:17
Citaat van: JimmySPA op 25 februari 2011 - 19:23:21
Citaat van: KVDracer op 25 februari 2011 - 11:49:23
Dat vrouwen hun mannetje kunnen staan in de autosport is al gebleken in de andere raceklasses.
Noem eens een naam dan.

Legge, Stoddart, onze eigen vanina ickx dat het niet onverdienstelijk doet. Ik zeg niet dat ze in de F1 meekunnen, maar voor vrouwen is het ook niet echt makkelijk om hun te bewijzen. Ze worden al tegengewerkt in de karting, dus laat staan als ze overstappen naar single seaters.

Legge, Stoddart en Ickx. 2 bekende namen. Er nooit 1 in een auto vooraan gereden. Laat staan een podium. Ja Ickx heeft Lemans en Dakar gereden, hoe heette haar vader ook al weer?
Geen van die 3 heeft ooit een top 6 finish gehad in de DTM  :-X Maja met een jahren wagen of hij de Duitsers het ook noemen is het ook moeilijk top 6 rijden...

Danica Patrick, tsja... Rijdt wel mee, maar is geen Helio Castraneves, Dario Franchitti, Scott Dixon of Will Power.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

#25
Okee ,mee eens.....de dames in de DTM doen het niet echt goed.
Al is dat ,zoals jezelf al aangaf ,ook niet echt mogelijk in 'n "Jahreswagen".

Over Danica zou ik mezelf toch iets beter informeren ,als ik jou was.
Toegegeven ,ze is inderdaad geen Franchitti of Castroneves ,maar ze draait toch echt wel mee in de IRL top.
Maar daar kom ik nog op terug in 'n volgend stukje over dames in IRL en CART/CHAMPCAR

Nu eerst even wat plaatjes en resultaten van de dames in DTM.

RESULTATEN DTM DAMES
Over de periode 1984 t/m 1992 zijn er geen resultaten bij mij bekend.
In de periode 1997 t/m 1999 was er geen DTM.
Gedurende de periode 2000 t/m 2005 waren er geen dames actief.


Ellen Lohr:

'92  ,??                ,beste finish 1e   ,??
'93  ,10e van 23  ,beste finish ??   ,43 punten
'94  ,11e van 24  ,beste finish 3e  ,76 punten
'95  ,17e van 24  ,beste finish ??   ,18 punten
'96  ,25e van 34  ,beste finish 8e  , 7 punten.....tot dusver de succesvolste in DTM.

Vanina Ickx:

'06  ,19e van 23  ,beste finish 11e
'07  ,21e van 23  ,beste finish 13e.....werd in 2e seizoen aan de kant gezet.

Susie Stoddart:

'06  ,17e van 23  ,beste finish   9e
'07  ,20e van 23  ,beste finish 12e
'08  ,18e van 19  ,beste finish 12e (2x)
'09  ,16e van 20  ,beste finish 10e (2x)
'10  ,13e van 18  ,beste finish   7e (2x)  ,4 punten.....daar zit iig nog iets van'n stijgende lijn in.

Katherine Legge:

'08  ,19e van 19  ,beste finish 15e (2x)
'09  ,18e van 20  ,beste finish 12e (2x)
'10  ,17e van 18  ,beste finish 14e (2x).....deed het trouwens niet onaardig in CHAMPCAR.


JimmySPA

Citaat van: Kootje op 26 februari 2011 - 13:23:16
Over Danica zou ik mezelf toch iets beter informeren ,als ik jou was.
Toegegeven ,ze is inderdaad geen Franchitti of Castroneves ,maar ze draait toch echt wel mee in de IRL top.

Want? Ik zeg ze is het net niet. Afgelopen jaar was ze 10e algemeen... Daarvoor is ze een een paar 6e enzo geweest.
Zet nu eens een Robert Doornbos of een Ralf Schumacher in die auto, met dat team en die sponsoren...

Legge in de ChampCar? Zo'n beetje dezelfde successen als in de DTM... Enige waardoor ze opviel was de roze auto, en de megaklapper op Road America...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

#27
Alsof Doornbos het zo goed doet   :o ,zulke goede resultaten legt hij nu ook niet op de baan.
Zijn jaartje F1 en Champcar was goed te noemen ,dat geef ik direct toe.
Maar de jaren daarna in A1GP en Superleague Formula zijn nu eenmaal niet om over naar huis te schrijven.  :(

Over Ralf Schumacher wil ik 't niet eens hebben.
:-[  Dat was ooit 'n redelijk goede coureur ,maar is dat nu niet meer.
Dus dat vind ik dan ietwat zinloos om op in te gaan.

Feit blijft iig dat Danica gewoon meerijdt in de top van het IRL gebeuren.
Ondanks 'n matig seizoen in 2010   :-\ ,is zij de enige vrouw die ooit 'n IRL race wist te winnen.  ;)
En met 1 overwinning ,3x 'n 2e ,3x 'n 3e en 'n handvol 4e ,5e en 6e plaatsen doet ze het gewoon goed.

Het klopt ,ze is géén Castroneves of Franchitti ,maar menig coureur zal jaloers op haar palmares zijn.
Grote namen als Andretti , Kanaan en Dixon weet ze iig met regelmaat achter haar te houden.
En dan ben je misschien wel net geen absolute top ,maar je staat dan toch zeker je mannetje.  8)

Uiteindelijk was dat je vraag  ??? ,en niet noem 'ns 1 vrouw die aan de absolute top staat.   ;D
Citaat van: JimmySPA op 25 februari 2011 - 19:23:21
Citaat van: KVDracer op 25 februari 2011 - 11:49:23
Dat vrouwen hun mannetje kunnen staan in de autosport is al gebleken in de andere raceklasses.
Noem eens een naam dan.

Kootje

#28
Citaat van: JimmySpaLegge in de ChampCar? Zo'n beetje dezelfde successen als in de DTM... Enige waardoor ze opviel was de roze auto, en de megaklapper op Road America...
Ook niet helemaal mee eens.  ???

In de ChampCar deed ze het toch echt wel beter als in de DTM.
Het was weliswaar niet verschrikkelijk goed ,maar tot zover ik weet is zij wel de succesvolste vrouw in ChampCar.
Resultaten: '06  16e van 25  ,beste finish 6e  en in '07  15e van 22  ,beste finish 6e.

Is niet schokkend goed ,maar toch ook niet echt slecht ,vandaar dat ik de term "niet onaardig" gebruikte.  ;)

Andere vrouwen in ChampCar / CART:

Janet Guthrie  '76 t/m '80   11 races  ,beste finish 5e in '79     ( 1e vrouwelijke deelnemer aan de Indy 500 )

Desiré Wilson   '84 t/m '86   3 races  ,beste finish 13e  ( enige vrouw die ooit 'n "officieuze" F1 race won )

Lyn St James   '92 t/m '96  12 races  ,beste finish 8e  in '96  


JimmySPA

Citaat van: Kootje op 26 februari 2011 - 14:26:07
Alsof Doornbos het zo goed doet   :o ,zulke goede resultaten legt hij nu ook niet op de baan.
Zijn jaartje F1 en Champcar was goed te noemen ,dat geef ik direct toe.
Maar de jaren daarna in A1GP en Superleague Formula zijn nu eenmaal niet om over naar huis te schrijven.  :(

Over Ralf Schumacher wil ik 't niet eens hebben.
:-[  Dat was ooit 'n redelijk goede coureur ,maar is dat nu niet meer.
Dus dat vind ik dan ietwat zinloos om op in te gaan.

Ik bedoelde te zeggen:
Zet Doornbos of Ralf in die auto (met hetzelfde geld, monteurs etc) en de resultaten zullen net zo goed zijn, dan wel beter. Alleen zal het niemand opvallen...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"