Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

Enzo

Citaat van: M@rc op 12 januari 2012 - 09:54:01
3 weken? Dat zal dan over zijn hand gaan of de breuk valt goed mee? Mijn gebroken scheenbeen moest 1,5 maand genezen voor ik er weer mocht op staan.

De ene breuk is niet met de ander te vergelijken, hangt er helemaal vanaf wat en hoe.
Miss is het gescheurd maar niet door oid? ???

Hoop het voor hem iig, zou wel erg veel tegenslag zijn anders... :-\

gloudiesaurus

In La Gazetto staat anders dat hij opnieuw geopereerd moet worden en dat in de breuk schroeven moeten worden aangebracht... Dat zou dan weer wijzen op een minder fraaie breuk denk ik. Dan lijkt me 3 weken wel wat snel.

En dan is er ook weer een operatie nodig om die schroeven te verwijderen...

Damn....

Ik ben benieuwd hoe ver hij echt was met zijn herstel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Hoeft niet hoor, die schroeven moesten bij mij ook. Een grote dikke pin in mijn rechteronderbeen, onderaan 2 schroeven bovenaan hetzelfde. Groot voordeel is dat je geen plaatser meer nodig hebt om je been en het herstel is schoner. Jaar later mocht de pin er weer uit, maar dat hoeft niet per sé. Je kan dat ding perfect laten zitten als je er geen last van hebt.

Beetje zoals dit dus.




Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2012 - 13:42:41
In La Gazetto staat anders dat hij opnieuw geopereerd moet worden en dat in de breuk schroeven moeten worden aangebracht... Dat zou dan weer wijzen op een minder fraaie breuk denk ik. Dan lijkt me 3 weken wel wat snel.

En dan is er ook weer een operatie nodig om die schroeven te verwijderen...

Damn....

Ik ben benieuwd hoe ver hij echt was met zijn herstel...

Daar kun je serieus aan twijfelen ja. Om heel eerlijk te zijn betwijfel ik een comeback. Ik vrees dat we Kubica niet meer zullen zien racen in de Formule 1.

Wizard

Citaat van: M@rc op 12 januari 2012 - 09:54:01
3 weken? Dat zal dan over zijn hand gaan of de breuk valt goed mee? Mijn gebroken scheenbeen moest 1,5 maand genezen voor ik er weer mocht op staan.

Jij zult ook niet dezelfde behandeling krijgen dan F1-rijders. Kijk, om een voorbeeld te noemen, hoe vlug voetballen na een operatie weer meetrainen en meespelen. Dan ben jij nog niet op de helft van je herstel, mocht jou het zelfde te wachten staan.

Folkert

Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 09:45:32
Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2012 - 13:42:41
In La Gazetto staat anders dat hij opnieuw geopereerd moet worden en dat in de breuk schroeven moeten worden aangebracht... Dat zou dan weer wijzen op een minder fraaie breuk denk ik. Dan lijkt me 3 weken wel wat snel.

En dan is er ook weer een operatie nodig om die schroeven te verwijderen...

Damn....

Ik ben benieuwd hoe ver hij echt was met zijn herstel...

Daar kun je serieus aan twijfelen ja. Om heel eerlijk te zijn betwijfel ik een comeback. Ik vrees dat we Kubica niet meer zullen zien racen in de Formule 1.
Daar ben ik ook bang voor. Zeker nu hij nog iets gebroken heeft acht ik de kans klein dat hij terug komt. Erg jammer, want racen kon hij wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 09:47:15
Citaat van: M@rc op 12 januari 2012 - 09:54:01
3 weken? Dat zal dan over zijn hand gaan of de breuk valt goed mee? Mijn gebroken scheenbeen moest 1,5 maand genezen voor ik er weer mocht op staan.

Jij zult ook niet dezelfde behandeling krijgen dan F1-rijders. Kijk, om een voorbeeld te noemen, hoe vlug voetballen na een operatie weer meetrainen en meespelen. Dan ben jij nog niet op de helft van je herstel, mocht jou het zelfde te wachten staan.

Maar dat heeft louter te maken met de revalidatie van de spieren en andere bot aan elkaar houdende dingen. Die anderhalve maand bij mij had louter met botherstel te maken, mijn revalidatie duurde dan nog eens 2maand. Ik kan me niet voorstellen dat hun botten sneller aan elkaar groeien dan de onze.

Wizard

Heb een tijd terug diezelfde discussie gehad. Ging ook om een breuk. Na 3 weken genezen en weer trainen daar waar wij 6 weken in het gips zitten met dezelfde breuk. Hoe, wie en wat, geen idee. Ik heb totaal geen kaas gegeten van de medische wereld, laat staan dat ik dit kan onderbouwen. Kun je een genezing van botten niet stimuleren door speciale chirurgische behandelingen? Hoe het komt, geen idee. Wel zijn topsporters vaker véél sneller genezen dan de gemiddelde gezonde mens. Natuurlijk zal hun conditie parte spelen maar ook de behandeling. Lang geleden heb ik daar eens wat over gelezen maar het is te lang om dat fatsoendelijk te verwoorden op papier zonder dat het kraakt.

Folkert

Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 11:36:33
Heb een tijd terug diezelfde discussie gehad. Ging ook om een breuk. Na 3 weken genezen en weer trainen daar waar wij 6 weken in het gips zitten met dezelfde breuk. Hoe, wie en wat, geen idee. Ik heb totaal geen kaas gegeten van de medische wereld, laat staan dat ik dit kan onderbouwen. Kun je een genezing van botten niet stimuleren door speciale chirurgische behandelingen? Hoe het komt, geen idee. Wel zijn topsporters vaker véél sneller genezen dan de gemiddelde gezonde mens. Natuurlijk zal hun conditie parte spelen maar ook de behandeling. Lang geleden heb ik daar eens wat over gelezen maar het is te lang om dat fatsoendelijk te verwoorden op papier zonder dat het kraakt.
Dat word ook gedaan m.b.v ijzeren pinnen en scharnieren. Hoe strakker botten aan elkaar word geplaatst, hoe sneller het collageen weefsel weer aan elkaar groeit. 
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


Kootje

Citaat van: Enzo op 12 januari 2012 - 09:30:19
Volgens Autosport: "Sources suggested that the injury is likely to delay his recovery by at least three weeks."
Dat is dan wel te overzien, hoewel er nog geen officiele verklaring is.



Jongens, beter lezen. ::) 
Er staat dat z'n totale herstel hierdoor met minimaal 3 weken vertraagd wordt, niet dat het maar 3 weken duurt. ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 13 januari 2012 - 15:16:14
Citaat van: Enzo op 12 januari 2012 - 09:30:19
Volgens Autosport: "Sources suggested that the injury is likely to delay his recovery by at least three weeks."
Dat is dan wel te overzien, hoewel er nog geen officiele verklaring is.



Jongens, beter lezen. ::) 
Er staat dat z'n totale herstel hierdoor met minimaal 3 weken vertraagd wordt, niet dat het maar 3 weken duurt. ;)


Scherp, Kootje! ;)

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 13 januari 2012 - 12:42:56
Is dat jouw been Marc?  ::)

Dat niet nee, maar die van mij zag er wel net hetzelfde uit. Enige verschil was dat mijn kuitbeen ook gebroken was. Eén of andere voetballer, dacht Djibril Cissé, heeft toen hetzelfde gehad en die was toen ook 6 maanden buiten strijd.


@ Wizard: Kan zijn dat ze mede dankzij wat spuitjes van het één of het ander snellere botheling kunnen forceren. Het lijkt me sterk.

Wizard


janke

Pennetje/plaatje. Iig het word er allemaal niet beter op. Jammer, een Kubica hoort gewoon op de grid te staan.
Some things are too important to be left in the past.