Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

Kootje

Citaat van: Franky R. op 19 mei 2012 - 12:59:29
Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 09:15:51
Citaat van: Kootje op 19 mei 2012 - 07:13:01
Het blijft idd angstvallig stil rondom Kubica.
M'n vertrouwen op 'n terugkeer heeft dan ook 'n dramatische val gemaakt.
Hopelijk verrast hij ons allen nog.


Edit: Vond zojuist deze site/blog waarin Kubica op de voet gevolgd wordt.

http://robertscomeback.blogspot.com/

Hij heeft er op dit moment al meerdere tests in rally-auto's opzitten.
Stemt me alweer iets hoopvoller.

Oh ja? Leg eens uit.


Mss. bedoelt Koot dat het goed is dat Kubica behouden blijft voor de autosport?

Ook !!!

Maar ook dat het hooppvol is voor zijn terugkeer in F1
Als je in staat bent 'n rallywagen te besturen, betekend dat voor mij dat je ook 'n F1 moet kunnen besturen.
Of hij dit dan ook op 'n hoog niveau kan is natuurlijk 'n tweede, maar het zijn iig betere berichten als dat hij niet eens 'n glas water vast zou kunnen houden.

Wizard

Ik put er geen hoop uit, in ieder geval. Ik vraag me af welk team Kubica nu nog een kans wilt geven. Het feit dat hij er zo lang uit ligt door revalidatie spreekt niet in zijn voordeel.

Kootje

De lengte van z'n revalidatie vindt ik niet relevant.
Dat hij er door dit ongeval 2 of zelfs 3 jaar uit is, boeit me niet.
Kimi en in iets mindere mate Michael bewijzen dat dat geen enkele belemmering vormt.
Wat ik wel relevant vindt is of z'n herstel wel 100% is.
In dat laatste geval zou ik hem zeker de kans geven te bewijzen dat hij ook mentaal niet beschadigt is.
Zijn talent is van het niveau Alonso, Hamilton, Vettel.
Dat zou ik echt niet zomaar laten lopen omdat hij ietwat lang moest revalideren.


Wizard

Nou, als je zo lang bezig bent met revalideren, wat doet dat mentaal met je? Kimi heeft gewoon altijd aan topsport gedaan. Dat kun je niet vergelijken met elkaar. Buiten dat is het een gevoel wat zeker niet op basis van feiten is gebaseerd. Kubica kan zomaar boven water komen drijven bij een team, maar ik geloof er niet in.

Kootje

Citaat van: Wizard op 20 mei 2012 - 10:02:44
Nou, als je zo lang bezig bent met revalideren, wat doet dat mentaal met je?

Precies.
Vandaar dat ik ook zeg dat ik hem 'n kans zou geven te bewijzen dat het daar niet aan schort, mits hij 100% gerevalideerd is.

CitaatWat ik wel relevant vindt is of z'n herstel wel 100% is.
In dat laatste geval zou ik hem zeker de kans geven te bewijzen dat hij ook mentaal niet beschadigt is.

Wizard

Ik denk dat je daar pas achterkomt als hij daadwerkelijk instapt en een seizoen lang moet racen. Snelheid of een rondje raak je minder snel kwijt dan het compleet pakket.

Kootje

Citaat van: Wizard op 20 mei 2012 - 10:41:15
Ik denk dat je daar pas achterkomt als hij daadwerkelijk instapt en een seizoen lang moet racen. Snelheid of een rondje raak je minder snel kwijt dan het compleet pakket.

Dat is waar.
Maar ik zou hem die kans wel geven.
Zo'n uitzonderlijk talent zou ik niet zomaar afschrijven op basis van 'n eventueel mentaal probleem.
Want laten we wel wezen ..... dat probleem hoeft er niet te zijn.

Wizard

Hoeft niet en ja, Kubica is zeker een talent maar welk team zou hem nog oppikken? Er staat genoeg talent te trappelen om in te stappen. Kubica heeft dadelijk de helft van zijn carriere in de lappenmand gelegen. Ik denk niet dat teams dat risico gaan nemen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 20 mei 2012 - 10:52:41
Hoeft niet en ja, Kubica is zeker een talent maar welk team zou hem nog oppikken? Er staat genoeg talent te trappelen om in te stappen. Kubica heeft dadelijk de helft van zijn carriere in de lappenmand gelegen. Ik denk niet dat teams dat risico gaan nemen.
Denk ook niet dat er veel teams zijn die dat risico nemen, maar met zijn talent (mits natuurlijk 100% oid. herstelt) is hij eventueel een uitstekende 2de coureur voor een top team. En ik zie hem dan 100% meer waarde hebben dan Massa. Maar mentaal zal denk ik niet echt issue worden denk ik, Kubica is in dat opzicht sterk persoon. En kijk Schumacher, ook ernstig ongeluk gehad, maar staat er nog steeds.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Ik denk dat als Kubica terugkomt een F1-test regelen geen probleem. En als hij dan snel is dan gaan er vanzelf weer deurtjes voor hem open in F1.

Interessant die weblog die Kootje vond, daaruit blijkt hij wel degelijk progressie boekt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Vanaf dag 1 dacht ik al, "Die zien we nooit meer terug". De krachten die je moet ontplooien in een 'F1-arm' en zijn blessures toen opgelopen zijn gewoon niet verenigbaar.
Terug kunnen schrijven met die arm (als hij die daarvoor moest gebruiken) zou al een hele prestatie zijn, laat staan een F1 onder bedwang houden.

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 21 mei 2012 - 22:10:45
Vandaag toevallig een berichtje over hem op onze zustersite:

http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/17218-Kubica+return+%27nearly+impossible%27+-+source.html

Ik vind dat stukje iets te voorbarig om eerlijk te zijn.
Er wordt daar 'n conclusie getrokken uit het feit dat er weinig nieuwtjes naar buiten gebracht worden.
Dit hoeft echter niets te betekenen.
Zoals je op die BLOG die ik laatst vond hebt kunnen lezen heeft hij er alweer diverse tests in rally-auto's opzitten.
Ook hier heb ik nooit iets over gelezen, terwijl het voor mij aangeeft dat hij wel degelijk aan het herstellen is.
Of dat herstel ook voldoende zal blijken is vooralsnog onduidelijk, maar uitsluiten wegens 'n gebrek aan nieuwtjes doe ik 't niet.

Ennuh ...... GÉÉN NIEUWS = GOED NIEUWS ....... toch ?? ???

Franky R.

Citaat van: Kootje op 22 mei 2012 - 16:55:27
Citaat van: gloudiesaurus op 21 mei 2012 - 22:10:45
Vandaag toevallig een berichtje over hem op onze zustersite:

http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/17218-Kubica+return+%27nearly+impossible%27+-+source.html

Ik vind dat stukje iets te voorbarig om eerlijk te zijn.
Er wordt daar 'n conclusie getrokken uit het feit dat er weinig nieuwtjes naar buiten gebracht worden.
Dit hoeft echter niets te betekenen.
Zoals je op die BLOG die ik laatst vond hebt kunnen lezen heeft hij er alweer diverse tests in rally-auto's opzitten.
Ook hier heb ik nooit iets over gelezen, terwijl het voor mij aangeeft dat hij wel degelijk aan het herstellen is.
Of dat herstel ook voldoende zal blijken is vooralsnog onduidelijk, maar uitsluiten wegens 'n gebrek aan nieuwtjes doe ik 't niet.

Ennuh ...... GÉÉN NIEUWS = GOED NIEUWS ....... toch ?? ???


In de normale wereld wel, in de wereld van de F1 juist niet... :-X

Wizard

Citaat van: Folkert op 20 mei 2012 - 11:01:42
Citaat van: Wizard op 20 mei 2012 - 10:52:41
Hoeft niet en ja, Kubica is zeker een talent maar welk team zou hem nog oppikken? Er staat genoeg talent te trappelen om in te stappen. Kubica heeft dadelijk de helft van zijn carriere in de lappenmand gelegen. Ik denk niet dat teams dat risico gaan nemen.
Denk ook niet dat er veel teams zijn die dat risico nemen, maar met zijn talent (mits natuurlijk 100% oid. herstelt) is hij eventueel een uitstekende 2de coureur voor een top team. En ik zie hem dan 100% meer waarde hebben dan Massa. Maar mentaal zal denk ik niet echt issue worden denk ik, Kubica is in dat opzicht sterk persoon. En kijk Schumacher, ook ernstig ongeluk gehad, maar staat er nog steeds.

Massa is misschien wel het beste voorbeeld dat een coureur na een lange revalidatie snelheid kan verliezen. ;) Bovendien kom je daar pas achter als een coureur instapt en een seizoen mag racen. In mijn optiek zwemt er talent genoeg in de vijver dus betwijfel ik of er een team is wat Kubica oppikt. Zou makkelijker zijn als hij een opstap (lees: inversteerder) 'krijgt.'