Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

janke

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 21:37:06
Citaat van: janke op 11 november 2011 - 22:42:33
BTW het smoelwerk van Lauda zag er ook niet uit. Maar zijn wk met McJaren was een mooie.

Jij durft!! :D

Als je het over zijn WK overwinning hebt?? Ik vond het een mooie. Zoals gezegd kon Prost wel de snellere zijn, maar dat alleen maakt je nog geen kampioen. Haal je de statistieken erbij dan had Lauda 1x meer een DNF. Verder zat hij het hele seizoen in de top 3. Een race op plek 4. Daar liet Prost ook een steekje vallen (Frankrijk). Het was een close finish dat zeker. McLaren was dat jaar oppermachtig.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Ik doelde op het smoelwerk. ;)

Enzo

http://www.gppits.net/nieuws/kubica_naar_ferrari_in_2013/

2012 lijkt steeds minder realistisch te worden voor Kubica, op z'n best zie ik hem ergens op vrijdag wat laps maken om in 2013 weer mee te doen.
Wellicht naast z'n maatje Alonso bij Ferrari?

Gerard

Ja, tuurlijk, was het eerst Rosberg die naar ferrari zou gaan is het nu Kubica.. En als blijkt dat Kubica bij Lotus blijft, is het wel weer Perez, of Kobayashi....

Kubica moet eerst nog maar eens helemaal herstellen voor hij uberhaubt kan denken over een eventuele terugkeer...
Voor hetzelfde geld zijn er blijvende beschadigingen aan pezen/zenwen en kan hij helemaal niet meer racen...

Wizard

Citaat van: Enzo op 18 november 2011 - 12:53:34
http://www.gppits.net/nieuws/kubica_naar_ferrari_in_2013/

2012 lijkt steeds minder realistisch te worden voor Kubica, op z'n best zie ik hem ergens op vrijdag wat laps maken om in 2013 weer mee te doen.
Wellicht naast z'n maatje Alonso bij Ferrari?

Lijkt mij dat Ferrari zal kiezen voor jonger talent. Maar ben benieuwd wat Kubica doet.

Kootje

Citaat van: Enzo op 18 november 2011 - 12:53:34
http://www.gppits.net/nieuws/kubica_naar_ferrari_in_2013/

2012 lijkt steeds minder realistisch te worden voor Kubica, op z'n best zie ik hem ergens op vrijdag wat laps maken om in 2013 weer mee te doen.
Wellicht naast z'n maatje Alonso bij Ferrari?

Zou het geen onlogische keuze vinden, al blijft het 'n gok.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 18 november 2011 - 17:12:47
Citaat van: Enzo op 18 november 2011 - 12:53:34
http://www.gppits.net/nieuws/kubica_naar_ferrari_in_2013/

2012 lijkt steeds minder realistisch te worden voor Kubica, op z'n best zie ik hem ergens op vrijdag wat laps maken om in 2013 weer mee te doen.
Wellicht naast z'n maatje Alonso bij Ferrari?

Zou het geen onlogische keuze vinden, al blijft het 'n gok.
na Massa zouden ze toch beter moeten weten. Hoeveel impact een ongeluk kan hebben. Misschien komt het met Kubica wel helemaal goed, maar je zou van Ferrari toch verwachten dat ze daar heel voorzichtig mee zijn

Kootje

Daarom blijft het ook 'n gok.

Er zijn echter voorbeelden genoeg van coureurs die na zware ongevallen géén problemen headden hun niveau weer te herpakken, en in dat geval is Kubica wel 'n coureur die je er graag bij wilt hebben
Nu is hij nog contractloos, dus haal je hem niet binnen voor 2013, dan tekent hij wellicht 'n langdurig contract bij Mercedes*, en pis je buiten de boot.
Ik zou die gok wel nemen, met de nodige ontnappingsclausules in 'n éénjarig contract met 'n één zijdige optie tot verlengen.



*Mercedes is tot zover bekend nog geen gegadigde.
  Dit is puur 'n voorbeeld.



monaco2011

Citaat van: Kootje op 18 november 2011 - 17:47:40
Daarom blijft het ook 'n gok.

Er zijn echter voorbeelden genoeg van coureurs die na zware ongevallen géén problemen headden hun niveau weer te herpakken, en in dat geval is Kubica wel 'n coureur die je er graag bij wilt hebben
Nu is hij nog contractloos, dus haal je hem niet binnen voor 2013, dan tekent hij wellicht 'n langdurig contract bij Mercedes*, en pis je buiten de boot.
Ik zou die gok wel nemen, met de nodige ontnappingsclausules in 'n éénjarig contract met 'n één zijdige optie tot verlengen.



*Mercedes is tot zover bekend nog geen gegadigde.
  Dit is puur 'n voorbeeld.
tja, een gok is het sowieso, zeker als ze er nu al mee bezig zouden zijn voor het jaar 2013. Maar je zei ook dat je het niet onlogisch vond en ik zou het dat wel vinden als ze Kubica (waar veel twijfels over zijn) als vervanger kiezen voor Massa die nog niet eens zo heel slecht rijdt maar wel duidelijk minder is dan voor zn ongeval. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 18 november 2011 - 17:39:56
na Massa zouden ze toch beter moeten weten. Hoeveel impact een ongeluk kan hebben. Misschien komt het met Kubica wel helemaal goed, maar je zou van Ferrari toch verwachten dat ze daar heel voorzichtig mee zijn

Misschien heeft het minder invloed op Kubica's snelheid. Maar vooralsnog heeft hij geen meter gereden. En ondanks dat ik Kubica een erg puike rijder vind, is hij zoveel beter dan Massa?? Persoonlijk heb ik dat idee niet. Zal zich niet gigantisch veel schelen onder de streep. Ik hoop dan ook dat Ferrari met het oog op de toekomst kiest voor een jongere rijder die uiteindelijk voor zijn eigen succes mag racen.

janke

 ??? Kubica naar Ferrari?? Wat een nonsens. Laat die man eerst eens proberen of hij überhaupt de krachten van een F1 auto nog wel kan hebben met zijn armen en benen. Dat hij wilskracht heeft oke. Na de klap met de BMW wilde hij gelijk weer racen. Maaréé, van mij mag hij terugkomen. Maar dan wel aub op hetzelfde niveau zoals hij was. Dan is hij zekers weer welkom. Dit soort racers hou ik wel van. Even snel binnendoor de pits induiken, vond ik een mooie move. Dat is ook Kubica.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: Wizard op 18 november 2011 - 18:18:50
Citaat van: monaco2011 op 18 november 2011 - 17:39:56
na Massa zouden ze toch beter moeten weten. Hoeveel impact een ongeluk kan hebben. Misschien komt het met Kubica wel helemaal goed, maar je zou van Ferrari toch verwachten dat ze daar heel voorzichtig mee zijn

Misschien heeft het minder invloed op Kubica's snelheid. Maar vooralsnog heeft hij geen meter gereden. En ondanks dat ik Kubica een erg puike rijder vind, is hij zoveel beter dan Massa?? Persoonlijk heb ik dat idee niet. Zal zich niet gigantisch veel schelen onder de streep. Ik hoop dan ook dat Ferrari met het oog op de toekomst kiest voor een jongere rijder die uiteindelijk voor zijn eigen succes mag racen.

Ja, in mijn optiek is(was) Kubica een betere coureur dan Massa. Over zijn herstel is het idd koffiedik kijken, maar als hij de vrijdagen mag rijden dan krijg je toch al gauw een indruk of hij het nog heeft. Ik denk dan ook dat dit het pad is wat hij moet volgen. 2012 vrijdagtesten en 2013 weer racen, mits goed genoeg.

Wizard

Dan verschillen we van mening. Kubica is absoluut een top rijder welke mee kan/kon strijden om overwinningen maar ook hij deed geen speciale dingen. Net als Massa.

janke

Citaat van: Wizard op 19 november 2011 - 00:06:35
Dan verschillen we van mening. Kubica is absoluut een top rijder welke mee kan/kon strijden om overwinningen maar ook hij deed geen speciale dingen. Net als Massa.

Nou, ik zie Massa even niet binnendoor wat auto's snijden om de pitstraat te halen. Weet je nog. Velen vonden dat prima van Kubica, ik ook. Massa heeft nog de schrik van dat stukkie ijzer van Williams. Waarom is het altijd zoveel hoezanna Massa?? Kom op, als Ferrari geen magie of legende is, dan is Massa secondhand. Niet meer, niet minder. Zelfs Ferrari overleefd dat soort coureurs. Ze hebben er genoeg van gehad. Het Net niet.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: Wizard op 19 november 2011 - 00:06:35
Dan verschillen we van mening. Kubica is absoluut een top rijder welke mee kan/kon strijden om overwinningen maar ook hij deed geen speciale dingen. Net als Massa.

Kan me van Kubica heel wat acties herinneren, van Massa niet. Nee Kubica was/ is wel een maatje groter dan Massa.

Kubica was van het formaat Alonso/ Hamilton/ Button/ Vettel

Vraag me alleen af of hij dat nog steeds en of hij dat niveau überhaupt weer ooit bereikt?

Vrijdagtesten is leuk, maar hij kan beter eerst in een oude GP2 ofzo testen..
Als hij weer op vrijdag kan rijden is hij al heel ver....

GPPits.net: als Formule 1 een passie is