Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 16:41:54
Tsja zoals Edd Straw op Twitter zei: deze bandentest is er juist natuurlijk om nu uit te zoeken waar de problemen liggen. Zou ook een beetje retarted zijn om Pirelli nu te veroordelen om een band die het tijdens een bandentest niet volhoudt.


Idd het kan beter nu gebeuren dan dat het weer in het seizoen gebeurt. Nu kunnen ze er wat aan doen. En Mercedes is gestopt omdat er volgens mij teveel kapot aan de auto is en er geen onderdelen aanwezig zijn.

Tuesday

Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 16:41:54
Tsja zoals Edd Straw op Twitter zei: deze bandentest is er juist natuurlijk om nu uit te zoeken waar de problemen liggen. Zou ook een beetje retarted zijn om Pirelli nu te veroordelen om een band die het tijdens een bandentest niet volhoudt.
een test is niet bedoeld om iemand met 320 km/u op de teller een klapband te laten krijgen. Dan maakt het weinig uit of het een raceweekend is of een test, mag gewoon niet gebeuren!

Jehoentelaar

Hoe zou jij dan uitzoeken of een band het met die snelheden en in die omstandigheden houdt, Tuesday?

Buxoq

Citaat van: Tuesday op 19 december 2013 - 17:04:40
Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 16:41:54
Tsja zoals Edd Straw op Twitter zei: deze bandentest is er juist natuurlijk om nu uit te zoeken waar de problemen liggen. Zou ook een beetje retarted zijn om Pirelli nu te veroordelen om een band die het tijdens een bandentest niet volhoudt.
een test is niet bedoeld om iemand met 320 km/u op de teller een klapband te laten krijgen. Dan maakt het weinig uit of het een raceweekend is of een test, mag gewoon niet gebeuren!
We verklaren nu de Bridgestones en de Michaelens uit de haren 2005/2006 heilig terwijl ik me nog kan herrineren dat Alonso in Monza op het rechtenstuk ook nog een klapband kreeg. Dus zoiets komt altijd voor. Er kon iets op de baan zijn blijven liggen of gewoon een productie fout in die ene band en geen ontwerpfout wat sommige nu ook suggereren.

Tuesday

Citaat van: Buxoq op 19 december 2013 - 17:12:16
Citaat van: Tuesday op 19 december 2013 - 17:04:40
Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 16:41:54
Tsja zoals Edd Straw op Twitter zei: deze bandentest is er juist natuurlijk om nu uit te zoeken waar de problemen liggen. Zou ook een beetje retarted zijn om Pirelli nu te veroordelen om een band die het tijdens een bandentest niet volhoudt.
een test is niet bedoeld om iemand met 320 km/u op de teller een klapband te laten krijgen. Dan maakt het weinig uit of het een raceweekend is of een test, mag gewoon niet gebeuren!
We verklaren nu de Bridgestones en de Michaelens uit de haren 2005/2006 heilig terwijl ik me nog kan herrineren dat Alonso in Monza op het rechtenstuk ook nog een klapband kreeg. Dus zoiets komt altijd voor. Er kon iets op de baan zijn blijven liggen of gewoon een productie fout in die ene band en geen ontwerpfout wat sommige nu ook suggereren.
doe ik dat?? ik zeg alleen dat een test hier niet voor bedoeld is, klapbanden zijn in potentie gewoon  levensgevaarlijk, dat mag niet tijdens een test gebeuren en niet in een raceweekend.

Citaat van: Jehoentelaar op 19 december 2013 - 17:07:34
Hoe zou jij dan uitzoeken of een band het met die snelheden en in die omstandigheden houdt, Tuesday?
je hebt gelijk, dat kan idd alleen op deze manier  ::)

Jozef

Ik ga mee met Buxoq. De kans is groot dat er überhaupt geen echt probleem is en dat dit gewoon pech was. Klapbanden horen gewoon bij F1, banden zijn dan ook extreme staaltjes techniek en af en toe kan er eens een band zijn met een productiefoutje.

Als je iets kunt concluderen uit een driedaagse test met 4 auto's waarin 1 band stuk gaat, dan is het dat er géén structureel probleem is met de Pirelli's.

0634

Citaat van: Buxoq op 19 december 2013 - 17:12:16
Citaat van: Tuesday op 19 december 2013 - 17:04:40
Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 16:41:54
Tsja zoals Edd Straw op Twitter zei: deze bandentest is er juist natuurlijk om nu uit te zoeken waar de problemen liggen. Zou ook een beetje retarted zijn om Pirelli nu te veroordelen om een band die het tijdens een bandentest niet volhoudt.
een test is niet bedoeld om iemand met 320 km/u op de teller een klapband te laten krijgen. Dan maakt het weinig uit of het een raceweekend is of een test, mag gewoon niet gebeuren!
We verklaren nu de Bridgestones en de Michaelens uit de haren 2005/2006 heilig terwijl ik me nog kan herrineren dat Alonso in Monza op het rechtenstuk ook nog een klapband kreeg. Dus zoiets komt altijd voor. Er kon iets op de baan zijn blijven liggen of gewoon een productie fout in die ene band en geen ontwerpfout wat sommige nu ook suggereren.

Klopt die dingen gebeuren. Dat beroemde weekend in 86 toen Mansell s band in eenAustralië knapte was ook niet de eerste klapper dat weekend. Het is niet nieuw ofzo. Fabrikanten zoeken de limiet op en dan gaat het ook wel eens mis.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 19 december 2013 - 18:03:46
Citaat van: Buxoq op 19 december 2013 - 17:12:16
Citaat van: Tuesday op 19 december 2013 - 17:04:40
Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 16:41:54
Tsja zoals Edd Straw op Twitter zei: deze bandentest is er juist natuurlijk om nu uit te zoeken waar de problemen liggen. Zou ook een beetje retarted zijn om Pirelli nu te veroordelen om een band die het tijdens een bandentest niet volhoudt.
een test is niet bedoeld om iemand met 320 km/u op de teller een klapband te laten krijgen. Dan maakt het weinig uit of het een raceweekend is of een test, mag gewoon niet gebeuren!
We verklaren nu de Bridgestones en de Michaelens uit de haren 2005/2006 heilig terwijl ik me nog kan herrineren dat Alonso in Monza op het rechtenstuk ook nog een klapband kreeg. Dus zoiets komt altijd voor. Er kon iets op de baan zijn blijven liggen of gewoon een productie fout in die ene band en geen ontwerpfout wat sommige nu ook suggereren.

Klopt die dingen gebeuren. Dat beroemde weekend in 86 toen Mansell s band in eenAustralië knapte was ook niet de eerste klapper dat weekend. Het is niet nieuw ofzo. Fabrikanten zoeken de limiet op en dan gaat het ook wel eens mis.
1986 is ook alweer een eeuwigheid geleden, tegenwoordig kun je computermodellen veel beter simulatie's maken etc. Ik kijk een jaartje of 15 F1 en ik kan me niet heel veel klapbanden voor de geest halen eerlijk gezegd (afgezien van USA 2005 en het afgelopen seizoen). Er is sinds 1986 ook enorm veel veranderd om de veiligheid van coureurs te verbeteren en betrouwbare banden lijkt me daarbij me een goed begin. Deze klapband wordt nu afgedaan alsof het niks voorstelt en dat dat tijdens testen allemaal niet zoveel uitmaakt, maar ik vind het nogal wat. En zeggen dat het een incident is (Jozef) omdat er de andere 2 dagen niks is gebeurd vind ik ook nogal makkelijk geconcludeerd. Pirelli en de FIA zouden er verstandig aan doen om voor 2014  voor een conservatieve benadering te gaan, want dit doet hun imago geen goed.

Jozef

Dat is inderdaad makkelijk geconcludeerd, daarom begin ik die zien met "als er iets te concluderen valt".

Rationeel beschouwd is de conclusie dat er geen structureel probleem is wel logischer dan de conclusie dat er wel een structureel probleem is, want de statistische relevantie van één gebeurtenis is nagenoeg 0. Maar ik weet zeker dat Pirelli en de teams het voorval bestuderen en dat de eventuele nodige maatregelen getroffen zullen worden.

0634

Daarom. Ik maak me er allemaal niet zo druk om. Het is van alle jaren, en over twintig jaar klapt er nog steeds wel eens een band.

Tuesday

#1990
Citaat van: Jozef op 19 december 2013 - 19:47:43
Dat is inderdaad makkelijk geconcludeerd, daarom begin ik die zien met "als er iets te concluderen valt".

Rationeel beschouwd is de conclusie dat er geen structureel probleem is wel logischer dan de conclusie dat er wel een structureel probleem is, want de statistische relevantie van één gebeurtenis is nagenoeg 0. Maar ik weet zeker dat Pirelli en de teams het voorval bestuderen en dat de eventuele nodige maatregelen getroffen zullen worden.
ok, maar die zin kun je natuurlijk op meerdere manieren opvatten, ik vond het toch vrij stellig overkomen, maar kan aan mij liggen. Rationeel beschouwd is dit al de zoveelste klapband van dit jaar. In t geval van klapbanden spreek je natuurlijk sneller over een structureel probleem dan bij andere dingen en is 1 niet nagenoeg 0. Een testsessie zonder publiek en met maar 4 auto's, dan verwacht je toch ook niet veel rommel op de baan, dus ben ik toch eerder geneigd om het probleem bij Pirelli te zoeken.

robbert

ja man, als er eens een klapband zal zijn. Er komt dan weer grote kritieken op pirelli. 1 klapband op 2 dagen tijd, bij 1 rijder. O ja, dan is pirelli de schuldige. Als ik eens een lekke band heb, dan ga ik ook de bandenfabrikant aanklagen, zij maken dus ook slechte banden ;D ::)

Tuesday

#1992
Citaat van: robbert op 19 december 2013 - 23:30:42
ja man, als er eens een klapband zal zijn. Er komt dan weer grote kritieken op pirelli. 1 klapband op 2 dagen tijd, bij 1 rijder. O ja, dan is pirelli de schuldige. Als ik eens een lekke band heb, dan ga ik ook de bandenfabrikant aanklagen, zij maken dus ook slechte banden ;D ::)
1 klapband bij 320 km/u, valt ook allemaal wel mee idd. Je zult maar haaks die muur inklappen daar op het rechte stuk (is nu niet gebeurd, maar had gekund). En t was ook maar de zoveelste dit jaar. Wat mij betreft helemaal geen kritiek direct op Pirelli, maar wel op dat hele stomme gedoe om banden snel te laten slijten etc. Misschien op zich wel een goed idee (ook al ben ik het er niet mee eens), maar het moet qua veiligheid ook te verantwoorden zijn en dat is  het allang niet meer. Dus gewoon normaal doen nu, een jaartje geen klapbanden, aflopende bandvlakken etc.
En trouwens, wie heeft het hier over aanklagen?? klagen is heel wat anders hoor ;) jij hebt ook wel eens kritiek op Ferrari, toch? maar nog nooit aangeklaagd denk ik?

Jozef

Citaat van: Tuesday op 19 december 2013 - 20:21:41
Citaat van: Jozef op 19 december 2013 - 19:47:43
Dat is inderdaad makkelijk geconcludeerd, daarom begin ik die zien met "als er iets te concluderen valt".

Rationeel beschouwd is de conclusie dat er geen structureel probleem is wel logischer dan de conclusie dat er wel een structureel probleem is, want de statistische relevantie van één gebeurtenis is nagenoeg 0. Maar ik weet zeker dat Pirelli en de teams het voorval bestuderen en dat de eventuele nodige maatregelen getroffen zullen worden.
ok, maar die zin kun je natuurlijk op meerdere manieren opvatten, ik vond het toch vrij stellig overkomen, maar kan aan mij liggen. Rationeel beschouwd is dit al de zoveelste klapband van dit jaar. In t geval van klapbanden spreek je natuurlijk sneller over een structureel probleem dan bij andere dingen en is 1 niet nagenoeg 0. Een testsessie zonder publiek en met maar 4 auto's, dan verwacht je toch ook niet veel rommel op de baan, dus ben ik toch eerder geneigd om het probleem bij Pirelli te zoeken.

Ik had inderdaad duidelijker kunnen/moeten maken dat ik de nadruk op "als" wilde leggen, sorry voor de verwarring.

Maar het is de eerste keer dat er gereden wordt met deze banden, dus "de zoveelste klapband van het jaar" gaat echt niet op. Het klopt wel, maar het is niet relevant. De oorzaak kan inderdaad best bij Pirelli liggen en dat zal ook wel onderzocht worden, maar ik wil alleen maar zeggen dat dit niet opgeblazen mag worden (badum-tssss) omdat er momenteel wel erg weinig informatie beschikbaar is.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 december 2013 - 00:17:10
Citaat van: Tuesday op 19 december 2013 - 20:21:41
Citaat van: Jozef op 19 december 2013 - 19:47:43
Dat is inderdaad makkelijk geconcludeerd, daarom begin ik die zien met "als er iets te concluderen valt".

Rationeel beschouwd is de conclusie dat er geen structureel probleem is wel logischer dan de conclusie dat er wel een structureel probleem is, want de statistische relevantie van één gebeurtenis is nagenoeg 0. Maar ik weet zeker dat Pirelli en de teams het voorval bestuderen en dat de eventuele nodige maatregelen getroffen zullen worden.
ok, maar die zin kun je natuurlijk op meerdere manieren opvatten, ik vond het toch vrij stellig overkomen, maar kan aan mij liggen. Rationeel beschouwd is dit al de zoveelste klapband van dit jaar. In t geval van klapbanden spreek je natuurlijk sneller over een structureel probleem dan bij andere dingen en is 1 niet nagenoeg 0. Een testsessie zonder publiek en met maar 4 auto's, dan verwacht je toch ook niet veel rommel op de baan, dus ben ik toch eerder geneigd om het probleem bij Pirelli te zoeken.

Ik had inderdaad duidelijker kunnen/moeten maken dat ik de nadruk op "als" wilde leggen, sorry voor de verwarring.

Maar het is de eerste keer dat er gereden wordt met deze banden, dus "de zoveelste klapband van het jaar" gaat echt niet op. Het klopt wel, maar het is niet relevant. De oorzaak kan inderdaad best bij Pirelli liggen en dat zal ook wel onderzocht worden, maar ik wil alleen maar zeggen dat dit niet opgeblazen mag worden (badum-tssss) omdat er momenteel wel erg weinig informatie beschikbaar is.
dat ligt er dus aan... als ze door willen gaan op de voet van de afgelopen jaren, dan zou ik die link wel leggen. Als ze idd conservatiever willen gaan voor 2014 en dit een totaal ander concept is dan is het misschien een ander verhaal. Aan de auto's kon het iig niet liggen, die waren inmiddels wel bekend bij en met Pirelli. Maar aangezien ze dit een privé test noemen zal er wel weinig informatie over komen, tenzij Pirelli zichzelf volledig kan vrijpleiten natuurlijk ;)
Maar goed, volgens mij was het hier ook niet opgeblazen hoor, t ging mij er eigenlijk alleen maar om dat je qua veiligheid van coureurs geen onderscheid mag/kunt maken tussen test en raceweekenden. Een klapband, waar dan ook blijft altijd link.