Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Tuesday op 19 december 2013 - 23:52:41
Citaat van: robbert op 19 december 2013 - 23:30:42
ja man, als er eens een klapband zal zijn. Er komt dan weer grote kritieken op pirelli. 1 klapband op 2 dagen tijd, bij 1 rijder. O ja, dan is pirelli de schuldige. Als ik eens een lekke band heb, dan ga ik ook de bandenfabrikant aanklagen, zij maken dus ook slechte banden ;D ::)
1 klapband bij 320 km/u, valt ook allemaal wel mee idd. Je zult maar haaks die muur inklappen daar op het rechte stuk (is nu niet gebeurd, maar had gekund). En t was ook maar de zoveelste dit jaar. Wat mij betreft helemaal geen kritiek direct op Pirelli, maar wel op dat hele stomme gedoe om banden snel te laten slijten etc. Misschien op zich wel een goed idee (ook al ben ik het er niet mee eens), maar het moet qua veiligheid ook te verantwoorden zijn en dat is  het allang niet meer. Dus gewoon normaal doen nu, een jaartje geen klapbanden, aflopende bandvlakken etc.
En trouwens, wie heeft het hier over aanklagen?? klagen is heel wat anders hoor ;) jij hebt ook wel eens kritiek op Ferrari, toch? maar nog nooit aangeklaagd denk ik?

ok ik ga mijn mening anders formulieren. Dan ga ik ook niet klagen bij de bandenfabrikant. Snapt ge het nu beter?  ;)

0634

Autoracen is per per definitie gevaarlijk. Een klapband dus ook. Lijkt mij een beetje een non-discussie.

robbert

Citaat van: Jeroen op 20 december 2013 - 06:42:47
Autoracen is per per definitie gevaarlijk. Een klapband dus ook. Lijkt mij een beetje een non-discussie.
vind ik ook. Men moet niet altijd van een mug een olifant maken

Kronos

Citaat van: robbert op 20 december 2013 - 07:35:53
Citaat van: Jeroen op 20 december 2013 - 06:42:47
Autoracen is per per definitie gevaarlijk. Een klapband dus ook. Lijkt mij een beetje een non-discussie.
vind ik ook. Men moet niet altijd van een mug een olifant maken

Hoe vervelend ook, klapbanden, afbrekenden voorvleugels, loslatende wielmoeren, overenthousiaste coureurs, overstekende bosmarmotten zijn allemaal gevaarlijk... maar horen ook allemaa bij de Formule 1. Vroeger iets meer dan nu lijkt het gezien het gemiddelde aantal coureurs dat de finish haalt per race.

Dus ja ach... als Rosberg een nieuwe onderbroek moet aantrekken omdat er een band kapot gaat op een vervelend moment dan is dat maar zo... Hij stapt zelf in een Formule 1 auto en erkend de daarbij behorende risico's.

Bij een bandentest zou ik als bandenleverancier trouwens best de grenzen willen opzoeken, daar is het immers toch ook een test voor?

Kootje

Precies.

Die test is juist speciaal voor Pirelli in het leven geroepen om de banden te testen, deze is er niet voor de teams of coureurs. Nu zullen die banden heus al uitgebreid getest zijn op draaibanken ed, maar er gaat nu eenmaal niets boven het echte werk. Dat maakt het dan nog steeds niet oke dat zo'n band klapt, zeker niet als de fout idd bij Pirelli ligt, maar het is in principe wel waar de test voor bedoeld is. De limiet opzoeken om zo vast te stellen wat er goed, en belangrijker nog, niet goed is. Waar de verbeterpunten liggen, en wat anders moet. Als daar dan 'n band voor moet klappen, so be it. Beter nu, als straks tijdens het seizoen. Want dan krijgen we weer vd taferelen zoals dit jaar, waarbij Pirelli halverwege het jaar hun specs aanpast en daarmee sommige teams bevoordeeld en anderen benadeeld. Dat moet je ook niet willen.

Kronos

Het allerbelangrijkste voor volgend jaar is dat ze niet halverwege wederom hun banden aan moeten passen!
Dat is en was gewoonweg onacceptabel en gooit een vieze roes over het gehele kampioenschap van afgelopen jaar (want wat zou er gebeurd zijn als de banden niet gewijzigd zouden zijn?!)

Misschien moeten ze gewoonweg alle compounds vrijgeven voor ieder circuit en de beslissingen laten bij de teams?

Kunnen teams zelf bepalen of ze voor veiligheid of voor meer risico's gaan gedurende een race.
Extra grote verschillen tussen de verschillende compounds creëren en dan de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij de teams neerleggen.

Maikel0230

Iedereen heeft een punt, de band hoort niet te klappen, al zeker niet op een recht stuk zonder enige echte reden. Daarom is het goed dat ze nu al de eerste fouten eruit halen, toch...... die band met wel kunnen omgaan met 4 keer zoveel koppel met de nieuwe motoren.

Pirelli heeft nog heel veel werk denk ik. De eerste test is toch al weer daar den 28ste januari.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 09:53:19
Het allerbelangrijkste voor volgend jaar is dat ze niet halverwege wederom hun banden aan moeten passen!
Dat is en was gewoonweg onacceptabel en gooit een vieze roes over het gehele kampioenschap van afgelopen jaar (want wat zou er gebeurd zijn als de banden niet gewijzigd zouden zijn?!)

Misschien moeten ze gewoonweg alle compounds vrijgeven voor ieder circuit en de beslissingen laten bij de teams?

Kunnen teams zelf bepalen of ze voor veiligheid of voor meer risico's gaan gedurende een race.
Extra grote verschillen tussen de verschillende compounds creëren en dan de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij de teams neerleggen.
Dat is nog een goed idee. De teams de banden laten goedkeuren voor het seizoen en dan iedere race 2 compounds laten kiezen. Dat zie ik nog graag gebeuren

Kronos

Citaat van: robbert op 20 december 2013 - 10:58:11
Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 09:53:19
Het allerbelangrijkste voor volgend jaar is dat ze niet halverwege wederom hun banden aan moeten passen!
Dat is en was gewoonweg onacceptabel en gooit een vieze roes over het gehele kampioenschap van afgelopen jaar (want wat zou er gebeurd zijn als de banden niet gewijzigd zouden zijn?!)

Misschien moeten ze gewoonweg alle compounds vrijgeven voor ieder circuit en de beslissingen laten bij de teams?

Kunnen teams zelf bepalen of ze voor veiligheid of voor meer risico's gaan gedurende een race.
Extra grote verschillen tussen de verschillende compounds creëren en dan de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij de teams neerleggen.
Dat is nog een goed idee. De teams de banden laten goedkeuren voor het seizoen en dan iedere race 2 compounds laten kiezen. Dat zie ik nog graag gebeuren

Van mij hoeven ze zich niet te beperken tot die twee compounds. Als je drie of vier verschillende wilt gebruiken in dat weekend; prima!
Zal ook de vrijdagtests die verlengd worden en waarbij 4 coureurs mogen aantreden interessanter maken.

Dan zul je veel meer verschillende strategiën zien gedurende een race, meer snelheidsverschillen dus ook meer inhaalinacties!

robbert

Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 11:02:24
Citaat van: robbert op 20 december 2013 - 10:58:11
Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 09:53:19
Het allerbelangrijkste voor volgend jaar is dat ze niet halverwege wederom hun banden aan moeten passen!
Dat is en was gewoonweg onacceptabel en gooit een vieze roes over het gehele kampioenschap van afgelopen jaar (want wat zou er gebeurd zijn als de banden niet gewijzigd zouden zijn?!)

Misschien moeten ze gewoonweg alle compounds vrijgeven voor ieder circuit en de beslissingen laten bij de teams?

Kunnen teams zelf bepalen of ze voor veiligheid of voor meer risico's gaan gedurende een race.
Extra grote verschillen tussen de verschillende compounds creëren en dan de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij de teams neerleggen.
Dat is nog een goed idee. De teams de banden laten goedkeuren voor het seizoen en dan iedere race 2 compounds laten kiezen. Dat zie ik nog graag gebeuren

Van mij hoeven ze zich niet te beperken tot die twee compounds. Als je drie of vier verschillende wilt gebruiken in dat weekend; prima!
Zal ook de vrijdagtests die verlengd worden en waarbij 4 coureurs mogen aantreden interessanter maken.

Dan zul je veel meer verschillende strategiën zien gedurende een race, meer snelheidsverschillen dus ook meer inhaalinacties!

m.a.w. terug naar de bandenregels van vroeger, daar mochten ze gelijkwelke compounds gebruiken en zoveel ze maar willen

Kronos

Citaat

m.a.w. terug naar de bandenregels van vroeger, daar mochten ze gelijkwelke compounds gebruiken en zoveel ze maar willen

Ja inderdaad maar dan wel met maar één leverancier. Een debacle als in de Verenigde Staten zou niemand graag nogmaals zien.

Perton

Eén leverancier is prima, zolang het maar niet Bridgestone "wij gaan altijd superveel testen met Ferrari want we komen klaar van Michael Schumacher" is. Dan liever Michelin, dat haar aandacht wel eerlijk over alle teams verteelde.

Kronos

Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 11:52:08
Eén leverancier is prima, zolang het maar niet Bridgestone "wij gaan altijd superveel testen met Ferrari want we komen klaar van Michael Schumacher" is. Dan liever Michelin, dat haar aandacht wel eerlijk over alle teams verteelde.

Ik heb laatst nog contact gezocht met John Thrupp van Kumho naar aanleiding van een gerucht dat zij ook interesse hadden in de Formule 1. Helaas geen interview nog af kunnen nemen, maar er zijn zo veel leveranciers van banden (ook binnen de racerij) dat er altijd wel een merk te vinden is die geen duidelijke banden (no pun intended) met een team heeft

Tuesday

Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 11:52:08
Eén leverancier is prima, zolang het maar niet Bridgestone "wij gaan altijd superveel testen met Ferrari want we komen klaar van Michael Schumacher" is. Dan liever Michelin, dat haar aandacht wel eerlijk over alle teams verteelde.
wie waren die andere 2 teams?? Jordan en Minardi?? dan lijkt me het vrij logisch dat ze hun aandacht meer leggen bij Ferrari een bandenoorlog ga je niet winnen met Jordan of Minardi. Wat een kinderachtige post eigenlijk.

Tuesday

Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 07:44:54
Citaat van: robbert op 20 december 2013 - 07:35:53
Citaat van: Jeroen op 20 december 2013 - 06:42:47
Autoracen is per per definitie gevaarlijk. Een klapband dus ook. Lijkt mij een beetje een non-discussie.
vind ik ook. Men moet niet altijd van een mug een olifant maken

Hoe vervelend ook, klapbanden, afbrekenden voorvleugels, loslatende wielmoeren, overenthousiaste coureurs, overstekende bosmarmotten zijn allemaal gevaarlijk... maar horen ook allemaa bij de Formule 1. Vroeger iets meer dan nu lijkt het gezien het gemiddelde aantal coureurs dat de finish haalt per race.

Dus ja ach... als Rosberg een nieuwe onderbroek moet aantrekken omdat er een band kapot gaat op een vervelend moment dan is dat maar zo... Hij stapt zelf in een Formule 1 auto en erkend de daarbij behorende risico's.

Bij een bandentest zou ik als bandenleverancier trouwens best de grenzen willen opzoeken, daar is het immers toch ook een test voor?
een test is daar niet voor, ik denk niet dat er dan nog veel coureurs en teams zijn die deel willen nemen. Dat het bij de sport hoort ben ik het helemaal mee eens, maar daarom is elke klapband er nog wel eentje teveel. Maar goed, volgens mij willen jullie mijn punt helemaal niet begrijpen, dus ik hou er maar mee op.