Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: robbert op 21 juli 2013 - 11:52:27
Citaat van: Kootje op 20 juli 2013 - 09:48:32
maar de fia heeft er niet om gevraagd dat de banden spontaan klappen of dat het loopvlak er zomaar afloopt
dat is toch echt aan Pirelli zelf te wijten

ja eigenlijk, heb je gelijk. Dus, het zou et beste zijn dat men een andere leverancier zoekt, en pirelli deugt dus echt niet. FIA vraagt banden die rap slijten maar geen banden die ploffen

nou .... dat hoeft nu ook weer niet
enige wat ik ermee wou zeggen is dat het te makkelijk is om slechts de FIA als schuldige aan te wijzen

0634

Dat is ook zo. Pirelli zal schuldig zijn aan de ploffers. Maar om ze daar nou meteen maar op af te serveren... zo'n firma kan echt wel wat rubber in elkaar zetten. Zoals ik al zei: heel veel dingen gaan ieder jaar stuk, maar dat houdt niet in dat de betreffende leverancier er niks van kan (niet dat je dat zei hoor).

Alleen, als het gaat over de snelslijtende banden lijkt de FIA me wel de hoofdschuldige. Dat is immers op hun verzoek, en zij zijn uiteindelijk de klant van Pirelli.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 21 juli 2013 - 13:45:43
Dat heeft het in de F1 nog nooit gedaan.

Wel. Zie 2004. Ferrari. Perfectie is het enige dat mij te binnen schiet om het te verwoorden.

robbert

Citaat van: Jeroen op 21 juli 2013 - 16:48:24
Dat is ook zo. Pirelli zal schuldig zijn aan de ploffers. Maar om ze daar nou meteen maar op af te serveren... zo'n firma kan echt wel wat rubber in elkaar zetten. Zoals ik al zei: heel veel dingen gaan ieder jaar stuk, maar dat houdt niet in dat de betreffende leverancier er niks van kan (niet dat je dat zei hoor).

Alleen, als het gaat over de snelslijtende banden lijkt de FIA me wel de hoofdschuldige. Dat is immers op hun verzoek, en zij zijn uiteindelijk de klant van Pirelli.

voila zo denk ik er ook over. Pirelli is leverancier, en moet ook geld verdienen. Willen ze geen klanten verliezen moeten ze banden leveren naar de wensen van de klanten. Dus in dit geval, is de fia de klant, en de fia wenst snelslijtende banden, wel pirelli levert die. En het gevolg kennen we... automatisch gaan dan sommige pirelli de schuld geven terwijl het eigenlijl op vraag is van de fia

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 21 juli 2013 - 22:30:06
Citaat van: Jehoentelaar op 21 juli 2013 - 13:45:43
Dat heeft het in de F1 nog nooit gedaan.

Wel. Zie 2004. Ferrari. Perfectie is het enige dat mij te binnen schiet om het te verwoorden.
Dat is niet de perfectie die Robbert bedoelt. Ook in 2004 hebben zich ergens ploffende motoren of lekke banden voorgedaan, bijvoorbeeld.

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 22 juli 2013 - 01:24:02
Citaat van: Wings op 21 juli 2013 - 22:30:06
Citaat van: Jehoentelaar op 21 juli 2013 - 13:45:43
Dat heeft het in de F1 nog nooit gedaan.

Wel. Zie 2004. Ferrari. Perfectie is het enige dat mij te binnen schiet om het te verwoorden.
Dat is niet de perfectie die Robbert bedoelt. Ook in 2004 hebben zich ergens ploffende motoren of lekke banden voorgedaan, bijvoorbeeld.

en was er dan kritiek op de banden en motoren???

Jehoentelaar

Ik ben nu de weg kwijt in dit draadje. Welk standpunt neem jij hier aan, Robbert?

Franky R.


robbert

Citaat van: Franky R. op 13 augustus 2013 - 10:26:19
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wacht_op_bevestiging/

straks hebben ze nog geen bandenleverancier voor volgend seizoen. En vlug vlug iemand vinden om vlug vlug banden te maken, zal ook weer op wat trekken zeker

Fabian

Michelin aast op een terugkeer. Denk dat ze die kans wel gaan krijgen. Hembery wilde al een paar maanden terug duidelijkheid hebben en kijk waar die nu nog op wacht...

SDG

Citaat van: Fabian op 13 augustus 2013 - 12:00:17
Michelin aast op een terugkeer. Denk dat ze die kans wel gaan krijgen. Hembery wilde al een paar maanden terug duidelijkheid hebben en kijk waar die nu nog op wacht...

Iemand die dit weekend toevallig 'The F1 Show' van SkySportsF1 gezien heeft? Er was een debat met enkele gerenommeerde autosportjournalisten en op een gegeven moment werd de opmerking gemaakt dat het in de F1 totaal ontbreekt aan een lange termijnvisie, vergeleken met andere sporten met een mondiale status. Kun je je bv. voorstellen dat men in het tennis niet weet wanneer en óf er volgend jaar op Wimbledon gespeeld wordt? Of dat men in het voetbal nu nog niet weet wanneer precies het komende WK gespeeld gaat worden? Dit hier is weer duidelijk een voorbeeld van het gebrek aan planning, aan visie.

Franky R.

Citaat van: SDG op 13 augustus 2013 - 12:12:47
Citaat van: Fabian op 13 augustus 2013 - 12:00:17
Michelin aast op een terugkeer. Denk dat ze die kans wel gaan krijgen. Hembery wilde al een paar maanden terug duidelijkheid hebben en kijk waar die nu nog op wacht...

Iemand die dit weekend toevallig 'The F1 Show' van SkySportsF1 gezien heeft? Er was een debat met enkele gerenommeerde autosportjournalisten en op een gegeven moment werd de opmerking gemaakt dat het in de F1 totaal ontbreekt aan een lange termijnvisie, vergeleken met andere sporten met een mondiale status. Kun je je bv. voorstellen dat men in het tennis niet weet wanneer en óf er volgend jaar op Wimbledon gespeeld wordt? Of dat men in het voetbal nu nog niet weet wanneer precies het komende WK gespeeld gaat worden? Dit hier is weer duidelijk een voorbeeld van het gebrek aan planning, aan visie.


Heb je een link, bijvoorbeeld Youtube? En idd. ontbeert het de F1 aan een lange-termijnvisie. Het kan ook niet anders met Ecclestone, die alleen aan de centjes denkt die hij NU binnen wilt halen...


Teveel kortzichtigheid in de F1. Ecclestone, FIA en de teams... :-X

Edwin90

Heb het gezien inderdaad. Viel me ook op dat ze dat noemden. En een goed punt.

0634

Ja, maar ja. Die sporten zitten ook anders in elkaar. Het WK-voetbal duurt een maand en trekt alleen al honderduizenden fans. Daar moeten faciliteiten, hotels en infrastructuur vaak nog voor aangelegd worden, of stadions waarin gespeeld kan worden. Er moet een veiligheidsplan komen en organisatiecomitee dat allerlei dingen gaat bedenken. Dat kan je moeilijk een jaar van tevoren eens beslissen. Met een GP is dat anders.

Bovendien, er zijn veel meerjarige contracten met circuits. Alleen ieder jaar is er wel weer een andere gegadigde of een circuit dat in nood is geraakt of iets dergelijks. Er wordt de laatste tijd wel heel vaak gedaan alsof het in de F1 één grote rotzooi is, maar het is toch echt een behoorlijke sport, dat doorgaans vrij aardig gerund wordt en dat wereldwijd een enorme exposure heeft.

Ik zie ook wel een visie hoor. Of je het ermee eens bent is een tweede, maar commercieel gezien is de F1 veel mondialer bezig dan tien of twintig jaar geleden. Er is duidelijk gekeken of er nieuwe terreinen (geldstromen) aangeboord kunnen worden en in zekere zin is dat ook wel gelukt (al ben ik niet met alles even blij). Er is wel degelijk een visie.

Bij tennis heb je Wimbledon en nog drie grand slams en verder heel lang niks. Andere toernooien worden ook her en der georganiseerd, maar je moet altijd maar weer zien wie waar op komt draven. Daar kan je ook weer iets van vinden, want bij F1 komt ieder team naar iedere race. Dat is geen kritiek op tennis, maar puur om aan te geven dat op organisatorisch vlak het ene niet zomaar met het andere te vergelijken is.

Maikel0230

Hoe je het ook draait of keert, het vastleggen van de bandenleverancier(s) is toch wel iets essentieels, die dingen moeten ook fatsoenlijk worden ontworpen en voorbereid, ik verwacht dan toch wel binnenkort een aankondeging over wat nu de bedoeling is. Als ik me niet vergis was Paul Hebrey nog voordat er 1 GP gereden was dit jaar al aan het zagen over hoe dat hij in APRIL de deadline had gesteld omtrent de verlenging. Het feit de Pirelli tot op heden nog niets weet lijkt met toch wel een "bad omen" voor de Italianen............

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25