Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2013 - 17:53:22
Jawel, want het ging erom of Pirelli heeft bewezen goede (autosport)banden te produceren. Het marktaandeel qua (TV-)kijkers komt er nu pas bij.

Ik heb het over imago schade wat ik al heb geprobeerd uit te leggen.

Jehoentelaar

Iets waar ik ook al op heb geantwoord.

0634

F1 fans die de sport volgen weten dat het niet alleen aan Pirelli ligt. Mensen die de F1 niet volgen, en dat is het over- over- over- overgrote deel van de wereldbevolking interesseert het geen jota.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 december 2013 - 20:52:13
F1 fans die de sport volgen weten dat het niet alleen aan Pirelli ligt. Mensen die de F1 niet volgen, en dat is het over- over- over- overgrote deel van de wereldbevolking interesseert het geen jota.
nee, die lezen alleen af en toe wat, misschien een kop als 'bandendrama op silverstone'. De meeste F1 fans zullen idd wel weten dat Pirelli een opdracht van de FIA heeft, maar toch vind ik persoonlijk dat Pirelli er af en toe ook wel een beetje een potje van maakt. Vooral qua communicatie, altijd maar in die slachtofferrol. En ongemerkt gaat het misschien toch wel een beetje tussen de oren zitten, net als Sabai hoef ik ook niet zo nodig meer Pirelli's onder mn auto.

Perton

Maar die slachtofferrol is toch deels terecht? De teams luisterden niet naar Pirelli's voorschriften. Wel ben ik het met je eens dat Pirelli dat beter had moeten communiceren, maar ik denk dat je als Pirelli ook niet naar buiten toe de teams wilt afzeiken.

robbert

inderdaad. De fia gaf pirelli de opdracht om banden te maken dat het spektakel terug bracht. Pirelli moest dus iets uitvinden, ze deden dat, en dan gaf iedereen pirelli de schuld, terwijl het juist de fia was die de opdracht gaf. En als de teams dan nog de banden verkeerd gebruikt, dan kreeg pirelli nog de schuld. Onbegrijpelijk.... Benieuwd wat het volgend seizoen zal brengen

Tuesday

Citaat van: robbert op 23 december 2013 - 21:27:07
inderdaad. De fia gaf pirelli de opdracht om banden te maken dat het spektakel terug bracht. Pirelli moest dus iets uitvinden, ze deden dat, en dan gaf iedereen pirelli de schuld, terwijl het juist de fia was die de opdracht gaf. En als de teams dan nog de banden verkeerd gebruikt, dan kreeg pirelli nog de schuld. Onbegrijpelijk.... Benieuwd wat het volgend seizoen zal brengen
jij doet ook niet echt de moeite om een andere mening te begrijpen of wel?? Noem hier eerst maar eens 1 die de schuld bij Pirelli legt?? en ook al vind je er één, da's nog zeker niet iedereen.
Citaat van: Perton op 23 december 2013 - 17:00:46
Maar die slachtofferrol is toch deels terecht? De teams luisterden niet naar Pirelli's voorschriften. Wel ben ik het met je eens dat Pirelli dat beter had moeten communiceren, maar ik denk dat je als Pirelli ook niet naar buiten toe de teams wilt afzeiken.
deels terecht, maar laat ze gewoon de bal bij de FIA neerleggen en niet alles via de pers communiceren. Laat ze gewoon banden leveren, goed of niet, als het maar volgens afspraak is.

robbert

Citaat van: Tuesday op 23 december 2013 - 22:00:49
Citaat van: robbert op 23 december 2013 - 21:27:07
inderdaad. De fia gaf pirelli de opdracht om banden te maken dat het spektakel terug bracht. Pirelli moest dus iets uitvinden, ze deden dat, en dan gaf iedereen pirelli de schuld, terwijl het juist de fia was die de opdracht gaf. En als de teams dan nog de banden verkeerd gebruikt, dan kreeg pirelli nog de schuld. Onbegrijpelijk.... Benieuwd wat het volgend seizoen zal brengen
jij doet ook niet echt de moeite om een andere mening te begrijpen of wel?? Noem hier eerst maar eens 1 die de schuld bij Pirelli legt?? en ook al vind je er één, da's nog zeker niet iedereen.
Citaat van: Perton op 23 december 2013 - 17:00:46
Maar die slachtofferrol is toch deels terecht? De teams luisterden niet naar Pirelli's voorschriften. Wel ben ik het met je eens dat Pirelli dat beter had moeten communiceren, maar ik denk dat je als Pirelli ook niet naar buiten toe de teams wilt afzeiken.
deels terecht, maar laat ze gewoon de bal bij de FIA neerleggen en niet alles via de pers communiceren. Laat ze gewoon banden leveren, goed of niet, als het maar volgens afspraak is.

de meeste fans en teams. En mijn excuses voor het woord iedereen, wou jou zeker niet persoonlijk aanvallen, moest je dit aanvoelen ;)

Perton

Citaat van: Tuesday op 23 december 2013 - 22:00:49

deels terecht, maar laat ze gewoon de bal bij de FIA neerleggen en niet alles via de pers communiceren. Laat ze gewoon banden leveren, goed of niet, als het maar volgens afspraak is.
Eens, volledig eens.

0634

Op zich ook eens. Maar wat me wel opvalt is dat de FIA Pirelli in deze ook maar laat aanmodderen. Nergens (of ik heb het gemist) heeft de FIA zich, tijdens de ophef rond Pirelli halverwege het seizoen, nou eens openlijk achter Pirelli geschaard en gezegd dat dit de banden zijn die zij (de FIA dus) graag wilden zien en waarvan zij denken dat de sport beter wordt. Dat was wel zo sjiek geweest.

Perton

Beleid van Todt: zoveel mogelijk op de achtergrond blijven wat F1 betreft. Dat heeft zijn voordelen (niet zoveel controverse als Mosley) en zijn nadelen, die je nu dus bij Pirelli merkt.

Dit even los van de geruchten dat Todt liever Michelin zou zien. Dat zou een rol kunnen spelen, maar daar wil ik niemand van beschuldigen.

0634

Dat op de achtergrond blijven is ook een beetje de persoon Todt. Hij is ook niet zo'n man van aandacht zoals Mosley was. Toch had ik het sjiek gevonden als hij even naar voren was getreden om Pirelli bij te vallen in deze. Had ie daarna weer de schuilkelders in gekund. In een positie als de zijne kan je niet altijd op de achtergrond opereren. Soms moet je je even laten zien, lijkt me.

En de connectie met Michelin ken ik niet. Maar dat zal vast Franse oorzaken hebben. ;)

Perton

Naja onder andere ten tijde van dat Mercedes-testgebeuren ging het gerucht dat Todt er voor zou zorgen dat Pirelli relatief zwaar gestraft zou worden, zodat Pirelli zelf zou zeggen: Yolo wij gaan uit de Formule 1, en dan zou hij Michelin naar voren schuiven. Maar zoals ik zei: dat was een gerucht. In hoeverre het waar is, weet ik niet, maar uiteindelijk was er geen zware straf. En volgens mij wil Michelin niet meedoen als er geen bandenoorlog is.

Jozef

Todt kan Michelin niet naar voren schuiven, dat kan alleen als Michelin naar voren geschoven wil worden...

Franky R.

Citaat van: Jozef op 24 december 2013 - 00:59:27
Todt kan Michelin niet naar voren schuiven, dat kan alleen als Michelin naar voren geschoven wil worden...


Tja, dat is een waarheid als een koe...