Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25


Maikel0230

http://www.gppits.net/nieuws/schema_bandentest_sakhir/

Rosberg komt dus de ganse 3 dagen in actie voor Mercedes. Ik had niet verwacht dat Hamilton niet zou opdagen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Is vrij logisch: hij heeft een trainingskamp ergens in de sneeuw. Los van dat het niet zo praktisch is om voor drie dagen heen en weer te reizen naar Bahrein, lijkt het me dat de voordelen van zijn trainingskamp in de sneeuw redelijk teniet worden gedaan als hij drie dagen in de relatieve zon gaat rijden.

Franky R.

Citaat van: Perton op 16 december 2013 - 16:26:10
Is vrij logisch: hij heeft een trainingskamp ergens in de sneeuw. Los van dat het niet zo praktisch is om voor drie dagen heen en weer te reizen naar Bahrein, lijkt het me dat de voordelen van zijn trainingskamp in de sneeuw redelijk teniet worden gedaan als hij drie dagen in de relatieve zon gaat rijden.


Maar met name Hamilton zou ik verwachten in Bahrein, omdat hij toch de coureur is die veel vraagt van de banden. Hoe meer kilometers met de nieuwe banden, hoe beter HAM zich eraan kan aanpassen. IMHO

Perton

Blijkbaar wordt het trainingskamp belangriijker geacht.

Maikel0230

Ik denk ook niet dat er echt veel geleerd zal worden uit deze test, dit is meer om Pirelli tevreden te stellen, vandaar dat er zo weinig teams meedoen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 16 december 2013 - 17:22:07
Ik denk ook niet dat er echt veel geleerd zal worden uit deze test, dit is meer om Pirelli tevreden te stellen, vandaar dat er zo weinig teams meedoen.


Dat is een mogelijkheid, idd.

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 16 december 2013 - 17:22:07
Ik denk ook niet dat er echt veel geleerd zal worden uit deze test, dit is meer om Pirelli tevreden te stellen, vandaar dat er zo weinig teams meedoen.

En dan volgend jaar weer massaal klagen dat ze de banden zo lastig vinden. ::)

robbert

Citaat van: Kootje op 16 december 2013 - 18:51:58
Citaat van: Maikel0230 op 16 december 2013 - 17:22:07
Ik denk ook niet dat er echt veel geleerd zal worden uit deze test, dit is meer om Pirelli tevreden te stellen, vandaar dat er zo weinig teams meedoen.

En dan volgend jaar weer massaal klagen dat ze de banden zo lastig vinden. ::)

ja inderdaad, dan gaan ze gaan klagen bij de fia dat de banden niet veilig zijn en dat ze ze moet aanpassen.... We kennen dat verhaal. Diegene die niet aanwezig waren, moeten dan ook niet afkomen dat die banden slecht zijn hoor

Kootje

precies, maar dat gaat gegarandeerd wel gebeuren

Maikel0230

Dat zou ik nog maar niet zo snel zeggen kootje, Pirelli is de kritiek beu en gaat naar alle waarschijnlijkheid uiterst conservatieve banden maken voor volgend jaar onder het mom van "we weten niet hoeveel koppel de nieuwe motoren gaan genereren en wat dat met onze banden gaat doen"

Maar het valt niet uit te sluiten natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

en toch zal er geklaagd worden ;)

Jozef

Die zaak met de afwezige teams is wel raar, lijkt er ook een beetje op dat de test véél te laat is aangekondigd. Het is december, de operationele mensen in de F1-teams zijn allemaal op vakantie. Ik vind het gek dat er dan toch plots verwacht wordt dat de teams op binnen de twee weken effe een voltallig testteam naar Bahrein kunnen sturen...

Franky R.

Citaat van: Jozef op 17 december 2013 - 15:01:51
Die zaak met de afwezige teams is wel raar, lijkt er ook een beetje op dat de test véél te laat is aangekondigd. Het is december, de operationele mensen in de F1-teams zijn allemaal op vakantie. Ik vind het gek dat er dan toch plots verwacht wordt dat de teams op binnen de twee weken effe een voltallig testteam naar Bahrein kunnen sturen...


Pure politiek. Even voor de schijn de overige teams inviteren, om vervolgens hun eigen gang te gaan...Waarom kan die bandentest niet samen met de extra motorentest in januari? Dat was al in April 2013 aangekondigd...