Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

janke

Citaat van: Sabai op 08 november 2011 - 18:12:40
Is er eigenlijk ooit een andere coureur geweest die na een zwaar ongeval en zo'n lange afwezigheid terug op de grid is gekomen?

In de F1 weet ik niet maar na de crash in de Indy cars (en die was heavy) kwam Alex Zanardi wel weer terug op de grid. Hij won volgens mij ooit nog een race voor BMW in het WTCC.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef


Schumivill

#317
Patrick Depailler brak in Juni 1979 beide benen door een ongeluk met een deltavlieger,zou in 1980 weer aan de start komen,helaas ook dat jaar verongelukt,Wendlinger is ook teruggekeerd maar reed ook niet meer als voor Monaco,en Hakkinen reed ook weer in 1996 na zijn ongeval in Adelaide,wel met succes. Nannini is niet teruggekeerd,en ik vind Kubicas verwondingen een beetje gelijkaardig.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

JimPunkRawker

M. Schumacher.. Gebroken been op silverstone, daarna nog een aantal x werledkampioen  ::)

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

janke

Citaat van: JimPunkRawker op 08 november 2011 - 20:53:21
M. Schumacher.. Gebroken been op silverstone, daarna nog een aantal x werledkampioen  ::)

Geen kunst met beide benen. Kan Zanardi niet zeggen. :P  Maar MS en Lauda die waren niet lang weg van de grid, toch? Maar inderdaad Depailler  wel. Zie hem nog met de 6-wheeler van Tyrrell rondrijden.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Schumivill op 08 november 2011 - 20:38:16
Patrick Depailler brak in Juni 1979 beide benen door een ongeluk met een deltavlieger,zou in 1980 weer aan de start komen,helaas ook dat jaar verongelukt,Wendlinger is ook teruggekeerd maar reed ook niet meer als voor Monaco,en Hakkinen reed ook weer in 1996 na zijn ongeval in Adelaide,wel met succes. Nannini is niet teruggekeerd,en ik vind Kubicas verwondingen een beetje gelijkaardig.
Klopt ja. Ook zijn hand lag volledig aan barrels en is met fijn chirurgisch werk weer aan elkaar geniet. Hij heeft geloof ik nog wel geracet maar geen F1 meer. Zonde ook, was best een goede piloot.

janke

Citaat van: Jeroen op 08 november 2011 - 22:20:50
Citaat van: Schumivill op 08 november 2011 - 20:38:16
Patrick Depailler brak in Juni 1979 beide benen door een ongeluk met een deltavlieger,zou in 1980 weer aan de start komen,helaas ook dat jaar verongelukt,Wendlinger is ook teruggekeerd maar reed ook niet meer als voor Monaco,en Hakkinen reed ook weer in 1996 na zijn ongeval in Adelaide,wel met succes. Nannini is niet teruggekeerd,en ik vind Kubicas verwondingen een beetje gelijkaardig.
Klopt ja. Ook zijn hand lag volledig aan barrels en is met fijn chirurgisch werk weer aan elkaar geniet. Hij heeft geloof ik nog wel geracet maar geen F1 meer. Zonde ook, was best een goede piloot.

Volgens mij is hij op de Hockenheimring verongelukt. Maar in het jaar van Lotus (1978) won hij wel de Monaco GP.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 08 november 2011 - 22:51:36
Citaat van: Jeroen op 08 november 2011 - 22:20:50
Citaat van: Schumivill op 08 november 2011 - 20:38:16
Patrick Depailler brak in Juni 1979 beide benen door een ongeluk met een deltavlieger,zou in 1980 weer aan de start komen,helaas ook dat jaar verongelukt,Wendlinger is ook teruggekeerd maar reed ook niet meer als voor Monaco,en Hakkinen reed ook weer in 1996 na zijn ongeval in Adelaide,wel met succes. Nannini is niet teruggekeerd,en ik vind Kubicas verwondingen een beetje gelijkaardig.
Klopt ja. Ook zijn hand lag volledig aan barrels en is met fijn chirurgisch werk weer aan elkaar geniet. Hij heeft geloof ik nog wel geracet maar geen F1 meer. Zonde ook, was best een goede piloot.
Volgens mij is hij op de Hockenheimring verongelukt. Maar in het jaar van Lotus (1978) won hij wel de Monaco GP.
Ik had het over Nannini, die leeft nog ;).

Depailler is inderdaad op Hockenheim verongelukt. Zijn ongeluk was aanleiding voor de aanleg van de Ostkurve daar.

janke

#323
Citaat van: Jeroen op 08 november 2011 - 22:59:06
Citaat van: janke op 08 november 2011 - 22:51:36
Citaat van: Jeroen op 08 november 2011 - 22:20:50
Citaat van: Schumivill op 08 november 2011 - 20:38:16
Patrick Depailler brak in Juni 1979 beide benen door een ongeluk met een deltavlieger,zou in 1980 weer aan de start komen,helaas ook dat jaar verongelukt,Wendlinger is ook teruggekeerd maar reed ook niet meer als voor Monaco,en Hakkinen reed ook weer in 1996 na zijn ongeval in Adelaide,wel met succes. Nannini is niet teruggekeerd,en ik vind Kubicas verwondingen een beetje gelijkaardig.
Klopt ja. Ook zijn hand lag volledig aan barrels en is met fijn chirurgisch werk weer aan elkaar geniet. Hij heeft geloof ik nog wel geracet maar geen F1 meer. Zonde ook, was best een goede piloot.
Volgens mij is hij op de Hockenheimring verongelukt. Maar in het jaar van Lotus (1978) won hij wel de Monaco GP.
Ik had het over Nannini, die leeft nog ;).

Depailler is inderdaad op Hockenheim verongelukt. Zijn ongeluk was aanleiding voor de aanleg van de Ostkurve daar.

Oké. Nannini, hij kon wel gassen. Hij heeft toch ook nog in een Alfa rond gereden (DTM of zoiets?) Ik heb de post aangepast.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Zijn er dus toch wel meer dan ik dacht. Misschien dat. Er toch hoop is voor kubica. Ik gun het hem van harte maar twijfel of het gaat lukken

gloudiesaurus

Mika Hakkinen na zijn zware crash in de McLaren op Aidelaide (1995)? Hij lag in coma maar werd vervolgens wel tweevoudig wereldkampioen.


GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Sabai op 09 november 2011 - 17:26:52
Zijn er dus toch wel meer dan ik dacht. Misschien dat. Er toch hoop is voor kubica. Ik gun het hem van harte maar twijfel of het gaat lukken

Maar geen van die gasten is er 'n compleet seizoen of zelfs langer uit geweest.
Anderzijds weet ik niet in hoeverre dat invloed zal hebben.
Bij 'n volledig herstel zal hij even tijd nodig hebben, maar dan zal hij gewoon weer presteren als voorheen.
Tenzij er op 't mentale vlak iets veranderd is.

gloudiesaurus

Precies Kootje, en de verwondingen van Kubica zijn ook veel zwaarder dan bijv. het gebroken been van Schumacher...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

En ook zwaarder (of misschien is gecompliceerder een beter woord) dan bij Hakkinen of Lauda.

Franky R.

Maar is het ook net zo zwaar als het compleet afgerukte arm van Nannini?


Het grootste probleem is dat er geen recentere foto's of films zijn van Kubica. Ik kijk regelmatig via Poolse sportsites, maar ook zij hebben nauwelijks beeldinfo.