HRT in 2011?

Gestart door gloudiesaurus, 28 december 2010 - 20:05:25

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: Enzo op 08 januari 2011 - 14:23:16
Het Space project van Branson zal zich uiteindelijk terug kunnen betalen inderdaad, maar als Virgin goed gaat, verdiend hij daar ook weer beter aan, het is dus een beetje om het even.
Als hij met Virgin meer wil bereiken dan vorig seizoen, zal hij de knip moeten trekken.

Jep, maar ik heb bij hem altijd het gevoel gehad dat dit voor hem een echt uitdaging is. Hij wil volgens mij tegen de stroom in zwemmen en toch het vooropgestelde doel bereiken. Zo wordt er ook geen gebruik gemaakt van een windtunnel, wel van computermodellen. De man is naar alle waarschijnlijk, net zoals alle succesvolle/rijke zakenmensen, nogal eigenwijs en wilt op zijn manier zijn doel bereiken. But that's just my two cents.

Citaat van: Enzo op 08 januari 2011 - 14:23:16
Loyaliteit naar de rijders is inderdaad ver te zoeken deze tijden, zeker bij de kleinere teams.
Het is jammer dat geld zo bepalend is geworden voor de teams, het beperkt de kansen voor het echte talent.

Goh ja. Uiteindelijk zijn het maar gewone werknemers. Onlangs is er bij ons iemand aan de deur gezet omdat ie volgens de bazen niet meer presteerde op het voor ogen gehouden niveau. Als ze dat morgen ook van mij vinden kan ik me ook een andere job gaan zoeken.

En als ik morgen een nieuwe job moet zoeken in de IT-wereld sta ik ook sterker moest ik een paar klanten met me meenemen. It's all about the money. Zeker nu ploegen in de sport ook als echte bedrijven worden geleid.

Uiteraard zou het leuker zijn moest het allemaal terug meer om sport draaien. Dat is wat elke fan wil zien. In plaats van een oude Karthikeyan die amper nog iets zal bijdragen, een jong talent. Maar ik vrees dat zo'n zaken niet meer van deze tijd zijn. Tenzij de financiën zulke zaken toestaan natuurlijk. Een jong talent binnenhalen kan daarenboven ook een, zij het op langere termijn, investering zijn.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 07 januari 2011 - 20:49:59
Die Branson moet wel heel veel geld uitgeven wil hij niet meer rijk zijn ;D

en zo zuinig is hij niet hoor, hij heeft bijv. een eigen eiland in de Atlantische oceaan.

Klopt, maar weet je hoeveel hij vraagt voor een weekje huur? Sowieso erg slim om een eiland te kopen, in te richten en vervolgens te verhuren voor dan-al-niet-verwaande celebs die de ultieme vorm van privacy zoeken (voor 18000 euro per week, dacht ik)... 8)

De Britse multimiljonair betaalde in 1979 ongeveer € 225.000 voor het dertig hectare grote stuk grond. Hij investeerde € 6 miljoen in een luxe resort. Momenteel is eiland volgens schattingen € 70 miljoen waard...

Niet echt een 'verloren' investering... ;)
http://www.droomplekken.nl/gadgets/richard-branson-lanceert-onderzeeer-voor-toeristen.html

Kootje

Leuk linkje Franky !  :)

Je hebt 't alleen niet helemaal goed gelezen.
Die onderzeeboot kost $ 18.000,- per week ,maar dan moet je er ook nog 'n catamaran bij huren voor $ 65.000,-
Een verblijf op het eiland zelf is mogelijk v.a. $ 25.400,- per week.
Wil je het eiland exclusief afhuren ,dan begint het bij $ 53.000,- per dag ,minimaal 5 dagen verplicht ,maakt 'n totaal van $ 265.000,-
Uiteraard zijn deze prijzen p.p.

Dus wat je al zei ,geen slechte investering.  ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 09 januari 2011 - 13:16:36
Leuk linkje Franky !  :)

Je hebt 't alleen niet helemaal goed gelezen.
Die onderzeeboot kost $ 18.000,- per week ,maar dan moet je er ook nog 'n catamaran bij huren voor $ 65.000,-
Een verblijf op het eiland zelf is mogelijk v.a. $ 25.400,- per week.
Wil je het eiland exclusief afhuren ,dan begint het bij $ 53.000,- per dag ,minimaal 5 dagen verplicht ,maakt 'n totaal van $ 265.000,-
Uiteraard zijn deze prijzen p.p.

Dus wat je al zei ,geen slechte investering.  ::)

Oh?

Ok, dan...dank je voor je correctie...idd. geen slechte investering. Net wat ik al zei; "Wil je rijk blijven, dan moet je weinig geld uitgeven"... :)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 09 januari 2011 - 23:08:02
Citaat van: Kootje op 09 januari 2011 - 13:16:36
Leuk linkje Franky !  :)

Je hebt 't alleen niet helemaal goed gelezen.
Die onderzeeboot kost $ 18.000,- per week ,maar dan moet je er ook nog 'n catamaran bij huren voor $ 65.000,-
Een verblijf op het eiland zelf is mogelijk v.a. $ 25.400,- per week.
Wil je het eiland exclusief afhuren ,dan begint het bij $ 53.000,- per dag ,minimaal 5 dagen verplicht ,maakt 'n totaal van $ 265.000,-
Uiteraard zijn deze prijzen p.p.

Dus wat je al zei ,geen slechte investering.  ::)

Oh?

Ok, dan...dank je voor je correctie...idd. geen slechte investering. Net wat ik al zei; "Wil je rijk blijven, dan moet je weinig geld uitgeven"... :)
Graag gedaan.

Dankzij jou weer 'n optie erbij om te doen met 27,5 miljoen.  ;)

Franky R.

Back on topic...

HRT stapt uit de FOTA...Kolles verklaarde dat ze te weinig kregen. Het verschil bij de tv-gelden is idd behoorlijkt. Plaats tien bij de constructeurs geeft recht op 28 miljoen euro, als elfde krijg je maar 7,8 miljoen euro...

Maar andere media noemen het chronisch geldgebrek van HRT als oorzaak.

Ik denk dat als HRT niet eens een ton (100.000) kan betalen voor het lidmaatschap van de FOTA, ze helemaal niets te zoeken hebben in de F1!

En natuurlijk richt de FOTA zich meer op de grote teams! Die trekken bezoekers aan, winnen races of rijden vooraan!
Wie komt er speciaal voor HRT naar het circuit... ::)

Echt, die lui van HRT sporen niet!

0634

Ja, maar toch gaan er verhalen (in hoeverre het waar is weet niemand nog) dat er meer aan de hand is:

http://www.f1pits.net/nieuws/bom_onder_de_fota/

Zeker de verhalen over RBR zijn hardnekkig.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 10 januari 2011 - 23:01:57
Ja, maar toch gaan er verhalen (in hoeverre het waar is weet niemand nog) dat er meer aan de hand is:

http://www.f1pits.net/nieuws/bom_onder_de_fota/

Zeker de verhalen over RBR zijn hardnekkig.

Zo zo, als dit waar is zit er een relletje aan te komen... :-\
Waren er van tevoren geen straffen bedacht voor teams die over het budget heen gingen?
Het kan iig niet zo zijn dat RB en misschien wel Mercedes meer geld uit gaan geven dan afgesproken, dat is competitievervalsing.
Het is moeilijk te voorspellen hoe dit gaat aflopen.

_Makke_

Ach, ik twijfel aan die roddels. McLaren en Ferrari zouden heus niet twijfelen. Ze weten dat het grote gevaar volgend jaar opnieuw uit Oostenrijkse hoek zal komen. Als je dan een uppercut kunt uitdelen, en zodoende ook de voorbereidingen op het nieuwe jaar misschien wat verstoort, zullen ze daar volgens mij niet te lang mee treuzelen.

Dat HRT niet betaald zou hebben kan ik wel geloven. Lijkt me logisch bij een team dat het hoofd amper boven water kan houden. Dan is €100 000 véél geld voor zo'n kleine stem in de FOTA.

0634

Ze kunnen helemaal geen uppercut uitdelen. Dat is juist het probleem. Ze kunnen het zich niet veroorloven dat RBR en eventueel Mercedes uit de FOTA zouden stappen ivm de onderhandelingen over een nieuwe concorde agreement. Dat kan financieel zware gevolgen hebben voor de teams. En Bernie maar lachen.

Dat gezegd hebbende, ik weet absoluut niet wat er waar van is. Alleen is het RedBull verhaal wel hardnekkig. Komt ook uit de mond van Max Mosley. Ik denk dat er wel wat speelt, maar wat precies....? Geen idee.

Franky R.

Citaat van: Makke op 11 januari 2011 - 20:33:07
Ach, ik twijfel aan die roddels. McLaren en Ferrari zouden heus niet twijfelen. Ze weten dat het grote gevaar volgend jaar opnieuw uit Oostenrijkse hoek zal komen. Als je dan een uppercut kunt uitdelen, en zodoende ook de voorbereidingen op het nieuwe jaar misschien wat verstoort, zullen ze daar volgens mij niet te lang mee treuzelen.

Dat HRT niet betaald zou hebben kan ik wel geloven. Lijkt me logisch bij een team dat het hoofd amper boven water kan houden. Dan is €100 000 véél geld voor zo'n kleine stem in de FOTA.

Zo ook het bericht dat Chandok nog (minimaal) 2 miljoen dient te betalen...Maar Chandok werd er toch naast gezet, waarom zou die jongen dan nog betalen.. ???
Ze zijn dol aan het worden bij HRT... ::)

http://www.f1.co.uk/read-news/1069/hrt-may-sue-chandhok/
http://www.f1pits.net/nieuws/chandok_mogelijk_aangeklaagd/

Kootje

#56
Citaat van: Franky R. op 11 januari 2011 - 22:47:44
Citaat van: Makke op 11 januari 2011 - 20:33:07
Zo ook het bericht dat Chandok nog (minimaal) 2 miljoen dient te betalen...Maar Chandok werd er toch naast gezet, waarom zou die jongen dan nog betalen.. ???
Ze zijn dol aan het worden bij HRT... ::)
Een simpel rekensommetje leert ons het volgende:

Chandhok zou $ 8 miljoen betalen voor 19 races ,dat is $ 421.052,63 per race.
Hij heeft 10 races gereden en is daarmee dus $ 4.210.526,30 verschuldigd.
Er is van die $ 8 miljoen maar $ 2 miljoen voldaan.
Blijft er nog 'n restbedrag over van $ 2.210.526,30.

Lijkt me dus vrij logisch dat hij ,ondanks het voortijdig beeindigen van zijn contract ,dit bedrag nog moet betalen.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 11 januari 2011 - 23:15:54
Citaat van: Franky R. op 11 januari 2011 - 22:47:44
Citaat van: Makke op 11 januari 2011 - 20:33:07
Zo ook het bericht dat Chandok nog (minimaal) 2 miljoen dient te betalen...Maar Chandok werd er toch naast gezet, waarom zou die jongen dan nog betalen.. ???
Ze zijn dol aan het worden bij HRT... ::)
Een simpel rekensommetje leert ons het volgende:

Chandhok zou $ 8 miljoen betalen voor 19 races ,dat is $ 421.052,63 per race.
Hij heeft 10 races gereden en is daarmee dus $ 4.210.526,30 verschuldigd.
Er is van die $ 8 miljoen maar $ 2 miljoen voldaan.
Blijft er nog 'n restbedrag over van $ 2.210526,30.

Lijkt me dus vrij logisch dat hij ,ondanks het voortijdig beeindigen van zijn contract ,dit bedrag nog moet betalen.

Och ja, dat is wel correct hoor!
Maar waarom dat gedoe met 'Karun maakt nog deel uit van het team' later in het seizoen 2010? En ze geven nu pas, nu de nood het hoogst is, aan waarom Karun 'wellicht' uit de auto werd gezet.

Ook is er nooit vertelt waarom Senna uit de auto werd gebonjourd (voor de Britse GP?)...

Kootje

Citaat van: Franky R. op 12 januari 2011 - 20:50:51
Citaat van: Kootje op 11 januari 2011 - 23:15:54
Citaat van: Franky R. op 11 januari 2011 - 22:47:44
Citaat van: Makke op 11 januari 2011 - 20:33:07
Och ja, dat is wel correct hoor!
Maar waarom dat gedoe met 'Karun maakt nog deel uit van het team' later in het seizoen 2010? En ze geven nu pas, nu de nood het hoogst is, aan waarom Karun 'wellicht' uit de auto werd gezet.

Ook is er nooit vertelt waarom Senna uit de auto werd gebonjourd (voor de Britse GP?)...
Daar kan ik maar één verklaring voor bedenken.
Door hem uit de auto maar in het team te houden ,hoopten ze misschien alsnog de eerder genoemde $ 2,1 miljoen te beuren.
Nu dat ook niet is gebeurt en Karun vervolgens in de media meedeeld niet meer voor HRT te willen rijden omdat dit team te weinig progressie heeft geboekt ,kan ik me voorstellen dat ze nu naar buiten brengen waarom die progressie niet geboekt is.
Indirect is Chandhok namelijk wel schuldig aan 'n deel van het geldgebrek en het daardoor niet kunnen ontwikkelen van de auto.
Nu beweer ik niet dat dit de reden is ,maar het is het enige wat ik als buitenstaander als reden aan kan voeren.

Ook wat Senna betreft kan ik alleen maar 'n gok doen.
Wellicht had hij ook 'n betalingsachterstand ,maar heeft hij  alsnog aan zijn verplichtingen voldaan.
In dat geval hebben ze dat ,net als bij Karun ,netjes binnenshuis gehouden.
Waar dit bij Chandhok om bovengenoemde reden alsnog naar buiten is gebracht ,houden ze het in Senna's geval nog steeds binnenshuis.

Maar nogmaals ,ik weet 't niet ,maar denk dit alleen.
Ik vind het iig de meest logische verklaring.

gloudiesaurus

Je moet altijd oppassen met Kolles. Ik bedoel misschien was het contract van Chandhok wel zo dat hij alle races zou rijden? En heeft HRT nu contractbreuk gepleegd? Dan zou ik als Chandhok was ook geen geld meer overmaken.
Kolles heeft al vaker dit soort akkefietjes gehad.

Ik denk dat er bij Senna gewoon een Yamamoto voorbij kwam die veel meer sponsorgeld had. HRT had gehoopt dat met de naam Senna er meer sponsoren naar het team zouden komen, maar dat viel al snel vies tegen. Dat was ook een van de redenen waarom het project bij opstart al bijna vastliep...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is