Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

gloudiesaurus

Dat is positief! Betekent dat hij dus nog wel kan rijden....  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Ik lees net op twitter dat Kubica die rally heeft gewonnen!

0634

Datte... stond er al Fabian.... ;)

Fabian

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 18:00:46
Datte... stond er al Fabian.... ;)
Ah oké. Zag alleen dat hij een klassementsproef had gewonnen, maar niet de rally over all.

Edwin90

Niet verkeerd! Laten we hopen dat hij dan op den duur terug kan keren in de F1! Zou een welkome toevoeging zijn.


Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 09 september 2012 - 16:12:35
Dat is positief! Betekent dat hij dus nog wel kan rijden....  :)


Blijft de vraag;
Is rallyrijden nu minder intensief dan F1? Als ik diverse onboard-beelden zo bekijk. dan lijkt het mij veel werk. De F1 is toch meer van de G-krachten.

Kootje

Ik denk dat rallyrijden qua kracht meer kost dan F1.
Het is namelijk veel meer werken wat die gasten doen om de auto onder controle te houden.
Daar staat echter tegenover dat 'n rally uit allemaal korte proeven bestaat, terwijl je in de F1 1,5 uur aan de bak moet.
Ook de G-krachten zijn hoger in de F1 wat F1 'n zwaardere sport maakt.
Toch denk ik dat het kunnen rijden in 'n rallyauto 'n goede test is om te kijken hoe z'n herstel verloopt.
Als hij dit kan, kan hij ook 'n F1 besturen, alleen komt het nu op het vlak van conditie aan.
Daar zal nog hard aan gewerkt moeten worden, maar ik ben steeds iets hoopvoller dat hij ooit terugkeert.

Wizard

Ik dacht juist dat F1 veel intensiever is. Heb ooit een documentaire gezien waarin wordt beweerd dat 'jij en ik' onze nek zouden (kunnen) breken als we door de R130 zouden rijden met de snelheid waarmee de gemiddelde rijder dat doet. En vergeet niet dat een F1-bolide -bijna- geen hulpmiddelen aan boord heeft.

Enzo

#564



Filmpje van Kubica:

En nog één:


Kootje

Citaat van: Wizard op 10 september 2012 - 20:17:31
Ik dacht juist dat F1 veel intensiever is.

Dat zeg ik toch ook !? ???


Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 16:40:28
Ik denk dat rallyrijden qua kracht meer kost dan F1.
Het is namelijk veel meer werken wat die gasten doen om de auto onder controle te houden.
Daar staat echter tegenover dat 'n rally uit allemaal korte proeven bestaat, terwijl je in de F1 1,5 uur aan de bak moet.
Ook de G-krachten zijn hoger in de F1 wat F1 'n zwaardere sport maakt.

Toch denk ik dat het kunnen rijden in 'n rallyauto 'n goede test is om te kijken hoe z'n herstel verloopt.
Als hij dit kan, kan hij ook 'n F1 besturen, alleen komt het nu op het vlak van conditie aan.
Daar zal nog hard aan gewerkt moeten worden, maar ik ben steeds iets hoopvoller dat hij ooit terugkeert.

Matthijs

De F1 is zwaar ivm G-krachten, maar aan G-krachten kan hij wel weer aan wennen. Het ging erom of zijn handen weer reageerden op de manier zoals hij dat wil. En dat blijkt dus vooralsnog boven verwachting goed te zijn.

Wizard

Ok dan. Ben benieuwd naar de volgende stap.

Enzo

Citaat van: Matthijs op 11 september 2012 - 08:13:18
De F1 is zwaar ivm G-krachten, maar aan G-krachten kan hij wel weer aan wennen. Het ging erom of zijn handen weer reageerden op de manier zoals hij dat wil. En dat blijkt dus vooralsnog boven verwachting goed te zijn.

Nee hoor, dat gaat helemaal niet goed. Hij kan zijn arm en vingers niet strekken, zo blijkt uit verschillende filmpjes op YT.
Hij probeerde het een beetje te verbergen door bijvoorbeeld een flesje drinken in zijn hand te houden. Maar als je goed kijkt zie je dat hij er bijna niks mee kan.
Ik zeg niet dat het nooit meer goed komt, maar dit ziet er echt naar uit dat hij de F1 niet meer gaat halen.