Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

inderdaad, en als de teams die nu niet meekunnen klagen, is volledig normaal. Want in het begin van het seizoen hadden ze een goeie wagen gebouwd rond die banden, die ook eens vorig seizoen getest waren op de racevrijdagen. En nu hebben ze andere banden, dankzij redbull, en natuurlijk passen die niet meer bij hun wagen, en zo geraken ze achterop. En redbull die hun wagen niet aangepast hebben en zo gewoon de wagen gebouwd heeft rond de 2012 (nieuwe 2013) banden zijn nu weer helemaal dominant. Die worden wereldkampioen dankzij pirelli

Enzo

Citaat van: Franky R. op 08 oktober 2013 - 17:02:59
Citaat van: Enzo op 08 oktober 2013 - 16:43:44
Citaat van: Franky R. op 08 oktober 2013 - 16:32:12
Hoewel, off-topic...Pirelli werd verstaan gegeven dat zij voor spektakel moesten zorgen en niet dat Red Bull banden zou krijgen die zo goed mogelijk bij hun auto pasten.


Pirelli boog nu voor Red Bull Racing, maar gaat andere teams 'slammen' als zeurkousen?! Ik zou Hembrey graag de vraag stellen, hoe hij het ziet voor de teams die hun auto rondom de eerdere banden hadden ontwikkeld.


Het komt op mij over als een stukje competitievervalsing...

Hoe bedoel je eigenlijk; "Pirelli boog nu voor Red Bull Racing"?
Daarnaast elk team past zijn auto aan op de band waarop gereden word, wat is daar je punt?


Hm, elk team paste idd. haar banden aan de Pirelli's..behalve Red Bull...die gingen klagen en klagen...Hoor je ze nu klagen, Enzo?


Nee, met uitzondering van Webber, klagen vooral de teams die eerst wel hun zaakjes op orde hadden. En nu zegt Hembrey dat die teams hun snater moeten houden? Wablieft?!
Als een reglement in het nadeel van je team is ga je klagen, dat doen alle teams. Je hoorde Red Bull klagen zoals je nu Ferrari hoort klagen en zoals volgend jaar weer een ander team klaagt. De enige reden waarom de banden zijn gewijzigd halverwege het seizoen is de veiligheid geweest, dat had absoluut niks met het zeuren van Red Bull te maken. Sterker nog, de banden mogen niet eens veranderd worden gedurende het seizoen zonder dat elk team zijn ok heeft gegeven of dat de veiligheid in het geding komt. Dat laatste was het geval...

Over Hembrey, wie luistert er nog naar hem dan?

Sorry Franky, maar jouw redenatie snijd geen hout deze keer.

robbert

Citaat van: Enzo op 08 oktober 2013 - 17:21:41
Citaat van: Franky R. op 08 oktober 2013 - 17:02:59
Citaat van: Enzo op 08 oktober 2013 - 16:43:44
Citaat van: Franky R. op 08 oktober 2013 - 16:32:12
Hoewel, off-topic...Pirelli werd verstaan gegeven dat zij voor spektakel moesten zorgen en niet dat Red Bull banden zou krijgen die zo goed mogelijk bij hun auto pasten.


Pirelli boog nu voor Red Bull Racing, maar gaat andere teams 'slammen' als zeurkousen?! Ik zou Hembrey graag de vraag stellen, hoe hij het ziet voor de teams die hun auto rondom de eerdere banden hadden ontwikkeld.


Het komt op mij over als een stukje competitievervalsing...

Hoe bedoel je eigenlijk; "Pirelli boog nu voor Red Bull Racing"?
Daarnaast elk team past zijn auto aan op de band waarop gereden word, wat is daar je punt?


Hm, elk team paste idd. haar banden aan de Pirelli's..behalve Red Bull...die gingen klagen en klagen...Hoor je ze nu klagen, Enzo?


Nee, met uitzondering van Webber, klagen vooral de teams die eerst wel hun zaakjes op orde hadden. En nu zegt Hembrey dat die teams hun snater moeten houden? Wablieft?!
Als een reglement in het nadeel van je team is ga je klagen, dat doen alle teams. Je hoorde Red Bull klagen zoals je nu Ferrari hoort klagen en zoals volgend jaar weer een ander team klaagt. De enige reden waarom de banden zijn gewijzigd halverwege het seizoen is de veiligheid geweest, dat had absoluut niks met het zeuren van Red Bull te maken. Sterker nog, de banden mogen niet eens veranderd worden gedurende het seizoen zonder dat elk team zijn ok heeft gegeven of dat de veiligheid in het geding komt. Dat laatste was het geval...

Over Hembrey, wie luistert er nog naar hem dan?

Sorry Franky, maar jouw redenatie snijd geen hout deze keer.

ja maar ze moesten de banden voor silverstone al veranderen, en dan hadden ze die plofbanden. Hadden ze nu die banden voor silverstone zo gelaten, dan was de veiligheid niet in het gedring gekomen. De races voor silverstone hebben we dit niet gezien.

Jehoentelaar

Veiligheid was de officiële reden, maar het was puur paniekvoetbal omdat op Silverstone de stress toesloeg met alle banden die ontploften. Het is mijns inziens moeilijk te bevatten dat de teams zo weinig wordt verweten en Pirelli zoveel, terwijl juist een combinatie van een boel factoren tot de Britse chaos - en dus de veranderingen - heeft geleid.

0634

Citaat van: Enzo op 08 oktober 2013 - 17:21:41
De enige reden waarom de banden zijn gewijzigd halverwege het seizoen is de veiligheid geweest, dat had absoluut niks met het zeuren van Red Bull te maken.

Als de teams gewoon Pirelli had geluisterd was de veiligheid nooit in het geding geweest.
Citaat
Over Hembrey, wie luistert er nog naar hem dan?
De teams dus. Althans, nu wel. Want tegenwoordig is het advies van Pirelli over chamber en bandenspanning e.d. niet meer vrijblijvend maar een verplichting.

Enzo

#1895
Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2013 - 17:33:39
Citaat van: Enzo op 08 oktober 2013 - 17:21:41
De enige reden waarom de banden zijn gewijzigd halverwege het seizoen is de veiligheid geweest, dat had absoluut niks met het zeuren van Red Bull te maken.

Als de teams gewoon Pirelli had geluisterd was de veiligheid nooit in het geding geweest.
Citaat
Over Hembrey, wie luistert er nog naar hem dan?
De teams dus. Althans, nu wel. Want tegenwoordig is het advies van Pirelli over chamber en bandenspanning e.d. niet meer vrijblijvend maar een verplichting.

Dat klopt, de teams gebruikte de banden ook verkeerd, maar dat was ook niet echt mijn punt. Franky en sommige andere laten het klinken alsof hier sprake is van competitievervalsing in het voordeel van Red Bull en dat is gewoon niet waar volgens mij.

Sterker nog, ik geloof dat ze liever een minder dominant Red Bull zien bij de FIA en Pirelli. Dus als ze al op die manier invloed wilde uitoefenen is het eerder in het nadeel van het snelste team. Zoals in het verleden al vaak genoeg is gebeurd.

0634

Nou ja, competitievervalsing is een sterk woord, omdat er opzet wordt gesuggereerd, maar het had wel invloed op de titelstrijd m.i..

Jehoentelaar

Dat het niet met opzet in het voordeel voor Red Bull is gebeurd wil niet zeggen dat er helemaal geen sprake is van competitievervalsing. Midden in het seizoen zijn de omstandigheden doelmatig veranderd, waardoor we nooit zullen weten wat het beste package (coureur/team/auto) voor 2013 is.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 08 oktober 2013 - 17:21:41
Als een reglement in het nadeel van je team is ga je klagen, dat doen alle teams. Je hoorde Red Bull klagen zoals je nu Ferrari hoort klagen en zoals volgend jaar weer een ander team klaagt. De enige reden waarom de banden zijn gewijzigd halverwege het seizoen is de veiligheid geweest, dat had absoluut niks met het zeuren van Red Bull te maken. Sterker nog, de banden mogen niet eens veranderd worden gedurende het seizoen zonder dat elk team zijn ok heeft gegeven of dat de veiligheid in het geding komt. Dat laatste was het geval...

Over Hembrey, wie luistert er nog naar hem dan?

Sorry Franky, maar jouw redenatie snijd geen hout deze keer.


Red Bull [Vettel, Horner, Marko] klaagt nu niet meer... ;)

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 08 oktober 2013 - 17:42:34
Dat het niet met opzet in het voordeel voor Red Bull is gebeurd wil niet zeggen dat er helemaal geen sprake is van competitievervalsing. Midden in het seizoen zijn de omstandigheden doelmatig veranderd, waardoor we nooit zullen weten wat het beste package (coureur/team/auto) voor 2013 is.

Really?

Jehoentelaar

Really. Uiteraard was de kans groot dat het Vettel/Red Bull/#1 zou worden, maar we weten nooit hoe het seizoen zich dan verder zou ontwikkelen en welke van de andere topteams nog een gooi zouden kunnen doen naar de titel.

0634

True. Al zou ik mijn geld op RBR hebben gezet.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 08 oktober 2013 - 17:42:34
Dat het niet met opzet in het voordeel voor Red Bull is gebeurd wil niet zeggen dat er helemaal geen sprake is van competitievervalsing. Midden in het seizoen zijn de omstandigheden doelmatig veranderd, waardoor we nooit zullen weten wat het beste package (coureur/team/auto) voor 2013 is.


Mee eens.


Lotus en Force India hadden hun auto rond de Pirelli's ontwikkeld. Red Bull was meer dan snel genoeg op de oude Pirelli's, maar zag inderdaad dat oa. Ferrari het best goed deden...Dus klagen.


Zonder de wijziging had Red Bull Ferrari en Lotus nog op hun nek gehad...denk ik..hoop ik.


En waarom de basis van de banden zo veranderen, als het de teams waren die het verkeerd gebruikten? Nee, dit kampioenschap is verpest door politiek, achterklap en Pirelli.

Franky R.

Ah, ik zie dat er al een soortgelijk mening werd geponeerd... 8)

Maikel0230

#1904
Competitievervalsing zou ik de veranderingen die zich na de Britse GP hebben plaatsgevonden niet noemen, paniekvoetbal wel, Pirelli heeft daarvoor altijd volgehouden dat hun product veilig was, dat de teams de banden verkeerd gebruikten (allé agresief zou ik het eerder noemen) wisten ze ongetwijfeld ook aangezien er bij elk team 3 a 4 mensen van Pirelli aanwezig zijn.

Toch mag het ondanks die feiten opmerkelijk heten dat Hembrey nu zo uithaalt naar coureurs die klagen terwijl er voor de Britse GP zo geen comentaar kwam op de klachten van Red Bull, ah neen, de aandacht ging toen naar de test met Mercedes.

Maar laten we de echte schuldigen van deze prutbanden situatie niet vergeten, Ecclestone en de FIA! Het moet niet altijd Pirelli zijn die de shit over zich heen krijgt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25