GP Bahrein

Gestart door gloudiesaurus, 17 februari 2011 - 13:36:19

« vorige - volgende »

Moet de Bahreini GP later dit jaar alsnog verreden worden ??

JA ,anders zal ik 'm echt missen.
0 (0%)
NEE ,daar mis je toch niets aan.
1 (5.9%)
JA ,er zouden nu eenmal 20 GP's zijn ,en daar heb ik me op ingesteld.
1 (5.9%)
Nee ,met 19 GP's hebben we 'n mooi seizoen.
3 (17.6%)
JA ,en anders moet hij vervangen worden door 'n andere GP.
4 (23.5%)
NEE ,van mij mag hij sowieso wel van de kalender af.
8 (47.1%)
Anders ,namelijk:  ??
0 (0%)
Ik heb geen mening !!
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 maart 2011 - 16:47:13

Franky R.

Citaat van: Burorri op 10 juni 2011 - 12:00:08
Citaat van: Kootje op 10 juni 2011 - 11:34:31
Ik hoop 't.  :)

Al zal 't me niets verbazen als ook zij weer terugkomen op hun beslissing.  ;)
Hehe, inderdaad. Als Ecclestone aan het eind van het jaar geld te kort komt belt hij gewoon Bahrein weer op om als nog door te laten gaan. ;D

Geld tekort?! Joh, de inkomsten van Bernie stijgen met 10 a 15% per jaar...Het zou mij benieuwen wanneer die ouwe 'geldtekort' komt...
BTW,

http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_vocht_tot_het_laatste_moment/

Vasthoudend aan die veertig miljoen...leer mij Bernie kennen... ::)


Franky R.

Het gore lef... >:(

Citaat
Eerst was Bahrein nog een van de favoriete bestemmingen voor de Formule 1, daarna wilden ze opeens niet meer komen. Ja, er is in de tussentijd het nodige gebeurd, maar je kan niet zo wisselvallig zijn


Ja joh, oorlogje hier, afgeknalde demonstrante daar. Niks noemenswaardig verder hoor!


http://www.gppits.net/nieuws/kritiek_f1-teams_vanuit_bahrein/

0634

Precies. Complete onzin wat die gast daar roept. Natuurlijk worden er wel meer mensenrechten geschonden dan alleen in Bahrein, maar kom op, in Bahrein is wel wat meer aan de hand.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 juli 2011 - 06:44:20
Precies. Complete onzin wat die gast daar roept. Natuurlijk worden er wel meer mensenrechten geschonden dan alleen in Bahrein, maar kom op, in Bahrein is wel wat meer aan de hand.

Maar dat ze mensenrechten schenden is dus nooit het probleem geweest.
Het probleem was in eerste instantie dat de veiligheid niet gewaarborgt kon worden.
Had dit wel gekund ,dan was het gewoon de seizoensopener geweest.

In tweede instantie was het compleet omgooien van de kalender en de daarbij behorende logistiek het punt.
Wederom stond dit los van de politieke terreur die daar plaatsvindt/vondt.
Was er voldoende tijd en ruimte geweest ,dan was Bahrein alsnog doorgegaan.

Zou de mensenrechtenschennis in dat land de reden zijn geweest ,dan stond Bahrein ook niet op de voorlopige kalender voor 2012.
En in dat licht gezien heeft die knakker gewoon gelijk dat hij kwaad is.
Hadden de teams direct gezegd: Zolang jullie het volk onderdrukken ,komen we niet meer ! ,dan had niemand in Bahrein nu nog 'n probleem gehad met de afgelasting.

0634

Nou, deze man claimt dat het wel meevalt met die mensenrechtenschennis en dat Amerika er niet voor onderdoet. Maar momenteel is het in Bahrein echt wel wat erger hoor.

Franky R.

@Kootje,


Je stipte daar zeer goede argumenten aan...Maar zoals Jeroen dat zei, is het gebeuren in Bahrein van een heel ander kaliber. Ik weet dat hetzelfde ook geld voor bijvoorbeeld China (Plein van de Hemelse Vrede), maar toen reed de F1 er nog niet.


Maar het gaat er mij om dat die gast zegt; "Wat er is gebeurt, was geen big deal"...En onderwijl werden er ongewapende mensen die op een vreedzame wijze demonstreerden afgeknald...


En ten slotte is er echt geen draagvlak onder de bevolking voor een GP in 'hun' land.

Kootje

@Jeroen en Franky,

Klopt ook wel wat jullie zeggen ,en ik ben het ook niet met die man eens.
Maar ..... als je puur naar de teambeslissing kijkt om daar DIT jaar niet te racen ,kan ik me zijn woede goed voorstellen.
Want die beslissing heeft niets met de mensenrechtensituatie aldaar te maken.

Op persoonlijk vlak ben ik het er mee eens dat men in landen waar op zo'n wijze geregeerd wordt niet zou moeten racen.
Echter is dat voor Bernie de FOTA en de FIA nooit 'n bezwaar geweest ,en zoals ik al aangaf ,was dat ook nu het probleem niet.

0634

Dat is zo. Bernie is sowieso niet ethisch verantwoord aangelegd.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 15 juli 2011 - 20:00:39
Dat is zo. Bernie is sowieso niet ethisch verantwoord aangelegd.


Klopt helemaal, want als het aan die ouwe had gelegen, dan was de F1 ook blijven rijden ten tijde van de Apartheid in ZA... >:(

Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 juli 2011 - 23:29:19
Citaat van: Jeroen op 15 juli 2011 - 20:00:39
Dat is zo. Bernie is sowieso niet ethisch verantwoord aangelegd.


Klopt helemaal, want als het aan die ouwe had gelegen, dan was de F1 ook blijven rijden ten tijde van de Apartheid in ZA... >:(
Toen reden ze daar toch ook ??

Franky R.

#205
Citaat van: Kootje op 16 juli 2011 - 10:27:13
Citaat van: Franky R. op 15 juli 2011 - 23:29:19
Citaat van: Jeroen op 15 juli 2011 - 20:00:39
Dat is zo. Bernie is sowieso niet ethisch verantwoord aangelegd.


Klopt helemaal, want als het aan die ouwe had gelegen, dan was de F1 ook blijven rijden ten tijde van de Apartheid in ZA... >:(
Toen reden ze daar toch ook ??


Klopt, de Apartheid was tot eind jaren zeventig (kennelijk) geen issue. Het ANC werd als te communistisch beschouwd en ook de VS kende een soortgelijke vorm van segregratie.


Dat beeld veranderde per juni 1976, toen meer dan 170 schoolkinderen(!) werden vermoord op een totaal van rond de 600 doden en meer dan 1000 mannen, vrouwen en kinderen bij een protest van voornamelijk schoolkinderen/studenten!


De zogeheten "Soweto Uprising", wat over de zeer slechte omstandigheden in het onderwijs voor zwarte kinderen ging. Soweto Uprising zorgde voor de eerste sancties van de VN en VS.


Frankrijk was een van de eerste die reageerde (nog al traag als je het mij vraagt), dus werd de race van 1985 uiteindelijk geboycot door Renault en Ligier. Later kwam Zakspeed (dus de Duitse overheid) erbij...


Sowieso ging vanaf ca. 1979 elke Zuid Afrikaanse GP nog al 'haperend' van start, dus het begin was er al. In die tijd was Bernie veel machtiger/agressiever...Dat zal er wel mee te maken hebben gehad.


Zijn 'excuus' was dat sport niet moest worden beïnvloed door politiek! Maar tegenwoordig wordt daar anders over gedacht!


(sorry voor de 'geschiedenis-les. Wou het verhaal niet zo uitgebreid vertellen  ;) )







Franky R.

@Kootje,


Overigens was Zuid Afrika als sinds 1970 uitgesloten door het IOC. Ik weet niet precies waarom de F1 bleef rijden...


Hm, klinkt als stof voor een artikel (de amateur-journalist in mij wordt wakker). ;D ;D ;D
;)

Kootje

#207
@Franky,

Overigens duurde de APARTHEID van '48 t/m '91 en in die periode .....
.....werd de GP van Zuid Afrika van '60 t/m '63 en van '65 t/m '85 verreden.

(voor de volledigheid: in '34 ,'36 t/m '39 en '91-'92 hadden ze ook 'n GP)

Maar bedankt voor de geschiedenisles.  ;)

En ja .... dat zou inderdaad 'n interressant artikel zijn.
Zeker als je het uitbreidt met de politieke controverses in andere landen.